Hirdetés
-
Horrorjáték lesz az A Quiet Place: The Road Ahead
gp A PC-re és konzolokra érkező alkotás valamikor idén debütál, de pontosabb részleteket nem kaptunk egyelőre.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Szankciókat kapott az USA-tól a DeepCool
ph A vállalat elvileg tiltott termékeket értékesített Oroszország számára.
Új hozzászólás Aktív témák
-
doso21
kezdő
Üdv mindenkinek.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy most vettem egy Ctek töltőt. (Le a kalappal profi,minőségi hatás) egy korábbi töltőm nyugdíjjaztam mert észrevettem hogy töltés közben pezsgett az aksi és 16-17 V ra is felment a töltő feszültség.
Adott egy kis puntó ami max 4-5 km es útra van használva naponta. Szóval ilyen hidegben többet merül a sok indítástól mimd tölt. A régi töltővel egy éjszaka után pöccre indul. De már másnap megint nehezebben
.. (nincs 1 éves az aksi). A meglepetés a Ctek volt amikor kb 8 óra töltés után (45Ah) a CTEC még azt jelezte hogy nincs 80% on és töltötte.
Lényeg a kérdésokozhat gondot az előző buta töltő?
Ha esetleg zárlatos vagy rossz az aksi érdemes 45 helyett nagyobb kapacitásút venni? Mondjuk max 56 ami elfér -
doso21
kezdő
Amúgy a gyorscsatival nyert meg a CTEC
Alsó hűtőrácshoz rögzítve asszonykának sem nyűgös a töltőt csatlakoztatni.
Gondolkoztam erősen a tesztelős válltozaton de jobb multiméterrel látható mennyire esik le a feszültség indításkor, valamint hogy mennyivel tölt a generátor. Mert kb ezt tudja egy 10 essel többért. Javítson ki aki szerint elnéztem valamit -
-
doso21
kezdő
Nem akarom sztárolni a Ctec-et. De megéri az árát.
Régi aksit töltöttem több mint 14 ótán át. Már a töltő áram 1A-ra lement (régi mutatós töltő) töltőfesz felment 16V fölé. Gondoltam kész de azért megpróbálom az új töltőmet. Háát az első 3 jelig jutott. Azaz nem érte el a töltöttség a 80%ot. Hagytam rajta kb egy óra múlva se ment tovább. Reggelre végzett és valóban fel volt töltve. Nyugalmi fel a multiméter szerint 12.86.
A másik töltő ezek szerint hiába 6 A-es. Nem tudta 80%ig se feltölteni. Ezért kellett nekem heti szinten töltögetni.
Most kíbáncsi leszek hogy bírja. -
doso21
kezdő
Egy nagyon fontos dolog, az 1 ampert a töltő mutatójáról olvastam le... lehet köze sincs semmihez csak mutat valamit. Csak a feszültséget mértem.
És az nem a CTEK töltő volt, hanem írtam, hogy a régi töltőm amit még 1 éve a Tesco-ban vettem!
De az arányokat értem.
ahogy levettem a sarukat már tettem is rá a Ctek töltőt. azért is mondtam hogy valami nem kerek nekem sem.
És még nem a Varta blue dynamic aksira vagy a Ctek töltőre gyanakszom.A Ctec töltőnél nem mértem meg mennyi amperral vagy feszültséggel tölt.
Egy a lényeg, ami tény... hogy azért a több árért több minőséget is kap az ember.
És ez tényleg feltöltötte.[ Szerkesztve ]
-
doso21
kezdő
válasz
K Norbi #2974 üzenetére
Hétvégén én is utána jártam a kis aksinak!
hiába töltöttem 2 napig és szépen tartotta a feszültséget is. 12,85V (töltés után 4-5 órával mérve).
Rákötöttem a Mondeomra amíg abból kivettem (csak a sarukat vettem le) a nagy 74Ah-s aksit
De elég volt csak az ajtót kinyitni és már a belső világítás égőjétől lement nagyon a feszültség(12V alá)
Korábban említett Lidl tesztelőt rákötöttem.. és már pirosan világít amikor a központi zárat bezárom/nyitom...
szóval erő az nincs benne... szóval szerintem tényleg kuka... nem szórakozok vele.
Én annó a Fiesztámon úgy derítettem ki hogy mi mennyit eszik üresben, hogy levettem a sarut, mérő műszrekét rácsiptettem, majd a sarura rá a másik végét... és láss csodát lehetett látni az áramfelvételt. (Jó indítani azért nem kell az autót, vagy a gyújtást ráadni) de nyugalmi állapotban lehet nézni mi mennyit vesz fel.
Pl én annó vetttem bele GPS nyomkövetőt ami folyamatos tápra volt kötve, hogy ne tartson sokáig mire újra jelet kapAz volt a hibás. Most nem emlékszem pontosan mennyi Ampert vett fel, de kb annyit mint a helyzetjelzők felkapcsolva... hideg időben, meg 1 nap állás után már csak épp hogy indult az autó
Töltés, Aksi állapota rendben volt.A mondeon csak azért töltöttem így az aksit, mert megpróbáltam azt a bizonyos évenkénti 1x ajánlott regenerálást. Amúgy télen hetente szoktam tölteni. Töltési rendszer teljesen jó. kb 1 éve volt generátor is felújítva. inkább az igényekkel van gond
Elektromos kiegészítő fűtést szereltem be... (gyári opció, nem kókány) fűtő patronokkal melegíti a fűtő kört. Nagyon kényelmes és komfortos. Csak patrononként kb 20A a max. (ezért is csak 2 vagy használva a 3ból) + ilyenkor hidegben automatán kapcsol az első, hátsó szélvédő fűtés...+bizsergeti a tükröket... és tartja amíg fel nem melegszik a motor.
Nagyon komfortos a dolog, de azért rá szoktam kicsit segíteni töltővel is.Csak azért írom le mert felmerült itt hogy ha minden rendben akkor nem szükséges töltögetni az aksit.
Szerintem az igényeken múlik minden. Gyárilag a legnagyobb generátor van a kocsiban és mégis épp elég. Ilyenkor télen pedig nem árt a rásegítés.Szünetmentes aksi felélesztésén én is gondolkodtam éves szinten a meló helyemen 10-14db-ot is elhasználunk (lejár az ideje). De arra a megállapításra jutottam, hogy nincs értelme.
Sajnos megbosszulja magát a folyamatosan szinten tartás.Valami olyasmi lenne jó mint a lenovo laptopoknál láttam, hogy van olyan opció a töltési rendszerben, hogy ha sokáig szeretnénk töltőről használni akkor hagyja merülni az aksit kb 50%-ra majd feltölti 70-80%ig.
Mondjuk akkor a készenléti idő romlik, de az aksi lehet évekkel bírja tovább.[ Szerkesztve ]
-
doso21
kezdő
Én pont ezért vettem a Ctek-et. A 3 ledes komfort csatija miatt.(utólagos opció) Még a motorháztetőt se kell felnyitni úgy kötöttem be. És még asszonyka is látja hogy ha pirosan villog akkor töltés kell neki.
Nem mintha nem lenne multiméter az autóban. De nem kell mérni az aksit a ledeken látszik mizu
Árra visszatérve nem az a drága ami minőségi és sokba kerül. Hanem a sok olcsó gagyi. Pl nekem egy 10ezres töltő adta meg magát. Természetesen 1év 2hónap után (1év gari volt rá).
Oké jó a Lidl, meg Aldi által forgalmazott elektromos dolgok, DE nekem is sokmindent kellett cserélni. Mert igen van ennyi pénzért benne szórás. De a barkács dolgok hobby célra tökéletesek. Megbízhatóság megéri az árát. Sokszor töltöttem úgy hogy közben miltiméterrel is ellenőríztem.
Az árra visszatérve 10es muniszhoz ha hozzáadok egy mostani 5-6 ezres töltőt akkor ennyiből már egy "komolyabb" vagy akár csak több évig szóló garanciás kütyüt venni.
Ahol pedig a családban van 2 autó és esetleg motor az ne kezdjen panaszkodni, hogy nincs pénze rá -
doso21
kezdő
napi hasznos: Origo
DigitXT: hasonló problémám volt nekem is. Asszony Fiatjába látszólag jó volt az aksi egy éjszakás töltés után szépen tartotta a feszültséget, még másnap is 12.8-at mértem benne azonban ha a kocsiban volt indítani már nagyon nehézkesen tudott. Valamint ha csak 1 belső világítás (ami LED-es) világított amikor kinyitottam az ajtót, már lement a feszültség 11.5 V-ra. És akkor még nem is indítottam az autót. Szóval én arra jutottam, hogy túl gyenge... vagy valami más gyíkja van, úgyhogy nyugalmaztam.
[ Szerkesztve ]
-
doso21
kezdő
CTEK nél a márka és minőseg éri meg. Én mindket autónknál a gyors csatiját használom. Így a motorháztetőt se kell felnyitni. Előző aksim a "gagyi" régi túltöltő töltő miatt ment gajra. Sűrűn ment a kocsi városba es azért. 1-2 hetente ra raktam egy éjszakára... igen gyanus lett egy idő után már 2-3 nap után nehezebben indul... majdnem 16V al töltött. A ctek egy nem sokat használt aksimon rajta volt majdnem 1 hónapot. Minden okés. Kb 1 het után karbantartó töltés is világított. Teljesítménybe tudhat annyit az olcsobb (vagy akar többet is) de én a megbízhatóságra szavaztam.
Ui: nem fizetett reklám.
Új hozzászólás Aktív témák
- BMW topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- E-roller topik
- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- Medence topik
- EA Sports WRC '23
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Steam Deck
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- További aktív témák...