Hirdetés
Hirdetés
-
Minden információt felhasználnak rólunk a közösségi cégek
it Az amerikai hatóságok szerint a közösségi média felhasználói nem igazán rendelkeznek irányítással azon adatok fölött, amit az AI-rendszerekkel megetetnek a nagy cégek.
-
Edifier R1600T III 2.0 Aktív hangfal
lo Tegnap érkezz meg az új hangfal rendszer. Egyrészt azért esett rá a vásárlás, mert ajánlott, másrészt van hozzá...
-
Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
ma Mindegyik telep nőtt, legtöbbet az iPhone 16 Pro hízott.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
válasz crissprivat #3501 üzenetére
Miért? Mondjuk mert vett egy nagyobbat?
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
v1rus
tag
válasz crissprivat #3501 üzenetére
Ha már ennyire érdekel, akkor azért mert vett 5öt, mikor volt akcióban, most meg eladja kicsivel drágábban gondolom, ő is jól jár meg én is, ennyi. Nem mindenkinek kell 30k-s töltő hogy embernek érezze magát, van aki 1 évben 3x használja, meg télen esetleg csepptöltéssel karbantartásra ha van motorja pl.
[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
válasz crissprivat #3501 üzenetére
Ahogy v1rus mondja. Semmi bajom a lidlis töltővel, magam is azt használom azóta is. Ráadásul 0-24-ben 5 napig rá van dugva a kocsi, csak 7végén autózom. Ár-érték arányban nagyon jó töltő szerintem.
Merthogy én vagyok a szóban forgó eladó.
Átverni meg nem szoktam senkit, de gondoltam, leírom, már csak a töltő védelmében is, mert szerintem nagyon jó kis töltő. De aki olvasgatja ezt a fórumot, annak ez úgyis lejön. Persze, a CTEK jobb (gondolom), de én egy 20-ast nem adnék egy töltőért, ha egyszer a lidlis is ellátja a feladatát. Ha folyamatosan töltöm a lidlissel az akkut, szerintem az is megnöveli az élettartamát, legalábbis a LESTI akkum 4 éves és köszöni, jól van. Pedig mondom, hétvégi autós vagyok.[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Megérkezett a micro-200 akkuteszterem. Elég elfogadható adatokat számol.
Van valakinek még esetleg, akinek van vele tapasztalata?
DHC-500A2 terhelővillám van, az akkuk egy részét megnéztem vele. Nagyjából ugyanazt "mutatja" mint a műszer,
Ami számomra meglepő, hogy a 4 telet átélt Electric Power ( 72 Ah, 680 A? rendszeresen vízzel utántöltve, időnként feltöltve) még elég jól bírja magát, illetve a Passat gyári Global ( Rocket 68 Ah, 380 A ) akkuját egész jól rendbe szedtem. ( vízzel utántöltés, töltés-merítés).
Más fórumon írták, hogy az Exide AGM akkuja ( 70 Ah, 760 A) nem egy sztár. Nos, én is meglepődtem, de tényleg nem a legjobb. Ami érdekes, hogy az Exide EU alacsony ( 72 AH, 720 A) akkuja észrevehetően gyengébb ( autóba, terhelővillán is próbálva), árban szinte ugyanaz, mint az EU magas, úgyhogy azt nem érdemes venni. A 77 AH, 760A Exide akku viszont tényleg jó.
2011-es Exide Excell 1.4 PDTDI Seatban, még télen is jó volt: ( a 2x10-15 mp-es indítást még simán vitte, ( jeladó hiba miatt tesztelve) de érdekes a műszer cserésnek írja)
2011-es Passat gyári Global akkuja:
2017 januárban vásárolt (tartalék, majdani Seat akku lesz), csepptöltőn tartott 72Ah Exide:
Electric Power, úgy -10 C fokig indította az 1.5 TD II Golfot ( 720 A-nek adtam meg a műszernek, de szerintem csak 680 A)
A 77 Ah-s Exide premium, 2017.01 hóban vásároltam:
Exide Start-Stop, 2017.02 hóban vásárolt:
Évente megmérem és meglátjuk mennyit hervadnak. Az Exide AGM-ben kicsit csalódtam, de remélem azért nem adja meg magát nagyon hamar.
A Rocket akku viszont elég jónak tűnik. Lehet ő lesz a következő, ha majd cserélnem kell.Egyébként van "halott" akku is, amin nézegettem a tesztert, szerintem viszonylag jól mér:
-
boogie84
veterán
Sziasztok,
leírom hogy jártam. Lehet h nem nagy durranás, sima akku hiba..
Tavaly 2016.04.05-én vettem egy Bike Bull 50210 AGM+SLA , gondoltam tök jó, minőségi. Tére nem követem azt a hibát amit előző akkunál, hogy nem teszem fel töltőre. Na idén szinte egész télen rajta volt. CTEK MXS 5.0-ról beszélünk.
Tegnap akartam beindítani a motoromat, elsőre még volt benne valami egy indítást csináltam vele utána se kép se hang. Még a műszerfal sem világít, fényszórók sem. Az egy évvel ezelőtt meghalt akksim is jobban bírta, pedig az csak egy Unibat motor akksi volt. Annál leglább világított minden, igaz teljesítménye nem volt.
Feltöltve 14,5V körül mérem a sarukon eső feszültséget. Terhelve nem tudom megmérni, olyan multiméterem nincs.
Kérdés: az említett töltővel megpróbáljak egy AGM + Recond funkciós töltést? Életre keltheti ezt az akksit még?
Erősebb kérdés: tönkre tehette e a töltő az akksit? (sejtésem szerint nem)(csere akksival a motor pöccre indult)
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Petyák
újonc
Sziasztok!
Pár hónapja kértem segítséget tőletek egy CTEK MXS 5.0 hibával kapcsolatban. Ha az autón lévő akksira kötöm, a töltő fesz. felugrott 15,5V-ig. Autó nélkül 14,7 körül volt ha jól emlékszem. (hitelesített multiméterrel mérve) Gondoltam egyet, és elvittem a CTEK Magyarországi forgalmazójához, akik készséggel kiküldték a gyártóhoz Svédországba. Majd egy hónap ottlét után telefonált a forgalmazó, hogy jogos a garancia kérelmem, és kapok egy újat. (3 éve vettem, 5 év a gari) Sajnos nem tudták megmondani, hogy mi volt a baja, még a teszt eredményeket sem. Hazavittem, az autón lévő akksival 14,5 V külső akksin szintén. Így is pezseg az akksi, de mégsem 15,5V. Szóval korrekt a forgalmazó!Egyébként azon gondolkodtam, hogy a töltőben lévő hőmérséklet szenzort nem veri át a tültés miatt felmelegedett elektronika? Vagy mégnézi a töltés előtti hőmérsékletet, és az alapján kalkulál végig, tehát a késöbb felmelegedett belső már nem zavar be?
-
Brogyi
senior tag
csiga8
Nem írtad a csepptöltő típusát, és mekkora áramra képes. Valamint a motor akksi kapacítása is lényeges.
boogie84
Az-az akksi 2Ah-ás a net szerint. Normál esetben 0,2A-rel tölthetnéd. A CTEK ha motoros üzemmódba toltad akkor 0,8-0,4A között lökdöste.
Banner kis akksival nekem se volt szerencsém. Mindegy, ahogy említették én inkább az 1 hónapba 1x-re szavaznék. Amelyik AGM nem bír ki 1hónapot nulla terheléssel az hulladék. A wet/lötyis az 1 hét.
Mindenkinek
Nem szentírás amit írok. Tévedhetek én is. Most nehéz napokon megyek át. Másra kell fókuszálnom.
Annyi értelmes ember jár ide, hogy mindenki kaphat jó tanácsot. Nem kell rám várni. -
-
boogie84
veterán
Egészen pontosan ez a típusa: banner ytx9-bs / 508 12 Bocsánat, nem jó link volt előzőleg.
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
csiga8
senior tag
2006-os 600-as Yamaha Fazer gyári akkuja volt YT-12B-BS, 10,5 Ah, 215 A CCA indító [link]
A töltő szerintem egy Battery Tender 800 mA motoros csepptöltő. Még nincs itthon a gép,télen fedett fűtött helyen áll, ( természetesen a csepptöltő egész télen rajta, de most egy Banner van benne) amikor hazahozom, akkor megnézem, lefotózom.
[ Szerkesztve ]
-
kastner
csendes tag
válasz agyarka #3520 üzenetére
CTEK autós üzemmódban a csepptöltés a kézikönyve szerint 12,7V‒14,4V 5‒2A értékkel történik. Motoros üzemmódban 12,7V‒14,4V 0,8‒0,4A. Ez csepptöltésnek véleményem szerint sok, ezért tapasztalták néhányan, hogy hosszabb távon elpárologtatja a savat. Lehet megkövezni, de én nem dobtam magam hanyatt a CTEK töltőtől, volt ilyenem, de eladtam, mivel a 44Ah-ás akku biztonsági szelepe működni kezdett, azaz kijött a sav. Lakásban való töltésnél ez nem túl szimpatikus jelenség. A Carstel 2A töltő 3-4 nap után 13,6 Volt-on 20-30mA-t nyom, kíváncsiságból megmértem. Van ilyen töltőm, 44Ah akksihoz pont ezért választottam. Totál egyszerű töltő, kíméletes töltést produkál, emiatt nincs savkifolyás. Szerintem a töltési sebesség nem minden, néha bizony ára van.
-
pjen
félisten
válasz agyarka #3520 üzenetére
Öreg aksis szakemberek szerint a savat álltalában nem csak a deszt vizet forralják el a töltők.Ezt általában könnyen lehet pótolni.Ilyenkor szerintem ha hozzáférhető inkább egy savsűrűség mérés kéne.Pár hozzászlással előbb írták:mért kell folyamatosan tölteni egy akumlátort,főleg lakásban.Ha feltöltve használaton kívül nem bír ki egy hónapot az úgyis csere érett.
-
Kernel
nagyúr
válasz kastner #3521 üzenetére
Azt az áramot mondjuk nem folyamatosan kell érteni, az akku által felvett áram exponenciálisan csökken, egy adott feszültségről.
Valószínűleg úgy működik, hogy figyeli az akku feszültségét, ha az 12,7 V alá esik, rákapcsolja a töltést, vagyis 800 mA-ben korlátozott áramot, de 14,4 V feszültségkorlát mellett (motor esetében).
Tehát ezt kettős feltételként kell értelmezni. A fizikai törvényszerűség miatt nem jöhet létre a 800 mA áram, ha a feszültség rögtön felszalad 14,4 V-ra. Vagy úgy is történhet, hogy 800 mA folyik, de csak míg eléri a 14,4 V-ot a kapocsfeszültség.
Mivel 14,4 V-nál feljebb nem engedi a töltő (ha nem hibás), innen kezdve csökken az áram. Valószínűleg 400 mA-nél lekapcsol teljesen, majd ismét vár, míg 12,7 V alá esik a feszültség.
Tehát elméletben ez nem hangzana rosszul, bár nekem még 12 V körül is indítóképes az akku (de inkább felette, mint alatta), ezért én legalábbis nem erőltetném a 12,7 V-ot sem. A 14,4 V-ot sem erőltetném, ami a vízbontási küszöb.
A keletkező hidrogén és oxigén (durranógáz) távozik a buborékolással, illetve a hő miatt vízpára is, nem a kénsav.
Itt a görbe az áramot mutatja, ahol a két csúcs közötti töltési szünet több napig is eltarthat, ha igaz az elmélet:
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
kastner
csendes tag
A CTEK a 8. lépés előtt a Float (7.) fázisban (10 nap A töltési ciklus újraindul, ha a feszültség lecsökken) autó 13,6V 5A, motor 13,6V 0,8A. töltést nyom az akku felé. Ez így nekem első olvasatra soknak tűnik. Papíron az akkuból a töltés folyamán nem jöhet ki sav. A gyakorlatban viszont, amikor havi 1 alkalommal az akkut 44Ah felvittem a panelbe tölteni, az akku alá több rétegben tett papírt szétmarta a kifolyt elektrolit. A víz nem marja szét a papírt, csak a sav. Amikor az akkut töltés után az oldalán is lemostam szódabikarbonátos vízzel, volt ott pezsgés is rendesen. Egyszóval a lúg semlegesítette a savat. Úgy tűnik a gyakorlat más, mint az elmélet, bizony kijött az akkuból a sav.
-
kastner
csendes tag
74%-os akku, télen -12 Celsius fokig biztosan indít, alatta nem volt módom kipróbálni, nyáron normális indítás. Az előbbiekből kifolyólag nem volt hazavágva az akku, sem picit, sem nagyon, normálisan teljesítette a feladatát. A kénsav képlete H2SO4, ebben nincs klór, így klórszag sem lehet. Még mindig jelzem, a Carstel 2A 20-30 milliamperrel csepptölt a végén. Mig a CTEK az utolsó 2. fázisban (7-8.) 5-2 Amper. Ez nem kis különbség, nagyságrendi különbségről lehet beszélni. A 44Ah akksi ezt nem szereti. Másoknál sem véletlen, hogy jelentkeznek ilyen jellegű tünetek. A forex.hu [link] a Carstel 2A töltőt kifejezetten ajánlja, idézem: A töltő kifejezetten ajánlott használaton kívüli akkumulátorok biztonságos töltéséhez illetve töltve tartásához és állapotmegőrzéséhez.
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz kastner #3528 üzenetére
Ezt most mért is írtad?Én azt írtam a CETEk haza vágta az akut,nem azt,hogy tönkre tette.Bár ha tényleg úgy forrt jót biztos nem tett neki.Lehet csak az én orrom csal,de ha az aksi pezseg én mindíg clór szagot érzek.Egy betűt nem írtam a Carstel töltőről.Ezt a Ctek csepp töltést nem is értem egy 44Ah aksinak a normál töltő árama 4,4A.
-
DigitXT
nagyúr
válasz kastner #3524 üzenetére
Te amúgy egész biztos vagy abban, hogy a töltő annyit nyom az akku felé,
amennyit akar? (De legfeljebb annyit, amennyit tud?) Egész véletlenül nem
úgy van, hogy az akku annyit vesz fel adott feszültségen, amennyit tud?Megmérted a gyakorlati töltőáramot a Carstel és a CTEK esetében is?
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
Kernel
nagyúr
válasz kastner #3524 üzenetére
Nem az áramon van a hangsúly, más elven működik a kettő.
A Carstel 13,8 V-on tart akármeddig. 13,8 V az ólomakkuk standard, gyári adatlapokon is szereplő tartófeszültsége, amit riasztókban, szünetmentes tápokban is alkalmaznak. Mellékes, hogy eközben mennyi áramot vesz fel. Amit az önkisülése diktál.
A Ctek 10 napig tart 13,6 V-on, erre szándékosan nem tértem ki, mert ennél hosszabb távú töltés volt a téma.
Utána jön az, hogy ha esik a feszültség, akkor feltölti megint 14,4 V-ra, plusz még ezen tart, ahogy az a teljes töltöttséghez szükséges. Utána beszünteti a töltést, valószínűleg napokig töltés nélkül marad, majd ez ismétlődik.
Elvileg mindegy lenne, hogy az akkut állandó 13,8 V-on tartom, vagy pedig feltöltöm, merülni hagyom és így tovább. De az is elképzelhető, hogy az akkunak többet árt a gyakori csúcsra töltés. A pezsegtetés, ami rongálja a lemezeket stb.
Teljesen más téma, de például Li-ion akkunál is van a végfeszültség: 4,2 V. Ha ennél alacsonyabbra töltjük, akkor bizonyítottan nő az élettartam. Elektromos autók Li-ion celláit sem töltik állítólag 4,2 V-ig, mert akkor nem tudnának rá 10 éves garanciát vállalni.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
válasz Inhouse #3531 üzenetére
Nemrég próbálgattam az itthoni akkukon.
Az autót még nem látott, csepptöltőn tartott Exide EN áramától nem estem hanyatt.
Kíváncsiságképp 2 db fényszóróégővel lemerítettem 11,5 V-ig,majd Auto XS töltővel visszatöltöttem.
A kütyü érzékelte a változást, a 725-ből 745 lett.
Vérszemet kaptam, ismét merít-tölt, de most visszatöltésnél kicsit szaporább módszert választottam, az Auto XS és az Ultimate Speed is rajta volt kb 14,3 V-ig, ott a Speedet leszedtem.
A második töltés eredménye:
Több töltés-merítéshez nem volt kedvem-időm, de még egyet azért megpróbálok. Az a cirka 10% növekedés azért nem rossz. Laikusként azt a konzekvenciát vontam le, hogy egy egyszerű merítés és egyszerű töltővel való visszatöltés is kimutatható változást ad.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz kastner #3536 üzenetére
Szerintem ez az ábra úgy szar, ahogy van. Ott van, hogy áramerősség:
ha a Soft Start fázisban és Bulk fázisban is "nyomná" az 5A-t, hogyhogy
a görbék közt szemet kiverő különbség van? Nyugodt lehetsz, hogy Float
fázisban SEM tol bele 5A-t, mert nincs ami ennyit felvegyen. Lemérheted,
ha az ábrának nem hiszel. Azért szar az ábra, mert megtévesztő a felirat.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
Sanyo77
tag
válasz kastner #3536 üzenetére
Jól van, nem vetted nagyon a szívedre
DigitXT leírt mindent. Ugyan ott kellene lenni az áramerősség szintjének mint a 3-as fázisban.Mérést még nem csináltam, de float fázisban jóval hűvösebb a töltő mint a 3-as vagy 4-es fázisban.
10 napig folyamatosan 5 ampert tol? Már az elején furcsa volt, nincs az az akku ami kibírná, miután már 80%-ra fel lett töltve.. Szétnéztem, biztos félrefordították. Az angol ugyanez.
Furcsa ez megcsinálnak egy profi töltőt, leírásban meg ilyen hibák vannak.. Ellenség megtévesztése?
-
Kernel
nagyúr
válasz kastner #3539 üzenetére
Pedig előzőleg kifejtettem, de mintha nem ment volna át egy szó sem. Csak ott 800 --> 400 mA-t írtam, ha már motoros módról volt szó.
Ugyanez 5 --> 2 A viszonylatában, az áramgörbe:
Töltés nélkül van az akku, leesik a feszültség 12,7 V-ra. Ekkor (kék nyíl) bekapcsol teljes árammal (5A), de ez csak addig áll fenn, míg az akku ismét eléri a 14,4 V feszültséget.
Utána az áram csökkenni kezd, 2 A értéknél a töltés leáll.
A görbe azért átverős, mert az utána következő szünet (piros nyíl) elvileg napokig tart, hiszen megvárja, míg az akku ismét 12,7 V-ra merül. A felfutás pedig meredek (zöld nyíl), mert bizonyára azonnal kapcsol, de ez mindegy is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Igen, ezért is fűztem bele a másik hozzászólásba:
Mivel 14,4 V-nál feljebb nem engedi a töltő (ha nem hibás)...
Meg azért is, mert előzőleg volt itt szó hibás Ctekről is. Meg arra is utaltam, hogy nekem nem nagyon tetszik a 14,4 V vízbontási határ feszegetése sem.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
DigitXT
nagyúr
válasz kastner #3539 üzenetére
Ciki lenne megmérni a töltőáramot ugye? Amúgy ez a klasszikus:
fogalmam sincs, miről beszélek, egy hibajelenségből tévesek voltak
a következtetéseim, de soha nem fogom beismerni, mindenki hülye,
csak én vagyok helikopter. És téma lezárva! Tudod mit, legyen így.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
Sanyo77
tag
válasz kastner #3539 üzenetére
Te vagy az úgy tűnik aki nem ismeri a használati utasítást, objektivitás meg végképp nulla.
Osztod az észt:
"Még mindig jelzem, a Carstel 2A 20-30 milliamperrel csepptölt a végén. Mig a CTEK az utolsó 2. fázisban (7-8.) 5-2 Amper."Ennek köze nincs az igazsághoz.
Ez a töltő, ha ekkora árammal folyamatosan tölt akkor melegszik. Azóta már egy pár ember a hülyeséged miatt azt szajkózza, hogy 5-2 amperrel folyamatosan tölt de ez meg sem közelíti a valóságot.Igyekeztél belekapaszkodni a melegedés témába, de inkább csendbe maradtál volna...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fotók, videók mobillal
- Elden Ring
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Metal topik
- Itt az új LOGOUT!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Vicces képek
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S22+ 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A55 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S20 FE 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A10 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen