Hirdetés
- Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
- Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
- A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
- iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
- Már nincs messze a világ első teljes UCIe IP megoldása
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Milyen videókártyát?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Nikon DSLR topik
- A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Bluetooth hangszórók
- Apple notebookok
Hirdetés
-
Őszi WTCR-es AC bajnokság az Elantra/Cupra duóval okt.3-án rajtol!
lo Az idei őszi Assetto Corsa bajnokságunkban, a jelenkori túrautós bajnokság krémjét, a WTCR-es autókat keltjük életre....
-
Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
ma Mindegyik telep nőtt, legtöbbet az iPhone 16 Pro hízott.
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Brogyi
senior tag
Bocsánat lehet igazad egyetlen esetben ha az akksidnak semmi baja, és a töltöttségiszintje
legalább 90-100% között van.De könyörgöm azt minek tölteni?Na akkor talán felugrik a feszültség ilyen hamar.Az emlitett 12,3V kb. 50% töltöttségiszintnek felel meg wiki szerint.Tehát mégis sz@r az akksid.Persze ha az autószerelőnek volt feszültségmérője,és a generátor töltését is ellenenőrizte nemcsak álló motor mellett mért.Így teljes a kép azt hiszem.[ Szerkesztve ]
-
Ekocsi
csendes tag
Szia.
Én is beszereztem egy ALDI-s töltőt.CAR TOOL névre halgat és tesztelgetem.
Rossz tönkrement szulfátos és évek óta elhagyatott akksikkal (mindegyik van a környezetemben) produkált olyan jelensiget amit Victoryus irt.Vagyis pillanatok alatt elérte a töltési végfeszültséget és fenntartó töltésre kapcsolt.De ezen igazán nem kell csodállkozni.Tapasztalat alapján érdemes lemeriteni (azt a keveset is ami benne van) és újra tölteni.Persze többször megismételve.
55Ah-ás jó csak lemerült akksit sikerült vele rendesen feltölteni.És most egy 84Ah-ás AGM akksit töltök vele téli programmal amit előtte lemeritettem 10.5V-ig.Persze elég sokáig tart a folyamat de ez érthető a 4A-es töltőáram figyelembevételével.
Viszont produkál érdekes dolgokat és szeretném megfejteni hogy miért.Töltés közben kb 2-3 percenként leesik a kapocsfesz olyan 0.5V-ot,de csak egy szempillantás ideig.Gondolom rákapcsol egy terhelést és méri a feszültségesést.De mit tud ebböl pontosan megállapitani?
Amit viszont nemértek az a töltés közbeni kapocsfesz válltozás.Vagyis tölt mondjuk 13.8V-al malyd egyszercsak leesik 13.1V-ra.Egy pár perc után megint visszaugrik a kapocsfesz 13.8V-ra.És igy ugrándozik szinte végig a töltés alatt.Ezt mi okozhatja?Én a túlterhelésvédelemre gyanakszom de sajnos nem lehet szétszedni a házat hogy biztosan kimérjem.Pedig ha bebizonyosodna hogy a töltő azért veszi vissza a töltőáramot hogy ne melegedjen túl akkor szétvágnám a házat és kapna egy másik dobozt rendesen meghűtőbordázva.
Tudsz ezekröl a jelenségekröl valami infót?Vagy ismered konkréten ezt a tipust? -
Ekocsi
csendes tag
Szia.
Tuti kis töltőnek néz ki.Meg a leirás alapján is tuti.Tuti is olyan 55Ah-ás inditóakkumulátor töltésére.De tegnap ilyenkor felraktam rá a már emlitett 84Ah-ás munkaakkumulátort és még 24 óra elteltével is tölti.Hogy mennyire nyomja föl az majd kiderül ha kisütöm az akksit csak töltené már föl.Nekem sajnos elfogadhatatlan ez a töltési idő.8db akksit töltene 8db ilyen töltő egyszerre.És hogy miröl is van szó,beszéljen egy videó.
[link]
Sokat mondó ez a diagram.És lehet hogy hasonlit is arra amit az ALDI-s csinál.Ha lessz egy kis időm akkor megmérem a töltőáramot és fölveszek egy karakterisztikát és összehasonlitjuk.
Én annyi külömbséget látok ez és az IU karakterisztikás töltés között hogy ez kiméletesebben bánik az akksival.
Az elem szimbólum ami elvileg a töltöttségi szintet jelölné öt kockára van felosztva.Az álltalad belinkelt karakterisztikát elnézve valószinűleg nem valós kapacitást számol hanem a töltőprogram állását jelöli.Mert azt már észrevettem hogyha egy feltöltött akksira teszem rá akkor gyorsan kigyullad 2-3 kocka az elem szimbólumban.De ha egy lemerültre akkor még az első kockának is sok idő kell mig kigyullad.Ez érthető mert egy 10.5V-ig meritett 84Ah-ás munkaakksi 3.8A-os töltőáramra csak lassan kuszik föl 12.8V-ra.IU szerint kellene neki 8.4A-er 14.7V-ig.Mig ki nem végeznek a 14.7V láttán közlöm hogy AGM szerkezetű (működésű) akksirol van szó nem pedig mezei inditóakksirol amiben ott lötyög a higitott kénsav.
Ugy gondolom hogyha annyira gagyi volna ez a töltő akkor nem lenne rá három év garancia.És tökélletesen működik is csak azt nem értem hogy miért irják rá hogy 120Ah-ás akkumulátorig ajánlott.Biztos hogy feltölti de mennyi idő alatt...?
Te mennyire ismered a belső lelki világukat?Mert egyet beálldoznék és szétvégnék ha volna eséj a tuningolásra.Nem a 3.8A-ert akarom följebb tornászni mert nem akarom áttekerni a trafót de szivesen húznék a 0.8A-en és a fentartó töltésen. -
Ekocsi
csendes tag
Szia.
Igen,én készitettem sajátkezűleg.Persze még mindig nincs kész de ez csak hobbi.És sajna az elektronika nem megy annyira amennyire szeretném.
A töltő kérdés közel nem egyszerű feladat.Ha abbol indulunk ki hogy elvileg soha nem volnának teljesen lemeritve az akksik akkor talán még elég is lehet ez a kis töltő.Előnye hogy beépithető a kocsiba és bárhol bármikor tölthető.A soros és párhuzamos töltést haggyuk.Mindkettőnek van előnye és hátránya is de ebbe most ne menjünk bele.Voltak próbálkozások és kisérletek a témával kapcsolatban.Hidd el hogy ide 8db külön kis töltő kell.
Kitalállni,méretezni,elkésziteni megbizható 8A-es kapcsüzemű töltő nagyon sok időt és pénzt emészt föl.(bár ha rég nekifeküdtem volna akkor lehet kész is lennék vele) Ha egy elkészül utánna már gond nélkül 8x-ható.
Nem tudsz valami infót a töltő vezérléséröl?Pl a képen látható töltőkben mi a vezérlő elem?Mert ha tényleg mikrokontroller akkor eséjtelen a tuningra.De ha analóg vagy valami spéci töltő IC és van adatlapja is akkor van eséj a belepiszkálásba.
Végül is valamikor valakinek el kell kezdeni tuningolni ezeket a töltőket.
A vezérlő elkészitése egy külön topikot érdemelne.Izelitőnek.:20db 94A-es MOSFET,12db 20A-es SOTTKY dióda,120db 470uF-os kondi,20db MKP kondi + rézsinek tömkelege. -
Brogyi
senior tag
A helyzet az, hogy bármit is építesz drágább lesz.A legegyszerűbb, és még kapcsolóüzeműnek mondható az a tirisztoros.Tirisztorost pedig a te tudásoddal fejből mennie kell.Picit gond az áramkorlátozás, de most nem menjünk bele, mert nem látom értelmét.Sajnos nem a kis méretéről hires ez a fajta.Nagy áram igénynél alkalmazzák.
-
Ekocsi
csendes tag
Szia.
Sok megoldás létezik,de mindel melózni kell sokat.
Jó ötlet a tirisztoros is aminek mondjuk kell egy külső 1KW körüli trafó aminek 8db szekundere van.Persze ez nincs beépitve a kocsiba a maga kis min.50kg-jával.De a tirisztoros vezérlőpanelok igen.Vagy beépitett 1KW körüli rezonáns szabájozatlan táp és 8db szabájozott vezérlés kapcsolóüzemben az akksikon.De igazábol ez a fórum nem erröl szólna.
Amit linkeltél töltőt egész jónak tűnik.Csak én még soha nem vásároltam ilyen oldalakrol és ahogy nézem innen minimum 100db-ot kéne rendelni és a postaköltség igen húzós tétel.
Valami kapcsrajzot vagy a belsejéröl több infót nem tudsz ezekröl a CTEK klónokro?
Kicsit méricskéltem és ugy néztem hogy 12.8V-ig 3.8A-al tölt majd utánna 2.6A-ral.Többi lépcsőt még nem tudom.És végül is feltölti a nagy munkaakksikat is csak nagyos sok idő kell hozzá.
A CTEK-nek is van ilyen 8A-os töltője.Ebböl lenne jó valami olcsó ALDI-s klól. -
-
Zippair
aktív tag
Hí mindenkinek! köszönöm a cikket, ez alapján kezdtem el vadászni töltőre. nekem alapvetően 7-12Ah akkuhoz volt szükségem rá, de nem árt, ha esetleg az autóm akkuja elfáradna! A X.ke maglódi úti LIDLI-ben vettem tegnap, volt még vagy 10db 4500as áron! a hülyének is megéri kíváncsi vagyok, hogyan fog szuperálni. még most kezdtem el tölteni vele, egy 12,2V-os kapocsfeszültségű 7Ah akkut. toja bele szépen 0,8A-el, kipróbáltam autós állásban is, ott csak egy rövid ideig 2,9A ment bele, aztán gyorsan átváltott 0,8A-es töltőáramra. kíváncsi vagyok, mi lesz belőle, de szerintem, ha tényleg úgy működik mint a karakterisztika mutatja, akkor erősen BEST BUY kategória ennyi pénzért...
SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSsssssssumaher...
-
p0lip
tag
Szia!
Köszi szépen, ez jónak tűnik! Ja és igen, nagyobb töltőáramot kerestem
Igen tudom, főleg a zselés kényeske a töltőáramra, mondjuk zseléssel nem igen van a látókörömben, így sok dolgom nincs vele. AGM viszont van, pont ezért kerestem olyat, amivel mindkettő típus tölthető, a nagyobb töltőáram meg azért lenne üdvös, mert 90 Ah -100 Ah-ás
akkukhoz kell és azért flottabbul megy a töltés 10 A-el, a 100 Ah-ás aksi esetén
Köszi még egyszer a tippet!Szerk. Ja amit én találtam: <a href="http://gudebolt.hu/id/01129_85063_Gude_automata_akkumulatortolto_GAB_15A" target="_blank">[Itt]</a>
<a href="http://holmi.eu/kabelektro/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=1&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=25449&category_id=633&vmcchk=1&Itemid=1">[másik]</a>
Na még egy kérdés, amit te linkeltél, szerinted tuja azt, mint a CTK másolatok, hogy a töltés befejeztével, automatán csepptöltésre vált?
[ Szerkesztve ]
-
p0lip
tag
Köszönöm válaszod, igen, jól látod fixa idea kategória
Olyan szempontból nem rossz szerintem, hogy van olyan kocsi, amelyik télen nem megy,
ennek az akkuját gondoltam kínozni egy kis csepegtetéssel, szóval nem igazán fontos, inkább
csak tesztelném a hatását, mondjuk nem a túltöltős változattal
Ja, majd elfelejtettem, a csepptöltés nem inkább 1A szokott lenni? (2A-t picit sokallom) -
p300
tag
Üdv mindenkinek!Tisztelt Brogyi. Olvastam a leírásaidat a CTEK másolatairól,1-2 részt meggyőztél és szeretnék venni egyet.Most van az ALDI-ban a típusa.CPL-2054-es erről mi a véleményed?Ez is CTEK másolat?Ez a típus nincs az írásaid közt érdemes megvenni?Látom (Chieftek)fórumtárs be is linkelte arra gondoltam. Köszönöm válaszod.js.
-
-
domik
csendes tag
Szia!
Nem nagy az aku(sx4 benzines), de a CTEK-ről a helyi forgalmazó azt mondta, hogy egy teljesen lemerült aksihoz kevés. Pedig néha előfordul, hogy lámpa miatt előfordul.....
Amit írtál az jobban tetszik (Einhell), ráadásul szempont lenne az ios, hogy minde féle aksit töltsön. (zseléset is)
-
domik
csendes tag
Szia!
Köszi a válaszod. Fital már nem vagyok, de ha mérnöki mélységekbe nem is tudom az elektronikát, szerelni és használni jól tudom. Gyakorlatilag számomra az volt a fontos, hogy valaki, aki szakmailag is ért a dologhoz, tudjon segíteni abban, hogy milyn töltőt vegyek, illetve a melyik mellett tegyem le a voksomat. A Einhell BT-BC 12 D-SE vagy pedig a CTEK legyen a kiszemelt. Ebben sokat segítettél.
-
szalaibarni
újonc
Üdv! Átgondolván amit irtatok kizártam akksi kevés volt számát ugyanis az önindítót még megmozgatta míg elötte arra sem volt az akksi képes már mégis feltöltötte! Egész éjszaka rajta volt az akksi töltő az akksin reggel megprobáltam töltésre állítani de nem sikerült! Kihuztam és hagytam most megint megprobáltam és elindult a töltés, tudtam állítani! Összefüggést/logikát nem látok benne! De most feltöltöm megint és egy ismerős müszerésszel szétszedetem és megnézetem vele hátha egy gomb cserével orvosolható a probléma! Mindenesetre köszönöm a válaszokat!
-
steve brown
csendes tag
Elég jó értékeket produkál ez az akkukraft töltő, elgondolkodom én is a beszerzésén.
Viszont csütörtöktől kapható a lidl-ben ismét egy töltő, ami elég érdekes számomra. Mégpedig azért érdekes, mert ez a töltő a tavasszal árusított LCD kijelzős Ultimate Speed downgrade-lt változata, ugyanis visszatértek a ledes kijelzéshez, és mellőzve lett az LCD kijelző.
Ki érti ezt?
-
L1m1
tag
Üdv!
Megnéztem teljes neve: AKKUKRAFT BAC-104WR-EU
Ugyanúgy néz ki, a csipesz és a doboz is, csak a színe más.
+ van rajta ez a fémakasztó(?)
Profi Power leírásában szerepel a ◾Adaptált kampó ez ugyanaz lehet? Mert a képen én nem látom.
Profi Power Ajánlott akkukapacitás: 10 ... 100 Ah
AKKUKRAFT 2 - 120 Ah (nyilván mind1)
Töltőáram ugyanaz.Szerintem ugyanaz a készülék más köntösben!
A zöld szebb
(Lidl-t megkérdeztem kb. 2 hete, hogy várható, akkutöltő azt írták, hogy előreláthatólag nem, de már nem bánom )
-
nootropil
csendes tag
Szia !
Köszönöm, nagyjából kezd derengeni, hogy attól még hogy le van zárva az összes cella az aksin és nagy betűkkel rá van írva, hogy nem szabad felnyitni.. minden nyelven attól még az Akkumlátor nem AGM rendszerű , hanem lehet gondozásmentes SAVAS ! (nagyvalószínűséggel ilyen van az autóban).
Tehát ne piszkáljam a CTEK töltő AGM opciójával, hanem a sima autós módot válasszam!
Viszont maradhat az autóban töltéskor. (bekötve) különben jobban megnézve láttam egy "varázsszemet" rajta tehát gondozásmentes savas.
THX
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
andaman
tag
Fogalmam nincs mi az aktivátor - ezek szerint ez gyári kütyü - hogy néz ki, hol találom, és hogy kell leszerelni...
Biztos, hogy ezt nekem kell leszerelni...
Megmondom őszintén a szulfátlanítással itt találkoztam először, nemigen gondoltam rá, de ha jól veszem ki akkor ez a kütyü ha úgy gondolja csinálja magától?
"Alkalmas az akku kivétel nélküli töltésére is. Van erre gyári zsinórja is."
Ez a gyári zsinór az a csipeszes amit adnak hozzá nem, vagy a kivétel nélküli töltéshez külön zsinór van?The man is a snowflake on the river.
-
andaman
tag
Rendben.
"1.Miről ismerszik meg, hogy aktivátor - megoszlottak a vélemények a levételéről - van az aksin, én biztosan nem tettem rá..." írtam fentebb.
Akkor nincs rajta, mert az autót - igaz ezt nem jeleztem -újonnan vettem.
Üdv és köszönöm.[ Szerkesztve ]
The man is a snowflake on the river.
-
minas
aktív tag
A töltők újszerűek (az egyik 2 hetes, a másik pár hónapos). A Deca - ennek megvan - a manualja szerint karbantartást igénylő és nem igénylő akkukhoz is jó. Nekem igazán az tűnt fel, hogy mindkettő ugyanannyi, soknak tűnő feszültséggel tölt, de legalábbis kezd tölteni.
[ Szerkesztve ]
-
nootropil
csendes tag
Köszönöm a felajánlást Pécs mellett lakom .. nem pálya !
Viszont már kezdek gyanakodni hogy valami kontakt hiba lesz inkább .. mivel most szombaton megint semmi .. (gyujtásjelző sem). ez közvetlenül a töltés után.
Majd leszedtem róla a töltőt .. vártam kicsit mozgattam (motor) megnéztem a csatlakozásokat . És csodák-csodája pöccre.. indult.
Szóval valszeg csak elbénáztam az akku-vissza-töltőkábel rácsatlakoztatás műveletsort..
Ma is simán indult. Most egyelőre nem is töltögetem , már azthittem az is sok
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
bogiboy
csendes tag
Brogyi, köszi a típusajánlatot.
Lenne azért pár kérdésem. Ez az általad ajánlott "Einhell BT-BC 12 D-SE" töltő gondolom nem tudja a frissítés, regenerálást... az pedig jó lenne ha tudná a töltő. Valamint nem sok egy kicsit a 12A-es töltőáramú a 74 Ah-s aksi töltésénél. Azt olvastam, hogy érdemes olyan aksitöltőt választani, ami az aksi kapacítás 8-10%-ával tölt óránként.
Még egy hozzá nem értő kérdés: ebben a fenti Einhiell töltőbe ennyivel több "anyag, elektronika, egyéb" van hogy csak ilyen nagy robosztus házba fér el, mint mondjuk egy 8A-os Extol-ban?Ez az Einhell szerinted a 9 fázisú töltésrész alapján tölt, mert erre nem találtam utalást a használatijában. Ehhez a 9 fázisú beprogramozott töltéshez szerinted ne nagyon ragaszkodjak? Vagy csak elég legyen annyi és bízzak vakon az Einhell márka típus megnevezésében, miszerint: "Automata akkumulátor töltő mikroprocesszoros vezérléssel", azt ennyi? ksz
:-)
-
-
Arti1
aktív tag
14.39 már lassan 5 órája, ezt már nem bírom idegekkel lekapcsoltam, nem lesz így baja az akksinak, hogy nem a töltő kapcsolt le magától? Mi van akkor az akksival, ha 13,7-14 volt között leveszem a töltőről töltés közben, használni kezdem és utána újra töltöm, de ugyanúgy csak 13,7-14 volt-ig? Nem csökkentem vele a kapacitását? Végül is az autóban se töltődik teljesen tele mindig...
[ Szerkesztve ]
http://www.shutterstock.com/g/Arti_Photo?rid=264901704
-
hatragyi
tag
Én is erre tippelek (remélem). Azt terveztem, hogy holnap kikapom az akkut és rárakom bent az irodában.
Viszont ez így érdekes lehet. Hol lehet a hőmérséklet érzékelő? A töltő testben, vagy a csipeszben, ami az akku közvetlen közelében van?
Az én esetemben az autóval éppen mentem 60 km-t, tehát a motortér, akkumulátor bőven üzemi hőmérsékletű lehetett, még ha kint 0 fok körül is volt. Én a motor leállítása után kb 5-10 perc múlva rátettem a töltőt, motorháztető lehajtva, a töltő pedig a kocsi előtt a 0 fokban egy dobozon.
Ebben az esetben szükséges volt e hőmérséklet miatti emelt feszültség? Fel sem merült bennem, hogy a töltőt is a motortérben helyezem el (szellőzési okokból), pedig lehet azt kellett volna, mert így az akkuval egy hőmérsékleten lett volna.
Érdekes. Nem értek hozzá, csak belegondoltam.A műszer nem egyszerű eset, egy Fluke. Az alábbi mérés pénteken történt vele, 1-2 óra állás után, a minimum az indítózás közbeni érték, a max pedig a generátor töltése. Mivel szintén hideg volt és a Fordnak valami pcm vezérelt intelligens töltése van, ami szintén hidegben emeli a feszt. 1. Ford PCM vezérelt töltési rendszer, az oldal alján
[ Szerkesztve ]
-
Arti1
aktív tag
Átjött a lényeg az akksitöltőt csak teszteltem a nagy akksival, nem ahhoz vettem Mekkora feszültség alatt indul a szulfátosodás? Ha egy akksi napi 0,05 voltot veszít a feszültségéből a polcon a garázsban az már szulfátos és kuka?
[ Szerkesztve ]
http://www.shutterstock.com/g/Arti_Photo?rid=264901704
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Horgász topik
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Motorolaj és szűrő topik
- Milyen videókártyát?
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Dreame A1 - por helyett a fű is jó
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- EAFC 25
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen