Hirdetés
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Gergely
őstag
Nezd mas velemenyen vagyunk, te cserelned a hibatlan vezermulancot mert mi van ha elszakad (amugy is egy osregi es szar megoldas a lancos motor - ugye). Szerinted hulyeseg a motorfek,telen nem allsz meg vele elobb mint a gyoker abs-el.
En elfogadom hogy neked mi a velemenyed, te meg fogadd el nekem mi a velemenyem.
Az en reszemrol nem.elfogadhato ha a toltes fesz 14,4rol leugrik 13,7re mert ekkorat nem eshet. En tudom.milyen volt, es tudom milyennek kene lennie.
Inkabb orulj hogy a tied hobatlan. -
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #57301 üzenetére
Totalcar írás:
A ma használatos autók többsége alapjáraton, a nagyobb fogyasztók nélkül 13,5-13,6V-ot tölt, ez a szükséges minimum. Ha bekapcsoljuk a fényszórót, a fűtőventillátort és a hátsó szélvédő fűtését, ez leeshet néhány tizedet, de a fordulatot 1000 f/p fölé emelve vissza kell emelkednie a fenti szintre. A töltőfeszültség maximuma nem mehet 14,4V fölé.
Autóvillamosságis cimborám szerint nem kell 14,4-el töltenie fogyasztókkal terhelve, leeshet 14 alá simán. Ha szépen fokozatosan mégis lemerül az akkud, akkor mérd meg a testkábelt, az lehet a hiba oka, más már minden új.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
félisten
válasz F_Gergely #57301 üzenetére
te cserelned a hibatlan vezermulancot
Nem cserelnem ki. Az ismeretlen kilometert futott es ismeretlen multu lancos vezerlest cserelnem ki, ezt irtam.
Szerinted hulyeseg a motorfek
Sosem irtam ilyet, magam is rengeteget hasznalom.
,telen nem allsz meg vele elobb mint a gyoker abs-el.
Bizony hogy nem allsz meg vele elobb. Eleve motorfekkel meg sem lehet allni.
Az en reszemrol nem.elfogadhato ha a toltes fesz 14,4rol leugrik 13,7re mert ekkorat nem eshet.
Ezert irtam, hogy ujittasd fel megint.
[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
Erdekessegek:
- kivulrol szep gyari allapot, jol extrazott latszolag eredeti peldany, 10e €, leirasban es a kasztniban is xenon fenyszoro, moso, de akkor mit keres ott a magassagallito: [link]
- ez egy igen ritka DTM varians(vagy annak masolata?), betudom annak, h versenyautonak talaltak ki, de xenon es megvan a magassagallito, ennek meg ugye attol is nő az erteke, h full eredeti, de igy: [link] -
félisten
válasz F_Gergely #57304 üzenetére
Te most azon kaptad fel a vizet, hogy probaltalak ravezetni, semmi baja a generatorodnak. De kar volt ahogy latom. Nekem ez semmi problemat nem jelent amugy. Haromszor tettem fel a kerdest, hogy honnan van az info, de nem tudtal ra valaszolni. Ilyet nem is fogsz sehol leirva olvasni abban biztos vagyok, hogy barmekkora terhelest kap a generator, neked 14.4v feszultseg lesz az akkunal. Azert nem fogsz ilyet talalni, mert ilyen nincs, nem is kell igy mukodnie. Ahogy a kolleganak mukodik az F Astran, az tokeletes. Akkor tovabbi jo duhongest.
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz zolikaDB #57305 üzenetére
Az Astrán a váltógomb egész jó, a bőr csudiszép...de mit keres ott a manuál klíma...? Meg úgy tudom az OPC-n fényezett a kilincs, a díszléc és a küszöb is.
Jut eszembe: az alábbi belső - nem csak ülés meg ajtókárpitok, hanem műszerfal, kardánbox, bézs szőnyeg, bézs kalaptartő, összes bézs műanyag, stb. - eladó. 170K amiért megválna tőle a gazdija. De ugye ez kupéban van, úgyhogy csak qp és a háromajtós variáns jöhet szóba.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
zolikaDB
veterán
válasz Petyyyyy #57308 üzenetére
Nem mondom, h a kupe ajtaja akkora, mint a 3 ajtose...
Node, miert ad vki ilyet? Ennyiert? Mert sztem jo ar. Miben van?Visszaterve az OPC-re: most hogy mondod.... Lehet valami atepites...
Es: ezek szerint a H kormanya full csereszabatos a G-vel? Es a valtogomb? A H-ban is fel kell huzni a gyurut hatramenethez?Mod: olvasni kellene nekem is Umbau in 2006, azaz at van epitve. Motor, valto H-bol, tehat igy le van sz.rva a valtogomb.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
No, baratnomnek megvan az uj verda. Opel Corsa C lett a befuto, 2006-os, elso tulajos, vetelrol a szamla is megvan, 77k km, 5 ajtos, 1.2 twinport 80le.
Elso benyomasra elmegy, engem nem igazan mozgat meg a tipus, de ugy tunik nincs kulonosebb baja. Kormany full erzeketlen, 0 visszajelzes az utrol, kuplung mintha hig fosban lepkednek, fek se egy nagy szam. Viszonylag dinamikus, ami pozitivum. Klima van, meg 2db el. ablak, kp. zár. 850k lett a vege alkuval.
Elso kerdesem, hogy a gyari kulcshazat lehet cserelni? Kiestek a gombjai... Ha igen akkor hol es mennyiert?
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz zolikaDB #57309 üzenetére
Nem tudom, a belső gazdája mondta, hogy a 3 ajtósra is jó. Most qp-ban van.
Nem ez az első H kormány G-ben, amit látok. Előbbiben nem teljes gyűrűt kell felhúzni. Azt a króm bizgentyűt csak.
AMD Power - Én is rákívántam.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
mohabá 007
aktív tag
válasz hentes555 #57274 üzenetére
A gépedet nem ismerem közelebbről.Ha bovdenes a gázpedál ,meg kell keresni az OBD2 csatit.Neked valszeg a biztosíték táblában van.
Az ott található OBD2-es csatlakozó 5-ös és 6-os érintkezőjét rövidre kell zárni kikapcsolt gyújtás mellett.
Be kell kapcsolni a gyújtást,és akkor a narancssárga szervíz lámpa villogni kezd. A 10 villogás 0-t jelent.A kódok 4 jegyűek és sorba adja be őket. A hibakódon belül a számok közt rövidebb, a hibakódok közt kicsit hosszabb a szünet.
Ha elektromos a gázpedál,akkor csak a féket és a gázt benyomod,és nyomva tartod,majd gyújtást adsz rá,és akkor a narancssárga szervíz lámpa kezd el villogni.Villogás számolás ugyanúgy.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
hentes555
senior tag
válasz mohabá 007 #57314 üzenetére
Köszi a választ, ma megnézem
Reggel ahogy jöttem haza a 4-esen ugyanott kidobta a jelzést mint tegnap.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
-
F_Gergely
őstag
Telefonról kicsit nehézkes másolni de csak egy példa:
"...Töltésünknek terhelt vagy terheletlen állapotban 13,8-14.4V között kell maradnia. Ha kevesebbet mérünk, akkor az aksi lassú, de biztos elöregedésére (szulfátosodás) számíthatunk."
de itt egy videó is [link]
Egy benzines autónak nem kell nagy indítóáram, ellenben egy dizelnek igen. De mondom nem vitatkozom, te igy gondolom én meg úgy. Ennyi. Pont. Tényleg hagyjuk egymást.
Motorfékkel meg gyorsabban megállsz havon, tudom mert tapasztaltam, ugyanis ha elkezdesz a fékre lépni dolgozik az abs és csúszol tovább. Ellenben ha fékezel és mellé használsz motorféket hamarébb megállsz. De ha lesz hó nagyon szivesen csinálok veled féktesztet hozod a saját kocsid, és felgyorsulunk mondjuk 30-ram és megnézzük ki áll meg elöbb. Motorfék+fék a leghatásosabb, ABS-el csúszól tovább a fenébe. Lehet hogy szerinted nem igy van de kb 10 emberből 8 szerint igen, 1 nem tudja nem is érdekli 1 meg azt mondja mint te. Bár rajtad kivül nem tudok olyat aki télen ne használna motorféket.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz F_Gergely #57321 üzenetére
Latszik a videobol is, hogy nem kell terhelve 14.4v-nak lennie, eddig is ezt mondtam. Az akku amugy is oregszik, ha kevesebb a toltoaram, max kicsit lassabban tolti vissza a generator az elhasznalt energiat, ennek nincs jelentosege. A lenyeg, hogy 14.4v fole ne menjen a toltoaram.
Az inditoaramnak ehhez semmi koze. Az amperben adjak meg.
Jo akkor hasznald ugy, ha szerinted az a jobb megoldas. Ettol az meg nem lesz teny. En is hasznalok telen motorfeket, mar megint olyat adsz a szamba, amit sehol nem irtam le.
De latom meg mindig nem esett le, hogy tegnap csak jot akartam. Hogy ne idegeskedj ezen a generatoros dolgon, mert semmi baja es azota megy a harc a semmin. Bocs erre nekem nincs energiam. Ha szerinted nem jo, akkor ujittasd fel megint, akkor is ugyan ilyen marad.
[ Szerkesztve ]
-
-
Petyyyyy
addikt
senior F_Gergelynek (is) - [link]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
M_o_g_y_i
őstag
Olvasom itt a kis "akkus mesét" , komolyan nem értem minek ezen rugózni...
13,8-14V-ot ha eléri a töltőfesz., már OK.
12,6-12,8V az akku nyugalmi árama, az meg az alsó érték, igaz ezt most nem tárgyaltátok.
Persze jobb, ha az a 14V megvan általában, de a lényeg, hogy 14,4V fölé ne menjen terhelés nélkül sem.
De ha megvan a 13,6-13,8V, akkor lehet nyugodni, max. testkábel, akku-csati csere, de ha utána is ennyi, akkor ennyi.
A fesz.-szab. ha haldoklik, az meg elég szembetűnő ugye, mert felszökhet akár 15-16V-ra is olyankor a feszkó.
Nálam mondjuk kicsit alacsony, mert én még 13,8-13,9V fölött nem láttam fed. comp./Op-Com/OBD-olvasó szerint, de rá kell mérjek az akkunál, hogy ténylegesen mennyi az annyi.szerk.: igaz, ha menet közben nézem OBD-n keresztül a Torque Pro-val, akkor ugye megy sok fogyasztó, és a tompított/refi is. Akkor már nem is olyan rossz az a 13,6-13,8V.
(#57327) F_Gergely : amúgy milyen méréssel kaptad ezeket az értékeket? F@sza megbízható multiméterrel nézted?
[ Szerkesztve ]
4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
F_Gergely
őstag
Az nem mindegy hogy 14.2-14.4-et tölt vagy pedig 13.4-et mert egy 10V különbség, érted? nekem ez a bajom!
Ha totál leterheled akkor sem mehet 13,8 alá."max kicsit lassabban tolti vissza a generator az elhasznalt energiat" Na pontosan erről van szó, hogy lassabban tölti vissza, mivel dízel és városban használom nem 100 km-t megyek egy huzamba. És az elektromos cuccok fogyasztanak, és ezeket minél előbb kell visszatöltse. Ha autópályáznék nem érdekelne mert visszatölti.
felújítani nem fogom, mert nem látom értelmét, a vezetékezést átnézem, max kicserélem a sarukat de ha úgyse változik kap egy új generátort, nem felújítottat, hanem zsír újat. Németországból szállítással 120A-es megvan 40-ből.
Zárószóként:
az hogy egy normál generátornál a töltés mondjuk 13,8-14,0 semmi bajom nem lenne, HA az nem egy vadi új felújított lenne. De az amin mindent (elvileg) kicseréltek, annak igenis 14,4-et kell töltenie. Mert új.
Nem egy öreg használt cuccról van szó hanem egy újról, ami nem tölthet 13,8 alatt mert az nekem nem elfogadható.Ha minden új akkor töltsön 14,4-et, terhelten meg nem eshet a fesz 13,8 alá, főleg nem egy olyan autónál ami tele van elektromos fogyasztókkal.(#57324) Declare:
ha fékezel és mellé motorféket használsz gyorsabban megállsz, szerintem... Én havon hiába fékeztem bekapcoslt az abs és csúszott tovább az autó. Motorfék mellé fékezve nem csúszott az autó nem dolgozott az abs és jóval rövidebb féktávon megtudtam állni.[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Declare #57324 üzenetére
ha jeges úton az abs fékezéskor engedi az autót vígan gurulni, akkor az a 2 kerék is életet menthet! én még jártam úgy télen, hogy lejtőn fékeztem, de a kereszteződésbe keresztbe érkeztem kézifékkel, mert gyorsult az autó! szóval nekem ott mázlim volt, hogy senki sem jött, mert letorpedóztam volna, satu féken is gyorsult az autó az abs kattogása mellett......
(#57327) F_Gergely: nem bántani akarlak, de 14,4 és 13,4 között hol van 10v diffi? az 1v csak.....
amúgy okoz valami gondot neked gyakorlatban a generátor(rosszul indul a verda?), vagy csak az idegállapotodat rendezi a multiméteres érték?
[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
Fék a gyávák pedálja... így én azt nem használom
-
Markizmark
addikt
válasz diablo1984 #57329 üzenetére
Az ABS egy érdekes dolog, nem pont arra való, hogy előbb megálljunk vele. A szerepe leginkább az, hogy falábú sofőr is irányítani tudja az autót ha jégen vagy más csúszós felületen gurul. Nem minden helyzetben előnyös. Rally-s nagybácsim szerint is sokkal jobb, ha lábbal érzi az ember a határt.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
diablo1984
veterán
válasz Markizmark #57331 üzenetére
latyakban nagyon jó, tükör jégen hátrány. szárazon is és esőben is tökéletes. de ott és akkor meglepett de nagyon!
-
F_Gergely
őstag
tessék, parancsolj.
[link]34 ezer + 6 ezer a szállítás.
(#57336) Declare:
Motorfékkel belassulsz, utána már állóra tudod fékezni az autót.
Nyilván 90-nél nem rakom 1-esbe, de mondjuk 90-nél fék, kuplung vissza 4 kuplung vissza 3, közben pedig folyamatosan fékezek. Távolságtól függ ha hirtelen ugrik elém valami, vagy valaki akkor persze satu, nincsen idő váltogatni, csak kuplungra lépek hogy ne fulladjon le másik lábbal meg fék telibe.
De pl munkahelyemnél van egy rész ahol a villamossínen mész, na az ha havas ott is könnyű csúszni, motorfékkel szépen be lehet lassítani az autót csúszás nélkül.[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #57327 üzenetére
A motorfek az jo dolog, beszeltük is nekem apum is ugy vezet es az oktatom is ugy tanitotta, hogy kinyomott kuplungal soha nem gurulunk, sem kanyarban, sem körforgalomba. Kuplung, meg üres sebesseg csak akkor, ha all az auto....a lanyok vezetnek kinyomott kuplunggal hangzott az itiner es en azota is ezt vallom (a "fekek a gyengek pedalja" ugy emlekszem nem hangzott el ....gyavak )
Szoval, alap, hogy ha valaki jol vezet (szerintem), az, ha fekez, hasznalja a motorfeket es visszavaltogat szepen, viszont a fekhatas az mas kerdes. Egyreszt motorfekkel nem tudsz megallni, mivel akkor lefulladna az auto.
Masreszt a kerek es ut között van egy bizonyos tapadas. X mondjuk. Ez akkor is annyi, ha fekkel fekezel es akkor is annyi, ha motorfekkel. Ha csuszik a kerek, akkor nagyobb erö akar atadodni az utfelületre, mint ami fizikailag lehetseges a gördüles mellett...az abs csak megszakitja egy pillanatra a csuszast, hogy iranyitani tudd az autot, de fekhatasban az a pici megszakitasok nem fognak sokat szamitani. Havon lehet, hogy egesz minimalisan hoszabb uton allsz meg abs el, mint anelkül, de tudod iranyitani az autot, szoval valszeg megeri. Motorfekkel, viszont tovabbra is csak 2db kereket lassitasz a 4 helyett, szoval ott teljesen mindegy, hogy abs vagy sem, 2 kerekkel kevesebb tapad....fizikailag lehetetlen, hogy jobban lassulj vele, mint fekkel....akar abs akar nem.
Az meg mondjuk a masik, hogy valto es kuplung sem szeretnek lenni az autodban, ha 90 nel eledugrik egy szarvas es Te fekezes helyett visszahajitod 1 be mondjuk
-
F_Gergely
őstag
válasz Mikulásbá #57343 üzenetére
nem hátsókerekes volt? bakker én totál úgy hittem hogy a calibra hátsókerekes
(#57344) diablo1984:
elég sok cuccot vettem már ebay-ről eddig nem volt gondom. Bringához első RockShox villa 160 ezer helyett 120-ért, tárcsafék szett 70 helyett 18-ért. Németekkel amúgy sem szokott gond lenni. De nyilván első körben megnézem majd a testkábelt az akksitól, aztán utána kiderül hogyan tovább.
SMD forrasztóállomást is 25-ért vettem itthon 100 lett volna, szintén németországból.[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz F_Gergely #57345 üzenetére
németország, aminek a fele már valamilyen más nációból bevándorolt ember, meg amúgy is ott természetesen mindenki őszinte, nincs lopás/csalás/hazugság, börönök sincsenek, mert mindenki egyenes.....
én továbbra is azt mondom, hogy autóalkatrészt soha sem ebayről. én is kínából rendelek vackokat, eddig csak 1 nem ért ide buktam 1500huf-ot, na bumm, többnyire jó cuccok voltak, de ha minőségi garanciális kifogás van, akkor annyi, ez már az enyém! inkább fizetés előtt fogom a kezemben az alkatrészt és ha jónak tűnik fizetek, mint látatlanban, az ördög sosem alszik! de nem vagyunk egyformák!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest