- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
Hirdetés
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#TOTTI
őstag
Igaz nem vagyok otthon bevallom, de chipeld meg tényleg az kell annak a motornak.. általánosságban beszéltem erről a dologról.. Ha már profikról van szó azok szoktak chipet de nem elsőnek, majd akkor ha kellően meg van erősitve az alap.. nem a gyári szétjáratottra rábaszni egyet.. Az ilyen tuningnak is megvan a piaca mint láthatod de az értelme kevesebb... Minden rosszindulattól mentes hsz.t igyekeztem alkotni..
-
_seth_
veterán
Igen csak nézd azt, hogy te 1.7-es 75 lóhoz akarsz egyszerű chippel + 25-öt én meg 2.0 136-hoz chip+leömlő+sportlégszűrő megoldással kb 24-et
Röviden: te több mint 30%-ot akarsz tuningolni rajta én pedig csak a chippel 12%-ot Minél többet akarsz "nyerni" annál hamarabb pusztul el a motorod sajnos ez egy ilyen játék Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy sokan képesek mindenféle tuningtól mentes motort is kinyírni míg mások agyontuningolttal is évekig szaladgálni... az a jobb láb nagyon sokat számít
(és ha jól látom még 66 lovas is van 1.7 dti corsa comboból pl, na ha abból akarsz 100 lovat az még durvább )
Egyébként a chippelt dízelek undorító jószágok sokszor... olyat kormolnak, hogy azért maradok le mert egyrészt nem látok másrészt megfulladok a koromtól... a legjobb mégis az, hogy úgy is lomhák általában Kivétel a felénk gyakori II-es golfok, kamion befecsik, teherautó porlasztó csúcsok... kormol mint a fene de úgy megy mint a rakéta a legtöbb
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
fero02
veterán
Ugyan már, minden dízel kormol. A sima szívótól a legújabb CR dízelig, mindegyik. Ez az üzemanyag "sajátossága".
Továbbá, lehet, h maga blokk ugyan az, de attól függetlenül még van 1001 dolog, amin változtathattak.
Ez, amiről most beszélünk nem más (mint ahogy többen is megfogalmazták már) csak a motor végső határainak a feszegetése.
Aki valódi tuningot csinál, az az ilyen dolgokat körberöhögi csak.
-
SpeedR
őstag
Nincs az az olaj, ami a 30000. kilométeren is úgy ken, mint az elsőn. Lehet ,hogy még akkor is belefér a tűréshatárba, de már közel sincs olyan, mint újkorában. Nem olyan nagy összeg egy olajcsere. Egy átlagos Opelnál még szűrővel együtt is beleférhet 10e Ft-ba. Ennyit szerintem megér, hogy kímélve legyen a motorod. Főként ha hosszú távra tervezel az adott autóval.
(#7532) helkis
Persze, hogy függ a használattól is. Sőt a használattól erősen függ az is, hogy milyen olajat töltesz bele. Ha a gyár 10e km-ként írja elő az autódnál a cseré, akkor nyilván le kell cserélni 10e km-ként. -
SpeedR
őstag
Az olajcsere intervallum meghatározásába sajnos nem csak a mérnököknek van beleszólása. Ha marketing osztály meglátja, hogy a VW-nek, Fordnak és a többi gyártónak jönnek ki a 30e intervallumos autói, - ami komoly vevőcsalogató tényező a mezei autóvásárlók esetén - akkor kiadják az ukázt a mérnököknek, hogy ha törik, ha szakad akkor is 30e km-t mennie kell egy olajjal annak a motornak. Jó esetben sikerül ehhez hozzáigazítani a motorokat az adott költségkeretből, rosszabb esetben rövidül a motor élettartama.
Majd egyszer azért cseréld le 15e km-nél, és hasonlítsd össze azzal amit 30e km után eresztesz le.A nagy és a legdrágább kamionokat jó nagy hülyeség volt felhozni. Egy személyautóban esély sincs olyan drága rendszereket és alkatrészeket alkalmazni mint egy méregdrága kamionban, ahol eleve nem a költséghatékonyság az elsődleges cél, hanem az hogy minél többet lehessen úton, minél kevesebbet rostokoljon szervízben. Arról is megfeledkeztél, hogy egy kamion motor nagyon ritkán forog 2-2500 RPM-nél többet, ami azért nagyon nem mindegy. Plusz hány liter olaj is van a kamionban, és mennyi a személyautóban??
-
TasiA
senior tag
Szerintem az a legegyszerűbb, hogy te csinálj mindent úgy, ahogy a kereskedőd mondja, a többiek meg saját belátásuk szerint! Ki miben hisz, úgy cselekszik! Esetleg aki mindíg hosszú távokon megy. csak 40-ezernél cseréljen, mert biztos jó még az az olaj!! Én azt nem értem, 3-4 év alatt mitől lettek 2x olyan jók az olajak?? Kérdezem, nem vagyok mérnök!
-
TasiA
senior tag
Hali!
Nem jártam utánna a dolognak, csak úgy emlékeztem, hogy kb 3-4 éve nyomják ezt a nem kell olajat cserélni, csak 30 ezrenként.
Szűrőket meg rendszeresen az olajjal cserélem, pollenszűrőm nincs, benya szűrőt meg mikor eszembe jut, de kb. vezérléscserével egyidőben szoktam.
-
_seth_
veterán
Olajcserekor minden szűrőt beleértve a pollen és a benzinszűrőt is cserélem. (15e kmnél lesz a köv azaz bő 1000 km még hátra van addig.)
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
gban
Közösségépítő
Nem is a konstrukcióval van baj, hanem a használattal, ami meg az autó rendeltetéséből adódóan botrányos 1000-ből 999 esetben.
Vagyis arra akartam utalni, hogy igen nehéz normálisat kifogni belőle, pláne 11 évest, sokkal nehezebb feladat, mint a hagyományos célra gyártott modellek között.Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
Tulajdonképp én is csak a végeredményt látom.
Amit tudok, az olajat nem eszi, hanem zabálja, és az egész autó (nem csak a motor, hanem az utastér, a kaszni, meg minden) közelebb áll a "hulladék" fogalmához mint az autóhoz.
Egyik ok lehet a sok rövidtávú fuvar is, gyakorlatilag pár óra alatt mennek 3-4 km-t, pl, kajaszállítás, stb.
Vagyis egy nap van 10 indítás akár, 2x ennyi ajtócsapkodás, ki-beszállás, és minderre jut 10 km.Postázást nem vállalok.
-
Declare
őstag
En összesegeben irtam le ezeket a dolgokat, amik aprosagok...nekem is 30k km irnak elö....söt az Audi is annyit ir elö...aztan megtudtam, ha jot szeretnek az automnak 15k kmenkent olajat cserelek es amit Te is irsz, nekem is 30k van a szervizfüzetben
dizel meg ha jol tudom meg erzekenyebb a kenesre a nagy nyomas miatt + ugye a turbo. Egy sima kis szivo benzinnek sokkal kevesbe artasz ha hidegen pörgeted...nyilvan nem egeszseges.
-
Declare
őstag
Azert egy kamion (vagy nem tudom mi az a tgx pontosan), nem hiszem, hogy barmiben is össze lehetne hasonlitani egy szemely autoval. En meg olyan cikket/velemenyt nem olvastam a neten, ahol azt irnak, hogy a 30k olajcsere jot tesz a kocsinak.....max annyit, hogy nem kell annyira raparazni, de tök egyöntetüen irja mindenki, mindenhol, hogy 15k olajcsere at egy aldasos dolog a motornak. Ilyenkor azert elgondolkozik az ember, hogy biztos a szervizfüzet 30k olajcsereje a tuti?
Ja es amugy, akkor Te miert is cserelsz korabban olajat, mint 30k? Ha a mernökök megirtak, hogy 30k kent csereld....
(#31834) Findzs: felhangzott egyidöben ket különbözö helyen egy eger kattintas ez biztos
-
Findzs
addikt
ez az olajcsere periódus gyakori és visszatérő téma az autósok körében (itt is volt már)
olyan hibáról még nem hallottam, hogy azért ment volna tönkre egy motorban valami mert hamarabb volt cseréle az olaj, de olyat már jó párat, hogy később
rengeteg ilyen cikk van a neten pl. [link]
akármilyen kocsim volt/lesz mindig betartottam/betartom az évente vagy a 10(15) ezrenkénti periódust
nem tudom elhinni egyébként, hogy ugyanaz a csereperiódus vonatkozzon egy városban és egy nagyobb távolságra használt autó olajcsere periódusánál mivel nem ugyanolyan a 2 kocsi igénybevétele
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Markizmark
addikt
Azért vakon bízni sem szabad egyik gyártóban sem.
"Peeersze jó az a 120e-kénti olajcsere, jövőre meg majd jössz fűzött blokkért. "
Összeesküvésről mindenki hallott már, gondolom. Ma már nem az a cél hogy minél tovább működjenek a termékek, hanem működjenek egy ideig (de ne menjen tönkre túl hamar mert az gyanús), aztán vegyél újat.Telefonom mellé is 2A-es töltőt adtak. Csak attól fél év alatt kinyúlik az akku. Szóval inkább töltöm 0.7el és köszöni jól van. Ez egy példa arra, hogy nem szent írás amit gyárak írnak. Megtanultam már, hogy apámon, anyámon kívül senki nem akar nekem jót. Kivéve pár barátot.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
mivel ceges kocsik, akkor szervoizelik, mikor dobja a gep. A 6-800 ezres peldanyoknak is tokeletes a motorja.
Most a man tgx-ekről van szó? 120e-ként lett eddig cserélve az olaj? Te jó Isten, mekkora szűrő kellhet abba. Csodának lehetünk tanúi.
Még az exkamionsofőr apám is elképzelhetetlennek tartja az ekkora csereperiódust.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Én kapok mögötte levegőt, neki meg a gatyája rámegy a kettős tömegűre, a common rail szivattyúra, az egr szelepre, meg a porlasztókra. Mert ezek cserébe mind kopóalkatrészek.
Sokáig folytathatnánk... Sok pro és kontra van még. Van ami miatt jók a mai gépek, van ami miatt nem.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Persze, fontos a tiszta környezet, de a gyár mégse tudja mit kérjen ezekért. Mindennek horror ára van, pedig közel sem ér annyit valójában. Ha normális ára lenne ezeknek akkor persze, ki lehet bírni, hogy 150e-ként cserélni kell. Szóval őket kéne meggyőzni, hogy egy olyan alkatrészért ami az emisszió csökkentésben játszik szerepet, nem kéne vagyont kérni. És akkor talán nem dugóznák le az EGR-eket, meg nem vennének inkább megbízható szívó dízelt '90-ből.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Declare
őstag
Szerintem azert nem, mert egy kamionnal mondjuk az esetek 90% ban ugyan azok az üzemeltetesi körülmenyek. Beszall a soför elinditja, megy nem tudom 7-8 orat egyhuzamban 90 el, aztan leall.
Egy szemelyautonal minden valtozik. Lehet, h valaki hasznalja napi 2x100km ingazasra palyan, ott tenyleg nem lehet nagy gond a 30 ezeres olajcsere. Viszont laikuskent belegondolva is total mas a helyzet egy varosban pöförgö, naponta 10x beinditom/leallitom autoval, ami egyhuzamban 2km nel többet nem megy.Az meg, hogy gyar meg szakember, meg tervezömernök az ok persze, de ök is emberek, ök is hibaznak. Ezen kivül öket nem erdekli, h 10 evesen mi van a kocsival. 3-5 eveig elmegy a motor kb ha nem cserelsz olajat akkor is . Plussz van ugye ez a tervezett elavulas dolog is. Nem vagyok nagy összeesküves sövö, de ha belegondolunk tenyleg senkinek nem erdeke örökeletü autokat tervezni...
Ha a neten utananezel, gyakorlatilag mindenhol egyetrtes van abban, h 15k olajcsere hatarozottan jot tesz mindennek. Nem okoskodas, de a tapasztalat ezt mutatja. Keves többlet raforditassal jo esetben nyersz par ev plusszt a turbonak vagy akarminek....mindenesetre en ebben latok fantaziat
-
nagyúr
Aki persze eladja a régebbi autóját ami lehet, hogy a zúzdába kerül. Igazság szerint elég összetett folyamat, lehetne analizálni a végtelenségig. Egy lényeg az egészben, hogy a pénz dominál a tánclépésekben! Fogyassz-szenvedj! : Ahogy a marketingmaszlagon nevelkedett bölcsek mondják.
[ Szerkesztve ]
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
diablo1984
veterán
mint minden, az olaj is öregszik, felmelegszik a blokkban és lehül, pára kicsapódik benne, elhasználodik akkor is, ha nem használod a kocsit, akkor még a benne lévő szemcsék is leülnek......
a km is ezek miatt fontos, nagy km több pára, több kopás miatti kosz van benne, a végén meg már eszi a motor az elhasználódott olajat, nincs meg a megfelelő kenés, nő a hő, nő a surlódás, nő a kopás, csökken az erő!
-
bzoley
veterán
Olajcserénél nincs honnan nézzük. Ha nem mész évente 30k km-t, akkor évente kell olajat cserélni, pont. A többi csak süketelés. Állításoddal ellentétben nem előbb cserélsz, csak az előírt időtartam duplájánál. Az, hogy mennyit mentél, semmit nem számít, ha nincs meg a 30k.
-
Declare
őstag
Erre mondjak, h gugli a baratod
Random talalat az "olajcsere periodus" hivoszora az elsö oldalrol.
Hogy lehetne egy ilyet bizonyitani? Kb sehogy. Ezek tapasztalatok, vagy elhiszed vagy nem. Te döntesed. Az viszont biztos, amit irtam is, hogy minden autot maskepp hasznalnak, mas körülmenyek között, mas üzemanyaggal, mas olajjal (ezekben mind lehetnek sporolasok/csalasok, amitöl szinten nem hozzak azt a minöseget, amit igernek). Innentöl kezdve az, hogy beleirjak a gyarban, hogy 30k a csereperiodus....nincs miröl beszelni. Optimalis körülmenyek között, optimalis üzemanyag, olaj, felhasznalas stb, biztos, hogy eleg a 30k. Viszont a userek 80% nem igy hasznalja az autot. Olyan ez is mint az üzemanyag fogyasztasi adatok. Optimalis esetben, de senki nem eri el.
Jo persze itt is vannak, akik 170el 5 emberrel, tetöboxal 5 literrel autoznak....ök tartoznak a kivetelbe
[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
veterán
Még szerencse, hogy korán nyit, és nem az lett, hogy egyáltalán nem nyit.
Én is nézegettem közben, olyan 3000Ft körül láttam.Mennyire könnyű egy B Corsán kicserélni, házilag megoldható? Csináltam már ilyet az első autómon, csak az karburátoros Dacia Nova volt.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
gban
Közösségépítő
Ezzel nem teljesen értenék egyet
Az enyémben a vezérlés mögött van, azt kompletten le kell bontani
X14NZ, F Astra, 60 LE.
Ahogy hallottam, ha 16 szelepes lenne, annál tényleg rutinmunka lenne, lehet, neki is mázlija van.
De abban egyetértünk, hozzáértés nélkül több bajt csinálhat mint hasznot (akár a később váratlanul elfolyó viz miatt).Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
Igen, és rendszerint a vezérlés-csere után száll el
Nálam először a vezérlés cseréje után ment el kb. 2 hónappal.
Másodszor kb. félúton.
Először 1400 Ft-ost adott a boltos haver, másodszor 4000-est, hogy gyári-e, nem tudom.
De mondta is, nem véletlenül tartja egy ideje a drágábbat, jobban megéri azt betenni - nem 2 fillér egy "vezérlés-csere meg még egy kicsi" munkadíja, egy apró vacak miatt.Postázást nem vállalok.
-
#81556480
törölt tag
-
#81556480
törölt tag
Elmagyarázod miért kell? (tényleg, a leírtak után kiváncsi vagyok műszakilag mi indokolja)
ki lett véve az egész irányító kar ( ha ez a neve ? ) szerelő lemérte a két végét + menetszámolás. és ugyan olyan alkatrész került bele ( ugyan az a márka). Így nem változott elméletileg semmi. lehetne futóművet állítani . meg akkor már a másik oldalit is cserélni. hogy egy idősek legyenek.
De ki lehet azt cserélni probléma nélkül.Ezt azért is mondom mert a családi F astrában volt cserélve szilent, gömbfej meg talán stabilkar az elmult 10 évben ( ennyi ! ) és 1x elvittem futóműállításra és nem keleltt vele csinálni gyakorlatilag semmit
f astra. nem űrhajó.
(#32000) INMOTEP Szereztem lámpákat, jövőhéten megy a szett a festőhöz aztán épül a gép. Kap új lengéscsillapítókat, olajcsere, minden szűrő csere, tetőkárpit, minden van Örülök neki, nagyon egybe lesz a gép ( b vectráról van szó )
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
Szvsz. nem okozhat ilyen gondot, ha nem pörkölöd ki rendesen hetente/havonta egyszer. Ha hónapokig csak járőrözöl vele a városban 2-3-ban alapjáraton, akkor is elég egy rendesebb vágta míg beállnak a szelepek és magához tér.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
A nagyfőnököm most épp hasonlóval küzd/küzdött, azzal a különbséggel, hogy nála EGR szelep csere után (egy Kia Sportage-ben) kezdett hasonlót alakítani a gép. 1-2-ben indokolatlan apró rángatások, néha nagyobbak, erőtlenség, megemelkedett fogyasztás. Már vagy 2 hónapja vizsgálják agyba-főbe, de még semmi kézzelfogható.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
Új hozzászólás Aktív témák
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel