- Házimozi belépő szinten
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Androidos fejegységek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Amazon Kindle
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Empire of the Ants - Az év végétől építhetünk saját hangyabirodalmat
gp A valós idejű stratégiai játék a tervek szerint novemberben debütál PC-n és konzolokon.
-
Új Philips Evnia monitorok érkeznek a játékosok asztalaira
ph A 180 Hz-es IPS panellel szerelt modellekkel azokat célozzák meg, akik nem akarnak sokat költeni.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Spancer RE
aktív tag
Üdv!
Kipufogót faragok már 4 napja...
Ma végre sikerült lehámozni a végdobot rögzítő bilincset. (Az azt összehúzó anyával és csavarral szenvedtem elég sokat.)A csavar ilyen állapotban van: [link]
Sima csavarboltban találok ilyet, vagy ez spéci opel cucc? (G Astra)
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz
Spancer RE #22253 üzenetére
Bilincset kapsz kompletten.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
zolikaDB
veterán
válasz
Jim Tonic #22254 üzenetére
Mester!
Ha a kipufogótartó vasakból 1 lerohadt, a burkolat lerohadt, azt még lehet, érdemes javíani?
Másik: Ezt skubizzátok! 100W-os big H7, sárga!Piríthat!
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz
Spancer RE #22256 üzenetére
500Ft a bilincs.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
-=Vacsek=-
senior tag
hali. van egy opel astra h-m 2007es. tompitott es a refiket kicseréltem fehér szinü izzokra. viszont a helyzetjelzők eléggé elütnek. tudok ajánlani oda is vmi szép fehéret esetleg kéket?
-
zolikaDB
veterán
válasz
-=Vacsek=- #22262 üzenetére
Kék tilos, vegyél bele LED-eset. Az fehér.
-
zolikaDB
veterán
válasz
-=Vacsek=- #22264 üzenetére
Parancsolj! (can-bus-os is van)
-
zolikaDB
veterán
válasz
-=Vacsek=- #22266 üzenetére
Szép fehér. De nem fogja lepirítani a foncsorodat, ez csak egy helyzetjelző. Cold white legyen, erre figyelj, vagy 4000K feletti a leírásban. Nekem is ilyen van. Annyira fehér, h a Night Breaker Plus lesz mellette sárgás
Mod: tessék. Igaz ez drágább, 9 LED-es és can-bus-os.[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
válasz
-=Vacsek=- #22264 üzenetére
-
zolikaDB
veterán
válasz
-=Vacsek=- #22269 üzenetére
Oks, majd vmelyik este készítek fotót. Sajnos nem 1 dolláros, mert itthon vettem autósboltban, de ennyi LED-nek elégnek kell lenni.
Milyen infó kell róla? T10-es foglalatba valót kell venni, nyilván nem ezzel fogsz éjjel hazavezetni, egyebet nem kell tudni![ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
válasz
-=Vacsek=- #22271 üzenetére
Amikor például kiég egy izzó, akkor visszajelez a fedélzeti számítógép, h cseréld. Namármost, ha hagyományos izzót teszel ilyen foglalatba, akkor is jelez a computer, h nem jó bele az. Nem tudom, h a H Astra can-bus-os-e? A G nem az.
Ja, LED fényforrás =/= izzó -
-
-=Vacsek=-
senior tag
válasz
KonzolKartel #22273 üzenetére
akkor már tuom h t10es foglalu és can bus-os kell. mennyivel jobbak ezek a telepakolt ledekkel cuccok mintha egy nem ledes hanem csak jégfehér szinű izosat vennék?
-
válasz
-=Vacsek=- #22274 üzenetére
Helyzetjelzőbe oké, én másba nem tennék.
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
bambano
titán
válasz
zolikaDB #22272 üzenetére
Minden autó can busos már vagy 25 éve, mert kötelező tartozék. A kérdés az, hogy mennyire. Az alap szabvány, ami kötelező, az csak a környezetvédelmi paraméterek lekérdezését követeli meg can buson, hogy ennél többet tud-e, az gyártó függő. A c vectrában pl. 3 can bus van, a motorvezérléstől kezdve az abs, esp, minden rajta van az egyiken, a body (karosszériával összefüggő jelek) a másodikon és az entertainment a harmadikon. Ha jól emlékszem...
Tehát a G astra is can busos, de ott még sok mellette az analóg is.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
zolikaDB
veterán
válasz
bambano #22276 üzenetére
Jo igaz. De egy 2 eves Audi A8-hoz kepest a G Astra 1200-es Lada can-bus teren.
Nekem ahol csak izzo volt barhol az autoban, LED-re lett cserelve.
Eleg sokat megyek koran/keson, es pl. a terkepolvaso 1db sofita izzo helyere beepitettem egy 48 LED-es panelt, nekem tokeletesen megfelel, reggel, amikor indulok, nem kell vaklalni. Csomagtartoban 1m szalag, kesztyutartoban is van 16 LED-es sofita. Nekem jo, en szeretem. -
gabipaci
addikt
válasz
bambano #22276 üzenetére
Minden autó can busos már vagy 25 éve
Ezen besírtam! Kicsit nézz már utána szerintem, - főleg annak tudatában, hogy ez OPEL topik- hogy mikortól van, és pláne mikortól kötelező a CAN bus.
Ráadásul tök mindegy, hogy egy 2002-es vectrát veszel alapul, vagy egy 2 éves audit, a CAN az CAN, legfeljebb több minden van azzal megoldvaLogitech hardware tester
-
bambano
titán
válasz
gabipaci #22283 üzenetére
csak nyugodtan sírdogálj, az obd2-es diagnosztika 1996-tól kötelező az usa-ban, azt pedig can buson vagy hasonlón szokás csinálni. Elődjét, az obd-t vagy obd1-et már az f astra is ismerte, amit 1991-ben mutattak be.
tehát ha figyelembe vesszük azt is, hogy a "*vagy* 25 éve" nem akart pontos időmeghatározás lenni, akkor az, hogy 22 éves autó már ilyen, nem érdemi pontatlanság.
küldök pzs-t. egyébként pedig itt indult a vita: "(#22272) Nem tudom, h a H Astra can-bus-os-e? A G nem az.": de, a g astra can bus-os.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gabipaci
addikt
válasz
bambano #22284 üzenetére
Tehát ha figyelembe vesszük a "minden autó" kifejezésedet, akkor rögtön bukik a történeted, mivel 2001-ben lett Európában kötelező, ahol is tulajdonképp élünk ugyebár. 2001 meg szerény számításaim szerint nem "vagy" 25 éve volt. Már ha figyelembe vesszük a figyelembe vehető figyelemfelkeltéseket...
Az, hogy esetleg egy 22 éves autó meg véletlen CAN-es (melyik is pontosan???) nem nagyon fedi a minden autó témát.
Fuss neki megint.Logitech hardware tester
-
bambano
titán
válasz
gabipaci #22286 üzenetére
Az, hogy csak 2001-től kötelező európában, egy dolog, már a g astrában is volt obd2, következésképp lenni kellett benne can busznak is. az más kérdés, de ezt is írtam már korábban, hogy nem raktak rá annyi mindent a can buszra, mint manapság.
A weben előforduló különböző információ források szerint az F astrában is volt obd csatlakozó, de láttam olyan weboldalt is, ami motorvezérlő fajtától tette ezt függővé. Ha az előző igaz, akkor 1991-től van az astrákban can busz, ha az utóbbi, akkor egy 96-os corsa az, amiben már volt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gabipaci
addikt
válasz
bambano #22288 üzenetére
Értem, tehát akkor majdnem minden autóban van már vagy 25 éve.
Világos!
Azért remélem nem sokan kajálják ezt be
Még mindig nem bizonyítottad be, hogy ez a mondatod nem egy nagy marhaság, de mindegy.
Béke! A dolog egyáltalán nem érdekel, írtál egy valótlant, amit megemlítettem, most meg mindenfelé csavargatod, hogy kimagyarázd magad. Elég lett volna annyit írnod, hogy "igaz, egy kicsit erősen túloztam, hogy hihetőbb legyen a hozzászólásom..."Amúgy kis, közepes és nagy sebességű CAN van a C vectrában (legalábbis az enyémben)
Logitech hardware tester
-
_seth_
veterán
válasz
bambano #22288 üzenetére
H astrától van can bus benne. A G-ben OBD 2 van de a kettő két különböző dolog. C vectra és társaiktól indult a dolog az opelnél. Egyébként mi köze van az obd-nek a can bushoz?
Can bus lényege: az autó vezérlői kommunikálnak egymással oda és vissza, nélküle még csak pl a légtömegmérő küldte az adatot a motorvezérlőnek de az nem jelzett vissza semmit, ennyi változás van a can bus óta. Az OBD pedig a kommunikációs protokoll amivel az autóra csatlakoztatott diagnosztika kommunikál az autóval. Az OBD1 és 2 között is protokoll beli eltérés van és a csatlakozó formája, kiosztása és lábszáma tér el. Az F astra még pl OBD1-esként indított, de pl a 96-os B vectra már OBD2-es viszont a can bust hírből sem ismeri.
Ahhoz nem kell sok logika, hogy melyik autóban van OBD csatlakozó és melyikben nincs, a karburátoros autókban még nem kellett motorvezérlő sem vagyis nincs bennük ECU, ott minden totál manuálisan történik, valamint tekintve, hogy ami elektromos benne az a gyertya és a hőgomba így sok adatot sem tudna kiadni az OBD csatiján
Injektorosoktól indult a buli hiszen ott már mindig van ECU és az vezérli a befecskendezést valamint a gyújtást is általában.
Amit linkeltél ha értesz angolul akkor tudod, hogy kizárólag arról írnak, hogy az OBD csatlakozón keresztüli kommunikációban válaszként kapott üzeneteknek a formája egy szabványhoz kötött és ezért adnak ki 4 jegyű kódokat, a szabvány pedig a kódokra vonatkozik tehát a gyújtás hiba kódja legyen 0123 azaz négy számjegy és kész
A can bus ott úgy jön a képve, hogy leírja, hogy milyen módon nyeri ki a can busos autókból a hibakódot az obd protokoll alatt.
Ez az a fajta dolog, hogy szinte minden injektoros már OBD csatlakozós de nem minden OBD csatis pl OBD2-es és nem minden OBD csatis autó can busos ellenben minden can busos OBD2-es (korából adódóan). OBD2 egyébként 96-tól indult a can bus pedig 2000 után. Legtöbbször utólagos fényszóró, xenon szett, izzó cserekor jön elő, hogy can busos-e mert ott már megfelelőt kell venni. Pl alap xenon szettnél a can busos érzékeli, hogy csak 35W áramot eszik a fényszóró az 55 helyett ezért lekapcsolja mert hibás, erre megoldás, hogy olyan xenon szettet raknak bele ami azt imitálja, hogy 55W-ot fogyaszt ezért a can bus is rendben találja. Ugyanez a helyzet az 5W-os helyzetjelzővel, a ledes fogyaszt 1W-ot ezért letiltana de pár módosítás és 5W áram fogy és elfogadja.
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz
_seth_ #22292 üzenetére
Jah azt venni alapul, hogy pl a vauxhall astra g-ben amit az usaban értékesítettek már van can bus elég butaság lenne már csak az eladott darabszám és a földrajzi elhelyezkedés miatt is valamint nem sok embernek lehet az usaból behozott astra g autója így ki lehet jelenteni, hogy a H astrától találkozhatunk can bus rendszerre.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz
gabipaci #22294 üzenetére
C vectra esetében mindegy a dolog mert ott már bejött a can bus az opelekbe is. Ugyanakkor tekintve, hogy pl az amcsi astra g-ben van can bus az európaiban nincs így szerintem célzottan gyártják és ha ezen múlt volna akkor nem lenne, így attól függ, hogy az UK mit írt elő anno.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
gabor231
tag
üdvözlet!
Véletlen valaki nemtud Opel Corsa A Gsi elsö lököst?
köszi -
Jim Tonic
nagyúr
válasz
gabipaci #22283 üzenetére
'83-ban indult meg a tervezése, '86-ban a BMW850 volt az első CAN-buszos autó. Az hány év?
Szóval bár kicsit erős a minden autó kijelentés, de messze van attól, hogy ezen be kellene sírnod. Ezen felül CAN-busz sosem volt kötelező, csupán az OBD valamelyik fajtája. Arra meg van 4 másik protokoll (SAE J1850 PWM és VPW, egy RS-232-szerű, ill. a KWP2000) a CAN mellett.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen