- Fujifilm X
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
I_Am
veterán
Mennyivel mentél milyen kanyarban, hogy elszállt a hátulja?
Nekem eddig 2-szer sikerült véletlenül kiugratni a farát a kocsinak, egyiket télen 130-al 90 fokos kanarban macskakövön, másikat meg ónos esőben 70-nél lefagyott úton.Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
bolondember
MODERÁTOR
Na.
egyik szemem nevet, közben sírok.
Emlékeztek, h említettem, h EGR-hiba van. egy km után már világított az elektronika-visszajelző lámpa, meg minden. 50 magasságában cserélnék ki a zopelszervízbn.
Ma, mondom, ez a vépóveres sellb@szás, a 95ös. égéstértisztítósmegminden. Esélyt adok neki, gondoltam - ártani nem árthat. 40 liter kocsiba, meg minden (tele).
Bp-ről indultam, köbö már Heves magasságában voltam, s rutinszerűen rápillantottam a műszerfalra - a lámpa nem világít. VATTAFAKK?????
Azóta se villant fel a lámpa, az alapjárat is egyenletes, tehát mintha mi sem törpént volna...
Lehet, mégiscsak jó ez a cucc? Bevallom, számomra hihetetlen ez a javulás, ha nem én tapasztalom, el se hiszem....Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
Damage
senior tag
válasz bolondember #1530 üzenetére
Sajnálom!
Velem alig egy héttel ezelőtt történt: egy esős nap után utcán parkoltam (éjjel) és valaki felmászott sáros cipővel az autóra. A motorháztető, a szélvédő és az autó teteje is tiszta sár volt. Szerencsémre nem lett semmi baja az autónak, nem horpadt be sehol. ''Szerencsés'' voltam, de sok szomszédom nem járt ilyen jól. Ugyanis a kedves elkövető(k?) az összes ott parkoló autón végigmásztak. Pár autónak letörték a tükrét, berúgták az oldalát. Egyikből sem vittek el semmit! Ilyen világban élünk!''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
deicide
veterán
válasz bolondember #1656 üzenetére
azért az EGR-t tisztittasd meg, megéri, nekem teljesen elment az alapjáratom.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
e.vid
senior tag
válasz bolondember #1656 üzenetére
Érdemes időnként megtisztítani az AGR szelepet, mert a koromtól letapadhat. Két torx csavar tartja, nem nehéz levenni. Ha lent van, beáztatni pl. nitrohígítóba, benzinbe v. csavarlazítóval befújni. A lényeg, hogy a sok korom ami rátapad/rásül, az lehetőleg lejöjjön.
'' Ne félj a tökéletességtől! Úgysem éred el sohasem.'' - by Dali
-
dokar
addikt
válasz bolondember #1656 üzenetére
holnap megérdeklődöm pontosan mennyibe fáj egy EGR-telenítés
ehhez kéne az autód évjárata és a motor típusa(kódja)extra - SEXRay
-
-
dokar
addikt
válasz bolondember #1663 üzenetére
ja: 2007.07.07.
aha, szóval ez olyat is tud mint a DeLorien, hiszen a jövőben vettedextra - SEXRay
-
marsu
addikt
Szia!
Van egy jó kapcsolatom:
Pécsi Sándor, Opel autóbontója van, kifejezetten csak Opelekkel foglalkozik.
Budapest, XX. Nagykőrösi u ...
06-70-380-20-88
Beszéltem vele, hívd nyugodtan! Hivatkozz az Autóklubra ....
Ő is klubbos volt.
[Szerkesztve]Press any key to continue ...
-
marsu
addikt
[link] Spontán tali 2007. június 30-án Esztergomban! Aki már volt azért jöjjön el, aki még nem az pedig azért! Grillezünk egy jót és szalonnát sütünk ... stb.
Press any key to continue ...
-
dokar
addikt
válasz bolondember #1670 üzenetére
kész az első írásom, mégsem a műtétről, hanem inkább az autóról írtam
extra - SEXRay
-
Foglalt név
addikt
válasz bolondember #1672 üzenetére
Vettem a felhívást
-
Peter789
senior tag
sziasztok!
ha megint nem p*cs*lik el a dolgot, akkor rövidesen én is belépek az opeles klubba egy Astra H 1.7 CDTI-vel...
mint jó kocka, kapásból azt néztem, hogy hová tudom majd elhelyezni a TFT monitort - alig várom hogy nekieshessek...
már a xenont is megrendeltem hozzá, pedig még vagy 2 hét mire megkapom...
de most per pill más foglalkoztat: a lovak. amiből neki 80 van, de van 100 lovas verziója is. elnézegetve alulről/felülről feltűnt, hogy viccesen vékony a kipuff, és a szívócsöve is. lehet cirka ennyivel van visszafogva, csak normális csövezés kéne alá és máris többet teljesítene? van itt valakinek 100 lovas Z17DTH-s kocsija? érdekelne, hogy abban milyen vastagok ezek a csövek...----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Daywalker
addikt
Nem akarok nagyon belepofázni, de ... szóval a kipuff mérete valóban meghatározó a teljesítménynél, de nem mindig jobb a nagyobb átmérőjű rendszer (pl. Honda V-Tec, ahol a teljes kipufogórendszernek meghatározó szerepe van). Pl. gyakran előfordul, hogy a nagyobb átmérőjű rendszerrel több lesz a lóerő, viszont alul (alacsony fordulaton) rosszabb lesz. Mellesleg csak akkor érsz el vmit a nagyobb kipuffal, ha a teljes rendszert (leömlőtől kezdve) kicseréled, márpedig turbós autónál nem annyira egyszerű, továbbá hozzá kell állítani az elektronikát is + a szívó oldalon is meg kell tuningolni a cuccot. Ezzel már elérhetsz jópár lóerőt, de szerintem ez ilyen kis teljesítményű autónál nem éri meg a befektetett pénzt. Akkor mát jobban jársz, ha az erősebbet veszed.
Inkább barbáld meg a turbónyomást, azzal többre mész"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Peter789
senior tag
válasz Daywalker #1675 üzenetére
na jah, túlzásokba semmiképpen sem akarok esni, de gondolom a vékonyka szívócső vastagabbra cserélését meghálálná a turbónyomás emelése mellett - nyilván pörgősebbé válna... jó lenne, ha lenne itt egy 100 lovas CDTI tulaj, akivel össze lehetne hasonlítani a motorteret...
tudom, hogy a kipuff oldalon fontos a kialakuló rezonancia, illetve szívó motornál a szívó oldalon is, de feltételezem turbós motornál a szívócsőben abszolút semmiféle jótékony rezgés nem alakul ki... ott csak az a lényeg, hogy a rendesen megszűrt levegőt minél könnyebben tudja nyakalni a csiga... vagy nem?----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Daywalker
addikt
válasz Peter789 #1676 üzenetére
Félmegoldásokba ne kezdj bele, mert csak rosszabb lesz. Itt nem a rezonanciáról van szó.
A szívócsőnél max meg tudod könnyíteni a levegő bejutását egy sport légszűrőbetéttel esetleg direktszűrővel, bár előbbi sem ér sokat, mert sokkal kisebb a felülete, mint a papírszűrőnek. Nekem viszont az a gyakorlati tapasztalatom, hogy ezek inkább csak tudat alatti lóerőket adnak. A nagyobb átmérőjű cső miatt nem fog több levegőt szívni. Ne aggódj, gyárilag ki van számítva, hogy mennyi kell neki és ahhoz elég a gyári csőátmérő is. Ha esetleg az zavar, hogy van egy szűkítő az elején, nos annak eltávolításától nem fog jobban menni, max hangosabb lesz (én is próbáltam már). Turbónyomás emelésnél már változik a helyzet...ott több levegő miatt lehet, hogy kell változtatni, bár szerintem akkor sem a cső átmérője fogja megszabni a határt.
Mint említettem, a szívóoldal tuning semmit sem ér a kipufogó oldali tuning nélkül, ahhoz pedig nem elég a hátsó dob cseréje -- hanem komplett rendszer kell. Max csökkentheted a rendszer fojtását egy jóminőségű sportdobbal + leveheted a középdobot ( vagy gázgyorsítót raksz helyette), de ezek ezen a szinten sem fognak 5-10 lóerőnél többet adni. Több levegőhöz több üzemanyag is kell...fél megoldás pedig nem megoldás.
[Szerkesztve]"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
dokar
addikt
válasz Daywalker #1680 üzenetére
sem ér sokat, mert sokkal kisebb a felülete, mint a papírszűrőnek
tipp: áteresztőképesség
szívóoldal tuning semmit sem ér a kipufogó oldali tuning nélkül
tipp: a levegő beszívását nem akadályozza a kipufogóban lévő fojtást
Több levegőhöz több üzemanyag
tipp: az injektor annyi üzemanyagot fecskendez be, amennyivel a beállítja a megfelelő sz. arányt (ameddig a pumpa bírja)extra - SEXRay
-
Peter789
senior tag
a sportlégszűrők felülete semmivel sem kisebb mint a normál papíré, csak nagyobb az áteresztőképessége - és jó sok por, szemét is átmegy rajta... a direkten mégtöbb
ilyennel nem fogok játszani, nekem hosszútávra kell a kocsi...
a kipuff tényleg nem kis projekt, de a szívócső a szűrőház és turbó között nem egy veszélyes munka, csak anyagok kellenek hozzá... sajna még úgy másfél hét, mire megkapom a kocsit...
majd opeles találkozókon próbálok vadászni 100 lovas kollégát, és összehasonlítok...----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
TasiA
senior tag
válasz Peter789 #1682 üzenetére
egyet értek
Én mikor kivettem a szűrőt és csak a nagy semmi volt benne, akkor sem ment jobban. Sőt olvastam egy tesztet, ahol még rosszabbbnak hozták ki azt a sok szemetet, amit sport szűrőnek hívnak. El is mentettem. HA kell elküldöm. Mondjuk én a gázgyorsító marhaságokban sem hiszek. Már , mint a teljesítmény növelő hatásában. Még érdekesség képpen annyit, hogy adott pl ASTRA F, Calibra, ill. A Vectra. A légszűrő mérete megegyezik a hitvány 60 lovas és a 204 lovas motornál is. NO comment.
[Szerkesztve] -
Peter789
senior tag
kb... a hálóra olajat fújnak. de az olaj csak a háló anyagán van, a háló lyukainak közepén ott virít a lyuk, ahol sok retek át tud menni... plussz ha kezd telítődni az olaj, elsárosodik, és darabokban leválva zúdul a turbóba...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
TasiA
senior tag
Engem meg az nem zavar, ha mások használják a ''SPORT'' dolgokat. Mindenki annyi szemetet vesz meg, amennyit csak akar. Véleményem továbbra is, hogy hiába olajozod te be a szűrödet, attól még nem lesz sokkal jobb.Max jó hamar eltömődik az olajozott felület, oszt már nem is SPORT a sport szűrő. Légtömeg mérő és egyébb dolgok a szívó oldalon pedig szeretik, ha retkes olajfilm rakódik rájuk folyamatosan. -
dokar
addikt
melyik légtömeg mérőre rakódik az olaj?
a MAP vagy a MAF szenzorra gondolsz?
abban egyetértek hogy van sok ''tuning'' + ''sport'' cucc aminek nem csak nagyobb a füstje, mint a lángja, de teljesen feleslegesek is. pl: hővédő emez, szívó oldali spirál
de ami pl érdekel a fordulatszám függő változó hosszúságó motorfeltöltő rezonátorcső. létezik már ilyen?extra - SEXRay
-
Peter789
senior tag
15 éve már biztosan, ez van az 1.6SR 101 lovas VW motoron is ami az octimban van... totál bebaxott, amikor kivettem a légszűrőt egy tesztre (nedves pormentes időben) - úgy elszaladtak a lovak, hogy alig gyorsult a kocsi...
tény, hogy azokon a kocsikon, ahol nincsen komoly rezonátorcső rendszer, és nem hiányzik a folytás, vagy turbó van a motoron, ott nyerni lehet egy sport/dirket légszűrővel, de sajna több szemcse is jut a motorba... turbnál még többet kozkáztat aki használja... bár a hangja szép, az tuti - de ezt más módon is el lehet érni...----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
TasiA
senior tag
a MAP vagy a MAF szenzorra gondolsz
Látszódjunk nagyon okosnak, vagy én hülyének?!
Cimbi A Vecráját szedtem szét. DÁJREKT szűrő 3 éve a kocsiban, télen nyáron. Teljesen elment az alapjárat, folytószelep ház tiszta gané, de olyan szinten, hogy egy egész flakon féktisztító spray sem volt elég, áztatni kellett. Mivel le kellett venni a házat, bele néztünk a szívó torokba. Nos a két szélső leömlőnél az oldalfalon ilyen megkövesedett olajsár szerű izé szűkítette a keresztmetszetet, nem kicsit. A két középsőben elhanyagolható volt a mennyiség. Légtömeg mérője belülről szintén tiszta retek volt. Ennyit az olajozott nem szűrő szűrőről. Elképzelem milyen szép lehet a motor belseje, ami biztos nem kopott vagy 2x olyan intenzíven. Szedtem már szét pár motort, köztük sok 100 ezret futottakat is, de ilyet nem nagyon tapasztaltam.
[Szerkesztve] -
Peter789
senior tag
pontosan ezt tapasztaltam én is... a gyakran takarított sportbetét mellett totál elretkesedett a pillangószelep, és elment tőle az alapjárat...
mondjuk kevés olajos lerakódást az is okozhat, ha a kartercsövön keresztül olajat köp fel a kopott motor, de a durva sárhoz szükséges por csakis a szűrőn jöhet be...
mod: utána 30e-et mentem papírszűrőket cserélgetve, és nem tért vissza a jelenség...
[Szerkesztve]----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
igen, ezt írtam én is kb, hogy a karterből lecsapódó olajmaradványok nem okoznak ilyen látványos lerakódásokat, ez csak a szűrőből jöhetett... meg is szívtam miatta: rajta felejtettem a gyújtást, úgy húztam le az alapjárati motor vezetékét, és totál bepánikolt az ecu, 3x kellett resetelni mire visszaállt normálisra az alapjárat...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
dokar
addikt
-
Peter789
senior tag
csak az használ ilyen rendszerű szűrőt, aki nincsen tisztában a felépítésével, működési elvével... vagy az, aki tesz nagyívben a kocsijára, úgyis eladja nemsokára...
a rácsszerkezetre vékony olajréteg tapad. ez az olajréteg hivatott ''elkapni'' a porszemeket, de közben olyan mint a szita, jórésze átszalad rajta simán - és minél koszosabb, annál kevesebb az aktív olajfelület rajta...
a marketingesek meg az izó szabvány meg nyugodtan: hány ipari hulladékot is találsz a boltok polcain, amelyek mind átmentek a minősítésen?
én maradok a papírszűrőnél, csak majd próbálom maximalizálni a felületét...
(mod: elírtam egy szót)
[Szerkesztve]----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
dokar
addikt
válasz Peter789 #1697 üzenetére
bármit is írhatnék, te a direktszűrőt ellenségednek tekinted.
kérlek fejtsd ki véleményedet a következőkkel kapcsolatban is:
sportdob, ikercsöves rendszer, 4-2-1 leömlő, lendkerék könnyítés, szinter erősítetett kuplung, sper diffi, kompresszor, intercooler.
kieg: mellesleg a direktszűrőn biztos azért van olaj, hogy jobban csússzon rajta a levegő.extra - SEXRay
-
Peter789
senior tag
üldöznek a direktszűrők!
sztem több kárt okoz, mint többletet hoz... biztonságosabb módon is el lehet érni azt a többletet, csak persze az nem olyan látványos mint egy csilivili króm direktszűrő...----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
Új hozzászólás Aktív témák
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Fujifilm X
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen