- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen processzort vegyek?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen notebookot vegyek?
- Dell notebook topic
- Milyen alaplapot vegyek?
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Dell asztali gépek
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
_seth_
veterán
Én már öntöttem ilyet a rendszerbe még régen de semmit sem segített még csak be sem tudtam képzelni magamnak mert pont ugyanúgy fogyott a hűtővíz...
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
aphra2
aktív tag
Ha durván folyik akkor sz@rt se ér, nekem csak ütéstől repedt volt a hűtő, és csak szivárgott a víz de még arra sem volt jó, igaz az más gyártmány volt, de ugyanezeket írták mint ennél.
Keresd meg , hogy hol szivárog és jav, folyhat még vízpumpánál vagy csöveknél is.Probléma??Hát az meg micsoda?!!
-
TasiA
senior tag
Üdv!
Ami esőben, vagy nedves sötét aszfalton jó, az a sárgástól fehérig árnyalat. A kék színt felejtsd el. Amik pedig nagyon jó fényerővel világítanak, azok a TUNGSRAM megalight +90% és az OSRAM NIGHT braker +90%. Lehet, hogy nem kék és nem menő , de szerintem nem a 16 éveseknek akarsz villantani a KÍK égővel, hanem látni szeretnél.Amit a kollega írt az se lehet rossz, ha fehéren világít és nem kéken.
-
Daywalker
addikt
-
Calogero
addikt
Ha H Astra az új kiszemelt, főleg Caravan akkor minimum 1.6 (abból is a 115Le vátozat) ajánlott.
1,4 az csak olyan embereknek való mint nekem... jó öregurasan Próbáltam az 1.3 dieselt is, de nincs sok különbség az 1.4-estől.
Használt autó meg mind lutri (lehet az benzines vagy diesel) Láttam 1.9 diesel H Astrát 2005 gyártásút 250 000 Km-el és minden rendben van vele.
Az én H Astrám 2.5 fél éves, és ha nem nézzük a lomhaságá és a CIM modul problémákat, akkor csak pozitív véleményt tudok mondani róla. Talán az utastérben jó lett volna egy-két tároló rész, mert van 1 kesztyűtartó,ajtókon oldalsó zseb (amibe nem sok minden fér), ha van könyök támasz (de abba is max 1 napszemüveg ha elfér), illetve első ülések hátulján van 1-1 zseb.
[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
Hasonlókat tudok ajánlani, mint Calogero, tehát akár azt is írhatnám, hogy a számból vette ki a szót. 1.6 alatt semmit, de szerintem erőben egy dízellel jobban járnál, ezek a benzinesek elég lomhák...ellenben sok a buktató, dízelnél pláne, sajnos a használt autó vásárlás már csak ilyen.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
csaresz002
aktív tag
egyszerüen megtudod nézni a csapot hogy működik-e: meleg motornál fűtést maxra állítod, ki battyogsz a motorháztető alá,és meg nézed a radiátor csövét ami bemegy és ami kijön hogy meleg-e.... ha meleg,akkor a radiátor lamellái lesznek eltömödve és nem tudja megfelőlen leadni a hőt
[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
Daywalker
addikt
Igazából nem értem mi baja lehet. Ugyebár a fűtés is ugyanazzal a vízzel megy, ami a hűtésben kering, tehát vagy az van, hogy nem jó a fűtéscsap, vagy nem jó a termosztát, esetleg vízköves a rendszer. Bár ha nem éri el a víz a 90 fokot, az nem feltétlenül jó, én megejtenék egy termosztát cserét újból...sajnos vannak gagyik, mint pl. a QH termosztátok, amiből egy évben 2-3 darab is kellhet.
Ha már a termosztát cseréhez úgyis leengeded a rendszerből a vizet, én akkor kivenném a radiátort is és átmosnám az egészet. KrenAtesszal nyáron az én hűtőmet mostuk át...a radiátort kiszereltük, telenyomtuk a legerősebb ecettel, hagytuk órákig állni, majd rázogattuk és végül az egész rendszert slaggal átmostuk....új termosztát, desztvíz és fagyálló került bele, azóta minden jó. Télen leég a hajam a fűtéstől -- sajnos a corsában középen nem hideg levegő jön, hogy rohadjanak meg, ezért meg lehet fulladni -- nyáron pedig rendesen van hűtés. Esetedben a fűtőradiátort kéne megnézni, hogy mi a helyzet, de ha a levegő normális sebességgel jön befele, akkor nem a lamellák vannak eltömődve (nem is lehet, hisz van pollenszűrőd), ezért belül lehet retkes csak."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
Okéj, csak miután a lötty kitakarította a szart (ha kitakarítja), ugyanúgy le kell majd engedni a fagyállót és újjal feltölteni...amúgy a löttyel az a baj, hogy viszonylag erős szokott lenni és kioldja mindenhonnan a vízkövet, ezért ilyenkor derülhet fény arra, ha lyukas a hűtőd
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
glutamin
őstag
Nálam a termosztát öregedett el hasonló problémával, de ott a hűtővíz hőmérsékletén látszott is, hogy baj van. Ha a hűtővíz rendesen bemelegszik, akkor én vagy a szellőzőrendszer hibájára tippelnék, esetleg nagyon vízköves fűtőradiátorra így első nekifutásra. A motor előtt lévő radiátort fölösleges kartonnal takargatni szerintem.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
-
TasiA
senior tag
Én nem járnék téligumival nyáron. Az a méret ami neki kell, nem egy drága kategória, ha sokat megy, vegyen 2 normálisat előre, oszt annyi.
Tudom, mindjárt jön a d a hátsó kerékre kell a jobb gumi szöveg. Én akkor is előre raknám egy orrmotoros , elsőkerék hajtású autónál.[ Szerkesztve ]
-
helkis
addikt
új gumit szerintem csak akkor érdemes venni, ha te használod el, használtgumiban 30-40%-os áron mennek a 90%-os gumik.. tehát érdemes azt venni, persze csak megbízható forrásból pl Dokar.. ami még lehet trükk, hogy valami gagyi, de jól kinéző aluval adod el családi okok miatt , sokakat levesz a lábáról egy jó felni..
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
fero02
veterán
Ha csörgő a hang, akkor az sztem nem kipufogó lesz. Nekem anno beleért az új és az tompa hangot hallatott és az is inkább az utastérben hallatszódot, mint sem kívülről. Lehet Neked is rugód tört el. Azt nézted már?
Más: van egy komplett belsőm, esetleg nem érdekel?
Jim Tonic: igen, én is eljátszottam a gondolattal. Aztán jobban belegondolva, ültessen a f@szom ezekre az utakra. Szégyen és gyalázat az egész úthálózat Mo-n.
[ Szerkesztve ]
-
Kickass
őstag
-
Ivan15
senior tag
sokat szamit hogy ki adta oda rajuk a friss müszakit. Ha hitelesitett opel szerviz volt, akkor nyugodt lehetsz, hogy meg lett vizsgalva alaposan elötte. Ha nem, akkor lehet barmi...
mondjuk a legalapabb, hogy a mindenhol csontszaraz legyen, vezermüszijjat es egyebeket mikor csereltek -fontos lenne tudni (?) -
Ivan15
senior tag
csak abban ne legyen kompromisszum amit az elöbb irtam. A motorfedel ala be kell nezned, elörehajolva melyre, ahol össze van csavarozva a motor nem lehet sehol olajos, sem vizes Kiskereskedök szoktak mühelyekkel haveri alapon müszakit lazabban kiadni. Ha pl. a müszaki a kiskereskedö telephelyeröl valo, vagy nagyon a közelböl, akkor neha nem lehet igazan komolyan venni.
A kerdesre nem tudom a valaszt, de ezek a szla-k nincsenek meg is erdekes, en marcsak a km-allas miatt (szla-kon rajta van) elteszek minden javitasos szla-t. ....[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
meg vmi, ne haragudj, csak az alkudozasnal segit, ha a penz ott van nalad es mondod is neki, hogy rögtön fizetsz. Erre a többseg örül, hogy rögtön penzt kap, es igy egy alacsonyabb arba könnyebben belemehet. Igy jobb, mintha azt mondanad, hogy majd visszamesz, es akkor viszed a penzt. Söt vihetsz elöre kinyomtatott üres adasveteli szerzödest magaddal, es ott alairjatok a motorhaztetön es rögtön fizetsz -a lealkudott arat
[ Szerkesztve ]
-
sziada5925
aktív tag
Szia!
Mi is nemrég (1 éven belül) vásároltunk 800e Ft értékben G Astrát, leírok pár hasznos dolgot, amire figyelj oda:
Ahogy írtad, lehetőleg magányszemélytől vásárolj, a kereskedők nagyon nagy százaléka átver. Légy türelmes, mi is több hónapig keresgéltünk a családdal, mire egy aránylag jót kifogtunk. A márkakereskedésekben a legtöbb Astrát visszatekerik(ismerős ott dolgozik), tehát ott se ajánlatos keresgélni.
Ha már a helyszínen vagy, akkor ezeket figyeld meg jól:
Hideg vagy előmelegített motorral várnak-e. Ha telefonon egyeztetsz előtte, kérd meg, hogy hideg legyen a motor.(engem is többször meleg motorral vártak). Nyittasd fel a motorháztetőt, a zárhídon egyből előtted kell lennie egy fém adattáblának, ha ez hiányzik, akkor nagy valószínűséggel törve volt az eleje. Nézd át a csavarokat, melyik lett cserélve (más színű, vagy nem oda illő). Klímás járműnél kell lennie egy légkondis matricának is, ott fel van tüntetve pl a gáz feltöltési mennyisége. Járd körbe az autót, keress javításokat, rozsdafoltokat. A csomagtartót is nyittasd ki, nézz a kárpit alá, lett-e javítva, glettelve...stb.
Indíttasd el az autót, benzineseknél gyakran előfordul, hogy diesel szerű kattogás hallatszik, ennek pár másodpercen belül el kell, hogy tűnjön, ha nem hallgat el, akkor vagy az olaj kevés, vagy a hidrotőke cserére szorul, ami kezdésnek szép kis összeg lenne.(16db-ot kell egyszerre megcsináltatni a 16szelepes autóknál). Figyelj az oda nem illő hangokra, meleg motornál szépen, csendben járjon a motor, az alapjárat ne ingadozzon. Ha minden ok eddig, akkor próbáld ki az autót. Ha van lehetőséged, akkor lassú és gyorsabb tempóban is. Ha könnyen vezethető, azt úgyis érezni fogod.(Ha van szerelő ismerősöd a környéken, akkor értelem szerűen vizsgáltasd be az autót, megéri azt a pár ezer Ft-ot, még akkor is, ha nincs ismerős).Pár jó tanács, ha már otthon van a vas:
Olaj, és szűrőcserék ajánlottak.(levegőszűrő, pollenszűrő, olajszűrő, benzinszűrő).
Olajból X-es motorkódhoz (2000. évjáratig) 10W40-es ajánlott, 2001-es modellévtől pedig 5W30, ha ezt az olajat enné, akkor ebbe is mehet a 10w40.
Az 1.6 16V Astrák köztudottan hajlamosak enni az olajat, ezt majd vedd figyelembe
Vezérműszíj és vízpumpa csere (minél hamarabb, lehetőleg együtt cseréltesd)Kicsit hosszúra sikeredett, de remélem hasznodra válnak majd ezek.
Sok sikert kívánok az autóválasztáshoz, ha valami problémád/észrevételed/kérdésed lenne, akkor privátban nyugodtan kereshetsz.[ Szerkesztve ]
Üdv: Ádám
-
adorjant
senior tag
Azt azért jó tudni,hogy egy igazán jó állapotú G Astra 900e körül kezdődik,persze a régebbi évjáratokból is lehet találni normálisabb állapotút.
Amire érdemes figyelned,az AGR szelep
(pl fix 2000 körüli fordulaton nem-e torpan piciket,gyorsításnál hogy reagál a motor),ezzel előbb-utóbb találkozni fogsz a használat során (hacsak nem zárod le),egyébként csak a korral járó javításokat kell számításba venni (mint pl termosztát,lengéscsillapítók,egyéb futómű-alkatrészek). Gyújtótrafót is nézd meg,ha van rá módod,mert ebben a korban általában már cseréltek (gyárit vagy gyári beszállítót érdemes berakni,a többi okozhat anomáliákat)
A szakadt dudagombos autók jellemzően mind 200e km fölött vannak már,mert ittkörül kopik el annyira a legtöbb esetben. Azért ha nincs kiszakadva,arra se vegyél mérget,inkább vizsgáld meg a kormánykerék és a légzsák színét-állapotát,mert bontóból könnyen lehet ám beszerezni jobb állapotút... A váltózsák kopása annyira nem mérvadó,ledobja magáról a műbőrt hamar...
2001 előtti 1.6 motoros kivitelt személy szerint én nem vennék (legendásal szereti az olajat,kivételek lehetnek,de azért bő 10 év után nem kell csodát várni), az 1.2 pedig elég harmatos,az 1.4 ésszerű kompromisszum, a 2001 előtti verzió is nagyon megbízható,van egy kis ereje is.Alkatrészárak beszerzési forrástól függenek,de ha teheted,akkor igazolt cuccot vegyél.
Vezérlés kb 30e forint (szigorúan csak gyári!), vízpumpából egy normálisabb utángyártott 10e körül van emlékeim szerint,gyertyák 1000-1500ft/db (szintén csak gyárit),szűrők vicc árban mennek (olajszűrőből is csak gyári,többiből ízlés szerint,nagyon nem nyúlhatsz mellé)Érdemes a márkaszervizek 4+ ajánlait is figyelemmel követni,néha egész korrekt áron dolgoznak.
-
adorjant
senior tag
Drágább persze,de már újabb motorokkal,olcsón rakhatsz bele tempomatot is akár.
Mi nemrég adtuk el a 2001-es Astránkat,970ért ment el úgy,hogy tényleg nem lehetett belekötni az állapotába. És nem porosodott sokáig a ház előtt.
Óriási a kínálat,biztosan találsz az elvárásaidnak megfelelőt. -
sziada5925
aktív tag
Szia!
Continental vezérműszíjat+ gyári görgőket+vízpumpát kaptam meg postával 26e Ft-ért, 1.4-es benzines Astrához. Munkadíj 10e-től felfele alakul, nekem 15e volt, úgy, hogy még cseréltettem szimmeringeket és ékszíjfeszítőt is, persze nem márkaszervizben. Ha nem vittem volna a cuccokat, akkor szervizes rendelésekkel+munkadíjjal 80e Forintot kértek volna el, úgyhogy érdemes vinni az alkatrészeket, még akkor is, ha nem tetszik nekik.Üdv: Ádám