- Milyen TV-t vegyek?
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen hangkártyát vegyek?
- OLED TV topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Megérkezett a Razer új csúcsegere, a Viper V3 Pro
- Apple notebookok
- SSD kibeszélő
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Olimpia előtti Samsung Galaxy Unpacked?
ma Több forrás is állítja, hogy a július 26-án kezdődő olimpia előtt Párizsban fogja megtartani második 2024-es Unpacked eseményét a Samsung.
-
Lesz új Sony OLED tévé is idén
ph A Bravia 8 az LG Display által gyártott 4K panelt használja.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Retro DJ
aktív tag
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #902 üzenetére
Persze, ha jók az utángyártott cuccok, és nem fossa majd valahol az olajat. A légtelenítő csavaron már alakítani kellett, mert a gyáriban van egy letörés, ami által szépen felfekszik a furat aljára - az újban viszont nincs...
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #904 üzenetére
Most már van. A régivel az a baj, hogy akik előzőleg próbálkoztak a szereléssel, kört csináltak a hatlapfejű csavarból, és így alig lehetett kivenni a nyeregből, szóval nem szívesen csavarnám vissza. A Brembo-ban lévő persze más típus, az nem jó az ETZ féknyergébe.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
No, áznak a fékfolyadékban a karmantyúk. Ha reggelig nem változtatja az alakját, összerakom a féket.
Nem tudom, a gyári karmantyúk milyenek, de ezek az utángyáriak mintha egy kicsit kúposak lennének, gondolom a szűkebb fele van beljebb.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
Nem sikerült a fék-projekt. A karmantyúk jól állták az olajat, nem is ezzel volt a gond, sokkal inkább az igénytelen kialakításukkal. Ahogy írtam, kissé kúposak, de még ha ez nem lenne elég, a belső peremnél ottmaradt gumicafatok miatt képtelen voltam belerakni a dugattyúkat az üregbe - vélhetően begyűrte maga alá a karmantyú peremét, és nem ment be a helyére. A karmantyúig belemegy, aztán ott megáll az élet...egy millimétert sem tudom beljebb tolni.
Ha már darabokban volt a nyereg, gondoltam visszarakom a régi karmantyúkat, próba-szerencse alapon, és így legalább gyakorlom a légtelenítést is. Ezekkel már be sikerült nyomni a dugattyúkat (amúgy mennyire kellene "könnyen" bemennie? - kicsit küzdenem kellett vele, amíg teljesen betuszkoltam).
Sikerült légteleníteni is. Pumpáltam rajta elég sokat, bár nem keményedett fel az első körben, aztán megnyitottam a csapot, és jött is az olaj. Nem tudom, normális-e, de nekem egyáltalán nem volt benne levegő, hanem kizárólag olaj jött már az elejétől...már az első körben nyomta rajta kifelé.A hiba persze ugyanúgy megmaradt: az egyik dugattyú nem jött ki a helyéről, csak ha lefogtam a másikat. Fékhatás az volt, de így inkább nem motorozok, hogy folyamatosan hozzáér az egyik betét a tárcsához. A kerék felőli dugattyú nem mozdult, a másik viszont szépen járt - amikor a fékkart visszaengedtem, kb fél milliméterre eltávolodott a tárcsától, a másik viszont folyamatosan hozzáért...
Mit tanácsoltok? Karmantyúcsere megoldja szerintetek? Már olyat is beképzeltem, hogy a légtelenítő csavar felőli rész mindig levegős marad, és azért nem jön ott ki a dugó, mert csak a levegő nyomódik össze...
Ti hol vettetek karmantyúkat? Ezek borzasztóak, használhatatlanok, sz*r mindegyik. Az utángyártott rászorul a dugattyúkra, a "régi" viszont lötyög rajta. Melyik a jó?
Köszi a segítséget előre is!
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #908 üzenetére
azért nézd meg hogy a fék fog-e ha pl mész vele. nekem is ilyen hogy felkeményedik,menet közbe meg könnyen koppig belehet húzni.. szerintem a legjobb lenne ha pici pénzért gyárit keresnél kompletten.
BAZINGA!
-
csabyka666
addikt
Fog a fék, de ahogy mondod, néha felkeményedik, néha tökig be tudom húzni. Így nem jó, már szét is szedtem.
Hát a karmantyú miatt nem fogok komplett gyári féknyerget venni, az nagy luxus lenne.Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #910 üzenetére
én is így voltam a fékkel hogy íjjnye ez fasza lett. megállni meg alig tudtam még jó hogy a hátsó dobfék az fog..
én használtra gondoltam,nem új németre. mármint hát németnek mondják az új cuccokat,lehet hogy tényleg német,de hogy nincs olyan mint a gyári NDK-s időben az tuti. a 4 új tőcsavart (német) 2300Ft volt,és ahogy húztam mind a 4 középen szakadt ketté,és nem húztam bikára. haverral körbekérdezgettünk,szereztem gyárit bontott motorról azóta is azok vannak,és semmi kifújás,és azokat megis lehet szaggatni,hamarabb a blokközépből szedi ki a menetet minthogy a csavar szakadjon..
na jó kicsit eltértem a témától,azt akarom sugallani hogy inkább használt,de gyári-t vegyél ha van valami.
BAZINGA!
-
csabyka666
addikt
Ez így igaz, jobb a használt gyári, de jó hogy nem komplett motort veszek, aztán abból kiszedem a karmantyúkat. Tényleg igazad van, nem vitatom, de az nagyon húzós lenne, ha találnék is bontott féket.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #908 üzenetére
Olyan nem lesz, hogy mindkettő ugyanúgy mozog. Elég nagy hiba volt visszatenni a régi tömítéseket .
Minden járatot átmostál és átfújtál kompresszorral?
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #913 üzenetére
Kapott ez már mindent. Féltisztítóval + ronggyal letisztítottam, aztán brigéciollal mostam, végül alkohollal és foltbenzinnel is pucoltam. Egy kis rész maradt mindkét félben a karmantyútól kifelé, ahonnan nem tudtam eltávolítani az elszíneződést (vagy kopást, nem tudom, mi az), de amúgy fémtiszta lett a belseje. Kifújtam kompresszorral is minden furatot / üreget. Nem políroztam, mert a dugattyú belemegy a helyére, és nem akartam átalakítani a féknyereg belsejét.
Az a baj, hogy itt nemhogy "nem ugyanúgy mozog", hanem csak az egyik mozog, a másik pedig nem. Úgy képzeld el, hogy ha tökig be van tolva mindkettő, és elkezdem pumpálni, akkor az egyik dugattyú jön szépen kifelé, amíg ki nem esik, és eközben a másik nagyon minimálisan, mondhatni semennyit sem mozdul el a helyéről. Ennél gondolom jobban kellene jönnie, hiszen így nem is tudja kompenzálni a betét kopását.
Mivel az utángyártott sz*rral nem is tudtam összerakni (mert nem ment a helyére egyik dugattyú sem), végső elkeseredésemben összeraktam az eredeti karmantyúval, próba szerencse alapon, de aztán nem történt előrelépés.
Holnap elviszem egy autós boltba, hátha a méret alapján találnak hozzá való karmantyút.A karmantyúnak mennyire kell passzosan illeszkednie a dugattyúra? Úgyértem, amíg persze nincs a helyén. Mert a régi az átesik rajta, az új utángyártott pedig rászorul.
Ami még érdekes, hogy az eredeti karmantyú négyzet szelvényű, míg az utángyártott az valami furcsa alak, a belső fele "C" betűt formál. Gondolom ez sem jó...Na ez jó hosszúra sikerült.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #914 üzenetére
Ha tudsz, csinálj már pár képet a féknyeregről, közelebbről a karmantyúk nútjairól!
Ha ellenállás nélkül be tudtad húzni a fékkart, akkor vagy levegős még mindig, vagy a főfékhenger is kopott!
Retro
-
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #915 üzenetére
Parancsolj: egyik, másik. (Nagyfelbontású képek, szóval nem képként tettem be.)
Mindkét félben ezek a "legpiszkosabb" részek, ezeket az említett módokkal képtelen voltam kiszedni, Most már ha befújom, és ronggyal tisztítom, nem is színeződik el a fehér rongy. Eddig azért vett le róla koszt.Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #917 üzenetére
Ezek faszák, máshol van a bibi, illetve kisipari karmantyúval is működni illene neki!
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #918 üzenetére
Ja, hát van rajta felesleg, nem mondom, nyilván akkor lenne szép, ha az egész tükrös lenne, de mivel belemegy a dugó, szerintem ez így oké. Holnap kiderül, találok-e karmantyút...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
No, sikerült frankó karmantyúkat szereznem, de a probléma továbbra is ugyanaz: nem mozog rendesen a légtelenítő felőli dugattyú. Már kezd fárasztó lenni. Lehet én nem csinálok valamit jól, szóval leírom, mit hogyan csináltam, légyszi segítsetek, mi lehet a probléma.
Szóval karmantyúk a helyükön, beolajoztam az üreget és a dugattyúkat, majd kicsit csavargatva őket összeraktam, koppanásig betoltam a dugókat. Összecsavaroztam a két felet (a tömítést is visszaraktam közéjük), majd felszereltem a motorra a nyerget, becsavartam a fékcsövet, elzártam a légtelenítőt, feltöltöttem a tartályt, és kezdtem a műveletsort. Kb 20 pumpálás (ekkor még nem keményedett fel a kar), kar benntart, szelep megnyit. Kis levegő jött ki, és ez ment még 2-3 alkalommal. Ezután már csak olaj jött, és egyre jobban felkeményedett a kar. Örültem is (amikor erősen rámarkoltam, a tárcsa is pattogott, szóval van benne erő).
Igen ám, de az a dugattyú, ami eddig is mozdulatlan volt, most sem mozog, a másik viszont szépen jár. Plusz érdekesség, hogy a kart gyorsan pumpálva kb 10 pumpálás után tökig be lehet húzni, és ilyenkor persze nincs fékhatás sem.
Nem hinném, hogy valahol elereszti a nyomást, mert amikor kemény, akkor hiába húzom, mint az állat, nem lehet ütközésig behúzni.Amikor a kart visszaengedem, néha feljön pár légbuborék a főfékhengernél az olajból, de már 2 órája ezt játszom, hogy ha van is benne levegő (ami persze a légtelenítő csavarnál miért is jelentkezne?!), akkor egyszer majdcsak elfogy...de aztán az én türelmem fogyott el, és inkább bejöttem, amíg valami végzeteset nem csinálok a fékkel...
Valami ötlet? Hol a rossebbe lehet a hiba? A karmantyú most már biztosan jó, tök szépen állt a helyén...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #920 üzenetére
a fékbetét tud mozogni? mármint azon a csapszegen amire felvan fogatva? ha szorul akkor lehet valami gubi szerintem,bár nagyon minimálisan kell mozdulnia ha jó a betét. háát nemtudom mi lehet vele,esetleg egy másik féknyereggel próbáld meg hogy az működhet-e. Ha igen akkor nem fent lesz a hiba,hanem a nyeregnél valami..
BAZINGA!
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #920 üzenetére
Ott valami dugulás lehet, de ha kifújkáltad a járatokat akkor nem tudok mire gondolni.
Nem fog tök egyszerre járni az hotziher!
Retro
-
csabyka666
addikt
Mozog rajta, persze. Ha leveszem a tárcsáról, akkor sem tudom kipumpálni az egyik dugattyút, szóval ott lesz a gond. Hát másik féknyergem épp nincs itthon ilyen.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #922 üzenetére
De hát mi dugul el rajta? Telefújtam féktisztítóval, kompresszoroztam is... Az átkötő járat esetleg? Ha lefogom azt a dugót, amelyik amúgy mozog, akkor jön kifele a másik, de annak magától is kellene jönnie - szerintem.
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #920 üzenetére
megpróbálom visszanyomkodni a betéteimet és kinyomni újra, ha sikerül beszámolok!
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #925 üzenetére
Köszi a fáradozást! Igen, erre kíváncsi lennék. Mivel nekem most újak a betétek, nagyon kicsi az útja a dugónak, alig kell kijönnie.
Én is próbáltam már millószor, hogy betétek nélkül járattam: az egyik majdnem kiesik, a másik meg a helyén mocorog csak kicsit.
Szóval köszi, hogy megnézed, kíváncsi vagyok!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #927 üzenetére
Hát ezzel nem tudok egyetérteni, mert ha nem jár magától, akkor üzem közben sem fog járni.
De nézd meg a tiédet, aztán meglátjuk.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #929 üzenetére
Működési elvből adódik, ezen kár vitatkozni. Egy picit elképzeled magát a nyomást hogyan terjed, lehet Te is rá fogsz jönni!
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #930 üzenetére
Akkor nem tudom, hol lehet a probléma. Amelyik mozog, az annyit visszamegy, hogy a tárcsám minimális ütését is bőven túllépi, szóval nem is ér hozzá.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #931 üzenetére
Az a lényeg, hogy könnyen járjon mindkettő és akkor a tárcsához tud idomulni, nem ér hozzá.
Retro
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #933 üzenetére
nem lehet hogy van levegőbubi pont a dugattyunál beszorulva? elsőbb full-ra légtelenítsd le,ne legyen ilyen mint ami nekem is hogy néha belehet húzni koppig a fékkart.
BAZINGA!
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #933 üzenetére
Akkor a szorulós nem jár könnyen... meg kell keresni az okát, mérni a dugattyúkat, a féknyerget, sajnos csak Te látod, lehet az egyik oldal gyári dugattyú a másik cserélt kisipari
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #926 üzenetére
Megnéztem, a légtelenítő oldalon egy picit késik, de nem számottevő, mindkettő könnyedén jár.
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #936 üzenetére
Na ez a baj, illetve Neked nem baj, de mondom, nálam az egyik csak mozog, de nem jön kifele.
Köszönöm, hogy megnézted!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
-
csabyka666
addikt
Na, vannak fejlemények, bár ugyanúgy szar az egész.
Beleraktam az "autós" karmantyúkat, viszont egyrészt ugyanúgy szorult a dugattyú, másrészt mindkét oldalon engedte az olajat. Szerintem ez azért volt, mert a karmantyú és a nyereg nútja között volt egy rés, a körmöm belefért...aztán megmértük, 6mm difi van közte. Kérdés, hogy a karmantyúnak teljesen ki kell-e töltenie a nútot, vagy mozoghat benne egy kicsit? Másik kérdés, hogy a karmantyúnak szorosan rá kell-e feszülnie a dugattyúra, vagy lehet egy kis játéka?
A gyári karmantyú 3,8mm, az autós (és az utángyártott szar is) 3,2mm vastag. A gyári kitölti a nútot, az autós és az utángyártott viszont mozog benne. Nem tudom, melyik a jó, mivel még nem készült jó verzió, ami működött volna, de mivel a gyári az anno jó volt, gondolom ki kellene töltenie teljesen...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #939 üzenetére
Sajnos, en szetszedtem, kipucoltam, osszeraktam es jo. Megnezegettuk a dugattyut, de alapvetoen semmi mast.
Meg kell a helyen allnia a karmantyunak, ha nem is nagyonszorosan, de passzosan.
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #940 üzenetére
Hát ennek azért van egy kis játéka, ezek szerint az nem feltétlen jó. És a dugattyúkat a tiéden vissza lehet nyomni könnyedén kézzel, vagy kell hozzá valami plusz eszköz, ami ad nyomatékot?
A következő az lesz, hogy tükrösre polírozom a belsejétét, hiába megy bele amúgy a dugattyú. Talán úgy mozog majd.
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #941 üzenetére
Ne! Elobb merd mar meg tolomerovel a ket dugattyu atmerojet valamint kerits jo karmantyut!
Retro
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #941 üzenetére
gondolom az olajtartályról levetted a sapit nem? ha igen akkor könnyen belehet nyomni a dugattyúkat.
BAZINGA!
-
csabyka666
addikt
-
csabyka666
addikt
Persze, azt levettem. Az egyik könnyen járt, alig kellett megnyomnom, szóval ilyennek kéne lennie. A másik, hát, az akadozik.
Most az a terv, hogy az autós karmantyú mögé teszek valami távtartót, hogy ne engedje el az olajat, illetve polírozom a felületet, hogy mindenhol szép legyen, aztán majdcsak alakul valami.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
Megmértem, hajszálpontosan 40mm mindkét dugattyú.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
A légtelenítést úgy is lehet kezdeni, hogy kinyitom a légtelenítő csavart, és úgy töltöm fel a tartályt? Aztán amikor "gravitációsan" lefolyik az olaj a nyeregbe, és megjelenik a légtelenítőre tett csőben, akkor elzárom, és pumpálom?
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
-
Retro DJ
aktív tag