- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- TCL LCD és LED TV-k
- Google Chromecast topic
- Gaming notebook topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- iPad topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bluetooth hangszórók
- Hobby elektronika
- Videós, mozgóképes topik
- Computex 2024: léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett (videóval!)
Hirdetés
-
SGF24 - Befutott a Monster Hunter Wilds legújabb előzetese
gp Az új rész jövőre érkezik, ennél pontosabb dátumot nem kaptunk még sajnos.
-
Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
ph Az Assassin IV széria legújabb verziója egy vapor chamber talpat kapott, így már 300 wattig használható.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
Aktív témák
-
VinoRosso
veterán
úgy bencheltem hogy közbe játszottam is, de inkább csak bench volt( többször ugyanazon a pályán ugyanazal a karival különböző beálításokkal, meg különböző karikal is FRAPS+log ). Azt írtam hogy többnyire Crysisban, mivel az a leggépigényesebb játék. Emellett Stalker, Bioshock, CoD4, GoW ...de ezek közül is egyedül a Stalker volt az, ami még egy kicsit letornászta az fpseket, a többi mind 60 fölött volt ( pl Gx2-vel Bioshock 180-200, szal túl sok éretleme nem volt ott a benchnek). A CF egyetlen egy játékban sem hozott elfogadható eredményt, vagy +30% és villogó, hibás képek, vagy szoló kari szintje, vagy még az se( tehát 2 VGA gyengébb volt mint 1! )
-
-
schwartz
addikt
The inquirer? Azoktol emelyeg a gyomrom...
Amugy az 55nm-re valo atteres csak ido kerdese volt, semmi meglepo.If he dies, he dies.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz VinoRosso #2497 üzenetére
Én meg nem hiszek a szemednek ellenben a PHnak, meg rakat más komoly oldalnak igen.
Ennyi.A nemrég történt PS3-1080P esete jutott eszembe hirtelenjében, nem is tudom miért....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
laci666
senior tag
válasz VinoRosso #2499 üzenetére
Honnan veszed hogy ebbe az irányba mennek el,hogy b@sz@tt nagy lesz és k@rv@ra melegedni fognak és fogyasztásról nem is beszélve.Elég szégyen az Nvidiára nézve hogy ekkora dögöt csinált.Meg rád is,hogy nem látsz semmi kivetni valót ebben.
Az Amd is befaragott a 2900XT-vel bár nem feltétlen nekem a 2900Pro-mmal a konfigom üresen 95W-ott eszik, terhelve meg 230-240W.(egy kis volt mod )De azért AMd is átállt 55nm-re és kurva jó kártyákat csinált és csinálni is fog.A most megjelenő 48xx szériának nagyobb a magmérete de még igy is elfogadható a fogyasztása 55nm-ren.
Ennek függvényében,hogy az AMD mit alkot 55nm-en nemtom miért nem 55nm-en dobja ki az Nvidia ezt a karit.ASUS Prime A320I-K,AMD Ryzen3 2200G ,2x8GB 3000MHz DDR4 Corsair ,240 GB Kingston HyperX Savage SSD,LG 27MP59G,SilverStone Raven Z RVZ02,Bequiet Shadow RockLP(Gyári AMD hűtő hely hiány miatt),Huawei Nova 5T, XBOX ONE X,MSI GS63 7RF Stealth
-
tzsolesz
nagyúr
Csak, hogy ebben az ATI-s topic-ban ne mindíg NV-ről legyen szó. Elmondaná nekem valaki, hogy mondjuk a HD2600XT-től arányaiban mennyivel lesz jobb a HD4650 előreláthatólag?
Tehát mondjuk érdemes lenne egy ilyenre váltani majd? Vagy jobb alternatíva egy olcsón beszerzett 3870?[ Szerkesztve ]
-
laci666
senior tag
válasz VaniliásRönk #2509 üzenetére
Az AMd-nek is 0 tapasztalata volt 55nm és mégis egyből sikerült.Igaz rv670 magja csak 666millió tranyot tartalmaz ez meg 1.5 milliárdot ha jól tudom.És az nem mindegy ennek a dögnek még az 55nm is kevés lesz , 45vagy 40nm az feküdne igazán neki.De az még hol van,még az üveg hegyen is túl akarom mondani még álmodnak csak róla.
ASUS Prime A320I-K,AMD Ryzen3 2200G ,2x8GB 3000MHz DDR4 Corsair ,240 GB Kingston HyperX Savage SSD,LG 27MP59G,SilverStone Raven Z RVZ02,Bequiet Shadow RockLP(Gyári AMD hűtő hely hiány miatt),Huawei Nova 5T, XBOX ONE X,MSI GS63 7RF Stealth
-
laci666
senior tag
válasz tzsolesz #2511 üzenetére
Azt regéik itt hogy a 4650 egy 2900GT szintjét fogja hozni,én többet várok tőle min. egy 3850-nek a szintjét hozza.Egy 3870-el jobban jársz.
ASUS Prime A320I-K,AMD Ryzen3 2200G ,2x8GB 3000MHz DDR4 Corsair ,240 GB Kingston HyperX Savage SSD,LG 27MP59G,SilverStone Raven Z RVZ02,Bequiet Shadow RockLP(Gyári AMD hűtő hely hiány miatt),Huawei Nova 5T, XBOX ONE X,MSI GS63 7RF Stealth
-
tzsolesz
nagyúr
válasz DeSanto #2515 üzenetére
Üdvözölek.
Gondoltam hogy nem azzal játszol. De nem hiszem hogy a játékoknál is így alakul majd. Ja és utána nézted azt amit én belinkeltem? 9800GX2 vs. 4870 ? Na az is kb ilyen hitelességű, mondjuk én inkább annak hiszek, sőtt még jobbat várok. Ennyi.
Szia gbors. Nagyon tetszik a kártya már külsőre is brutálisan néz ki, és nekem elég lenne, hiába szidják a tesztekben. Én egyébként sem játszom a crysis-el, nekem valahogy nehéz egy kicsit.[ Szerkesztve ]
-
DeSanto
őstag
-
subpixels
tag
-
subpixels
tag
És itt egy másik hir: ATI graphics cards cut down: The DX10 is popularizing
Amire a vr-zone hivatkozik[link][ Szerkesztve ]
-
tzsolesz
nagyúr
válasz DeSanto #2518 üzenetére
Ki mondta hogy azért is ATI, mondtam én ilyet? Egyébként nem hogy akarok, hanem játszok is a 2600XT-mel, tökéletsen 1280x1024 medium beállításokkal. Sőtt COD4 1280x1024 veryhigh beállításokkal 28-36 fps. Ha ettől a 3870 kétszer jobban teljesít, akkor az már szuper a számomra. A másik kiszemelt áldozat egy 9600GT, láss csodát ez meg Nvidia, hogy lehet az. NV-ben meg ez tetszik a legjobban Ár/érték tekintetében. Ki mondta azt hogy nem szeretem az nv-t, haveromat most beszéltem rá egy 8600GT-re, olcsó volt, és még jó is.
Öcsémnek 5 hónapja öszreaktam egy kis gépet, mit rendeltem bele? Egy gigabyte 8500Gt-t, stb...
Hát a 8800GT-ét meg nem erőltetem, egyéb okok miatt. -
Samanbacsii
őstag
válasz Dare2Live #2493 üzenetére
Igazad van abban amit leírtál, de manapság 43e bruttó körül kapni már (még) a q6600 G0 2,4 Ghz-s quadokat, amik könnyedén (gyári hűtésekkel) mennek 3,4 - 3,6 Ghz-t. Ha bevállaljuk a tuning rizikóját (megfelelő lap, táp) akkor szerintem már érdemes elgondolkodni rajtuk hiszen, az két plusz mag egyre inkább foglalkoztatva lesz a játékok által is. Nem beszélve a kódoló, animációs stb. proggikról. Szóval, sokáig nem kell magyarázkodi ha quadod van. (...meg hát fícsör, ugye... ) Persze, a pénz nagyúr!
" ... ááhhh, zavaros ez Szilágyi úr, kérem...! "
-
Norb3rto
senior tag
amíg csak pista szOPrendszer van addig kár minden dx10
Óvakodj a csavarhúzóval közlekedő programozótól!
-
VinoRosso
veterán
válasz laci666 #2508 üzenetére
A GPU teljesítményének növelését egy folyamat végrehajtási idejének a csökkentésével lehet elérni. Ennek két útja van, vagy az órajeleket kell emelni, vagy a végrehajtási egységek számának többszörözésével. A 3d pipeline folyamatai(vagy inkább szálai) pedig masszívan párhuzamosítható, adatintenzív számításokból állnak. Ez azt jelenti konyhanyelven, hogy könnyen párhuzamosíthatóak, és így jóval nagyobb csökkenést lehet elérni a végrehajtási időben mint pusztán az órajel emelésével. Ez nem egy mai tendencia, tulajdonképpen a kezdetek óta így van, kb 2000 2001 óta a GPU-k legebőpontos műveletkeben elhagyták a CPU-k teljesítményét, és azóta jóval több tranyót is tartalmaznak. Azóta a magméret egyre csak nő, tehát egy lassan 7-8 éves tendenciáról van szó. A mag tehát nem most lett "b@szott nagy" hanem már eddig is az volt, és mindig is szörnyeket dobtak piacra, ha visszaemlézeünk mi volt akkor, amikor a 8800GTX kijött, hú mindenkinek de leesett az álla, hogy mekkora, mennyit eszik, aztán mikor kijött a 2900XT a maga cikra 700 milló tranyójával, akkor is mindenki eldobta az agyát hogy júj mekkora monstrum. Amig egy prociban van 4 mag, addig egy GPU-ban van 96-128-320 streamproci. Ezek tuljadonképpen önálló processzoroknak foghatóak fel, tehát a GPU egy lapkára integrált MIMD. Igaz ezek a procik jóval butábbak az asztali CPU-knál, de mivel céleszkközről van szó, nem is kell tundiuk többet annál, mint amire tervezték őket. Ezért is gyorsabbak sokkal(10x-100x) a masszívan párhuzamosítható számításokban. Mivel ez a tendencia hosszú évek óta, és működik, sikeres, nem nagyon fog megváltozni, sőt méginkább ez kezd körvonalazódni. A nagy integráltsági fok miatt ugyanis nem lehet könnyen emelni az órajelet, és csökkenteni a fogyasztást. A dologhoz azonban az is hozzátartozik, hogy ezzel a koncepcióval van egy kis problem, mégpedig az, hogy a végrehajtási egységek számának növelésével azok elériési ideje is növekszik, ami teljesítmény veszteséget okoz, és ezt bele kell kalkulálni, amikor arra vagyunk kiváncsiak, hogy mekkora teljesítménynövekedést hozhat a többszörözés. Sajnos ez nem egyszerű feladat, van ahol elég gyenge hatásfokkal működik, és ezt figyelembe kell venni a tervezésnél is. Tehát nem egyszerű összehangolt működésre bírni azt a rengeteg shadert, külön harveres ütemezőkre, osztott memóriára stb van szükség, és mindezt úgy, hogy egy programozónak ne kelljen szálkezelési és ütemezési problémákkal foglalkozni, vagyis biztosított legyen a transzparens működés. Miénél több van, annál nagyobb az esélye annak, hogy a párhuzamosításba befektetett munka nem hozza meg a kívánt eredményt, mert egyre nagyobb lesz az overhead. Nem lehet fejjel menni a falnak, és beletenni a gpu-ba kétszázhuszonötmillió shadert, mert azzal csak szívás lesz, nem lesz kihasználva a benne rejlő lehetőség, vagy csak nagyon kevés alkalmáz tudja megtenni, nagy lesz a gyártás költsége, és az egész egy nagy szívásba megy át.Ezért elengedhetetlenül fontos az alapos tervezés, tesztelés, mert hibá lesz nagyon jó az r700 architektúrálisan, ha egyszerűen gyenge lesz grafikában. Ugyanez volt az r600-ban is. Ez minden egyes fejlesztésnél kockázati tényező, nem lehet azt mondani, hogy igen már tanultak a hibájukból, mert minden csak akkor dől el, amikor már konkrét eredmények vannak. Az r6xx is azért késett annyit, mert egyszerűen nem tudták összeegyeztetni a fejlesztési koncepciót a teszteredményekkel. Hiába volt jó a terv, hiába működött nagyon jól a mag szinetikus számításokban, valós 3d grafikában nem lettek kiaknázva a képességei. Gondolom próbáltak rajta módosítgatni ezt azt, de az egészet újra kellett volna tervezni, és ez már nem fért bele az időbe, sőt ahogy látom a termékvonal revizóba se, mert az r7xx is detto ugyanaz lesz, mint az elődje, csak nagyobba.
-
VinoRosso
veterán
válasz Dare2Live #2507 üzenetére
csak a te kedvedért ha lesz időm, csinálni fogok egy crysisbech futtatást mind a 3vga-val, és akkor majd meglátod. PH-s tesztben tudtommal nem volt 1650x1050es futtatás 16xAA és 16xAF-el, nem mérték külön, hogy a karik telejsítménye hogyan skálázódik AA és AF +felbontá növelésével, én meg pont erre voltam kiváncsi. Am szerinted ha van 4 VGA-m és letesztelem őket, hogy megnézzem, melyik a jobb, akkor nem a jobbat tartom meg( csak a GTX nem eladó közülük)?
-
nagyúr
válasz Hakuoro #2525 üzenetére
A Crysis-ben igen kevés DX10-es kód van - ezért lehetséges az XP-n hackelt módon Very High-ban játszani, és majdnem ugyanazt látni. Emellett ATI DX10-es driver fronton továbbra sincs a helyzet magaslatán.
Bundás: hirtelen ezt találtam, ebben nincs 96GT, de képzelt a 88GTS-G80 környékére. Ill. a Guru3D-n most van egy olyan, ahol DX10-ben is egy kicsit előrébb jár a 3870, mint a 96GT.
Saman: én továbbra sem látom, játszáshoz mi értelme van drágábbat venni, mint az E21xx család egyik tagja. 30e FT-tal olcsóbbak a Q6600-nál, majdnem addig húzható, mivel a játékok általában nem túlzottan 4-mag-ready-k, azonos órajelen alig lassabb (amit a VGA limit többnyire úgyis elfed), és nem fűti el Finnország egy éves fakitermelését.
Ha másra is használja az ember, az persze más...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
littlelion21
addikt
Most komolyan: nem lehetne a topic-ot átnevezni erre - Ati vs. nVidia [Csak kulturáltan!] - vagy vmi hasonlóra, mert már hetek/hónapok óta csak erről van szó...
Ha megjelennek az új Ati-k, úgyis kapnak új topic-ot.mod: vagy lehetne VGA pletykák, vagy akármi...
[ Szerkesztve ]
-
tzsolesz
nagyúr
Van ezen az oldalon egy jó teszt, gbors amit linkelt. Ott is az látszik, hogy a 2600XT nem a 8600GT-vel hanem a 8600GTS-el van pariban. De örülök hogy annak idején jól választottam , akkor egy 8600GTS 31K körül mozgott.
littlelion21: Ennek a topic-nak már úgy is befellegzett.
[ Szerkesztve ]
-
laci666
senior tag
válasz VinoRosso #2530 üzenetére
Na ez elég hosszú volt,és elég tanulságos.
Nem akarok ebbe bele menni hogy melyik architektúra jobb ezt ABU-tol kell megkérdezni.
Én a fogyasztáson akadtam ki, 250W az nagyon sok, legyen bármilyen erős egy vga ez akkor is sok.Most akárki akármit mond,hogy ezt kit érdekel,hogy mennyit eszik.Szerintem vannak egy páran akiket érdekel, és odafigyelnek a környezetükre és jó messziről elkerülik az ilyen energia zabálókat.[ Szerkesztve ]
ASUS Prime A320I-K,AMD Ryzen3 2200G ,2x8GB 3000MHz DDR4 Corsair ,240 GB Kingston HyperX Savage SSD,LG 27MP59G,SilverStone Raven Z RVZ02,Bequiet Shadow RockLP(Gyári AMD hűtő hely hiány miatt),Huawei Nova 5T, XBOX ONE X,MSI GS63 7RF Stealth
-
littlelion21
addikt
válasz tzsolesz #2535 üzenetére
Azt nem mondanám,h befellegzett; én sem elsősorban azért mentettem a kedvenceim közé, mert annyira érdekelne az R700 további sorsa - rengeteg új információhoz jutottam e topic által, és itt lehetőség van vélemények/nézőpontok ütköztetésére.
Más topic-ban erre nincs ilyen lehetőség, max. az adott kártya topic-jában, de ha ott valaki az "elleféllel" példálózik, egyből jön a "neoffojjámá" téma.
mod: úgyhiszem lenne igény egy ilyen topicra, látható,h ez is általában az élen van. Lehet,h a megjelenés után kicsit elsüllyedne, de minden "launch" előtt pár hónappal tuti felpörögne, és ezzel meg lehetne előzni a mostani "szétlettoffolva-zárjukbe" helyzetet.
Na meg "békeidőben" is lehetne pletykálni, stb....Bocs a kisregényért!
[ Szerkesztve ]
-
tzsolesz
nagyúr
válasz littlelion21 #2537 üzenetére
Végülis igazad van. Én arra értettem, hogy ez már úgysem a 4000-es szériáról szól, hanem magáról arról, hogy az ATI ismét elődrukkol valamivel. Mindenki tudja, hogy nem a megváltó fog elérkezni.
Az érdekesség az egészben az, hogy sok NV-és kollega is várja az ATI-t, sőtt bíznak benne hogy jó is lesz. Titokban drukkolnak neki. Hiszen megkell érteni azt is, hogyha az NV.nek nem lesz párja a legfelső szegmensben, akkor lehet várni az árcsökkentést az NV felől, mert egyhamar nem fog majd lemenni a GTX csúcskarik ára. -
nagyúr
-
laci666
senior tag
Hazudnék ha azt mondanám hogy nekem édes mindegy hogy AMD(ATI) vagy Nvidia.
Én most ATI párti vagyok márpedig azért mert:
1. ár/teljesítményben ők állnak jobban(Ki nőttem már abból hogy 80-100 ezreket adjak egy kártyáért).
2. A jövő állóság is fontos anno az 1900XT-m is majd 1,5-2 évig szolgáét nálam.Ha anno 7900GT-t vettem volna biztos hamarabb kellet volna cserélnem,de ezt hagyjuk nem akarom a 7900GT tulajokat felbőszíteni
Most a 2900Prom-at valszeg 4870-re fogom cserélni karácsony környékén.De eddig ezzel is meg vagyok elégedve(bios mod után )
3. Meg egyszerűen szimpatikusabbak az AMD mint az Nvidia.Valahogy összeszedetebnek tűnnek most.[ Szerkesztve ]
ASUS Prime A320I-K,AMD Ryzen3 2200G ,2x8GB 3000MHz DDR4 Corsair ,240 GB Kingston HyperX Savage SSD,LG 27MP59G,SilverStone Raven Z RVZ02,Bequiet Shadow RockLP(Gyári AMD hűtő hely hiány miatt),Huawei Nova 5T, XBOX ONE X,MSI GS63 7RF Stealth
-
nagyúr
válasz laci666 #2542 üzenetére
ár/teljesítményben most 9600GT rulez, de a többi kategóriában tényleg ATI. sztem manapság nem érdemes 1.5-2 évre VGA-t venni, de ez egyéni ízlés kérdése.
és igen, az elmúlt fél éve jobb volt az ATI-nak - nVidia nem bírja összeszedni magát a nagy belustulás után, úgy tűnik.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Raymond
félisten
válasz VinoRosso #2530 üzenetére
Holy wheelspin, Batman!
Ennyi marhasagot osszehordani megint. Egy dologban biztos vagyok. Ha par ev mulva ragad rad valami es mar erteni is fogod ezeket a dolgokat nagyon szegyellni fogod ezt es a tobbi itteni hozzaszolasodat.
Elnezest de nincs kedvem darabokra szedni es valaszolni ra mert gyakorlatilag majdnem minden mondatra lehetne irni valamit. Ha gbors-nak vagy Abu85-nek vagy masnak van kedve elszorakozni vele akkor en rajuk hagyom. Ha nincs akkor marad igy ahogy van
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
VinoRosso
veterán
válasz Raymond #2546 üzenetére
tessék:
Sima, Fountain, Kaucsuk: Korszerű számítógép architektúrák tervezési tér megközelítésben, Szak Kiadó, Bicske, 1998
Varga Márton: 3D grafika modellezés és megjelenítés, Szak Kiadó, Bicske 2004
Dr. Szirmay-Kalos László: Számítógépes grafika, Computer Books, Budapest, 2004
Dr.Szirmay-Kalos László,Antal György, Csonka Ferenc: Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés, Computer Books Budapest, 2003
Nagy Sándor-Perjés László: A számítógépes grafika, Váci Áfész nyomda,?
Budai Attila,Vári Kakas István:Számítógépes grafika, Inok Kft.,Budapest, 2007
http://developer.nvidia.com/docs/IO/1315/ATT/NVidiaVertexShadersIntro.pdf
http://developer.nvidia.com/docs/IO/1350/ATT/VertexPrograms.ppt
http://www.nvidia.com/docs/IO/47906/220401_Reprint.pdf
http://www.gpgpu.org/sc2007/SC07_CUDA_1_Introduction_Luebke.pdf
http://www.soa-world.de/echelon/wp-content/uploads/2007/11/nvidia_cuda_programming_guide_11.pdf
http://www.gpgpu.org/sc2007/SC07_CUDA_2_Language_Buck.pdf
http://developer.download.nvidia.com/compute/cuda/1_1/Website/projects/nbody/doc/nbody_gems3_ch31.pdf
http://www.nvidia.com/page/8800_tech_briefs.html
http://en.wikipedia.org/wiki/GPGPU
http://en.wikipedia.org/wiki/CUDA
én ezekből a forrásokból tájékozoódom, nem az ilyen olyan tesztoldalakról. Az egesített shader architektúráról írtam egy 24 oldalas tanulmányt( ez annak az irodalomjegyzéke) amiben nem találtak semmi kivetnivalót, ezért úgy gondolom talán valami közöm mégis lehet hozzá, ha harvertervező nem is leszek. Érdemes olvasgatni.
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen