- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Gaming notebook topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Házimozi belépő szinten
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Friss előzetesen a Monster Hunter Wilds (PC, PS5, XSX)
gp A PC-re és konzolokra szánt folytatás valamikor jövőre debütál.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
Aktív témák
-
Raymond
félisten
válasz janos666 #1535 üzenetére
1) Nem tudod mennyibe fognak kerulni a kartyak
2) Nem tudod mikor es mennyi lesz beloluk elerheto pontosan
3) Nem tudod mit valtoztattak a chipeken a mostaniakhoz kepest
4) Nem tudod hogy teljesitenek a jatekokbanDe azert siman kijelentesz olyanokat hogy "az ATI megint csatát vesztett" es hogy X kartya sokkal jobb lesz ("nem hagyja ott csúnyán") mint Y kartya.
Gratula
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
A 480 SP mostmar biztos:
[link]"We've been very much keeping the new hardware in mind. Note that the high end board has 480 SP's (960 is for the X2, which means that we could hopefully run 2 copies of FAH on that once everything gets worked out). We've already been keeping in mind the larger 480 SP count and there are larger WU's on the way which are going to be very exciting from the science point of view and should use all 480 SP's nicely (we hope -- we're still testing)."
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Bundas22, nem mesz veletlenul 2-3 het szabira a kozeljovoben? Lehetoleg inet kapcsolat nelkulire? Nem artana a PH!-nak egy kis szunet toled...
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz [CS]Blade2 #1772 üzenetére
Nem latom sok ertelmet. Az 1100Mhz GDDR3 draga mivel a kategoria csucsa. Ezen kivul 2x annyi chip kell az adott memoria kapacitashoz mint a GDDR5 chipekel. Az elert savszelesseg pedig kb. 140GB/s vs. 110GB/s a GDDR3 javara. Teljesitmenyben pedig szvsz ertelmetlen lenne. Nezd meg az R600 es RV670-et. Az utobbinak nagyobb a teljesitmenye fele akkora savszelesegel. Es ha azt veszed hogy csak 50%-al novekszik a shaderek szama es legyen igaz hogy 100%-al a texturazo kepesseg akkor is boven eleg kell hogy legyen a 110GB/s a kartyanak.
Tehat a GDDR5 megoldas gazdasagosabb mert kevesebb chip kell es ezert egyszerubb NYAK is eleg (routing, kakao).
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz ulveczkii #1828 üzenetére
Figyelembe veve hogy az ertekek nem ulnek egymassal siman hamisitvany. Peldaul hogy lehetne 1050Mhz-n 86.4GB/s a mem bandwidth. Vagy mennyi ROP kell ahoz hogy 11.3GP/s pixel fillrate jojjon ki 850Mhz-en? Mert normalis szamot ebbol nem lehet kihozni. Foleg nem az ott szereplo 16-ot. A 850Mhz core es 1050 Mhz valos mem freki szinten nem lehet olyan pontos ahogy ott van. Stb.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Ebben a tablazatban legalabb a fillrate ertekek ulnek
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz [CS]Blade2 #1844 üzenetére
"Nem elég, a 1gb-joz már 512bit és gyors ram kell"
Ennek semmi ertelme. A meret es a sebesseg igy nem fugg ossze. Ha pl. a 4870-es max mondjuk 100GB/s savszelesseget tud kihasznalni akkor ertelmetlen lenne ennel tobbet rakni melle. Mindegy hogy 512MB vagy 1GB. Nem jelentene semmi elonyt.
Az 512bit-et probald mar elfelejteni. Nem az a fontos hogy 128, 256 vagy 512bit hanem hogy a vegso elerheto savszelesseg mennyi. Ha megcsinalnak 64GB/s savszelt 128bit-en az ugyanolyan mintha 256-on vagy 512-on lenne. A chip nem fog kulonbseget latni koztuk.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz einstein #1869 üzenetére
A valogatast ugy hivjak binning. Az elejen amikor a kihozatal alacsony a teljesitmeny szerint kerulnek a chip-ek az egyes kategoriakba. Kesobb mar csak a piac diktal. Ha sok alsobbkategorias kell nem fogjak a felsokategoriaba tokozni a termeket.
Egyebkent meg van mit csinalni a 4850 kovetelmenyeket nem teljesito chip-ekkel is. Abbol lesz az azelott GT-nek hivott verzio - peldaul egy 360SP / 24 TMU valtozat
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-
Raymond
félisten
válasz VinoRosso #2310 üzenetére
Az hogy miben renderel es hogy milyen a vegso upscale felbontas nem mindegy.
A jatek 1152x640 felbontasban megy. Itt van meg par jatekrol info milyen valos felbontasban az AA-val (vagy anelkul) mennek: [link]
GTA4 PS3 es Xbox360 FPS eredmenyek pedig itt: [link]
Kicsit azert erteni is kene ahoz amirol ilyen boszen diskuralsz nem csak a sok f@szsagot osszehordani esznelkul.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz VinoRosso #2530 üzenetére
Holy wheelspin, Batman!
Ennyi marhasagot osszehordani megint. Egy dologban biztos vagyok. Ha par ev mulva ragad rad valami es mar erteni is fogod ezeket a dolgokat nagyon szegyellni fogod ezt es a tobbi itteni hozzaszolasodat.
Elnezest de nincs kedvem darabokra szedni es valaszolni ra mert gyakorlatilag majdnem minden mondatra lehetne irni valamit. Ha gbors-nak vagy Abu85-nek vagy masnak van kedve elszorakozni vele akkor en rajuk hagyom. Ha nincs akkor marad igy ahogy van
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz VinoRosso #2548 üzenetére
Lehet kicsit kemeny volt az a beszolas, csak bennem maradtak amiket az elozoleg irkaltal es ez nagy valoszinusegel befolyasolta a hangnemet
Nem az altalanossagokkal volt problemam amiket leirtal mondjuk az elso par mondatban. Valakinek valaszoltal aki kerdezett megertem miert van ott. Itt van par dolog ami azert (a 24 oldalas tanulmany elkeszitese utan is ) nem az igazi:
"A 3d pipeline folyamatai(vagy inkább szálai) pedig masszívan párhuzamosítható, adatintenzív számításokból állnak. Ez azt jelenti konyhanyelven, hogy könnyen párhuzamosíthatóak, és így jóval nagyobb csökkenést lehet elérni a végrehajtási időben mint pusztán az órajel emelésével."
Ez igy korites nelkul nem allja meg a helyet. Pl. ha van X shader egyseget amely Y flops teljesitmenyt nyujt Z orajelen akkor Y*2 teljesitmenyt elerhetsz X*2 shader egyseg hasznalataval ugyanugy mint Z*2 orajelen. A teljesitmeny nem lesz nagyobb az egysegek szamanak duplazasaval mint az orajel duplazasaval. Persz ha azt irod hogy konyebb X*8 shader egyseget odarakni mint Z*8 orajelet elerni az mas. Szinten nem egyszeru (gyartastechnologiai limitacio ugyanugy mint az orajel emelesenel) de mar azert kicsit pontosabb
"Ez nem egy mai tendencia, tulajdonképpen a kezdetek óta így van, kb 2000 2001 óta a GPU-k legebőpontos műveletkeben elhagyták a CPU-k teljesítményét, és azóta jóval több tranyót is tartalmaznak."
Az hogy valamiben tobb tranzisztor van nem mond semmit a teljesitmenyrol. Ugyanugy ahogy az orajel mindefele mas informacio nelkul nem. Az elso ugy-ahogy GPU-nak nevezheto chip az R300 volt 2002 oszen es utana az NV30 2003 tavaszan. Csak a problema az, hogy ez a lebegopontos szamitasi teljesitmeny nem hasznalhato semmi masra a limitalt pixel manipulacion kivul azokon a chipeken. A komolyabban (es nagyobb teljesitmneyt nyujto) hasznalhato chip nem jott el az R520-ig (2005Q4) vagy ha gondolod az NV40-ig 2007Q2-ben. Az igaz hogy ezek az elso chipek is mar tobb tranzisztort tartalmaztak (kb. 2x annyit az akkor Northwood-hoz kepest) de itt lathato hogy ez nem jelent sokat a hasznalhatosag szempontjabol. Arrol nem is beszelve hogy ezt a tr. mannyiseget 5x alacsonyabb orajelen hajtottak mar akkor is.
"Azóta a magméret egyre csak nő, tehát egy lassan 7-8 éves tendenciáról van szó. A mag tehát nem most lett "b@szott nagy" hanem már eddig is az volt, és mindig is szörnyeket dobtak piacra,"
Igen a magmeret no de nem volt mindig "baszott nagy". Elegge elszaladt a lo a chipekkel ami a meretet es a fogyasztast illeti. Foleg ugy hogy mondjuk egy R360 is megette a maga 50+ W-at az akkor Northwood 65 W-hoz kepest. Es azert ami a hirekbol eddig lejon az az hogy egy GT200 kb. annyit eszik majd mint 3 darab 3Ghz 4 magos Penryn. Szoval nem dobtak mindig szornyeket a piacra, a helyzet kimutathatoan romlott az evek soran. Az RV670 es a G92-vel leptek egyet a jo iranyba, de ugy latszik ez most megint lenullazodik juniusban.
"Amig egy prociban van 4 mag, addig egy GPU-ban van 96-128-320 streamproci. Ezek tuljadonképpen önálló processzoroknak foghatóak fel,"
Na ez mondjuk a manapsag emlegetett egyik legnagyobb baromsag es kizarolag az NV marketing osztalyanak koszonheto. Nem artana megnezni nekik mit is jelent valojaban az hogy "processzor". A valosag az, hogy egy kis joindulattal ugy lehet leirni a ket mostani chipet hogy 4 darab processzor (16 wide SIMD) az RV670-nel es 16 darab a G80/G92-nel. Az a 96-128-320 darab csak sima ALU egyseg. Egy TI DSP-re se mondod azt hogy 8 magos peldaul.
"Igaz ezek a procik jóval butábbak az asztali CPU-knál, de mivel céleszkközről van szó,"
Csak mert ezek nem processzorok. ALU egysegek.
"Ezért is gyorsabbak sokkal(10x-100x) a masszívan párhuzamosítható számításokban."
Nem azert gyorsabbak mert egyszerubbek hanem azert mert sok van beloluk. Peldaul ott van a CELL. Annak a hasznalhato SP float teljesitmenye kb. 204 Gflops az SPU-kbol (25.6 Gflop darabonkent 3.2Ghz-nel) pedig csak 8 van beloluk nem 320 mint mondjuk a 475Gflop-os R600-ban. Es az a kb. 200 GFlops el is erheto hasznalhato applikaciokkal (nem egy pelda van ra mostanra) nem ugy mint az R600 teoretikus 475-je.
"A nagy integráltsági fok miatt ugyanis nem lehet könnyen emelni az órajelet, és csökkenteni a fogyasztást."
A kettot nem lehet egyszerre. Es ennek az oka egyszeru. Mindig a maximumot fogja a gyarto kihozni az eppen elerheto folyamatbol. Tehat hiaba von 2 node-al kisebb csikszelesseku gyartas, egyszeruen megnovelik az egysegek szamat addig ameddig a gazdasagossag engedi. Ugyanaz van itt is mint mondjuk a vizualis effektek vilagaban. Hiaba van ma 100x gyorsabb CPU mint par eve, az atlag renderelesi ido kepenkent ugyanugy 90 perc mint eddig. Mert egyszeruen tobb effektet es jobb minosegben celoznak meg.
"A dologhoz azonban az is hozzátartozik, hogy ezzel a koncepcióval van egy kis problem, mégpedig az, hogy a végrehajtási egységek számának növelésével azok elériési ideje is növekszik, ami teljesítmény veszteséget okoz, és ezt bele kell kalkulálni, amikor arra vagyunk kiváncsiak, hogy mekkora teljesítménynövekedést hozhat a többszörözés."
Ha a (listabol itelve) CUDA-t tanulmanyoztad akkor tudod hogy milyen eszmeletlen mennyisegu thread van mar most is on-the-fly egy chip-en belul. Meg mondjuk a paralelizalasrol szolo megjegyzesedbol azt gondoltam tudod hogy az gyakorlatilag lenyegtelen. A problema inkabb az hogy legyen eleg munka az egysegek szamara. Nem problema peldaul hogy a memoriaban levo adatok tobb szaz ciklusra vannak a feldolgozo egysegektol. Ha olyan feladatra akarod hasznalni a GPU-t ahol a random memoria eleres a legofntosabb akkor bocs, de "you`re doing it wrong". Stream feldolgozasnal epp az a szep hogy az adatok formalya a lenyeg hogy adagolod oket az egysegeknek. Ezen all vagy bukik a kihasznaltsag. De lehet hogy itt felreertettem amit mondani akartal.
"Ezért elengedhetetlenül fontos az alapos tervezés, tesztelés, mert hibá lesz nagyon jó az r700 architektúrálisan, ha egyszerűen gyenge lesz grafikában."
Ez jo volt. Ha egy grafikus chip nem jo grafikaban akkor eleve nem lehet jo architekturalisan Ez olyan hogy az eke nagyon jo van megtervezve, csak nem lehet vele szantani.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Nem ertem hogy hiheti barki is az elozo hetekben kiszivargott *normalis* - tehat nem idiota PS-olt prezentaciok vagy teljesen ertelmetlen random marhasagok valami azsiai oldalrol - infok utan hogy 800SP van a chip-ben. Nincs. Ha mar mas nem lett volna csak a valahol elorebb linkelt folding@home forumos post Vijay Pande-tol ahol azt irta az uj generacioban 480 darab van mar az is eleg lehetett volna. Nem veletlenul lett az a post nagyon gyorsan eltuntetve onnan. A kerdes csak az hogy (4x24)x5 vagy (6x16)x5 vagy (8x12)x5 a konfiguracio. A utolso lenne a legjobb szvsz.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz janos666 #2953 üzenetére
Latom sikerult nem felfognod a hozzaszolas lenyeget, ami az volt hogy hiaba magasabb a CAS ertek ha a frekvencia is magasabb igy a valos chip altal latott kesleltetes nem vagy csaak alig novekszik. Nem a duplajara mint peldaul egy CAS4->CAS8 valtasbol gondol(hat)ta volna.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
***************
perlin noiseHD3870: 175
HD4850: 335
***************Ha ezek valos eredmenyek akkor vagy az uj chipek frekvenciaja sokkal magasabb mint az elozoke es igazak voltak a par honappal ezelott felroppent hiresztelesek hogy 1100+ Mhz a cel vagy ott van a 800SP mert pont ugy jonne ki
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
A 800 mellett mondjuk az szolna hogy meretben van hova terjeszkedniuk. A mostani csucs termekuk 192nm2 merete nagyon kilog a regiek kozul. Meg ha megduplaztak volna a tranzisztorok szamat (800SP+32TMU) akkor is kisebb lenne az uj chip mint az R600 (420nm2) es alig nagyobb mint az R580 (352nm2).
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz janos666 #3026 üzenetére
Az az osztas egy marhasag. Ha angol nem az erosseged akkor szerintem olvasd el a PH!-s R600/RV670 es G80/G92 cikkeket. Ott szepen le van irva es utana erteni is fogod amirol diskuralni akarsz A kartyak megjeleneseig meg van idod boven
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Az orajel miatt inkabb szorozni mint osztani kene nem? Egyebkent oszinte ajanlat volt a cikkek attnezese, jol meg vannak irva. A kihasznaltsagot nem kevernem ide mert egyszeruen azzal nem tudsz szamolni hogy melyiknel mennyi a plusz/minusz.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
"When we presented you with a slide saying the RV770 core sports 800 shaders and not 480 like most people believed, it was met with a certain amount of skepticism, which is very understandable as many of the larger news sites have been reporting 480 shaders, although without presenting any proof for it. We know now that the rumor of 480 shader processors was planted by AMD and that RV770 indeed has 800 shader processors. We also know that AMD is aware that the RV770 as a single core is not enough to match the GT200 core from NVIDIA. Not surprisingly, AMD is going to play its trump of price/performance, but that doesn't mean that there's no raw performance to play with."
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz janos666 #3233 üzenetére
1) Hiaba van 2,5x annyi shader benne es hiaba is lenne 2x olyan gyors a kartya mind a 38xx megfeleloje ha mar most a 8800GT(S) annyival gyorsabb a 38xx-nel hogy ha annak a shader szamat megduplazzak akkor megint elszalad elore.
2) Nem tudod melyik kartya hogyan szerepel valos jatekokban
3) Nem tudod milyen orajelen mennek a GT200-ban az egysegek
4) Nem tudod mennyivel lasabb egy 260-asnal a 48xx kartya
5) Nem tudod mennyibe fog kerulni sem a 48xx sem a 260-asFentiek fenyeben meresz kijelenteseket teszel
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
3DMark 2006
fillrate - single texturing:
HD4850: ~ 7300
HD3870: ~ 6500
RV670X2: ~ 11400
GTX 280: ~ 14300
fillrate - multi texturing:
HD4850: ~ 19800
HD3870: ~ 12300
RV670X2: ~ 25300
GTX 280: ~ 40177
pixel shader:
HD4850: ~ 680
HD3870: ~ 360
RV670X2: ~ 710
GTX 280: ~ 845
vertex shader - simple:
HD4850: ~ 292
HD3870: ~ 315
RV670X2: ~ ?
GTX 280: ~ 246
vertex shader - complex:
HD4850: ~ 160
HD3870: ~ 180
RV670X2: ~ 370
GTX 280: ~ 119
shader particles:
HD4850: ~ 160
HD3870: ~ 90
RV670X2: ~ 170
GTX 280: 177
perlin noise:
HD4850: ~ 335
HD3870: ~ 175
RV670X2: ~ 355
GTX 280: ~ 300Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
-
Raymond
félisten
válasz VaniliásRönk #3402 üzenetére
A novekedes a tobbi shader alapu tesztben orajelre normalizalva a 480->800 alapjan alakul:
Perlin noise = 2.37 ; Pixel Shader = 2.34 ; Particle Shaders = 2.2
Az MT fillrate eredmenybol az latszik hogy 32 TMU van az viszont akkor nem vilagos hogy lehet 800 shader akartyaban. Ha 10x16 a felallas akkor 40-nek kene lennie.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Aktív témák
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Formula-1
- Politika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Fogyjunk le!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Xbox tulajok OFF topicja
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest