Hirdetés

Aktív témák

  • XoZ

    aktív tag

    válasz dave93 #14927 üzenetére

    Bekapcsolás: lehet driverben, illetve átalában a játékokban is. Driverben (angol catalyst control center 8.6 advanced view esetén): 3D->All Settings->Wait for vertical refresh (és itt always on, ha mindig be akarod kapcsolni).
    Egy érthetőbb leírás, ami gbors fórumtársunktól származik (9600GT topic: [link]), bemásolom ide is, mert hasznos:

    "szóval, a vsync azt szabályozza, hogy amikor a VGA elkészül a képpel, utána mikor tegye ki a monitorra:
    - vsync off esetén azonnal
    - vsync on esetén akkor, amikor a monitor végzett az előző kép megjelenítésével (ezért, mivel mindig legalább 1 képet várunk a következő kép megjelenítésével, a maximális fps annyi lesz, amennyi a monitor frissítése, pl. 75Hz -> 75fps)

    mindkét megoldásnak megvan a maga baja:
    - vsync off esetén általában a monitor felső felén az előző kép látszik, az alsó felén pedig az aktuális. ez kellően magas fps esetén elsősorban akkor zavaró, ha erősen változóak a fényviszonyok - a FEAR-ben pl. sok helyen baromi idegesítő a kép közepén ugráló vízszintes csík
    - a vsync on egészen addig tökéletes, amíg a minimum fps a frissítési frekvencia felett van. ha időnként beesik alá, akkor a folyamatos 75fps-ből időnként 37.5 lesz, amitől lesz egyfajta rángató feelingje a játéknak. ez akkor a legrosszabb, ha 70 és 80 fps között mozog a játék, mert akkor egyfolytában váltogat 75 és 37.5 között.

    egyéni ízlés kérdése, hogy kinek melyik jön be jobban - engem pl. a váratlan fps-feleződések sokkal jobban kizökkentenek, mint a vízszintes csík, ezért kikapcsolt vsync-kel játszom."

Aktív témák