Az Electronic Arts vizsgálja a Linux támogatás lehetőségét

A Linux játékok kapcsán sokaknak a Valve jut az eszébe, mint a platform elsődleges támogatója a SteamOS kezdeményezéssel. Ugyanakkor megtudtuk, hogy más nagy kiadók sem zárkóznak el a Linuxtól, noha a kockázatok miatt inkább a háttérben dolgoznak a stratégián. Többek között az Electronic Arts vizsgálja a Linux támogatás lehetőségét, amire valószínűleg az lehet magyarázat, hogy a kiadó egyik kedvenc stúdiójaként számon tartott DICE nagyon is szeretné a nyílt forráskódú operációs rendszer terjedését. Utóbbi vállalat korábban sem rejtette véka alá véleményét, miszerint a játékok piacán szükség van az operációs rendszerek közötti versenyre, hiszen így állandó és nem mellesleg gyors fejlesztésre vannak kényszerítve az érintettek.

A DICE álláspontja érthető, és vélhetőleg máig nem változott, ráadásul a Frostbite 3 rendelkezik egy alapszintű OpenGL leképzővel, ami természetesen továbbfejleszthető. Mindemellett a Frostbite Team vezető programozójának számító Johan Andersson az idei GDC-n elmondta, hogy nagyon szeretné látni, miképp viselkedik a Windowstól eltérő környezetben a Mantle API, erre a Linux pedig egy alkalmas operációs rendszernek tekinthető.

Persze a DICE és a Frostbite Team is az Electronic Arts tulajdonában van, és a technikai részletekről ugyan megvan a véleményük, de az üzleti döntéseket a kiadó hozza. Ez sokszor nem azt eredményezi ami a piacnak jó, de a Valve, úgymond, kitapos egy járható ösvényt a Linux felé, felvállalja a kockázatokat, tovább számos fejlesztőeszközt modernizálnak, hogy megkönnyítsék a stúdiók dolgát. Az Electronic Arts vélhetőleg azt a lehetőséget mérlegeli, hogy ez a kitaposott ösvény mennyire járható. Ezzel túlzottan nagy kockázatot nem vállalnak fel, és lényegében kiszolgálnák a legértékesebb stúdiójuk igényeit is.

Az nagy kérdés, hogy ha az Electronic Arts a Linux támogatása mellett teszi le a voksát, akkor azt hogyan próbálják kivitelezni. Az Origin platform lényegében átültethető erre az operációs rendszerre, így ez egy életképes alternatíva, de ha a SteamOS lesz a vezető platform, akkor talán jobban megéri a Valve partnereként a Steamen felkínálni a játékot letöltésre. Ezzel többek között lehetséges, hogy az Origin továbbra is használható legyen a Windowshoz és Machez, míg az egyes játékok Linux verzióit meg lehet venni a Valve rendszerén is. Utóbbi persze a felhasználó számára annyira nem praktikus, hiszen ugyanazt a programot Originen (Windows és Mac verzió) és Steamen (Linux verzió) is meg kell venni, ha nem csak az egyik operációs rendszeren szeretnék futtatni. Mindenesetre az Electronic Arts esetleges támogatása sokat lendítene a Linux terjedésén a játékosok körében.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés