A Valve koncentráltan készíti elő a SteamOS jövőjét

A Valve az év végén kezdi meg a SteamOS-re épülő termékek invázióját, de addig is még számos olyan fejlesztést megejtenek, amelyek a játékosok és a stúdiók számára is hasznosak. A legfontosabb döntés, hogy a VOGL nevű igen fontos fejlesztőeszköz elérhető lesz Windowsra is. A Valve saját debug és profilozó programja az OpenGL API-hoz készül, de a fókuszt a Linux, ezen belül is a SteamOS kapja. Ez viszont nem elég, mivel a fejlesztők számára azok a fejlesztőeszközök ideálisak, amelyeket más operációs rendszereken is elérnek. Az okokat nem nehéz kitalálni, egyszerűen költséghatékony egy környezetből több platformot is kiszolgálni.

A Valve számára a Windows amúgy sem jelent problémát, hiszen arra is a Steamen keresztül vásárol a játékos, de ha a fejlesztők megkapják a VOGL-t, akkor nagyobb eséllyel koncentrálják erőforrásaikat az OpenGL portra, amely nem csak SteamOS-en, de Windowson is futtatható. Ez tipikusan olyan szituáció, amiből mindenki profitálhat, és nem szabad elfelejteni, hogy a fejlesztők nem azért támogatják jobban a DirectX-et, mert jobb az OpenGL-nél. Elsődlegesen a fejlesztőkörnyezetek minőségével magyarázzák a döntésüket.

A VOGL egyébként a modern OpenGL-re fókuszál, így a fejlesztőket arra ösztökéli, hogy leginkább OpenGL 4-es alkalmazásokat készítsenek. Ez nyilván a régi kódok teljes átírását jelenti, de bőven megéri az a teljesítménytöbblet, amit ezzel lehet nyerni. Ennek érdekében a Valve beépíti a rendszerbe a callstream támogatást is, mely alapvető fontosságú az érintettek számára, hiszen ennek segítségével hatékonyan tudják debugolni és optimalizálni a modern OpenGL alkalmazásokat. Mindemellett a vállalat dolgozik azon is, hogy a legújabb Bink Video 2.4-es eszköz a Linuxon is jó hatékonysággal használja ki a GPGPU lehetőségeit, így az érkező új programok a tartalmak dekódolását már ne a CPU, hanem a GPU erejéből oldják majd meg. Utóbbi nem csak sokkal gyorsabb, de energiatakarékosabb is. Ez a funkció persze Windowsra is elérhető lesz, de abból baj nem lehet, ha a SteamOS is fókuszba kerül.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Valve

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés