CES 2012: az egyik konzolgyártó nem készül új generációs géppel?

Manapság egyre több figyelem övezi az új generációs konzolokkal kapcsolatos munkálatokat. Bár az aktuális masinákkal is lehet még szórakozni, de a gépek már több évesek, vagyis ha érkezik frissítés, akkor az az elkövetkező években történik meg. A Nintendo már bejelentette, hogy 2012 második felében befut a Wii U nevű újdonság, melynek előzetes képességeiről már írtunk korábban egy hírt. A vállalat valószínűleg az idei E3-on leplezi le a hardver pontos specifikációit, így a Nintendo biztos résztvevője az új generációs megoldások csatájának.

A Microsoft és a Sony még nem élt hivatalos bejelentéssel. Az új generációs Xboxról már árulkodott az AMD, a Microsoft azonban még mindig nem szólalt meg. Ettől függetlenül számos – meg nem erősített – információ került elő az elmúlt hónapokban, melyek arról számoltak be, hogy az Ubisoft és az EA már megkapta az új Xbox előzetes fejlesztőcsomagját, vagyis a munkálatok a játékok tervezése terén is megkezdődtek. A Sony esetében időről-időre felmerül, hogy érkezik a PlayStation 4, amit a vállalat folyamatosan cáfol, így ezzel a géppel kapcsolatban még semmilyen adat nincs.

Nanea Reeves
Nanea Reeves

Az idei CES azonban tartogatott érdekességeket. A felhős játékról elhíresült Gaikai előadásán Nanea Reeves elmondta, hogy nem minden gyártónak lesz következő generációs konzolja, és ez lesz majd a nagy hír az év közepén esedékes E3-on. Tekintve, hogy a Nintendo készül a Wii U-val, illetve a Microsoft új konzoljának létezésére is számos jel utal, így nagyon valószínű, hogy a Gaikai termékekért felelős igazgatója a Sony-ra gondolt. Ezt az is alátámasztja, hogy a japán vállalat a CES-en világosan kijelentette, hogy fenntartják a PlayStation 3 esetében korábban ígért tíz éves életciklust, így egy esetleges új konzolról biztos nem beszélnek az idei E3-on.

A részleteket összerakva elképzelhető, hogy a Sony ki akarja próbálni a felhős modellt, amihez valószínűleg a Gaikai lenne az üzleti partner, vagy esetleg saját rendszert építenek ki. Technikailag a PlayStation 3 tökéletesen alkalmas erre a feladatra, hiszen csatlakoztatható az internetre, innentől pedig már csak egy kliensalkalmazást kell telepíteni, amiről nyilván a gyártó gondoskodhat. Természetesen a számítási felhő nem feltétlenül jelent mindenhol elérhető tartalmat. Ugyanúgy lehet korlátozni az egyes programok elérését, vagyis a Sony képes exkluzív tartalmakat biztosítani a felhőből is, amit csak a PlayStation 3-ról lehet elérni, vagy esetleg egyéb Sony által forgalmazott eszközökről.

Erre az útra egyébként a Microsoft is ráléphet. Gyakorlatilag a kliens oldalán tényleg nem szükséges komoly rendszer hozzá, így akár az Xbox 360 életciklusa is kitolható. Még az OnLive is befogná a konzolokat a felhős játékra, azaz valószínű, hogy mindhárom piaci szereplő fejében felvetődött már az ötlet. Ez vagy megvalósul, vagy nem, de Nanea Reeves magabiztos, és állítása szerint a konzolháború a végéhez közeleg, így már nem lesznek győztesek a piacon, csak vesztesek és még nagyobb vesztesek.

A felhős játékról egy külön cikkben írtunk korábban, és alapvetően nem voltunk elájulva a rendszerek aktuális állapotától. Ezen belül is főleg a magas input lag, ami aggasztó jelleget ölt, mivel nincs esély rá, hogy ez a paraméter belátható időn belül jelentős mértékben csökkenjen. A képminőség sem a legjobb, de ez alapvetően fejleszthető, illetve a gyengébb grafikai minőség inkább abból ered, hogy a szerver oldalon a programok nem futottak maximális minőségi szinten.

Úgy gondoljuk, hogy extra szolgáltatás szintjén mindenképp hasznos lehet felkínálni ezt a modellt a konzolokhoz, de mindent felrakni erre a rendszerre nagyon kockázatos. Még ha a Sony erősen gondolkodik is a felhőn, egy vészforgatókönyv biztos van arra az esetre, ha mégsem válna be az elképzelés.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés