VGA-variációk a középkategóriában

Tesztkörnyezet

Videokártya / driverAsus 8800 GT 256 MB (600/1500/900 MHz) / Forceware 169.12
Asus 8800 GS 384 MB (550/1375/800 MHz) / Forceware 169.12
Sapphire Radeon HD 3850 512 MB (670/830 MHz) / Catalyst 7.11
BBA Radeon HD 3870 512 MB (775/1125 MHz) / Catalyst 7.11
BBA Radeon HD 3850 256 MB (670/830 MHz) / Catalyst 7.11
MSI GeForce 8800 GT OC 512 MB (@ 600/1500/900 MHz) / Forceware 169.12
Asus Radeon HD 2900 XT 512 MB (740/825 MHz) / Catalyst 7.11
ProcesszorCore 2 Duo E6700 2,66 GHz (4 MB L2 cache)
AlaplapAsus P5W64-WS Professional – 975X chipset
MemóriaCorsair TwinX 2x1024-6400 C4 – 2 x 1024 MB
órajel: DDR2-800 (400 MHz); időzítések: 4-4-4-12
MerevlemezMaxtor DiamondMax 10 250 GB (PATA, 7200 rpm, 16 MB cache)
DVD-meghajtóPioneer DVR-111
TápegységCooler Master 550 Watt
Op. rendszerWindows Vista Ultimate 32 bit

Játékok

  • Splash Damage/ID Software / Activision – Enemy Territory: Quake Wars
  • Irrational Games / 2K Games – Bioshock
  • Crytek / EA Games – Crysis
  • Epic Games / Midway – Unreal Tournament 3
  • Valve / EA Games – HL2: Episode 2
  • Massive Entertainment / Vivendi – World in Conflict
  • Epic Games / Microsoft – Gears of War

A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat az NVIDIA kártyák esetében „legjobb minőség”-re, az ATI kártyák esetében pedig a legszebbre kapcsoltuk, a (szögfüggetlen) anizotropikus szűrés (16x-os) végig be volt kapcsolva, így később csak az élsimítás mértékét állítgattuk, ahol a játék lehetőséget adott a beállításra, ott játékból, ahol nem, ott a meghajtóprogramból. A „Catalyst AI”-t alapállapotban hagytuk. A játékokat általában maximális részletesség mellett teszteltük, ahol nem, ott ezt külön jelezni fogjuk a grafikonon.

Az Enemy Territory: Quake Wars, HL2: Episode 2, Crysis játékokban felvett demókat/replayeket használtunk a kártyák teljesítményének leméréséhez. További játékokban (Bioshock, Gears of War) egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel. A World in Conflictban a játékba beépített teljesítménytesztet futtattuk le, az UT3 esetében pedig a Shangri-la fly-by demót alkalmaztuk a mérések során.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés