Tesztkörnyezet
Videokártya / driver | Asus 8800 GT 256 MB (600/1500/900 MHz) / Forceware 169.12 Asus 8800 GS 384 MB (550/1375/800 MHz) / Forceware 169.12 Sapphire Radeon HD 3850 512 MB (670/830 MHz) / Catalyst 7.11 BBA Radeon HD 3870 512 MB (775/1125 MHz) / Catalyst 7.11 BBA Radeon HD 3850 256 MB (670/830 MHz) / Catalyst 7.11 MSI GeForce 8800 GT OC 512 MB (@ 600/1500/900 MHz) / Forceware 169.12 Asus Radeon HD 2900 XT 512 MB (740/825 MHz) / Catalyst 7.11 |
Processzor | Core 2 Duo E6700 2,66 GHz (4 MB L2 cache) |
Alaplap | Asus P5W64-WS Professional – 975X chipset |
Memória | Corsair TwinX 2x1024-6400 C4 – 2 x 1024 MB órajel: DDR2-800 (400 MHz); időzítések: 4-4-4-12 |
Merevlemez | Maxtor DiamondMax 10 250 GB (PATA, 7200 rpm, 16 MB cache) |
DVD-meghajtó | Pioneer DVR-111 |
Tápegység | Cooler Master 550 Watt |
Op. rendszer | Windows Vista Ultimate 32 bit |
Játékok
- Splash Damage/ID Software / Activision – Enemy Territory: Quake Wars
- Irrational Games / 2K Games – Bioshock
- Crytek / EA Games – Crysis
- Epic Games / Midway – Unreal Tournament 3
- Valve / EA Games – HL2: Episode 2
- Massive Entertainment / Vivendi – World in Conflict
- Epic Games / Microsoft – Gears of War
A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat az NVIDIA kártyák esetében „legjobb minőség”-re, az ATI kártyák esetében pedig a legszebbre kapcsoltuk, a (szögfüggetlen) anizotropikus szűrés (16x-os) végig be volt kapcsolva, így később csak az élsimítás mértékét állítgattuk, ahol a játék lehetőséget adott a beállításra, ott játékból, ahol nem, ott a meghajtóprogramból. A „Catalyst AI”-t alapállapotban hagytuk. A játékokat általában maximális részletesség mellett teszteltük, ahol nem, ott ezt külön jelezni fogjuk a grafikonon.
Az Enemy Territory: Quake Wars, HL2: Episode 2, Crysis játékokban felvett demókat/replayeket használtunk a kártyák teljesítményének leméréséhez. További játékokban (Bioshock, Gears of War) egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel. A World in Conflictban a játékba beépített teljesítménytesztet futtattuk le, az UT3 esetében pedig a Shangri-la fly-by demót alkalmaztuk a mérések során.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!