Lehet ezt okosabban is
Az is előfordul viszont, hogy egy márkanevet vagy divíziót ugyan eladnak, de ez nem jelelenti automatikusan annak elértéktelenedését, lecsúszását a belépő szegmensbe. A Thomson egyes részlegeit például a német Hama csoport vásárolta fel, és forgalmazza azóta is a fejhallgatókat, távirányítókat és egyéb kiegészítőket. De még maradjunk kicsit a Thomsonnál, egészen pontosan a TCL tulajdonába került tévés szekciónál! Az egyre magasabbra törő kínai tévégyártó ugyanis okosan arra használja fel az egykor szebb napokat is megért nevet, hogy közép- és felsőkategóriás modelljeit befuttassa az európai piacon. A kínai gyártókat sokan hajlamosak lenézni, pedig a TCL rendelkezik saját OLED és UHD tévével, komolyan foglalkozik a szemüveg nélküli 3D fejlesztésekkel, és van egy óriási, 110 hüvelykes hajlított 4K modellje is. Vagyis egy nagyon-nagyon komoly konszernről van szó, amelyik tudatosan építkezik, és ebben a folyamatban veti be az egykori francia brandet.
A Grundiggal is nagyjából ugyanez a helyzet. A múltban a szórakoztatóelektronikai ipar csúcsán vagy legalábbis annak közelében üldögélő német vállalatot egy évtizede vásárolta fel az igen komoly terveket szövögető, komoly állami hátszéllel bíró török Arcelik csoport. Tény, hogy ezután a Grundig kicsit megrogyott, évekig nem nagyon találták a helyét, de mostanra a jelek szerint tudják, hogy mit akarnak kezdeni vele. A márka él és virul, komoly tévés termékkínálat fut e név alatt, amelyben megtalálhatóak az UHD modellek is, sőt még egy OLED készüléket is sikerült összehozniuk. Arról szó sincs, hogy ismét a technológiai úttörők közé tartozna a márka, de a második vonal szintjét most már stabilan hozza.
A legjobban ezt a dolgot kétségkívül a Philips csinálta. Sajnos a holland vállalat úgy döntött, hogy megszabadul a szórakoztatóelektronikától, de arra nagyon-nagyon odafigyeltek, hogy a vevő(k) ne rombolják le egy élet munkáját. A tévés üzletágat megvásárló TP Vision mindent megtesz, hogy az élvonalban tartsa a márkát, már ami a fejlesztéseket, technológiai újításokat illeti. Nem tűnt el tehát az Ambilight, sőt a cég kínálatában megjelentek idén a hajlított UHD, illetve Android-alapú tévék is, de van már 4K műsorok rögzítésére és lejátszására alkalmas asztali eszközük is. A Philips projektorokat a Sagemcom gondozza, és ők is előrukkoltak a közelmúltban egy-két egész használható, innovatív termékkel. többek között egy ultrarövid vetítési távolságú és egy hordozható, kisméretű androidos vetítővel. Az AV szekciót pedig hosszas vívódás után a gitárjairól ismert amerikai Gibson kapta meg, amely cég deklarálta, hogy az otthoni audioeszközök piacát is le akarja gyalulni.
Világosan látszik tehát, hogy ha egy vállalat kisebb-nagyobb bajba kerül, akkor nem az a legjobb döntés, ha megpróbálja minél hamarabb elpasszolni a jól bejáratott márkanév egyes termékcsoportjaira vonatkozó használati jogát. Ezzel csak maguknak és a felhasználóknak, a potenciális vásárlóknak okoznak problémát. Csak remélni lehet, hogy minél hamarabb belátják a piaci résztvevők is azt, hogy ez nem járható út, hiszen egy ilyen húzás közép és hosszú távon csak kárt okoz, nem csak az adott cégnek, hanem az egész iparágnak.
elefant