Vélemény: saját nimbuszukat leromboló házimozimárkák

Lehet ezt okosabban is

Az is előfordul viszont, hogy egy márkanevet vagy divíziót ugyan eladnak, de ez nem jelelenti automatikusan annak elértéktelenedését, lecsúszását a belépő szegmensbe. A Thomson egyes részlegeit például a német Hama csoport vásárolta fel, és forgalmazza azóta is a fejhallgatókat, távirányítókat és egyéb kiegészítőket. De még maradjunk kicsit a Thomsonnál, egészen pontosan a TCL tulajdonába került tévés szekciónál! Az egyre magasabbra törő kínai tévégyártó ugyanis okosan arra használja fel az egykor szebb napokat is megért nevet, hogy közép- és felsőkategóriás modelljeit befuttassa az európai piacon. A kínai gyártókat sokan hajlamosak lenézni, pedig a TCL rendelkezik saját OLED és UHD tévével, komolyan foglalkozik a szemüveg nélküli 3D fejlesztésekkel, és van egy óriási, 110 hüvelykes hajlított 4K modellje is. Vagyis egy nagyon-nagyon komoly konszernről van szó, amelyik tudatosan építkezik, és ebben a folyamatban veti be az egykori francia brandet.

A Grundiggal is nagyjából ugyanez a helyzet. A múltban a szórakoztatóelektronikai ipar csúcsán vagy legalábbis annak közelében üldögélő német vállalatot egy évtizede vásárolta fel az igen komoly terveket szövögető, komoly állami hátszéllel bíró török Arcelik csoport. Tény, hogy ezután a Grundig kicsit megrogyott, évekig nem nagyon találták a helyét, de mostanra a jelek szerint tudják, hogy mit akarnak kezdeni vele. A márka él és virul, komoly tévés termékkínálat fut e név alatt, amelyben megtalálhatóak az UHD modellek is, sőt még egy OLED készüléket is sikerült összehozniuk. Arról szó sincs, hogy ismét a technológiai úttörők közé tartozna a márka, de a második vonal szintjét most már stabilan hozza.

A legjobban ezt a dolgot kétségkívül a Philips csinálta. Sajnos a holland vállalat úgy döntött, hogy megszabadul a szórakoztatóelektronikától, de arra nagyon-nagyon odafigyeltek, hogy a vevő(k) ne rombolják le egy élet munkáját. A tévés üzletágat megvásárló TP Vision mindent megtesz, hogy az élvonalban tartsa a márkát, már ami a fejlesztéseket, technológiai újításokat illeti. Nem tűnt el tehát az Ambilight, sőt a cég kínálatában megjelentek idén a hajlított UHD, illetve Android-alapú tévék is, de van már 4K műsorok rögzítésére és lejátszására alkalmas asztali eszközük is. A Philips projektorokat a Sagemcom gondozza, és ők is előrukkoltak a közelmúltban egy-két egész használható, innovatív termékkel. többek között egy ultrarövid vetítési távolságú és egy hordozható, kisméretű androidos vetítővel. Az AV szekciót pedig hosszas vívódás után a gitárjairól ismert amerikai Gibson kapta meg, amely cég deklarálta, hogy az otthoni audioeszközök piacát is le akarja gyalulni.

Világosan látszik tehát, hogy ha egy vállalat kisebb-nagyobb bajba kerül, akkor nem az a legjobb döntés, ha megpróbálja minél hamarabb elpasszolni a jól bejáratott márkanév egyes termékcsoportjaira vonatkozó használati jogát. Ezzel csak maguknak és a felhasználóknak, a potenciális vásárlóknak okoznak problémát. Csak remélni lehet, hogy minél hamarabb belátják a piaci résztvevők is azt, hogy ez nem járható út, hiszen egy ilyen húzás közép és hosszú távon csak kárt okoz, nem csak az adott cégnek, hanem az egész iparágnak.

elefant

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés