Failparádé Sharp módra

A vállalat ugyanazokat a hibákat követi el, mint korábban, így jó eséllyel nem lesz semmi az ígért és várt diadalmas visszatérésből.

A történelem ismétli önmagát

Marketing: nincs

Sajnos azok az idők elmúltak, amikor pusztán egy jó készülék vagy szolgáltatás elég volt a sikerhez. Ma már egy termék a kommunikációs támogatás nélkül nem nagyon tudja eladni önmagát, és a marketing különösen fontos lenne egy olyan brand esetében, mint a Sharp, amelynek nagyon mélyről kell visszahoznia, újjáépítenie saját magát. Ennek ellenére a cég munkatársaitól kapott információk értelmében az idei évben Európában ilyesmire nem nagyon fognak költeni. Sőt úgy fest, hogy még kommunikációs ügynökségük sem lesz, amely tartaná a kapcsolatot a sajtóval, gyártaná a lusta újságíróknak az ingyenes és kész tartalmat, aki szervezné a teszteket, interjúkat, aki segítene válaszokat találni az esetleg felmerülő kérdésekre.

A 8K helyett inkább a marketingre kéne egy kis pénzt szánni...
A 8K helyett inkább a marketingre kéne egy kis pénzt szánni... [+]

Szervezeti felépítés

A minél költségtakarékosabb működés érdekében a Sharpnak nem lesznek minden országban kihelyezett kirendeltségei. Csomópontokat, nagy regionális központokat hoznak létre, ahonnan megpróbálják menedzselni a távolból az egyes országokkal kapcsolatos feladatokat, az értékesítést pedig disztribútorokra, azaz nagykereskedő cégekre bíznák. Lehet, hogy ez a megoldás más termékcsoportoknál működhet, de az eddigi tapasztalataink azt mutatják, hogy a tévék esetében ez nehezen járható út. Jóval hatékonyabb a saját képviselet, még akkor is, ha csak egy vagy két tagból áll, sokkal jobban tudják képviselni ugyanis egy adott vállalat ügyét, mint egy olyan nagykereskedő cég, amely rengeteg más márkát is képvisel, adott esetben úgy, hogy a termékeivel saját magának teremt konkurenciát.

Nem lesz semmi a diadalmas visszatérésből

Mindezek alapján az a határozott véleményünk alakult ki, hogy egyáltalán nem halad jó úton a Sharp, legalábbis Európában, és ha így folytatják, nem lesz semmi a diadalmas visszatérésből. A jelek szerint ugyanis több gyenge pont is található a rendszerben, és azt sem túlzás talán kijelenteni, hogy a Sharp pontosan ugyanolyan hibákat követi el most is, mint amilyenek korábban a bukásához vezettek. Ma már, amikor a feltörekvő gyártók egymásra licitálva állnak elő az innovatívabbnál innovatívabb modellekkel, akkor egy olyan cég, amely a jelek szerint az egykori dicső múltjából akar megérni és nem hajlandó lépést tartani a trendekkel, kudarcra van ítélve.

elefant

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sharp

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés