STALKER, AvP, Metro 2033, Battleforge
A legmagasabb igényű játékok sorát a STALKER nyitja, ezt a DirectX 11-es kártyákkal DX11-es, a DirectX 10(.1)-es kártyákkal pedig DX10(.1)-es beállításban teszteltük, ami utóbbiak számára előnyt biztosított, mert a picit csúnyább grafika gyorsabban fut a kártyákon. Az 5830 ennek ellenére nagyon jól szerepel, átlagban alig lassabb a GTX 275-nél, míg minimum fps-ben sokkal jobban teljesít.
Az AvP-t képtelenség a DX10-es és a DX11-es kártyákon teljesen azonos beállítások mellett tesztelni, hacsak nem DX9-es módban indítjuk el, ami nem jellemző a játékot játszókra. Ezért a grafikont két részre osztottuk, a DX11-es Radeonok kerültek felülre, alulra pedig a többiek. Jól látható, hogy DX10-es módban (amit szintén a DX11-es .exe-vel hívhatunk elő) jóval gyorsabbak a kártyák. Azt azért még érdemes tudni, hogy az élsimítás teljes kikapcsolása nem javít sokat a DX11-es kártyák helyzetén, ám még ennél is viccesebb az a tény, hogy a DX10-es és DX11-es grafika között gyakorlatilag nem látni különbséget.
A Metrót ezúttal az összes kártyán DX10-es módban teszteltük, mert a DX11-es mód még a legerősebb csúcskártyákat is megfogja. Így legalább összehasonlíthatóak az elért eredmények. A HD 5830 megveri a GTX 275-öt, amely éppen olyan gyors volt, mint a HD 4870. A különbség lényegében minimális, játék közben nem érezhető, tehát a Metro miatt sem érdemes lecserélni a HD 4870-et.
Végül a Battleforge került terítékre, mely a DirectX 11-es kártyák számolási erejét a játék gyorsítására használja, ez pedig ismét garantálja a HD 5830 győzelmét a GeForce felett, ám előnye nem túl meggyőző, ráadásul minimum fps-ben a GeForce volt a jobb. A HD 4870 gyakorlatilag semmivel sem lassabb a negyedik 5000-es Radeonnál.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!