Három komplett PC játékhoz

Játéktesztek

Külön fejezetet szentelünk az összeállítások játékos teljesítményének. Itt sem kiegyenlítettek az esélyek, hiszen az erős Core i7 mellett a phenomos masina grafikus potenciáljának duplája, vagyis két RV770 tornyosul, és a GeForce GTX 260 sem egy kategória a Radeon HD 4850-nel. Persze a két GPU-s Radeon HD 4870 X2 is más ligában játszik, mint a GTX 260.

Játékok:

  • 3DMark05 - Futuremark
  • Far Cry 2 - UBISoft / UBISoft Montreal
  • The Elder Scrolls: Oblivion - Bethesda Softworks / Take 2 Interactive
  • Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2 - UBISoft / UBISoft Montreal
  • Race Driver: GRiD - Codemasters / Codemasters
  • World in Conflict - Massive Entertainment / Vivendi

A meghajtóprogramokban (Catalyst 8.12 és ForceWare 180.48) a képminőségi beállításokat a GeForce-on „legjobb minőség”-re, a Radeonokon pedig a legszebbre kapcsoltuk, az anizotropikus szűrés (16x-os) végig be volt kapcsolva. A World in Conflict és Far Cry 2 kivételével minden játékban egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel. A World in Conflictban és a Far Cry 2-ben a játékba beépített teljesítménytesztet futtattuk le.

A nagy erdőben tett látogatásunk alatt azt láttuk, hogy a két GPU-s Radeon és a GeForce között nincs túl nagy különbség, a teljesen AMD-s, játék szempontjából CPU-ban és GPU-ban is gyengébb konfig pedig jelentősen lemaradt. Azért komolyabb gond ott sem volt, hiszen a magas grafikai beállítás és felbontás ellenére is játszható sebességet kaptunk.

Pusztán a véletlen hozta, hogy a GRiD autóversenyben is hasonló számokat kaptunk, bár itt nagyobb volt a Radeon HD 4870 X2 előnye a GeForce GTX 260-hoz képest. Persze a lényeg továbbra is az, hogy az AMD-s rendszerrel már játszható a GRiD 1680x1050-es felbontásnál, maximális grafikai részletességgel és élsimítással.

Megmutatkozott a Radeonok fejlettebb architektúrája a Rainbow Six Vegas második részében is. Itt a GeForce GTX 260 alig tudott a HD 4850 előtt maradni, a két GPU-s óriás pedig elhúzott. Mindenesetre itt is maximális részletességnél, jó nagy felbontásban ment a móka, akadás nélkül.

Az AMD-s rendszernek gondjai támadtak a Far Cry 2-vel. Itt talán a Phenom X4 processzor bizonyult kevésnek, ugyanis a Core i7-tel társított HD 4870 X2 több mint négyszer olyan gyors volt, amiben benne kell, hogy legyen nemcsak a GPU, hanem a CPU keze is. A GeForce GTX 260 tisztes távolból, kényelmesen játszható sebességet produkálva követte a nagy Radeont.

A háborús World In Conflictben is elfogyhatott a Phenom ereje, mert itt is alaposan lemaradt az AMD-s konfig az élen vágtató Core i7-es mögött. Játszhatatlanul lassú fps értékeire sovány vigasz, hogy a GeForce sem tudott a nagyfiú közelébe kerülni.

Most végre örülhetnek azok, akik számára sokat jelent a 3DMark. Hogy némileg eltüntessük a processzorok befolyását a grafikus teljesítményre, megnéztük, mit tud a három gép 3DMark05 alatt. Mint látható, az alapbeállításokkal végzett mérésben is ugyanaz volt a sorrend, mint a játékokban, csak az arányok változtak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés