GeForce GTS 250: az NVIDIA egy helyben toporog...

Tesztkonfig


Az Asus videokártyáinak csomagolása [+]

A Dark Knight verziójú GeForce-ok dobozai különböznek, de a csomagon belül ugyanazokat a kellékeket találtuk: meghajtóprogramokat tartalmazó CD-t, rövid leírásokat, PCI Express tápcsatlakozót, monitorkimenet-átalakítókat, S/PDIF-kábelt és egy S-Video/RCA átalakítót.

Videokártya / driver Asus GeForce GTS 250 512 MB (740/1836/1100 MHz) / Forceware 182.08
Asus GeForce 9800 GTX+ 512 MB (740/1836/1100 MHz) / Forceware 182.08
Radeon HD 4850 512 MB (625/993 MHz) / Catalyst 9.3
Processzor Core 2 Quad 3,33 GHz (2 x 6 MB L2 cache)
Alaplap Asus P5E3 Deluxe – Intel X38 chipset
Memória 2 x 2048 MB CSX DDR3, 1333 MHz-en 9-9-9-24 időzítésekkel
Merevlemez Samsung SpinPoint T166 500 GB (SATA, 7200 rpm, 16 MB cache)
Tápegység Cooler Master 700 watt
Monitor Samsung Syncmaster 305T Plus (30")
Operációs rendszer Windows Vista Ultimate 64 bit SP1

Játékok

  • Splash Damage / ID Software / Activision – Enemy Territory: Quake Wars
  • UBIsoft / UBIsoft – Far Cry 2
  • Crytek / EA Games – Crysis Warhead
  • Epic Games / Midway – Unreal Tournament 3
  • Massive Entertainment / Vivendi – World in Conflict
  • UBISoft / UBISoft – Rainbow Six Vegas
  • Codemasters / Codemasters – Race Driver GRID
  • Techland / N-Tec – Call of Juarez

A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat az NVIDIA videokártyáin „legjobb minőség”-re, a Radeonokon pedig a legszebbre kapcsoltuk, az anizotropikus szűrés (16x-os) végig be volt kapcsolva, így később csak az élsimítás mértékét állítgattuk. Ahol a játék lehetőséget adott a beállításra, ott játékból, ahol nem, ott a meghajtóprogramból. A „Catalyst AI”-t alapállapotban hagytuk.

Az Enemy Territory: Quake Wars, Crysis Warhead és Far Cry 2 játékokban felvett demókat/replayeket használtunk a kártyák teljesítményének leméréséhez. A további játékokban (Rainbow Six Vegas, Race Driver GRID) egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel. A World in Conflictban és a Call of Juarezben a játékba beépített teljesítménytesztet futtattuk le, az UT3 esetében pedig a Shangri-la fly-by demót alkalmaztuk a mérések során.

Tesztünk szereplőinek névsora nem túl hosszú, a GTS 250 mellett mindössze a 9800 GTX+ és a rivális HD 4850 kapott szerepet. A fogyasztásmérős tesztben nem ütköztünk különösebb meglepetésbe, a GTS 250 hajszál híján éppen annyit fogyasztott, mint a 9800 GTX+, kettejükhöz pedig igen közel volt a HD 4850. Mint korábban már említettük, az Asus GTS 250-ese lényegében egy átcímkézett 9800 GTX+, ezért ez az eredmény nem is igazán alakulhatott volna másképpen, de külföldi hardveroldalak méréseiből tudjuk, hogy a referenciafelépítésű GTS 250-nel szerelt rendszer üresjáratban kb. 15-20%-kal, terhelve pedig 5-10%-kal eszik kevesebbet, mint elődje, köszönhetően a videokártyán elhelyezett alkatrészek megkurtításának és az állítólagosan hatékonyabb energiamenedzsmentnek. A Black Knight hűtésről annyit érdemes elmondani, hogy a GTS 250-en, egészen pontosan a G92-es chipen jó szolgálatot tesz, mert a rendszer nem forrósodott fel (főleg nem úgy, mint egy HD 4850), és a ventilátor sem különösebben hangos, igaz, ebben a HD 4850 lett az egyértelmű nyertes.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés