Első benyomások a Panasonic LX7-ről és a 12-35 mm F2.8 objektívről

Működés

A Panasonic DMC-LX7 új tulajdonságainak köszönhetően még élvezetesebb fotózást ígér, mint elődje, az LX5. Igaz, hogy kisebb lett valamivel képérzékelője, de a masina sok olyan aprósággal bővült, amelyek ezt az apró hendikepet bőségesen kiegyensúlyozzák. Ilyen például a beépített ND szűrő (erre azért van szükség, mert F4-nél nagyobb rekeszérték esetén csak 1/2000 mp lehet a legrövidebb záridő, ami amúgy akár 1/4000-ig is levihető), a rekeszgyűrű az optika tubusán (1/3 FÉ lépésekben állíthatjuk a rekeszértéket; M és A módokban használható, más funkció nem rendelhető hozzá), a nagyon fényerős objektív, az LVF-2 elektronikus keresőt (ami a DMC-GX1-gyel is használható) fogadó aljzat, az akár 11 kép/mp sorozatfelvételi sebesség (autofókusszal maximum 5 kép/mp érhető el) és nem utolsósorban a 920 000 képpont felbontású kijelző.

Ha már említettük az AF-t: a fókuszmező mérete több lépésben állítható; a fenti két kép legkisebb és legnagyobb méretét mutatja. Ezen felül a mező az egész kijelző területén szabadon mozgatható a kurzorokkal. A használt AF-mezők száma lehet egy vagy 23, de rendelkezésre áll a mozgáskövető AF és az arcfelismerő AF egyaránt (utóbbinál akár memóriából is megadhatunk egy felismerendő arcot a gépnek). Az LX7 menüjében találunk egy úgynevezett „Gyors AF” funkciót. Ha engedélyezzük, a fényképezőgép témaváltáskor azonnal, automatikusan élességet állít arra, ami épp az aktív AF-mező elé kerül. Ha félig lenyomjuk a kioldót, akkor történik meg a finom (pontos) élességállítás. Ha energiát szeretnénk spórolni, kapcsoljuk ki nyugodtan ezt a szolgáltatást, a masina fókusza enélkül is nagyon gyors.

Az „ND/FOCUS” feliratú többfunkciós kezelőszerv nyomásra be-, illetve kikapcsolja az ND szűrőt. Elbillentve csak akkor van funkciója, ha manuális élességállításra kapcsoltuk a gépet: ilyenkor ennek a segítségével módosíthatjuk a fókuszt.

„Kreatív vezérlésre” kapcsolva a módválasztót rengeteg képhatás közül válogathatunk (az Olympusnál ezeket hívják „Mágikus Szűrőknek”). Ilyen például a kifejező (emelt szaturáció), a retro, a high key, az alulexponálás, a szépia, a dinamikus monokróm, a hatásos művészet (drámai szűrő az Olympusnál), a nagy dinamika, a kereszthívás, a játék hatás (játékkamera), a miniatűr (tilt/shift szimuláció), a lágy fókusz, a csillagszűrő, a szín egy pontban (kiválasztott szín), a folyamatos defókusz, valamint a sugárirányú defókusz. Ezeket későbbi tesztünk során részletesen be fogjuk mutatni.

Ha nem lenne elég az objektív maximális gyújtótávolsága, akkor azt többféleképpen is megnyújthatjuk. Az egyik módja ennek az intelligens zoom, amivel akár megduplázhatjuk a milliméterek számát (tehát 180 mm-ig mehetünk a nagyítással), a másik pedig a digitális zoom. Ezzel legfeljebb 360 mm lehet a masina gyútávja.

Végül még szeretnénk pár sort írni a videofelvételről, mert béta gép ide, béta gép oda, mindenképp muszáj megemlíteni a „kis dög” tudását, ami lenyűgöző! A „kreatív mozi” módban (módválasztó tárcsát a kamera piktogramra állítva) választhatunk P, A, S, M és nagysebességű mozgókép közül.

Az LX7 Full HD felbontásban tud 50/60 fps sebességet. Felvételeink minősége több lépcsőben állítható, az anyagokat AVCHD vagy MP4 konténerben menthetjük el. Manuális módban akár 1/20 000 mp-es (nem, ez nem elírás) záridővel is videózhatunk, a mozgóképeket az ND szűrővel is feldobhatjuk. A nagysebességű felvétel 1280x720 pixeles felbontásban történik 120 kép/mp sebesség mellett. Természetesen felvétel közben van folyamatos AF, lehet zoomolni és közben a sztereó hangfelvétel is működik (szélzajszűrés külön bekapcsolható a menüben). További tulajdonságok és tesztvideó majd a végleges géppel.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés