Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • reelc

    veterán

    válasz Totyakos #647 üzenetére

    Egy kis történelem, mert fontos a múlt ismerete.

    Sikeres Kickstarter 2015-ben: $225,000 helyett $406,979
    Early Access 2016 március - 2020 február. Egyre emelkedő eladási árakkal, ritka akciókkal, gyenge kommunikációval.
    Tencent partnerprogram valamikortól. Biztos vagyok benne, hogy ezután duzzasztották fel a létszámot. Ez sem volt kötelező.
    Pénz volt dögivel.
    Még arra is, hogy filharmonikusokkal vegyék fel a zenét, amit zeneszerzők komponáltak.
    Az ok, hogy 10 EUR-ért külön árulják, de ha szűk büdzséről van szó, megoldod másképp.
    Az meg szintén az ő ötletük volt, hogy az alfa kiadása után szinte mindent újraalkottak (+ pénz és idő ez is, ugye) amiért nem jött ki az első tervek szerint a játék már jó régen.

    Láss tovább a grafikánál: készül a Last Epoch, sokkal kevesebb pénzből és kb. 24 emberrel.
    Ott a Grim Dawn is, mindjárt 4 éves az alapjáték, van aréna DLC + 2 kieg is. 13-an vannak, és ebből páran nem is dolgoztak a GD-n.
    A párhuzam miatt írtam az előző 2 példát: ARPG-k, Kickstarter majd Early Access.
    Ez pedig nem az én véleményem. :)

    Mégvalami.
    Egy ember szokta emlegetni, de teljesen igaza van.
    Nemrég jelentették be, hogy egyelőre nem lesz gamepad támogatás. Majd, valamikor.
    Ez Kickstarter cél volt, ami teljesült. Szóval évekre előre kilett fizetve ez is.

    [ Szerkesztve ]

  • Har_melin

    addikt

    válasz Totyakos #647 üzenetére

    Hála az égnek nem játszom nagyon online játékokkal, de ha az számít a normának, hogy az indulás után két nappal még mindig állnak a szerverek és belépni sem lehet, akkor azért erősen meglepődnék.

    - kis cég: ki nem szarja le? Akkor ne akarjanak nagypályások lenni.

    - szűk büdzsé: ellentétben az ingyenes poe-val, itt az a tömeg, amelyik most elküldi őket a búsba, az fizetett a játékért. Ha 90k (reménybeli) játékos volt a csúcs, akkor az minimum 2,7 millió USD. az azért már szabad szemmel is látható tétel, még egy több éves fejlesztésnél is.

    - a játék már az első pillanattól kezdve haldokolt, vagyis még az early access vásárlók terhelésére sem volt felkészülve. Ehhez kell nem űrtudomány, csak alapszintű vásárlói pszichológia.

    - amennyire én tudom - és a poe-nál tapasztalom is - az első héten a bugok és a belőlük következő összeomlások a "természetesek". nem az, hogy belépni sem lehet. Itt odáig még el sem jutottunk, az majd csak ezután jön. Hozzáteszem: a poe most már "nagy" cég, de ők is garázscégként kezdték és már akkor is volt, hogy a liga indulásakor 24 óra alatt három-négy patch is jött. egész napos leállás pedig soha nem volt.

    - lehet, hogy valóban a játékok 90+%-a így indul. Aztán a 90+%-uk a kukában is végzi rövid úton, a fejlesztőikkel együtt. Kár lenne a játékért, de ha a szart veszi valaki viszonyítási alapnak, akkor elég könnyen lehúzzák a vécén.

    Védd a fákat - egyél hódot!

Új hozzászólás Aktív témák