Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • elessar

    tag

    válasz pintyesz #165 üzenetére

    Kb. egy éve böngésztem vhol az alábbi szöveget, sajnos a linket nem mentettem el.
    --Mennyi a felbontása egy hagyományos 35mm-es filmnek? Ez egy némileg vitatott kérdés, lévén, hogy a hagyományos film analóg adathordozó, ezért a digitális gyakorlatban bevett méroszámokkal nehezen meghatározható. Abban megegyeznek a vélemények, hogy jobb felbontású, mint a jelenleg legjobb digitális hordozóé.
    Nagyon röviden:
    Ideális esetben, tükörreflexes (SLR) géppel, állványról, professzionális objektívvel, optimális megvilágításnál magas minoségu film esetében kb. 20millió pixelnek megfelelo. Kézbol fényképezve, vagy gyengébb objektív esetén kb. 4millió pixelnek megfelelo. Szerényebb fényképezogépeknél, vagy hibás fókuszállításnál, vagy gyenge, rossz megvilágítás esetén, 1-2 millió pixelnek megfelelo.
    Fontos megjegyezni még, hogy a film nem korlátozza 256 fényességárnyalatba (hozzávetolegesen 1000 kontrasztárnyalatot képes megkülönböztetni), illetve 16M színmélységbe a rögzített képi információt, a filmscannerek pedig a pixelenkénti 32 bites adatmélységgel dolgozva szintén megelozik a digitális fényképezogépek 8 bites adatmélység korlátait, ezáltal sokkal több információt képesek kiolvasni. Az emberi szem szivárványhártyája (meglepo!!!) 7 számjegyu felbontással képes megkülönböztetni a fényességárnyalatokat, ennek következtében a 24 bites kontrasztmélység képes kielégíteni az érzékenységét. Az eddigiek a hagyományos film mellett szólnak, de mielott eldöntenénk a kérdést, tudomást kell vennünk a következokrol:
    A fenti adatok a 35mm-es filmkocka nagyságára vonatkoznak, ''pozitív hívás'' illetve nagyítás esetén már nem érvényesek!
    A hagyományos film kémiai szemcsézettsége még alacsony ''sebességu'', szuper finom szemcsézettségu film esetében, optimális megvilágítás mellet is zavaró lehet már viszonylag kisebb nagyításnál is, mely ''zaj'' formájában jelenik meg, ami szerényebb objektívek, gyengébb filmek, és helytelen megvilágítás hatására nagymértékben fokozódik.
    Ezzel szemben a digitális kamerák által használt CCD elemek zaja elenyészoen kicsi, nagyítás esetén is állandó alacsony értéken marad.
    A digitális kamerák szolgáltatásaként ismert ''fehér egyensúly korrekció'' olyan lehetoséget nyújt szélsoséges megvilágítási esetekben, amit csak speciális színhomérsékletu filmek, illetve kisegíto (a valós látványt befolyásoló) világítás, esetleg utólagos színkorrekció használatával lehet korrigálni hagyományos fényképezés esetén. Az utólagos színkorrekció csak professzionális laborokban, vagy a kép digitalizálása után hajtható végre, de soha nem tökéletes eredménnyel.
    Összefoglalva:
    Egy 35mm-es filmnek megfelelo professzionális, állványról exponált képet hozzávetolegesen 5300x4000 (21M)pixel felbontású digitális kamerával (ha az több, mint 8 bites), míg normál ''kézbol készített'' képnek megfelelot 3000x2000 (6M)pixel felbontású digitális kamerával lehet készíteni.
    Papírkép készítésekor 200-250 pixel/inch (79-98 pixel/cm) felbontású kép a szokásos, professzionális nagyítás esetén 500 pixel/inch (197 pixel/cm =~20 pixel/mm) az elvárás. 18x13cm-es nagyított kép megfelel egy 1400x1000, (1,4M) néha 2100x1500 (3,15M) felbontású digitális kép minoségének.

    *Legjobb minoséget a hagyományos 35mm filmre fényképezve, azt filmscannerrel digitalizálva, majd kinyomtatva,
    *Másodikként digitális kamera használatával, majd kinyomtatva,
    *Harmadikként hagyományos 35mm filmre fényképezve, azt hagyományos úton papírra nagyítva,
    *Utolsóként papírkép be-scannelesével, majd azt kinyomtatva érhetünk el.--

Új hozzászólás Aktív témák