Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vitya81

    tag

    Sziasztok!

    Tanácsot, tapasztalat cserét kérnék tőletek. Szeretnék Telekom Otthoni internet 100Mb/s és IPTV szolgáltatásra előfizetni. A lakás 'adottságainak' köszönhetően a Telekom nem fog új, optikai(?) kábelt húzni a házhoz, ezért egy régen (Matáv) időben lefektetett telefonkábel adná ezt a 2 szolgáltatást. Engem ez picit visszatart, mert már a telefonos egyeztetés (technikus kollégájukkal) során előjöttek olyan 'problémák, hogy lehet csak 50 Mbit/s sebesség érhető el ezen a régi kábelen ... (ma felhelyeznek egy routert sebességmérés céljából és el is kellene döntenem, hogyan tovább)

    Kérdésem lenne azokhoz, akik ugyanígy veszik igénybe e kettő szolgáltatást:
    - működőképes, stabil, és megbízható a sebesség, nincsenek problémák?
    - mi az átlagos le- ill feltöltési sebesség? Teljesül-e a 100 Mbit/s. Engem pl. nagyon zavar, hogy a szolgáltatás minimum sebességére 1 Mbit/sec a szolgáltató vállalása. Ez nagyon alacsony, így a reklamációnak nagyon ritkán van értelme, hisz mindig hivatkozhatnak erre, hogy ez a garantál minimum, nem 100 Mbit/s.

    (A mostani szolgáltatóm 40 Mbit/s-15 Mbit/s garantált, ill. 4 Mbit/s-2 Mbit garantált, és optikai kábel van bekötve, viszont a szolgáltatás nagyon instabil, sokszor van vele probléma)

    Üdv, Viktor

  • vitya81

    tag

    válasz DJ. Ru$y #93204 üzenetére

    Köszönöm a gyors és részletes tájékoztatást. Közben lezajlott a hálózat 'állapotfelmérése', a sebességet illetően: az eredmény 40 Mbit/s. Bonding-ra nincs lehetőség, nem biztosítanak még egy ér párt. Ezen információk birtokában úgy döntöttem nem kérem a beszerelést. A technikus, aki felmérte a helyszínt annyit segített, hogy lehet kérvényezni ("meg lehet próbálni") egy olyan előfizetést ahol 40 Mbit jön kábelen (ugye ennyit tudnak nálam biztosítani), továbbá 40 Mbit 4G mobilhálózaton, így összejönne a 80Mbit/s.

    Egyelőre félretettem az igényemet Telekom előfizetésre, azzal az indokkal, hogy ha a szolgáltató nem hajlandó infrastruktúrát, hálózatot fejleszteni, annak érdekében hogy a fogyasztóhoz jó minőségben és 'nagy' sebességgel jusson el a televízió és internet szolgáltatás (nyilván ez nem általános), akkor számomra ez nem egy ügyfél barát hozzáállás.

    Maradok a régi szolgáltatónál, aki legalább ezen a téren (infrastruktúra) ügyfél barátabb, bár náluk meg más gondok vannak :) Úgy tűnik semmi sem tökéletes, lehet ilyen megoldás nincs is.
    Még egyszer köszönöm a tájékoztatást, esetleg ha erről a vezetékes+4G internet lehetőségről van információ, azt szívesen meghallgatnám. (a technikus annyit mondott még, hogy ez a 4G szolgáltatás korlátozott adatmennyiségű....ez sem annyira szimpatikus így)

    Üdvözlettel, Viktor

Új hozzászólás Aktív témák