Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz mmcc02 #5059 üzenetére

    Az jó, sokáig én is azt használtam.

    Fontos hogy megértse az ember az olajfogyás nem ok hanem okozat. A 0W20 nem olyan nagy túlzás bele, mert arra lett tervezve a kenési köre. A sűrűbb olaj nehezebben jut át az olajáteresztő gyűrű furatain, több időt tölt ott és megég (kokszosodik), krakkolódik (vagyis széttörnek a hosszú szénláncok kisebbekre így megváltozik a szerkezete és kenési tulajdonsága az olajnak).
    Ez előbb-utóbb csökkenti az áramlási keresztmetszetet, az olaj egyre több időt tölt az égéstérben és egy önmagát erősítő kormolódási folyamat részévé válik az olajlehúzó, -áteresztő gyűrű. A fennmaradó olaj elég az égéstérben, tehát szépen fog fogyogatni is az olaj illetve füstölni a motor eleinte csak magas fordulaton aztán már a közepes tartományban is.
    Egy idő után a kormos olaj miatt lecsökken a gyűrű átáramlási keresztmetszete, így az olaj is lassabban folyik át rajta, emiatt a hengerfej hűtése is elégtelen lesz (ugye az olaj másik fontos teendője a kenés mellett a hűtés), megég a gyűrű és akkor jön a csodálkozás, hogy jééé mitől lett hengerfejes? Pedig cseréltem benne olajat 15 ezrenként. Ja csak nem éppen a megfelelő viszkozitású került bele. A sűrűbb olajra váltás nem oldja meg a problémát csak elodázza.
    Sajnos ebben benne van, hogy az FB20 olajgyűrűi picit alultervezettek lettek (2013 utániakban elvileg javítottak is rajta).

    Ha a 0W20 kicsit vékony is bele de a 0W30 vagy egy híg 5W30 ideális bele. Ami most benne van az jó, ha 10 ezrenként ledobod akkor jó lesz sztem.

    [ Szerkesztve ]

    #nincsbennetarcsi

Új hozzászólás Aktív témák