Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Menthirist #749 üzenetére

    Ízlések és pofonok. Engem az a grammy díjas zene nem érintett meg egyáltalán; nem is értettem, amikor hírezték, hogy miért pont ezt, amikor tucatjával tudok ennél jobbakat. Nem rossz, de semmi különös. Hasonlóképp szubjektív Geralt, meg a világ megítélése. Nekem talán azért jön be, mert én is egy ilyen eléggé cinikus, kissé mizantróp személyiség vagyok. Nem véletlen, hogy ezek a sötét hangulatú, gyakran kegyetlen fantasyk tettszenek a legjobban (Sapkowski, Steven Erikson, Glen Cook. Ezekben nincsenek Theoden-féle hősies lovasrohamok. meg nemes sötét elfek, annál több árulás, gyűlölet, megvetés, rasszizmus, csonkolások és kiömlött belek, epe, vér, bélsár. Az a jelenet a magát felkötött apával, amit leírtál, tökéletesen passzol ehhez. Mint amit ma is tapasztalhatsz (pl. iszlám állam), csak fantasy köntösben. Üdvözlet a "realista fantasy" birodalmában! ;] A Witcher 2-ben is volt már olyan jelenet, amitől szó szerint rosszul lettem. Pedig nem mutatták élesben, mi történik, csak a hangokat hallottam.
    Az viszont furcsa, hogy az elsőt végigtoltad, a másodikat meg félbehagytad. A 2. rész már objektív szempontokból (pl. dramaturgia, mellékküldetések minősége, a lore-hű alkímiai rendszer, vagy mondjuk a harcrendszer) is jócskán felülmúlja a elsőt. (Zeneileg viszont az első a jobb.) A 3.-ról még nem tudok nyilatkozni, első blikkre ez tettszik a legkevésbé, de sejtettem, hogy így lesz: a nyílt világ nem fér össze a szoros dramaturgiával. Bár még nem írom le, mivel csak most kezd beindulni a történet.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

Új hozzászólás Aktív témák