- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- SSD kibeszélő
- Gaming notebook topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
Hirdetés
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pala
veterán
ez így van! Valóban Kb1 a megoldás... a feladvány zökkenőmentes megoldása a szabadgyalog kulcsmezőinek ismeretét igényli, illetve az alapvető mértani oppozíció ismeretét..No meg észre kell venni, hogy Kc3?-ra sötét előnyösen tudja áldozni a saját gyalogját a3!!-mal, amire vagy használhatatlan szélsőgyalog keletkezik, vagy b3/b4 tolás esetén (mivel időt kell szakítani az ''a'' gyalog leütésére) sötét idejében megérkezik a kulcsmezők védelmére.
-
Pala
veterán
Szerintem a legnagyszerűbb játék, amit valaha ember alkotott!!
Itt a következő feladvány, jöhet bárki megoldani... viszont picit részletesebb indoklást is kérek, hogy látszódjon, hogy értitek is a megoldás miértjét, és nem csak ''véletlenül'' kitaláltuk
Nehezedő sorrendben adom őket, ez tehát ez picit nehezebb lesz, mint az előző, de még így is very easy szinten van
Világos: Király h8, gyalogok c2 és e2
Sötét: Király a6, és egyetlen gyalogja áll d4-en.
világos lép... feladat: megnyerni a játszmát. Sötét természetesen a remiért küzd -
Pala
veterán
Ez az állás fehérrel nyerhető, de magas fokú királymanőverezés kell hozzá
először is tudni kell, hogy mi a terv? Mi világos terve? Hová kell vinnie a királyát, hogy nyerhessen? Ha erre sikerül rájönni (kulcsmező-elmélet!!), akkor a következő kérdés, hogy ez technikailag milyen eszközzel valósítható meg.
Segítségül mindkettőre megadom a választ:
1. kulcsmezős téma: az állásban az ellenséges gyalogok huszártávolságra (huszárlépésnyire) állnak egymástól. ha egy-egy ellenséges gyalog állna egymástól huszárlépésre (szomszédos soron), és mindkét király olyan helyen lenne, hogy a gyalogját védeni tudja, vagy a gyalogcsere kikényszeríthető, akkor döntetlen lenne. Viszont: ha valamelyik félnek gyalogtöbblete van, akkor az jelentősen megnövekednek a nyerési esélyek. Ez pedig csakis a királyok helyzetétől és mozgásától függ. A kulcsmezőről, kukcspontról azt kell tudni, hogy amikor ellenséges gyalogok szomszédos soron huszárlépésre állnak egymástól, akkor ha valamelyik király elfoglalja az ellenfél gyalogja mögötti 2 mező valamelyikét, a gyalog mindenképpen le van nyerve, vagy tolása kikényszerríthető... ez nagyon fontos. Világosnak arra kell játszania hogy a gyalogtolást kikényszerítse vagy a gyalogot lenyerje (hiszen mindkettő a játszma megnyerését jelentené számára, de csakis a többletgyalogja miatt), magyarul a kulcsmezőt (a sötét gyalog mögötti két mező valamelyikét; többnyire a hátsót szokták ilyenkor megemlíteni, mert általában azt lehe könnyebben elérni, ha el lehet) el kell érnie. Tehát egészen pontosan világosnak d6-ra kell mennie a királyával. Ez tehát a terv, a stratégia, ha ismerjük a kulcsmezők adta lehetőségeket, nem kell lépésről-lépésre számolni, csak ránézünk az állásra és azt mondjuk: ha van nyerés az állásban, akkor csakis a d6 felé vezető út lehet a helyes, pontosan az elmélet miatt. A ''ha''-t pedig az rakja oda, hogy minden állásban elsősorban a királyok helyzete a döntő. Bármennyi gyalog, tiszt, akármi lehet a táblán, az állás szemrevételénél először mindenképpen a királyok helyzetét kell figyelembe venni...hiszen tételezzük fel azt az egyszerű esetet, amikor a fenti állásban a sötét király mondjuk pont valamelyik világos gyalog mellett áll, és ő van lépésen....na, tehát ezért a királyok helyzete a döntő
2. Tudjuk tehát, hogy d6-ra kell menni a világos királlyal. Most jön a technikai része, hogy ezt miként valósítsuk meg!? Rém egyszerű? oppozíció...ugyanis mi fog történni...világos célja: d6-ra menni, sötét célja: a d6-ot védeni (!! nagyon fontos, ki is próbálhatod, hogyha a sötét király egyből a világos gyalogok felé rohanna, akkor világos mindenféle bűvészkedés nélkül nyerne, mert sötétnek nincs ideje lenyerni őket)...világos tehát halad egy cél felé (d6), sötét igyekszik védeni ezt a mezőt....mi az előrehaladás technikai módszere: oppozíció... Az oppozíciót pont ezért ''találták'' fel a sakkban, mert segítségével az ellenfél királya által védett mezőt vagy területet tudunk elérni, vagy betörni az ellenséges állásba. Technikailag tehát a királyok opponálán van a hangsúly...világos arra törekszik, hogy oppozíciót szerezve közelítsen a d6 felé..sötét természetesen igyekszik elkerülni a szembenállást..
Ezzel adtam némi instrukciót. Az állás ezzel a módszerrel nyerhető! Hagyok még időt!
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Alcor e-Pad - van még remény
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest