Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ivana

    Ármester

    válasz WongFeiHong #74 üzenetére

    Itt pihen a szekrényben a 486-os amin rajta van, ideje lenne már előszedni :D És akkor már nyomok egy kis CC1-et is :))

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz WongFeiHong #74 üzenetére

    Az eredetit nemrég játszottam végig megint. <3 DOSBox.
    Ez volt az első FPS, amivel anno összehozott a sors (meg a Catacomb Abyss és a Blake Stone).

    HLUPAPA :>

    Nagy általánosságban (nem konkrétan ezzel a Wolf-fal) az a bajom ezekkel az új dolgokkal, hogy minden csak a látvány (ami számomra huszadrangú; gameplay >>> GFX anytime), amúgy meg egy konzolbutított, túlkönnyített, szájbarágós félinteraktív film, amit a monitoron nézel. Zéró kihívás.

    Az a feeling kellene, amikor huszonkettedjére indítod újra a DOOM II egyik map-ját, hogy Nightmare-en végigizzadd egyetlen pisztollyal úgy, hogy mindenkit lemészárolsz, vagy amikor az első AvP-t <3 (még 1999 - hú ,ez még multiban is nagyon adja) játszod marine-nel Director's Cut-on és egyes pillanatokban a táplálékbeviteli és KIviteli funkcióid felcserélődnek a 300-as pulzus és baráti hidegverejtékezés következtében az éjszakába nyíló ablakod alatt. :DDD

    Szerintem az egész műfaj a 7. generációs konzolokkal (pontosabban ezen konzolokra fejlesztett FPS-ekkel, ill. PC-s FPS-ek port-jaival) indult 90 fokos szabadesésbe. Lassacskán elterjedtek a rossz trendek, az újgenerációs népek kajálták, mára meg ipari standard lett az, amire a '90-es években csak egy * -> DEL gombkombinációval reagált volna az user-ek 90%-a.

    Ha ez az új Wolf tényleg tud 15-20 órát első végigjátszásig, az valóban dícséretre méltó; az utóbbi években a 4-6 óra a jellemző - ami lássuk be, egy vicc.
    Tény, hogy próbáltak a játékmenet egyes elemeiben visszanyúlni a hőskorszakig, de csak nem tudták levedleni teljesen a new school konzol-generáció igényeit - lsd. ominózus részleges regeneráció, save point, achievment-ek, upgrade-ek. Ez persze nem a fejlesztők, mindinkább a játékostársadalom hibája, de őszintén szólva szívesebben vettem volna, ha niche-re törekednek, aminek a célközönsége a hc veteránok. Persze így az eladások is moderáltabban alakulnának, szóval nem élek álomvilágban, tudom, hogy az FPS-műfajnak, mint olyan, igazából befellegzett - mármint az eljövendő címek esetében.
    Mindenesetre az pozitívum, hogy nem hagyták teljesen elbutulni a dolgot.

    ------------------

    Igazából 2000 utáni FPS, ami valamennyire megmozgatott, az a DOOM 3, S.T.A.L.K.E.R., a Far Cry 2 és a CoD 4 volt. HL 2 még elment, de egy végigjátszásnál többet nem ért meg.

    A DOOM 3-at ugyi nem köll magyarázni, id Software, para, DOOM és még ha nem is mindenben ér fel a legendás elődökhöz, audiovizuálisan színvonalas kis sci-fi-horror flick, Nightmare-végigjátszás kötelező, expansion-nel együtt. Multiplayer so-so, de legalább ez is szénné butítható konzolból.

    A S.T.A.L.K.E.R. igazából a hangulatával fogott meg; számomra valamilyen oknál fogva "kedves" a reményvesztett, radioaktív pusztulat bizarr "szépsége" (Fallout-hívő jelen :) ), meg érdekel is a téma. Chernobylról és Pripyatról szóló szinte összes dokumentumfilmet, cikket, fényképet átnyálaztam, amit ép ésszel lehet találni, ezért nagyot dobbant a mellkasomban ketyegő szerkezet, amikor ez a játék kijött.Tény, hogy akadnak hiányosságai, de az atmoszféra az nagyon ott van, a nehézség sincs túllámásítva. Casual-szinten még multiplayer-ben is egész szórakoztató.

    Far Cry 2: Érdekes, hogy ez tetszett. Mármint az első rész nagyon hamar a süllyesztőbe ment, de ez szerencsére túltett az elődjén. Ami nagyon bejött, az a játékos szabadsága az amúgy nem kis méretű map-on - oda mész, ahova csak akarsz. Ha messze van? Behuppansz valami csotrogányba és elkarmageddonozol a célig. :> A hangulat is a helyén van (pedig nagyon nem szeressem a sivatagos / trópusi / afrikai tájakat). A level editor meg egyszerűen zseniális; bonyolultsága 1x1, pikk-pakk lehet érdekes és egyedi map-okat készíteni, amiket még rögtön editor-ból lehet tesztelni. Tényleg példamutató ez a pályaszerkesztő, több ilyen kéne.

    CoD 4: Na igen, a "blaszfémia". Amivel megfogott, az a movement volt. Mivel az engine id Tech 3 alapokon nyugszik, itt is van circle strafe, airstrafe, wallhug, overbounce, edge slide, butított rocket jump. Van mód igazán quaker-stílusban játszani, 6 m-eseket szökellve dezintegrálni az ellenséges erőket. A SZÖKELLÉS VERYFONTOS. :DDD
    Van raw mouse input és adott a lehetőség *.cfg-t írni - grátiszként a konzolparancsok közül sok azonos a Q3-ban megszokottakkal, így messzemenően jobban testreszabható, mintha csak egy menü szegényes beállításaiból lehetne mazsolázgatni.
    Bár a single player mosolyogtatóan könnyű és rövid, a multiplayer sem tartogat különösebb kihívásokat (még a ProMod sem), egy kis casual lövöldére teljesen jó online. Sajnos az utódai már messze alulmúlják.

    Ami még bejött, az a Dead Isle. Persze ez inkább ilyen akció-RPG / belső nézetes hack 'n slash (mintsem FPS) - szintén nem a nehezebb fajtából. Hibák itt is akadnak bőséggel, de a zombi apokalipszis megintcsak közel áll hozzám - valószínűleg ez jelentősen rádobott a játékélményre. Szívesen kipróbálnám online is, ismerőssel TeamSpeak-en, egy havazós téli estén.

    Régi nagyok közül, amiket szüvem kis sarkában őrzök, van egy-kettő, ami mindig újra előkerül a vinyó mélyéről - pl. DOOM / DOOM II, Duke3D, Shadow Warrior. Van egy varázsuk, amit ma már egyszerűen nem tudnak nyújtani az új játékok - sajnos.
    Meg hát ugye Quake, mint vallás :DDD, az FPS legtisztább formája. Quaker '97 óta, quaker a sírig, hehe. Megvolt az összes, szinte minden moddal egyetemben. Főleg a 3 (ill. az utóbbi 6 évben már ugye Quake Live) - 15 év alatt nem tudtam megunni, mindig van hová fejlődni és egy smart play vagy csudaszép frag (vagy akár csak a fluid advanced movement önmagában) ugyanolyan elégedettséggel tölt el, mint az első napon.
    (Na jó, 2002-2006 között volt egy pihenő időszak, de már megbántam. :>
    )

    (id Tech 3, id Tech 2, id Tech 1 & Build Engine 4 LYFE. :) )

    [ Szerkesztve ]

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

Új hozzászólás Aktív témák