Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • izriot

    tag

    válasz naot #38 üzenetére

    Persze ezzel a diákok jártak jól, mivel nem akartak túlzásokban esni, ezért inkább könnyebbre vették figurát, nehogy aztán a végén senki ne menjen át.

    Én ebből csak annyit veszek észre, hogy régen a többieknek 3 félév matek, villanytan és elektronika volt a kettő helyett. A többieknek 2 félév volt az energetikára, nekünk egy. Persze mindezt csak azért, hogy rengeteg gazadasági és természettudományi tárggyal feltöltsék a tananyagot, amire garantálom nektek, hogy soha senkinek nem lesz szüksége a szakon, nem fogunk belőle profitálni. Anno megörültünk a jognak, de jó lesz, majd ha lesz kisvállalkozásom tudni fogom mit hol kell intézni, stb... aha, mintha errő lett volna szó. Anno megörültünk a vállalkozásgazdaságtannak, de jó, majd megtanuljuk hogy kell céget alapítani... aha, mintha erről lett volna szó.
    Tehát időben nem mintha többet nyertünk volna, hanem még brutálisabb lett a tanítás, mert a követelmények maradtak, csaképp rövidebb idő alatt nyomják le, és ráadásként vizsgaidőszakban még három-négyszáz oldalnyi bullshitet is be kell biflázni, amire nem lesz szükségem soha...
    Az elektronikát ugyanúgy lenyomják 2 félév alatt, követhetelen, a matek is igen brutális, és a villanytan se különb, energetikából 80%-os bukás van.
    Egy tanár, akivel jóban vagyok mesélte, hogy nekik anno du 4-5 után nem volt órájuk... Lehet hogy reggel nyolctól bent voltak, de du öt után már mehettek haza. Volt egy egységes tanterv, órarend, mindenki abba járt, nem ökör módjára kellett összevadászni a kurzusokat, ráadásul vizsgaidőszakban, a következő félévre (mert nálunk így megy), amikor az ember mással foglalkozna. Most teli vagyok 2-3 órás lyukakkal, három nap is reggel nyolctól este nyolcig bent vagyok, és van egy hármas ütközésem, meg egy modultárgyam ütközik egy laborral. És az se utolsó, hogy ez a rendszer nem igazán segíti elő azt, mint a régi, hogy kialakuljon egy jó baráti társaság, akikkel mondjuk tanulókört lehetne alapítani. Azokkal, akikkel most járok egy kurzusra, lehet köv. félévben nem is találkozunk többet...
    Szóval az én tapasztalataim csak azt mutatják, hogy baromira semmi értelme nem volt ennek az egésznek.

    >hcl
    Nem kreditben úgy tanultak az emberek mint a kisangyal (már amelyiknek volt esze) mert tudták hogy ha megvágják őket valamiből az = fél év pihi. Jártam kreditrendszerben is, az pl. nem ösztönöz.

    Nem tudom hova jártál, de akkor nálatok eléggé ökör módjára mehetett a követelményrendszer. Én pl ha megbukok egy tárgyból, ami előkövetelménye a modulomnak, akkor minimum 1 évet csúszok, mert nem nagyon szokás a keresztfélév, illetve a vizsgakurzus. A következő félévi tantárgyak jó részének előkövetelménye az előző félévi. Ha valaki nagyon béna, akár még az állami támogatásból is kicsúszhat. Ösztönzésnek ezen kívül van még 3 félév alatt 40kredit megszerzés (ha nincs meg kirúgás), illetve harmadik tárgyfelvé utáni bukás esetén kirugás. Én nem érzem, hogy nem lenne elég motiváció, hidd el, aki azért jött ide hogy kényelmesen csinálja, előbb-utóbb rájön, hogy a kirugással kell szembenéznie.

    Az informatika ledegradálásoz annyit fűznék hozzá, hogy a szakmák egymásra vannak utalva, és ez így jó.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák