- Gaming notebook topik
- Milyen alaplapot vegyek?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Vezetékes FÜLhallgatók
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- OLED TV topic
- Androidos tablet topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Melyik tápegységet vegyem?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dr.Mura
tag
válasz Matada2.3 #13 üzenetére
Egy éve villanyozok (vidéken), és összehasonlítva a Ford Galaxy-val ami helyett megy most a villany, kb 1M a megtakarítás (20e km, kb 650e Ft üzemanyag-megtakarítás + évi 28e Ft-ba került csak a villanyos szervize, nincs súlyadó, nincs cégautó-adó, nincs parkolás). Az autó a városban ingyen tölthető, otthon is csak minimális költséggel (46 Ft * 14 kWh / 100 km = 644Ft / 100 km, tehát kevesebb, mint 2 literre jönne ki a fogyasztás). A hatósugárral kell megbarátkozni, mert az 120-150 km egy töltéssel.
C8H10N4O2
-
nagyúr
válasz Matada2.3 #13 üzenetére
Szerintem hamarosan úgy is beindul itt is az elektromos autózás vs. realitások témakör.
Én azért pár apróságot bedobnék a közös tudatba:
1.: A kúton a benzin és a gázolaj nagy mértékben az adók miatt kerül annyiba, amennyibe. Az ár több, mint fele a jövedéki adó, a KKKSz ("készletezési díj") és az Áfa. Amíg kevés az elektromos autó, polkorrektségből elnézi az állam, hogy ezt nem fizeti meg az elektromos autó tulajdonosa. De ahogy anno az LPG / CNG üzemanyagnál is történt, itt is előbb-utóbb bizony be kell jönni valami adófélének, különben nagyon sok adóbevételről kell(ene) az államnak lemondania. Amiről nem fog lemondani...
2.: Az elektromos autó annyira környezetbarát, amennyire az elektromos hálózatba pumpált elektromos energia. Itthon ez főleg atomenergiát és fosszilis erőműveket (szén, földgáz) jelent, a megújuló energia szerény szelete csak a tortának. Csakhogy már így is alsó hangon importra szorul az ország, és bár optimisták az előrejelzések, de ha jelentősen nőni fog az elektromos autózás, akkor bizony kis hazánk tartós energia-importra rendezkedhet be. Plusz lehet építeni Paks3-at is egyből...
3.: Ami nagyon kellemetlen lehet még a hazai elektromos hálózatra, csak gondoljunk bele, hogy a "sima" 230V-os hálózaton mondjuk 10kW-ot vesz fel a kocsi töltése a gyorstöltővel. Este meg mindenki az utcában rádugja a sajátjára a kocsiját....
Félreértés ne essék, nem vagyok az elektromos autózás ellen. Csak a megfelelő háttérre (úgy jogi, adózási, mint elektromos) lenne szükség hozzá.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Mura
csendes tag
válasz Matada2.3 #17 üzenetére
Nissan E-NV200 Evalia. 7 üléses, a Leaf hajtásláncával majdnem megegyező a hajtáslánca, csak ebben van akku hűtés is (ami segít akkor, ha naponta többször akarod villámtölteni az autót, mert az eléggé felmelegíti az akkut). Eredetileg taxinak tervezték, tehát kedvenc gyermekeim hurcolására tökéletes.
Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!