Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz gyurica úr #159 üzenetére

    totalcaron volt cng-s "teszt", elmentek egy bemutatóra egy cng-s zafirával, és leírták az úti élményeiket, érzéseiket. az alapján az jött ki, hogy a cng még annyira sem használható, mint a villany.

    a jelenleg használható alternatíva a jelenben az lpg, illetve a jövőben a mesterséges benzin lesz. szerintem soha nem fogjuk legyőzni azt a különbséget, hogy az akkupakkoknál KW-okról beszélünk, a benzinnél meg MJ-okról.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • .DLL

    veterán

    válasz gyurica úr #159 üzenetére

    Egy több év múlva lehetséges jövőt hasonlítasz a mostani jelenhez. :D
    "Oké, lemennek az árak (nő a fizetés:-) )legyen elérhető az elektromos autó sokkal jobban mint most."

    Tehát oké, vegyük úgy, hogy majd lemennek egyszer az árak, s nagyobb tömegben elérhető lesz. Az nem most lesz.... én 10 évet mondanék erre, és akkor sem lesz Suzuki gyakoriságú.

    Ahogy nő az igény, azzal együtt kell az infrastruktúrát is kiépíteni. Az ELMŰ, az egyik rendezvényen azt mondta, hogy a jelenlegi hálózat elbírná ha most az itthon futó autók 30%-a elektromos lenne. Nyilván ebben főként az éjszakai töltés van benne. 30% az rengeteg, jelenleg 1% alatti az elektromos autók aránya (talán még a PHEV-kkel együtt is).
    Persze nyilván, a hálózatot is fejleszteni kell majd, de ez és a töltőpontok kiépítése addig nem fog elszaporodni amíg ingyenes a közületi töltés. Viszont addig ingyenes, amíg kevés e-autó van. Ez az ördögi kör.

    A cél az lenne, hogy minden parkolóhelyen legyenek töltőpontok, lakótelepen gyorsan végig lehetne szórni az egészet normál, 230V-os oszlopokkal, kell rájuk egy RFID/NFC felület, az autóhoz meg egy kártya vagy telefonos reg., amit a töltés kezdetekor le kell csippantani az oszlopon, hó végén meg jön a számla, és ennyi. De ez még nagyon nincs sehol.

    [ Szerkesztve ]

    (P.H.)

Új hozzászólás Aktív témák