Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Norb79
őstag
válasz #16820480 #27 üzenetére
Ez akár igaz is lehetne, csak ugye az az apróság van, hogy nem az.
[link]
Itthon 12% a szén, az importált áramnál meg 5% körüli. Olajból előállított áram az jelentős az importban, kb mint a teljes hazai termelés. De hát olajat égetni jó, ezért is jár mindenki belső égésű motorral rendelkező autóval. De ha választani lehet akkor inkább Ukrajnában égessék az olajat, ne a mi utcánkban. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz #16820480 #49 üzenetére
" ... a Teslákban sincs egyetlen fizikai gomb sem ... " - ami elég nagy baj is!
A Tesla-k az én szememben anti-autók. Látszik az egész koncepción, hogy csak muszályból tették be a kormányt meg a pedálokat. Szívük szerint az egész vezetést elvennék a tulajdonostól.
Én egyébként utcára sem engedtem volna ilyen formában (a Tesla-kat). Kicsit lassan, de mások is erre jutottak...
Ár: "2020-ban olyan autókkal jövünk, amelyek mindent tudnak, amit a Tesla, feleannyi pénzért" - Herbert Diess, vezérigazgató, Volkswagen, 2018 október 26.[ Szerkesztve ]
-
mad823
őstag
válasz #16820480 #58 üzenetére
Szerintem az érintőképernyő csak átmeneti megoldás. Ahogy egy Google Assistant megért bármit angolul már ma is, úgy elég lesz nemsokára kimondani, hogy mit szeretnénk, ahelyett hogy a menü harmadik szintjén turkálnánk. Nem lepne meg, ha ez lenne az Android Automotive selling pointja...
-
mad823
őstag
válasz #16820480 #64 üzenetére
Az speciel pont Android. Amúgy meg nem lesz gond a magyarral, érdemes kipróbálni, hogy áll most.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz #16820480 #58 üzenetére
" ... elképzelhetőnek tartom, hogy meg lehessen jól is oldani."
Biztos. Eleve azzal kellene kezdeni, hogy a törvényhozóknak, szakembereknek, autógyártóknak le kellene ülniük, és készíteni egy listát azon funkciókról, melyeknek egy autóban könnyen azonosítható és/vagy dedikált kapcsolóval kell, hogy rendelkezzenek." ... hasonlóan ahhoz, hogy telefonon ... "
A telefon azért nem jó "alap", mert egy mozgásban lévő autóban senki sem akar / tud képernyőt "simogatni" ill. mindenféle gesztusokat bevinni.
Egyszerűen oda kell el, ill. visszajutni, hogy vezetés közbe ne kelljen a képernyőn matatni (mondjuk az esőérzékelős ablaktörlő állítása miatt)." ... logikus és kitapintható minden a mostani kocsimban, így is le kell nézzek, ha mondjuk a fűtésen akarok állítani, ködlámpát kapcsolni ... "
Nem tudom milyen autód van, de az én első generációs Cee'd-emben van egy bazi nagy tekerőgomb, amivel nulla odanézéssel tudom a hőfokot állítani. Mivel ilyen apró kattanásokkal jelzi a forgatást, ezért ha 1 fokot szeretnék állítani az két "katt".
Ködlámpa és ködzárófény, dettó. Bajuszkapcsolón van mindkettő. Játszi könnyedséggel kitapintható.(#59) mad823
" ... az érintőképernyő csak átmeneti megoldás ... " - én is így gondlom, bár bizonyos funkcióknak akkor is meg kell majd hagyni a gombokat, ha már mindent meg fog érteni az autónk. Akkor viszont ezeket a túlméretés egérmozikat / tablet-eket lehet (kell) majd kivágni a francba. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz #16820480 #76 üzenetére
Félre ne érts, de a Jazz-eket nem az ergonómiájuk miatt szeretjük, hanem a praktikumuk (hátsó ülések variálhatósága) és az elpusztíthatatlanságuk miatt. Magyarán: gombokat is lehet úgy egymásra hányni, hogy az eredmény kaotikus vagy nehezen értelmezhető legyen.
Az ID.3 belseje azért fáj - nem csak nekem - mert egy olyan gyártónak sikerült ezt összehoznia, aki előtte arról volt híres, hogy jól áttekinthető, ergonomikus műszerfalakat tettek az autóikba.De, mutatok valamit, ami szerintem még a te Jazz-edben is jobb, ill. könnyebben kezelhető.
Itt van az ablakemelők kapcsolója. Minden normális autóban erre négy - jól kitapintható - kapcsoló van. Ezzel szemben mit csináltak az ID.3-ban? Kettő kapcsoló megspórolása mellet betettek egy érintőkapcsolót (Rear), amit megnyomva tudod csak mozgatni mondjuk a jobb hátsó ablakot. Hát, ka**ák be! -
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #76 üzenetére
A hatásfok tudott, kellett is neki. Fejlesztési potenciál meg még lenne benne normális irányban is, ha a politikusok nem lennének idióták. A dízelben az 50%-os hatásfok benne van, az isoterm motorral a benzinesben is rengeteg még.
#77 <Adamsky>: tudok jobbat, nem full fapad szinten Fiestában van díszfény a pohártartóban, de a hátsó ablakemelő kurblis.
#74 Stanlee: Ford rendszert használtam mostanában elég sokat. Azt tapasztaltam, hogy a smoothabb AA esetén sokkal tovább nem az utat nézem, mint a gyári rendszerben. ami amúgy egy fos.[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #79 üzenetére
Viszont a szállítási, töltési és előállítási veszteség lényegesen kisebb. A villamos hajtás a forrásnál pocsékol, a belsőégésű motor a felhasználásnál. A termikus vesztesék 30% körül van, ha azon tudnak fogni az rengeteg lenne. A dízeleknél az 50% hatásfokkal pedig szitén jó 15%-ot nyernének.
-
válasz #16820480 #95 üzenetére
Jó a szépség az ugye elég relatív, de pl. nekem kinézetre bejön az Leaf II, az új Zoe, a Honda e is, MX30 se rossz, sőt az inkább nem akar ez a futurisztikusnak kinéző e-autó lenni.
De pl. Kona az borzalmas, vagy a régebbi Zoe/Leaf, vagy a C-zero és a két testvére.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #107 üzenetére
A well to wheel nem foglalkozik a gyártással. Viszont az átlagos erőmű hatásfoka 60-65%, kőolaj finomítás meg bőven 90% felett. A szállítás vesztesége, a töltési veszteség is durván eltér. Számítást manapság sajnos nem tudok már előkaparni, rég volt az egyetem.
Sokan laknak napelem felszerelés lehetősége mellett, de még többen úgy, hogy fogalmuk nincs hol tudják letenni az autót este, vagyis még tölteni se tudnák. Amúgy a napelem megtermeli már a saját előállítási energiaigényét élete alatt pluszban? -
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #119 üzenetére
Az elektromos vezetéken szállítás vesztesége is nagyon nagy. Van közben egy halom jobbra-balra transzformálás is. A kamion általi szállítás vesztesége meglepően kevés, ha utána számolsz, valamint a vezetékes szállítás is jó hatékonyságú. Elektromos energiát tárolni nagyobb veszteséggel tárolunk, mint benzint. Utóbbi alig párolog egy zárt tartályban.
Szerintem a decentralizált termelés nem fog működni ahogy az a fantasztikus akku áttörés is el fog maradni. Már két évtizede várjuk, mégis az összes technológia vagy egy évtizedre van a tömegtermeléstől. Pont két évtizede, mint a fúziós erőmű.
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5