Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ghoosty

    őstag

    válasz e-newsee #118 üzenetére

    Csak a vizsgát szüntették be. Senki nem tiltotta meg a rutin oktatást, csak oktatóra bízzák, hogy mehet-e forgalomba vagy sem.
    Teljesen értelmes döntés volt eltörölni a vizsgát.
    A feleségem nem rég tanult meg vezetni. Bár nem konkrétan rutin pályán de egy totál elhagyatott részen gyakorlatilag megtanulta azt amit egy rutin vizsgához kellett.

    "Anno egyik osztálytársamat addig nem vitte ki a rutinpályáról az oktató, amíg menet közben, odapillantás nélkül nem tudott váltani, vagy lámpát kapcsolni."

    Szóval lehúzták. Engem is próbáltak anno, de szóltam, hogy ne szórakozzunk. Természetesen a rutin és a forgalmi vizsgám is simán meglett elsőre.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz walakyb #115 üzenetére

    Évente párszor előfordul, hogy álltak a zebra mellett és megálltam, de nem lépett le a gyalogos. Fogtam és szépen lassan továbbindultam. Nem okozott különösebb idegi megterhelést, az, hogy elment az életemből 10 másodperc. Bár igazából el sem ment, csak a következő pirosnál 10 másodperccel kevesebbet vártam. Szóval a teljes veszteségem talán nincs 5 Forintnyi sem (benzin és féktárcsa kopás költség).

  • Ghoosty

    őstag

    válasz atike #120 üzenetére

    Mert teljesen felesleges adminisztrációs költség. Egy extra embernek végig kell ülnie a vizsgát. Időpontot kell egyeztetni, részletesen le kell dokumentálni, ezeket archiválni kell stb. Miközben el tudja dönteni az oktató is, hogy alkalmas-e forgalomban való tanulás megkezdésére, mert úgyis ott ül mellette.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz atike #124 üzenetére

    "A rutinvizsga azért megszűrte azt, hogy az arra alkalmatlanok ne mehessenek ki a forgalomba "

    7-8 éve szűnt meg a kötelező rutin. Forgalomba nem valók meg mindig is voltak. Egyedül ezután is csak úgy mehet ki, ha valaki vizsgázik. Tehát megfelel a mércének.

    "Képzelheted, hogy milyen volt a forgalomban közlekednie... Felhívtam az oktatót, hogy ezt mégis hogy - az volt a válasz, hogy nem kell aggódni, bele fog jönni...."

    És belejött?
    Nem látom a problémát azon kívül, hogy szerinted így nem jó. Ott ül mellette, folyamatosan figyel. Szükség esetén tud fékezni/gyorsítani, bizonyos szinten kormányozni is. Ha látja, hogy mégsem jön bele, még mindig tarthat pár gyakorló rutin jellegű órát.

    Pete55555

    Ha tehetséges vagy egyé módon gyakorolt és le tud vizsgázni kevesebb óraszámból azzal semmi gond nincs. Én igazából nem tennék kötelezővé egy órát sem. Legyen a tanulóé a döntés, hogy kevesebb órával megpróbálja-e a vizsgát. Ő pénze, ha nem sikerül.

    Az, hogy csak papíron írják ki az órát és kifizettetik tényleg nem szép dolog, de igazából win-win szituáció és gondolom, ha tiltakoztál volna, akkor még vittek volna gyakorolni.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz e-newsee #127 üzenetére

    Azt írtad, hogy nem engedte ki a pályáról. Ebből azt gondoltam, hogy visszatartották és nem engedték vizsgázni vagy vizsga után is visszaparancsolták a rutinpályára. Annak idején szinte senkit sem engedtek ki rutinpályáról, akinek nem volt vizsgája. A ritka kivétel is annyi volt, hogy a rutinpályáig is ő vezetett.
    Én sem ebben az évezredben vizsgáztam, de az én környezetemben nagyon ritka volt, hogy valaki minimális óraszámmal sikeres vizsgát tegyen és rengeteg ember járt pótvizsgázni. Olyat is ismertem, aki kifutott a megengedett ismétlésekből és valami extra vizsgát kellett csinálnia, már nem emlékszem, mi volt pontosan.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz atike #130 üzenetére

    A lányom esetében már vagy 5. alkalomnál tart (10 óra) és most érte azt el, hogy nem néz le váltáskor... Ez így rendben van....? :U

    Önmagában kicsit talán sok idő ehhez, de ha azt nézem, hogy ezzel párhuzamosan sok egyéb dolgot is megtanult, amit rutinpályán nem tanult volna meg, akkor ezzel gyakorlatilag nyert. Szóval így limitált információk birtokában nem látok benne kivetnivalót. Még egyszer mondom, amíg ő lenéz, addig sem vakon megy a kocsi, mert az oktató figyel. Ettől nem lesz ön és közveszélyes a jármű.

    Az, hogy mennyire akadályozza a résztvevőket, nem tudom objektíven megítélni. Mindennap járok a városban, de különösebben akadályozó tanulóvezetővel még nem találkoztam. Mindegyik csak a szokásos lefulladok a lámpánál, nagyon óvatosan gyorsítok, mereven követem a szabályokat jellegű problémákat okoznak. Nem érzek változást 7-8 évvel ezelőttihez képest.

    Bambano

    Ezzel a megoldással semmi bajom. Nem azt tudást tartom feleslegesnek amit ezen a vizsgán mutatni kell, hanem az adminisztrációt.

    Graphics

    Nem értem ezt a kötelező óraszám dolgot. Mindenki érje el a vizsgához szükséges szintet úgy és olyan ütemben, ahogy neki tetszik. Legyen egy ajánlott óraszám, de akár mehessen rögtön vizsgázni. Lehet úgy is, hogy kezdik a rutinhoz tartozó feladatokkal, aztán ha az sikerül, akkor jön a forgalmi vezetés. Némileg szigorított vizsga is jöhet, csak legye minimális adminisztrációs teher.

    [ Szerkesztve ]

  • Ghoosty

    őstag

    válasz Graphics #138 üzenetére

    "apu otthon azt mondta, hogy anno neki ennyit se kellett menni.. Aztán jön a nyomás mindenhonnan..."

    Pedig tök egyszerű. Mondod, hogy szerinted még nem áll készen, de ha nagyon akar, akkor próbálkozhat. Elengeded vizsgára aztán megbukik, ha neki kevés volt. Ha meg átmegy, akkor jogos volt a nyomás, miért vetetsz vele extra órákat?!

    "Ha mehetne mindenki azonnal vizsgázni, akkor az nagyon hamar megágyazna a korrupt világnak... zsebredolgozás stbstbstb.. Azt inkább ne."

    Ha egy vizsgabiztost meg tudnak kenni, akkor egy random oktatót is meg lehet kenni, hogy papíron kiírja az órákat. Szóval ettől nem lesz korruptabb a rendszer. Ez utóbbi szerintem kevésbé kockázatos, főleg, ha aláírással leigazolja a megkenő fél, hogy ő akkor vezetett. Ráadásul a korrupciót lehet csökkenteni pl vizsgáról kötelező kamerafelvétellel amit x ideig meg kell őrizni.

    "Egy kötelező óraszám kell, viszont aki meghatározta a jelenlegit, az nem szakember, hanem fizetett irodista."

    Mivel egy csomóan átmennek a jelenlegi kötelező minimális óraszám után a vizsgán, így nem mondhatod, hogy kevés. Ha senki sem menne át, akkor mondhatnád, hogy kevés. Itt is írták, hogy kevesebb óra mellett átment és kiírták papíron a maradékot. Szóval amíg 1 ilyen is van, addig nem kevés. Az, hogy nem mindenkinek elég, az teljesen természetes, nem véletlenül hívják minimális óraszámnak.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz Atomgeszi #151 üzenetére

    Tudtommal ezekre a típusú kereszteződések tábla nélkül egy egyenrangú útkereszteződések. De jelen esetben elcseszték vagy elloptak egy táblát. Ugyanis a képen szépen látszik bal oldalon, hogy ott a bicikliútnak az elsőbbségadás kötelező. Szóval az onnan érkező biciklis esetében az autónak van elsőbbsége. De a másik irányból nincs tábla, tehát, ha valaki a fehér ház irányából akar átkelni, annak a jobb kéz szabályt kell használnia. Tehát a kamera irányából az autósnak meg kell állnia és elsőbbséget kell adnia, de szemből meg elmehet.

    De szívesen veszem a javítást, ha már megkoptak ebben a témakörben a KRESZ ismereteim.

Új hozzászólás Aktív témák