Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz TomiLi #4 üzenetére

    Onnan ered inkább, hogy az MSAA korábban tök jó volt, és a driverből csak engedélyezték, vagy szimplán beépítették a driver direkt kontrollját. Ma sok a deferred render motor és hiába építik be az MSAA-t nem ad látható eredményt, sőt sokszor hibás lesz a megjelenítés.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz TomiLi #10 üzenetére

    Nem cseszik el a progit, csak változtak a renderelési megoldások. Korábban forward render ment, míg most inkább a deferred render. Utóbbi sok szempontból előnyös, de nem az MSAA szempontjából. Itt jön képbe az, hogy szükségesen a post-process megoldások, vagy ha nem azok, akkor a GBAA-hoz hasonló speciálisan integrálható élsimítás.

    Az idei rendezvény nagyon jó volt ebből a szempontból, komoly előrelépésre lehet számítani. A post-processt sem kell kapásból elvetni, csak el kell látni extra információkkal, amivel jobb munkát végezhet. Nyilván ez driverből lehetetlen, és erre próbálják felhívni a figyelmet a gyártók, de a fejlesztőnek minden lehetősége megvan erre, vagy ha nincs ideje, hát kérjen élsimítási eljárást az AMD-től, vagy az NV-től. Nem egy megoldást kínálnak, amelyek jobban működnek a driveresnél. Az is jó, hogy a bemutatott megoldások többsége nem szabadalmaztatott.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz TomiLi #13 üzenetére

    Az élsimítás az tág fogalom, de ha a helyére MSAA-t írunk, akkor teljesen jó a konyhanyelves megfogalmazásod. Valóban a probléma alapja egy mellékhatás. Nem akarta ezt senki, de a deferred render sokszor nagyon előnyös lehet.

    Igazából azért van erről sok hír, mert végre kezdik felfogni, hogy az MSAA nem támad fel csak úgy a poraiból. Tenni kell ahhoz, hogy valami történjen. Valószínűleg a hardvergyártóknak is köszönhető ez az egész "élsimítás feltámasztása trend", mert nekik is nagyon fontos lenne, ha lenne normális élsimítás a játékokban.

    A Battlefield 3 esetében már tudjuk, hogy mi lesz. A motor post-process AA-t irányít majd SRAA-val, és az MSAA minták alapján rendelkezésre állnak a subpixel információk a jó eredményre. Az átlátszó textúrákhoz TSAA lesz, ami egy supersampling megoldás.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák