- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Gaming notebook topik
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nekomajin
aktív tag
válasz dajkopali #39 üzenetére
Miért vannak ezek a kommentek OFF-ban?
Nekünk az egyetemen rengeteg modern szemléletet oktattak. Csoportmunka, projekt, felfedeztetéses tanulás, lehetne még sorolni. Olyan szerencsém volt, hogy a tanítási gyakorlatomat egy elit gimnáziumban, kis zsenik között végezhettem. Ráadásul tagozatos osztályban és csoportbontásban. Volt idő kiselőadásokra, boncolásokra, rengeteg párbeszédes órára. A diákok imádták, minden másodikból orvos lesz.
És most vissza a valóságba. Amikor 30+ diák ül egy olyan órán, ami egyáltalán nem érdekli, és még annyi tisztelet sincs bennük, hogy csendben legyenek, akkor lehet bármilyen felkészült a tanár, bizony széllel szemben kell pisálnia. Persze, lehet vasszigor, órai munka egyes, beírás, de ezek a diákok soha nem fogják úgy megtanulni az adott tárgyat, ahogy ideális lenne.
Tanítottam úgy informatikát, hogy még azt sem érdekelte a tárgy, aki egyébként rendre szinte hibátlan dolgozatokat írt. De mindössze kilencen voltak a csoportban, ezért mindenkivel tudtam foglalkozni az órákon, még ha csak 1-2 percre is. Ez pedig látványosan megmutatkozott az eredményeken is.
Ennek az ellentéte, amit egy ismerősöm mondott. A lánya úgy tanulja a matekot, hogy 40+ fős az osztály. Halott ügy az egész. A gyerek azért tudja a matekot, mert az anyja folyamatosan tanulja a tananyagot, és minden nap órákat tölt azzal, hogy elmagyarázza neki azt, amit éppen az nap vettek az iskolában.Nagyon sokrétű ez a probléma, amit a felmérés kimutatott, de alapvetően azt látom, hogy amit az oktatási rendszerrel művelnek, az alapjaiban mérgezi meg az egész országot. Magas az osztálylétszám, magas az óraterhelés a tanárnak és a diáknak is, sok a tananyag. Az ideális csoportlétszám 8-12 fő körül lenne. Mára oda jutottunk, hogy már csoportbontásban sem lehet ezt megvalósítani. A gyerekek délután kettőig-háromig órákon vannak. Egyszerűen nincs idejük és erejük arra, hogy szakkörre járjanak. Ugyanebben az elit gimnáziumban idén nem tudtak elindítani egy olyan szakkört, amire tavaly túljelentkezés volt. Egyszerűen nem találtak olyan időpontot, amikor legalább 4-5 diák ott tudna lenni. Mert a gyereknek hittanon meg tesin kell lenni, és nem csinálhatja azt, amihez kedve is lenne. Arról nem is írok, hogy mit jelent a heti 26 kötelező óra a tanároknak.
Mindenki fáradt, kimerült, ideges. Mégis hogy várják el azt, hogy ilyen feltételek mellett akár a tanár, akár a diák hatékonyan teljesítsen? Abban a pillanatban, hogy a tanár kiég, veszett ügy az egész. Hónapok telhetnek el úgy egy tanévben, hogy a tanár csak leadja az anyagot, mint egy robot. Mert mitől lenne lelkes? Miért viselné szívén a diákok jövőjét? Azért, hogy úton-útfélen megkapja a képébe, hogy a tanár az semmirekellő meg naplopó? Hogy a több évtizede a pályán lévő tanárokat kivétel nélkül lefokozzák, és a fizetésüket is csökkentik? Így persze a diákok is elveszítik a motivációjukat, és már benne is vagyunk egy negatív spirálban.És akkor ehhez jönnek még hozzá a szociális problémák meg az internet. És őszintén szólva meg is tudom érteni, ha a folyamatos napi 7-8-9 tanóra után a gyerek inkább bepunnyad a számítógép vagy a TV elé, és még véletlenül sem valami értelmeset csinál/néz.
Nagyon el van itt rontva sok minden. És a legszörnyűbb az az egészben, hogy a legtöbb ember binárisan gondolkozik, és egy dologban látja csak az okot. Vagy a szigor hiánya, vagy a tanárok, vagy az internet, vagy a tananyag, vagy valami más. És amíg az ország nem tud kitörni ebből az egymásra mutogatós agyrémből, addig nem is lesz javulás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fujitsu Lifebook E546 , 14" Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Fujitsu Lifebook E544 , 14" Kijelző, I7-4712QM, 16GB DDR3, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E6430, 14" HD+ Kijelző, I7-3720QM, 8GB DDR3, 320GB HDD, Nvidia 1GB, WIN 10, Számla,
- Dell Latitude E5540, 15,6" Kijelző, I7-4600U, 16GB DDR3, 500GB HDD, Nvidia 2GB, WIN 10, Számla, gar
- Dell Latitude E5540, 15,6" Kijelző, I5-4310U, 8GB DDR3, 500GB HDD, WIN 10, Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest