Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sb

    veterán

    válasz bunfi #27 üzenetére

    De az is lehet, hogy a konzolokba is legyártották az API-t, a hozzá illő hw-vel és csak a véletlen műve, hogy nagyon hasonlít a Mantle-re/DX12-re az ottani API.
    :D

    Ezt soha nem értettem, hogy miért lényeges mi volt előbb... egy jól behatárolt helyről és kb. ugyanaz jön most akár PC-ről akár konzolról beszélünk.

    [ Szerkesztve ]

  • sb

    veterán

    válasz 7time #32 üzenetére

    Azért nem szívtál, mert kb. egálban volt a két gyártó. Viszont plusszt sem kaptál sajnos amit kaphattál volna a papíron fejlettebb architektúrától.

    A Maxwell óta meg azért a teljesítmény/fogyasztás mutató már erősen a zöldek felé billen, szóval azóta meg inkább negatív sajnos a kép. Továbbra is tudva, hogy elvileg fejlettebb a GCN... de hiába, ha ez nem jön ki.
    De majd idén... :)

  • sb

    veterán

    válasz 7time #36 üzenetére

    1-1 közeli volt inkább a fogysztás, az nv kicsit előtte is jobb volt már a 7-es szériával. De az nem volt nagy különbség. Maxwell óta viszont jelentős és kézzelfogható.

    Nem megijedni kell tőle vagy fikázni. Rosszak nem voltak ezek a kártyák. De jók se... mármint annyira amennyire várható lenne.

    bunfi
    A fogyasztás vagy elhanyagolható vagy nem. Ez egyéni preferencia és felhasználás függvénye. Én szoktam rá figyelni olyan mértékben amennyire nekem megéri.
    De a lényeg soha nem ez, hanem ahogy írtad: a hőtermelés, hűtés, tápigény (és annak hőtermelése, hűtése)...

    Szóval a fogyasztásban van 3-4 fontosabb tényező, mint önmaga. És ezek a tényezők igencsak jelentősek szerintem az átlag számára aki.

  • sb

    veterán

    válasz arn #69 üzenetére

    Azért a lehetőség erősen ott van benne.
    Real-life is van már 1-2 Mantle cucc ahol igencsak mérhető a cpu és így a gpu kihasználtság javulása. Nem 10-20%-ot.

    Az, hogy a lehetőséggel hányan élnek majd kiderül. Nyilván el lehet vérezni sok helyen, de ehhez szvsz balf*szság kell. És ha van egy szereplő aki nem balf*sz és ír egy 3x szebb/gyorsabb cuccot akkor a többi azért megnézheti magát. Az evolúció és természetes szelekció itt is csodákra képes... nem kell mindig az egy helyben toporgó posványból kiindulni. Kicsit beleszoktunk az utóbbi 5-10 évben hw, de főleg sw oldalról.

  • sb

    veterán

    válasz katt777 #82 üzenetére

    Nagyon el vagy tévedve mert egy speciális esetből, a sajátodból indulsz ki:
    Olyan játékod, vga-d és cpu-d van amik szeretik egymást. Ez nem nagy csoda, hiszen mindig van egy optimális arány a két hw között és a játékokat is erre írják. Nyilván ha egy mai vga-hoz 28x erősebb proci kéne meg írnának rá egy maiaknál 50x részletesebb játékot akkor az egész konfigod használhatatlan lenne... ezért nem csinálnak ilyet.

    De most próbálj ebből az egyedi helyzetből kiszabadulni:
    1. Tegyél be Mantle mellett egy jóval gyengébb procit: Azt látod, hogy ugyanúgy elég lesz. Nyertél vele? Ja.
    2. Indíts el egy igényesebb játékot - mondjuk multiban: Látni fogod, hogy még erősebb proci kellene... Mantle mellett meg nem. Nyertél vele? Ja.
    3. Képzeld el, hogy kapsz egy jóval több ojjektumból álló, jóval több rajzolási paranccsal dolgozó új játékot. Ma még nincs ilyen mert el se tudnád indítani kb. De az új apikkal lehetséges. Jobb/szebb lehet egy 1-2 nagyságrenddel többet rajzoló játék? Ja.

    Szóval a hsz-ed nagyon nem helytálló. Max a jelenlegi helyzetben ami egy ugyanolyan speciálisan generált helyzet mint a többi lesz.

  • sb

    veterán

    válasz Xmister #95 üzenetére

    Fordítva fogalmaznék:
    Eddig SE tudták megoldani driverben, hogy jól fusson. Nekem egy 10-20%-os driver optimalizálás - ami amúgy soknak számít - lófütty ahhoz képest, hogy egy low level api-val 2-3x olyan terhelést tudsz tenni a vga-ra. Magyarul 2-3x teljesítményt kapsz.

    Szóval eddig ez nem ment akármennyi energiát, költséget nyomtak bele... a driverbe, játékba.
    Most ha nem optimalizálnak hw szinten akkor szintén nem fog teljesen optimálisan futni a játék... de ha mégis akkor jól fog. A lehetőség legalább megvan.

    A játék/driver meg továbbra sem írja meg magát. Költség van vele, a kutya fáját...
    Minden a bevétel/költség arányon múlik.
    De ha jön egy valaki is aki mondjuk beleteszi azt a munkát és 3-4x jobban fut a játéka mint a másik fejlesztőnek akkor némi nyomás is lesz a minőség felé.

  • sb

    veterán

    válasz Xmister #98 üzenetére

    Ugyanezt gondolom én is.
    Mondjuk annyival azért árnyaltabb a kép, hogy mivel a hw gyártó driver írói helyett a játékfejlesztőnek kell megtenni így teljesen máshol keletkezik a többletköltség.

    De szerintem ezzel sincs gond. A játékfejlesztőnek legalább annyira érdeke, hogy több hw-n is fusson a cucca mint a hw gyártónak. (ill. mivel a hw gyártónál felszabadul a korábbi költség akár támogatásra is jó lehet)

  • sb

    veterán

    Az a baj, hogy az "elérhető minimumból" indulsz ki mert a jelenlegi rendszerben gondolkodsz.
    Nyilván ez odáig ésszerű, hogy mindenki a minimális befektetéssel elérhető maximális haszonra hajt.
    De ha ez megáll akkor változtatni kell a hozzáálláson:
    1. Hol van most a dinamikusan növekvő pc hw üzletág?
    2. Hol van ugyanez a dinamikusan növekvő pc játék üzletág?

    Sehol.
    És a korábbi módszerek alapján nem is fog visszatérni - de ezt már leírtam százszor:
    Mivel nincs egyszerű(=olcsó) csíkszélesség-csökkentés meg némi hw áttervezésből eredő jelentős hw fejlődés így nem tudsz eladni minden évben új cuccokat.
    És következésképpen játékból sem elég kihozni a tavalyit csak kicsit feturbózott motorral, több poligonnal... amivel nulla munka van, majd az új 2x gyorsabb hw elviszi ugyanúgy, ugyanazzal az megoldással. Mennyi ideig volt divat mondjuk moddolt Q3 motorra építeni? 10 évekig...

    Ezeket ma már nem adod el. Ha meg nem adod el akkor behintheted sóval a játékcéged meg a hw (vga) gyártásod is egy idő után.

    Szóval hiába hajt mindenki a minimum befektetésre, ha egy idő után nem tudod eladni az olcsó szart . mert gyakorlatilag erről van szó - akkor nem tudod. Valamit csinálni kell.
    Lépni meg most hw felé nem lehet a fentiek alapján...
    Sw oldalon meg a jelenlegi apikkal nem lehet. Ha vért izzadsz se jön ki több kraft a vga-kból jelen cpu-k mellett, ezt azért te is belátod szerintem.

    Low level-ben meg kijön rögtön 2-3x teljesítmény minimum.
    A hagyományos utak +10-20%-ához képest nem sok egy kicsit?

    Lépni pedig valaki úgyis fog. Egyrészt a fentiek mellett szerintem kényszer külön bezár a bazár.
    De ha mégis ellustulnák ezt a fejlesztők akkor meg abban biztos lehetsz, hogy ekkora lehetőségre legalább 1-2 ráugrik. Ők viszont olyat ugranak a konkurencia mellett, hogy a többinek is lépnie kell.

    Persze ez ugyanúgy csak egy terv de van jó pár logikus ok-okozati összefüggés benne.
    Nem is annyira az "új koncepció" mellett, inkább az általad vázolt "régi (jelenlegi) koncepció" továbbvitele ellen. Van pár alaptézis ami 15 éve működik, ma is működik, legalábbis annak látjuk, de már ma sem az igazi... Pár év múlva meg láthatóan nem fog működni. Hacsak nem jön vmi drasztikus változás... olyan ami már 10 éve nem jön pedig várjuk. (pl. 10GHz procik...)

  • sb

    veterán

    válasz arn #101 üzenetére

    Egyébként amit írok és amit itt összefoglaltál az általános ellentmondás.

    Mindenből jó és hatékony az egységes és standardizált dolog... egy bizonyos szintig.
    Mert ami egységes az soha nem lehet hosszú távon, szélesebb spektrumban is hatékony és diverzifikált, hiszen az egységesítés lényege, hogy nincsenek eltérő koncepciók.

    Ha utóbbi nincs akkor pedig nincs igazi innováció, drasztikus paradigmaváltások, de még ugyanazon koncepcióra épülő egészséges verseny sincs.

    Igazán újat és jobbat nem tudsz alkotni a régi szabályok és elvek alapján.
    Ez mindenre igaz kb. az életben.

Új hozzászólás Aktív témák