- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- OLED TV topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Microsoft Surface
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Hirdetés
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jedis
senior tag
Nohhh . Legalább lesz egy kis konkurenciája a DX12-nek. Kíváncsi vagyok, mit tudnak kihozni majd belőle, és tényleges vetélytársa lesz é az MS üdvöskéjének .
Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !
-
Yutani
nagyúr
Windows XP? Csak legyen hozzá VGA driver!
Kicsit el is csodálkoztam.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
Sonja
veterán
Kimaradt a Tegra, mert az is támogatva van.
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
szasanyi
félisten
Azt lehet tudni, hogy az AMD GCN vagy inkább a NV Maxwell architektúrája profitálhat ebből?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - a specifikáció miatt az async shader Radeon-only lett Vulkan alatt szóval az a GCN-nek előny lesz, hogy párhuzamosan is végre tud hajtani feladatokat, miközben a többi architektúra csak sorosan dolgozhat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
szasanyi
félisten
Egy jó hírre kapásból két rosszal postoltok?
-
makkmarce
őstag
szerintem nem lesz rossz, csak nem pc lesz a cél.
hanem a kicsit lassú opengl 3.1-et váltja majd droidon.
Unityben és barmilyen más modern engine-ben egyszerüen kipipálod, hogy támogat, és kész. Nem kell ennek túl nagy feneket keríteni. Én már nagyon vártam.Találtam egy ilyet, innen látszik is mi baja volt a glnek:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=14&v=P_I8an8jXuM[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
-
Egon
nagyúr
Hmmm...
A 2. bekezdésben:
Az új rendszer legnagyobb előnye a konkurens DirectX 12-höz képest a SPIR-VIEgy picit lentebb (5. bekezdés):
A Vulkan legnagyobb előnye egyébként az új renderpass funkcióEz nagyon komoly API lehet, hogy egyszerre két legnagyobb előnye is van...
[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Raysen623
addikt
-
jedis
senior tag
válasz Raysen623 #15 üzenetére
De csak addig, míg be nem üt a Pascal, mert onnantól aztán DX12 orrba-szájba De mi lesz a Maxwellekkel akkor ? Hát mi lenne. Így jártak.
Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !
-
actival63
aktív tag
Win XP? Ezt a Vulkánt nekem találták ki.
Phenom II X4 B97, 3200 MHz. ATI Radeon HD 4200
-
Fiery
veterán
Nezegetem ezt az 1.0-s API-t, de kicsit bugosnak es nem eleg reszletesnek tunik a dokumentacio. Remelhetoleg, ha az ember eljut a konkret implementacioig, maga az API jol mukodik legalabb
-
#45997568
törölt tag
Nagyon helyes, ideje volt a Vulkan megjelenesenek hivatalosan is. Nem csak AMD-t kell nezni mint fo tamogatot, hanem az NVidia-t is. Tavaly oktoberben beszelgettem az egyik szoftvermernokukkel Dublinban, NVidia teljes mertekben izombol tamogatja a Vulkant, nem csak a szavak szintjen, hanem komolyan fejlesztenek ra.
Rengeteg elonyuk szarmazik ebbol, eleg csak figyelembe venni hogy a Vulkan-al platformokat, kulonbozo MS altal mar "nem tamogatott" OS-eket is el tudnak erni, nem csak Linux-ot, hanem Windows 7-8-8.1-et is akar, DX nem elofeltetele leven attol fuggetlen, ha folytatjak a boviteset akkor at tudnak menni mas platformokra mint mobil eszkozok (konzolokban AMD vagy NV chipek vannak, Apple termekekben ugyszinten, a hardvereiket meg tudjak ugy fejleszteni hogy megfeleljenek a kozos szabvanynak, mobil chipeket irta a cikk), szoval tobb szol mellette mint ellene.
A fejlesztok meg meg kell hogy tanuljanak az uj API-kra fejleszteni, a chip gyartok tomik majd oket penzzel, kedvezmenyekkel es tamogatassal.
Nem latom ezt rossznak, a kerdes mikorra erik be a munka illetve az iparagon belul hogy sikerul megeggyezni. MS-el lesz nehezebb lezongorazni a dolgot, de ha nagyon ellenkezik akkor mar van valos alternativa DX12-MS helyett, konzolokon PS4, PC-ken Linux - Steam OS (ez utobbi eleg kifforratlan es sok a melo vele) am ha akarjak akkor par ev es MS kigolyozhato a desktop-konzol piacrol is, persze ez nem ilyen egyszeru, nem is gondolom hogy ez a cel, inkabb odatettek elejuk: megy most mar nelkuletek is ha ugy akarjuk...
Erdekes, hasznos, a tobbit meg majd ugy 2018-ban meglatjuk.
Jo cikk, koszonjuk
[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
És mikor lesz Vulcan alapú Motor ? és mikor lesz magyarul olvasható Vulcan programozókat oktató könyv ?)
-
makkmarce
őstag
válasz #45185024 #23 üzenetére
Lehet megköveztek, de a motor fejlesztés kicsit szerintem már értelmetlen. ingyenes a cry, az unreal 4, a unity, meg még több kisebb/nagyobb, egyedül mondhatni értelmetlen küzdeni ilyesmivel, nullárol meg egy csapattal is évek alatt lehet összerakni egy közepes motort. Komoly befektető kell, ha saját motort szeretne az ember. Persze az alapvető működés érdekes, de csak ha motort (is) fejlesztő cégnél dolgozik az ember, akkor érdemes komolyabban belemenni. A nagyok szerintem relatív gyorsan belepakolják, ahogy a metal is gyorsan bekerült, fél év és lehet Vulcan-os appot buildelni az engine-ekbol.
okoskodom, tehát vagyok
-
titán
Egy bajom van ezzel a Vulkan csodával. Ez az Industry Forged logó valami elképesztően ocsmány
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tök mindegy, mert ez egy multi-engine API. Nem lehet benne single-engine kódot írni. Ami előnye a DX12 koncepciójához képest, hogy ha rossz a hardver dizájnja az aszinkron feldolgozáshoz, akkor nem kötelező párhuzamosan etetni a hardvert. A DX12-ben sajnos kötelező.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
CJ4567
veterán
Esély van arra hogy TeraScale GPU-k támogatva legyenek? (Radeon 5xxx - 6xxx)
[ Szerkesztve ]
No Sana No Life
-
K0vasz
aktív tag
nekem erről mint tök mezei juzernek a régi DX vs OpenGl jut eszembe: jópár játékban lehetett választani, hogy melyik render legyen, de én igazából nem éreztem a különbséget (vagy csak nem emlékszem már ) szal ezt hasonlónak érzem most, viszont az MS azért elég kemény játékos, ha nagyon veszélyeztetve érzi magát/fontos neki a dx, biztos meg tudja oldani, hogy a fejlesztők inkább a dx-re optimalizálják a drivereket...
viszont mobil fronton ígéretesnek tűnik, már most is elég tápos játékok vannak, ez meg még rátesz egy lapáttal
-
uvlight
csendes tag
Sziasztok,
win7 sp1-en felraktam az új vulcan api-s béta drivert plusz a lunarg-os vulcan sdk-t, de az sdk vulcaninfo és vulcaninfo32 tool-jai VK_ERROR_INCOMPATIBLE_DRIVER hibát dobnak. A driver simán felment nekem. Van valami extra követelménye? Esetleg egy radeon 7870-est már nem is támogat? De az még R9 370X néven most is fut, nem kéne "elavultnak" lennie...[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
A neve frappáns, lehet hogy ez még 1-2 évig alszik, de az is lehet hogy soha az életben nem fog kitörni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem hit kérdése, hanem specifikációs probléma. A Microsoft amikor megírta a DXKG specifikációt, akkor nem gondolt arra, hogy a több parancsmotorral rendelkező hardverekben a parancsmotorok képességei eltérhetnek a compute parancsok kezelése szempontjából. Eközben az API megköveteli a multi-engine kódot. A Vulkan csak annyiban különbözik, hogy gondolt erre a problémára, így a gyártó tehet azért, hogy a szabványosan megírt kód ne legyen túl lassú. A DX12 alatt erre csak az alternatív kódút az opció, vagy a hosszan futó compute feladatok mellőzése.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45997568
törölt tag
Orok optimista vagyok, Alex-et ismerem szemelyesen, ha rajta mulik akkor NV hozzaallasa jatekos orientalt lesz amellett hogy hulyere keresik magukat. O Japanban dolgozik (tavaly meg ott volt) tehat ha iden nyaron meg ott lesz akkor a Tokyo-i konferenciara jo esellyel elmegy (amugy francia a srac) oda meg en is szeretnek, akkor elkapom megint es kifaggatom kicsit a terveikrol.
Amugy ez a srac az NV-nek dolgozik, ott szoftver mernok, hazon belul paran osszealltak hogy megcsinaljak a nyitott drivert Linux ala, erdekes modon NV dokumentacioval es hazon beluli segitseggel tamogatja oket. Biztos nem adtak nekik 100 mernokot meg az osszes dokumentaciot, de haladnak vele es ez tetszik.
NV nem eredendoen gonosz ceg, ok profitra mennek ra nagyon, jo a marketingjuk es a termekeik is, az emberek megveszik mert az van a fejek tobbsegeben NV=jo, AMD=rossz ami teves hozzaallas.
Hogy mi lesz kiderul, most latok egy remenysugarat a reszukrol, ennyi.
szerk: erre a cikkre es az itt szereplo Alex-re gondolok.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Live Long and Prosper?!
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
lev258
veterán
-
#45997568
törölt tag
Mindenki nyerne vele, igy nem latom akadalyat, de az ido majd valaszt ad ra.
Utolso elotti mondat az erdekes: "He's hoping that in conjunction with the Nouveau developers they will be able to get all of this code prepped and landed in the Linux 4.6 kernel cycle."
Szetszerkesztettem, bocsi, mert ugy mar en sem
[ Szerkesztve ]
-
lev258
veterán
válasz #45997568 #38 üzenetére
Ezt meg így nem is értem.
Lehet én értelmezem rosszul a cikket, de az egész arról szól, hogy másfél év után (pedig ígérték korábban) végre megküldte az Nvidia azt a zárt kódjukat (firmware és hozzá kapcsolódó kernel oldali kód), ami nélkül az új hardvereik gyakorlatilag nem is mennek a nyílt driverrel. Pusztán ennyi történt. Semmi több, ami reményt adhatna.
Visszatérve a hírhez, itt az ideje, hogy a Vulkan is megmutassa magát a világnak. Szurkolok neki, és nemcsak Linux-on.[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
Parano1d
aktív tag
Biztos pesszimista vagyok, de a Windows rendszereken nem látom nagy jövőjét. Szép, hogy multiplatform, de az anyagi lehetőségek hiánya, illetve a sok csúszás miatt többszörös hátrányban van.
Évek kellenek még mire jönni fognak rá játékok, addigra meg nem lesz nagy szempont, hogy támogatja a Win XP-t, vagy akár a Win7-et. -
lev258
veterán
A "fizetett" játékok itt valóban nem opció, de azt ne felejtsd, az iparág elég nagy nevei beálltak mögé. Csúszás meg valóban volt, de olyan nagy lemaradásban azért nincs, a DirectX 12 sem vetette meg a lábát eddig, még csak most kezdik felfedezni, használni.
Mobil fronton meg különösen nyomatni akarják, bár nem tudom, ez mennyire jó. Nálam a Kígyó és a Sudoku a mérce.[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
Sinesol
veterán
Egyébként a tavaly kiadott Source 2-es játékmotor alapból Vulkan apira készült, legalábbis már tavaly márciusban promózták a Source 2-es Vulkan apis Dota 2-t.
Azóta eltelt közel egy év, bőven volt idejük tesztelgetni. Most hogy hivatalosan kijött a Vulkan, remélem minél hamarabb átállnak rá és végre eltűnik a cpu limit a Dotából. Na és persze elég jó lenne ha jönne a motorra sok egyéb játék is, amihez elvileg minden adott, mivel elég fejlesztőbarát a Source 2.
Na és ha már új motort fejlesztettek, hátha eszükbe jut a HL3 is.[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Fura lépés lesz az Inteltől, ha a Vulkan-t nem adja meg végül driveresen a 5-ös szériának, mikor pl a DOTA2 Vulkan API-s változatát azon demózta a Valve.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Intel csak annyit mondott, hogy a Skylake-re lesz gyári Vulkan driver. Azt nem mondták, hogy a többire nem lesz. Valószínűleg lesz, de hivatalosan nem fogják bejelenteni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
SkyS1gn
félisten
Jó lenne már valamit látni is az egész DX12/Vulkan dolgokra épülő programokból...
Tech addict, $TSLA and Tesla owner, geek.
-
ddaydome
senior tag
Sziasztok!
DX 12 kb. 3/4 éve létezik, azt alig készült pár játék, ami ezt ki is használja. Kicsit felgyorsulhatnának ezek az alacsony szintű API-s dolgok, mert kéne egy kis löket a felfele kúszó hardver árak mellett.
[ Szerkesztve ]
"Ha meg kell b...ódni, akkor meg kell b...ódni......."
-
kikikirly
senior tag
Pedig nem olyan régen még azt mondtad hogy a Vulkán alatt lesz rendes Async Shadere a Maxvalleknek ,mivel nincsenek olyan felesleges feltételek amik csak a Xbox One-működnek(vagyis GCN-en),a Vulkánnak életszerűbb/reálisabb követelményei vannak.Teljesen ugrott az Async Shader a Maxvelleken,vagy itt is lehetséges bizonyos esetekben(külön kóddal vagy ilyesmi)kezelni a helyzetet?Mert ha nem, akkor rosszabb a helyzet mint DX12-ön.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Autós topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kupon kunyeráló
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Formula-1
- További aktív témák...
- 10x R5 430 2GB DDR5 egybe (zörgő ventis)
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210
- Legújabb Nvidia Quadro RTX 4000 Ada Generation 20 GB új garis eladó
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- Eladó ASUS GeForce GTX 1660 Super 6GB Phoenix videokártya (PH-GTX1660S-6G)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen