Hirdetés
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Két új Samsung SSD-ről érkeztek pletykák
ph A koreai cég a 990 Evo Plus és 9100 Pro neveket védette le Koreában.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jack@l
veterán
válasz
#32839680 #99 üzenetére
Nv az a nagy helyzet, hogy a jobb úton jár(szvsz), bár még nem látod, de valószínű hogy a 12-es lesz az utolsó hagyomásnyos értelembe vett directx. Utána már nem kell ilyen olyan fake látszatot szimuláló feature a vga-kba.
Előre látnak pár évvel, egyszerűbb, de compute oldalon sokkal jobban skálázható vga-kat fognak gyártani. (és tutira ez a jövő)
UI: nem tartom hülyeségnek az APU-ket, csak az ujjongást amit egyesek hozzá kötnek. Semi bajom nem lenne velük, ha nem a cpu rész rovására menne a létük.(és nem lennének jóval drágábbak a sima cpu-knál) Van ahol használhatók lehetnének akár, de akinek power kell(kb mindenkinek aki nem filmezésre meg netezésre használja a pc-t), oda esélytelenek lesznek cpu és gpu oldalon is. Kb segédprocesszorként lehetne őket befogni fizikára vagy ai-ra a dgpu mellé.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A gaminggel kapcsolatban:
A gamer piac elég nagy. Az áll a konzolokból, a PC-ből, de utóbbinál is van hardcore és casual, illetve ott az ultramobil, valamint a speckó területek.
Mivel a gaming eléggé jövedelmező üzlet, így minden céget érdekel, viszont a piac nagysága miatt nem mindenki fókuszál ugyanarra a terület.
AMD: őket a konzol és az abból való portolás érdekli az AAA PC-s játékokkal, kihasználva, hogy itt nagyon erős a low-level API-ra az igény.
NVIDIA: őket leginkább az ultramobil terület összekötése érdekli a PC-vel, illetve sok a PC-s MMO-t támogatnak, kiemelve a F2P/P2W vonalat.
Intel: őket a PC-s casual réteg és az ultramobil terület érdekli.De ezek csak fókuszok. Ettől még az AMD támogat casualt, az NVIDIA támogat AAA-t, és az Intel is támogat AAA-t (csak nekik még nem jött be).
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
8th
addikt
Nem mi? Az Athlon 64 FX-57 megvan? Én 3.0/800/1M P4-ról váltottam arra és az FX -el alap órajelen!! gyorsabban futottak a játékok mint a ~3.4GHz-re húzott Pentiummal így az X800XT-m ki tudta futni magát végre. Régi szép idők. Az Athlon 64 (s939 vs 478/775 P4) korszakban nem volt jobb asztali proci az FX -eknél. Az Intel éveken át csak lógó orral kullogott utánuk. Szó se róla a Bulldozer procikra nem kellett volna ráaggatni az FX jelzőt, ott nullázták le az FX -et mint "márkanevet".
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
ukornel
aktív tag
"nem kell fejleszteni semmi újat, foglalat is lehet FM, egyszerűen a meglévő alkatrészekből összeállítani valamit, ahol más a CPU-GPU arány, a CPU javára. Ezzel az aránnyal eddig is tudott játszani az AMD, semmi sátáni nincs benne."
Az aránnyal való játszogatás a valóságban a meglevő lapkákban mindig csak lefelé működik, tehát bizonyos részek letiltásával. "Fölfelé" ez nem megy, ugyebár. Ahhoz nagyobb lapka kell, több részegységgel (pl több CPU mag).
A nagyobb lapka tervezése pedig még úgy is igen jelentős költséggel jár, hogy "meglévő alkatrészekből állítanák össze". Ha nincs sem architektúra-, sem gyártástechnológia váltás, és a meglevő egységek (processzormag, memóriavezérlő, cache, belső buszok, fixfunkciós egységek stb) halmazából legózzák össze, akkor a processzorfejlesztés első, talán kevésbé forrásigényes részét megspórolják. Bár rövidebb az idő és kisebb a kockázat, de a működés, koherencia, illetve a gyártás optimalizálását akkor is el kell végezni, és az új tape-out és maszk elérése még így is óriási pénzt emészt föl. Egészen biztosan nagy veszteséget okozna összességében a piacra dobása, hiszen, mint te magad is mondtad, alacsony rájuk a kereslet.
Egy ilyen lépést csak akkor húzna meg az AMD, ha ezekben lenne a reménye - de nem ezekben, hanem a heterogén programozásban van.A custom chip gyártása meg fából vaskarika. Custom chipeket harmadik félnek gyárt a cég - itt ki lenne a megrendelő?
-
csabika0001
senior tag
Szerintem ezzel a lépéssel megint rengeteg hívet és vevőt adnak át az intelnek.
Mivel felhagynak az erősebb "gamer" processzorok gyártásával fejlesztésével kb cserbenhagyják az eddigi vásárlóközönséget MINKET!
Kb becsapva érzem magam hogy anno megvettem az AM3+ lapot és vártam a fejlesztéseket és a jobbnál jobb procikat talán a 8350 rúghat labdába a Phenom II x4-ek után de kb cserélhetek mindent ha később szeretnék egy jót játszani. -
atti_2010
nagyúr
válasz
csabika0001 #106 üzenetére
Senki nem ígérte hogy az AM3+ 5-6 évig fog tartani, az Intel is cseréli 2 évenként a foglalatot amúgy egy FX 8350 tökéletes játékra.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Tomcat
őstag
Ha a 65W-os ma már általánosan elterjedt asztali TDP értéket nézzük egy 4 CPU magos APU-ra akkor egy akár még újnak sem mondható, (vagyis a Phenom II X4 óta már járatos) dupla akkora ~130W-os TDP limit kategória "újbóli" bevezetésével simán összerakhatnának egy letiltott garfikus alrendszerrel rendelkező 8 CPU magos, (vagy akár nevezzük 4 modulosnak) újnak sem igazán nevezhető FX CPU szériát. Ezzel lenne értelme az FX jelölésnek és újból lenne 8 magos akár FM2+ -os proci azok számára akiknek továbbra is kellene az AMD alapú CPU erő és áldoznának is rá annyit hogy az AMD-nek is megérje foglalkozni vele. Nem tudom hogy egyáltalán ezt mint elvi lehetőséget miért nem vizsgálják.
De ha lenne Opteron asztali tokozásban (FM2+;FM3?;AM3+;AM4?) szorzómentesen FX jelöléssel én azt is szívesen fogadnám. Volt már ilyen, én pl. Opteron 180-185-ből rakattam össze gépeket (munkaállomásokat) S939 alapon. A mai napig mennek.Tomcat
-
atti_2010
nagyúr
Egyszerűen nem éri meg a játékos piacra külön tervezni még az Intelnek sem, amit le tudnak hozni a szerver vonalról azt lehozzák és csókolom, egy ilyen külön tervezett CPU lehetne akár milyen I7 verő akkor is hatalmas veszteség lenne az AMD -nek, a játékos piac nagyon aprócska és egyre szűkül, amúgy meg az 1000$ CPU ideje lejárt.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
atti_2010
nagyúr
És az Opteronból hogyan lenne I7 verő proci mert azok viszonylag alacsony órajelen működnek a nagy lapkaméret miatt, nem beszélve hogy 1 szálon sehol sem lenne.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
ukornel
aktív tag
A Kaverit elnézve egy elképzelt, "jól sikerült" 8 magos Steamroller CPU 28 nm-en most is legfeljebb csak a jól párhuzamosított, nem FP-intenzív feladatokban lenne pariban, esetleg előnyben a legújabb i7-ekkel szemben . Egy-két szálon megint lemaradna. Ebből megint nem lenne kasszarobbantás, csak veszteséges gyártás és meg nem térülő fejlesztési költségek. Ettől még megléphetné az AMD, ha piszkosul menne a szekér és lenne tartaléka, már csak úgy presztízsből is. Sajnos nem megy annyira.
Opteron fejlesztéssel meg az a gond, hogy szerverpiaci részesedése még rosszabb az AMD-nek.
Különben meg az FX-8350 még kapható, nem? Miben lenne jobb annál egy Opteron asztali kiadása? Az szintén a Vishera lapkából készül.[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Értettem, de jobb kijavítani a pontatlanságaidat, mielőtt megragad a fejekben.
"tudniillik a gpu nem mindenható, hanem célhardver"
Ma már sokkal kevésbé célhardver, mint korábban. A GCN-t kimondottan computingra fejlesztették (ami grafikai számításokra ugyanolyan jó). A Nvidia új generációs GPU-ival is hasonló a helyzet.
"Még mindig több a csak cpu-n futó renderelő pl, mint a gpu-s"
Lásd alább.
"és gpu-sok általában feature/minőség terén gyengébbek."
Szerintem kevered a OpenGL alapú leképzéssel, az más történet.
"Viszont olyat még egy ember szájából se hallottam, hogy kivágom a dgpu+cpu párost a gépemből, mert apu-n jobban fut a cucc, szerinted mikor fogok ilyet tapasztalni/hallani a jövőben?"
Most ugye csak tetteted a hülyeséget és beszélsz teljesen félre? Erről nincs szó. Arról van szó, hogy a CPU helyét az APU veszi át (számításigényes, eddig a CPU magokat terhelő feladatok átkerülnek az IGP-re), miközben a grafikára ott marad a dGPU. Vélhetően a PS4/XBO játékok egy részét (amik az említett gépeken kihasználják ezeket a lehetőségeket) is így fogják PC-re portolni. Ennél fogva könnyen felzárkózhat a Kaveri egy i7-eshez, adott esetben be is előzheti.
"6-7éve lehet a dgpu-t is használni "mindenre", mégse használod, miért? 10-20-50x gyorsabban futnak rajta a dolgok mint sokmagos cpu-n."
Látod, ez a nagy kérdés, amire már válaszoltam is: #76, #77.
Erre a kérdésre viszont te elfelejtettél válaszolni: "Melyik perpill legszebb path-tracing renderelő?"
Olyan kérdéseket teszel fel, amire már érkezett válasz, hozzád intézett kérdésekre viszont elfelejtesz válaszolni és közben jól félrebeszélsz. Ez számodra a konstruktív vita, vagy ez nem is célod egyátalán?
(#108) Tomcat: Opteron vonalon sincs (még?) Steamroller alapú 8-magos. Csakis asztalra meg nem fognak "összedobni" egyet. Hiszen nem lenne versenyképes, teljesítményben még csak-csak, sokszálas alkalmazásban, de telj./fogy.-ban semmiképp és a kis volumen miatt árban sem. Túl kevesen lennének, akik így is megvennék.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Nem, nem az opengl-el kevertem...
Még mindig ray/path-tracingről van szó. Ugyanez a helyzet a gpu-s video enkoderekkel is.
Perpill a legszebb sztem a Maxwell render. (de már pár éve nem követem őket olyan szorosan)
UI: veled nem nagyon lehet konstruktívan vitázni, mert hívő vagy... (és az időmet se pocsékolnám erre)[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
UI: az utóbbi pár évben a realtime(gpu gyorsított) ray/path tracing foglalkoztat hobbiként, nem mintha kérdezted volna, csak azért írom hogy megértsd miért motyogok néha olyan fura dolgokat... (és hogy mért röhögök ki egy APU-t, pl.)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Te nem érted az apu-k legnagyobb gondját... De téma befejezve, mert nem látom értelmét.
UI: van kaveritek, nem? Szivesen látnék erről cikket, x darab opencl-es renderelőt tesztelve, mennyire zúzza bea top gpu-kat, ha már annyira nagyon küszködnek szegények.
Szájkarate helyett jól jönne sztem sokaknak egy pár tényszerű mérés.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én nem látom rajtuk a gondot. Arról viszont nem egy ray-tracinget fejlesztő cég írt, hogy a legnagyobb problémájuk, hogy a sugárkövetésre a mai GPU-k nagyságrendekkel hatékonyabbak, mint a CPU-k, de egy komplexebb jelenet a gyorsítóstruktúrával akár 2 GB is lehet (kb. 1,5 GB-os gyorsítóstruktúrával). És akkor ez még lightos a többi komplex jelenet között, ami ennél jóval több memóriát is igényelhet. Ha most azt a gyorsítóstruktúrát átmásolod, akkor az helyből 48 ms-os időbünti. Akármennyire gyors egy GPU, soha az életben nem hoz be ennyit. Nem véletlen, hogy sokan inkább hagyják a sugárkövetést a CPU-n, mert még így is gyorsabb, mint a GPU-ba másolgatni.
Dinamikus jelenetnél a gyorsítóstruktúrát folyamatosan frissíteni kell, vagyis folyamatosan egy állandó adatmásolást jelent.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Teljesen elhatárolódok attól amit itt írtál, sztem utólag töröld majd ki, mert nagyon megmosolyognak miatta a hozzzáértők. Tényleg befejeztem, mert mára már sok is volt nekem...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Laja333
őstag
Érdekes, hogy egy korábbi hozzászólásodban nyilatkozol ki, hogy szerinted a NV megoldása jobb, ráadásul még mennyire előre tekintenek, aztán meg lehívőzöd a többieket.
NV-t pont nem érdekli a előretekintés, a fejlesztés. Nekik csak akkor számít a jövő, ha a jelenlegi megoldásuk pénzbevétele veszélybe kerül. Lehet hogy az AMD is csak előre menekül, de legalább fejleszt. Amit te jövőbe tekintésként tüntetsz fel zöld oldalon, azokat már megcsinálta az AMD.
Ugyan úgy csak a jelenben élsz, mint az Intel/NV páros: most még nem támogatják a szoftverek, akkor ne fejlesszük, most még nem lehet kihasználni = ne fejlesszük. Pont emiatt a felfogás miatt kerülöm a zöldeket meg a kékeket. (Persze ha nem csak játékokra és minimál solidworksre használnám a gépet, most kénytelen lennék én is nagy kéket venni.)Egyébként már megfigyeltem, hogy bármilyen cikk készül egy AMD innovációról (csak arról), te majdnem az elsők közt vagy a "ez nem jó mert a másik oldal az akkorisjobbéskész" hozzászólásoddal. Ezek után már kénytelen leszek figyelmen kívül hagyni bármit amit írsz, és remélem teszi ezt mindeni, aki maga mögött tudja hagyni a szűklátókörűségét.
-
Jack@l
veterán
Nincs fx-es procim, most akkor én nv/intel fan vagyok? Sose érdekelt mi van a kártáyra/procira írva, ha úgy gondolom hogy az a jobb választás sebességben és árban is az elkövetkezendő 1-2 évre, baj?
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
SylverR
senior tag
"Van ahol használhatók lehetnének akár, de akinek power kell(kb mindenkinek aki nem filmezésre meg netezésre használja a pc-t), oda esélytelenek lesznek cpu és gpu oldalon is"
Nekem tökéletesen megfelel játékra is a Trinitym. Jó, lehetne gyorsabb, egy-két játékban. De semmi bajom vele.
Nem!
-
dezz
nagyúr
A szintén a legjobbak közé tartozó LuxRendert meg kimondottan GPU-ra fejlesztik. [link] Akkor hogy is van ez?
Szerinted mást vagy magadat járatod le, ha konkrét érvekre korrekt válaszok helyett nekiállsz félrebeszélni és személyeskedni? Egyébként meg nem vagyok hívő, csak a tudásod fehér foltjaira azt hiszed, ott nincs is semmi.
(#117): Nagyszerű, én meg speciel ASM-ben írtam ray-tracert még a '80-as évek végén, ami tudott olyat, amit az akkori legelső ray-tracerek még nem. És úgy vélem, egy APU IGP-je nagyon is be tud segíteni ray-/path-tracingnél is. Ez be is fog bizonyosodni, amint az Intel is letesz az asztalra használható megoldásokat.
(#120) Abu85: Ezt bizonyára a dGPU-s megvalósításra írtad. APU-k esetén nincs ilyen gond. Legfeljebb olyan tekintetben, hogy jó lenne egy több GB-os belső cache/eDRAM - ami előbb-utóbb lesz is.
(#122) Laja333: Vannak a hülye trollok, azokra simán rá lehet hagyni a hülyeségüket, mert mindenki átlátja, hogy hülyeséget beszélnek. Aztán vannak a körmönfontabbak. Ott nem árt rámutatni a valótlan állításokra. Utána úgyis leleplezik magukat és akkor már nem kell tovább foglalkozni velük.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Úgy van, hogy nem nagyon vagy járatos a témában. Trabantok között az opel az isten.
De ha ennyire érdekel a téma megnézhetnéd számszerűleg: cuda-t támogató renderelők, vs opencl-t támogatók vs only cpu-sok. (final render-re,nem csak preview-ra)A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
A nagy helyzet az, hogy középkategóriába is éppenhogy belefér az a szerencsétlen luxrender, az egy dolog hogy te azt ismered, de a helyzet az, hogy talán az ára az ami miatt vonzó lehet. De szivesen meghallgatom a véleményed, hogy milyen egyéb dologban a legjobb, elvégre te vagy a szakértő.
Körbekérdezheted a látványtervező ismerőseidet is nyugodtan, hogy ők mit gondolnak róla.A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Diniboy
aktív tag
Minek kell tartalék proci, én nagyon rég nem láttam hibást.. + használt piacon egyre olcsóbbak lesznek mert mindig lesz aki megveszi az 50-70 ezres intelt
Alaplap hamarabb megadja magát
Ajánlom figyelmetekbe az id tech 5ös cikket , már most hátrány a konzolokhoz képest ha nincs APU-d .
Én amíg megy az x4 960t-m nem költök egy fillért se alaplapra se cpura
szerk: lehet ezt más is leírta már, mostmár mindegy[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Ez inkább fogható a fiatal voltára és talán a fejlesztők sem a terület mesterei, mint a GPU-s gyorsításra. (Ne keverjük ide a GPU-k hw-es, fixfunkciós videoenkódereit, amik nem minőségre optimalizáltak.)
De már megint kikerülöd a korrekt válaszadást.
Moderálva
[ Módosította: crey ]
-
Jack@l
veterán
válasz
#32839680 #133 üzenetére
Annyira fér bele kb, mint pár évvel azelőtt az apu egy top gamer konfigba. Belefér és fut rajta minden, csak az arányokkal van baj. Még mindig nem fogjátok igazán fel, hogy mire jó és mire nem az a nyamvadt gpgpu, azt koherens memóriával se lesz több vagy jobb, max gyorsabb.
Lesz jó sok kontext switch, meg mégtöbb egymást blokkoló szál majd. Nem lehet általános programfuttatásra hasznáni, oda ezután is cpu kell.
Kepler az a 6-os széria, ugye? (azóta már kijött két másik)@Dezz: bár az egyik porcikám se kívánja, de kiböknéd mire nem kaptál még választ? (egyáltalán volt kérdés?)
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
dezz
nagyúr
Csak a következőket nem fogod fel:
1. Egy mai GPU már nem az a GPU, mint évekkel ezelőtt volt. A mostaniak sokkal inkább computingra tervezettek.
2. Egy APU-nál a CPU és a GPU szoros együttműködése is megvalósítható, hatékonyan. Eddig ennek a PCIe busz volt a gátja. Ez egész más eset, mint amikor GPU-only környezetben kellene jól teljesítenie valaminek.
3. Abból, hogy ma milyen a CPU-only és GPGPU-s (alapvetően kétfelé bontott, CPU-only és GPU-only részekre, amik keveset kommunikálnak) szoftverek (akár pl. rendererek) aránya, nem következik, hogy ez így is marad.
4. Eddig az Intel a CPU-only megoldásokban volt érdekelt és ismerjük az Intel érdekérvényesítő képességét. A fizikai törvényeket azonban még ők sem tudják felülírni, ezért ők is nyitottak a GPU-s computing felé, ma már az ő PC-s procijaik is lényegében APU-k, még ha nem is úgy nevezik. A Kavari új képességeit is igyekeznek átvenni. A továbbiakban ők is a GPU-val való gyorsítás elterjedésében lesznek érdekeltek, és ez meg is mutatkozik majd a sw-fejlesztésben.Mondj valós ellenérvet, ha tudsz, vagy maradj csöndben! Félrebeszéléssel ne rabold mások idejét!
[ Szerkesztve ]
-
ukornel
aktív tag
"nem fogjátok igazán fel, hogy mire jó és mire nem az a nyamvadt gpgpu, azt koherens memóriával se lesz több vagy jobb, max gyorsabb."
Max gyorsabb lesz, na bumm, kit érdekel? Nagy kaland!
(Bocs, én azt hittem, az a lényeg, hogy gyorsabb legyen a számítás, de ha nem, akkor nem. Szerintem szép öngólt lőttél)
Ha már dezz a computingot említette, hadd idézzek az egy hét múlva, a Wignerben megrendezendő "The Future of Many-Core Computing In Science" konferencia (amit korábban GPU-napnak hívtak!) meghívójából:
>> [...] a konferencia célja, hogy a masszívan párhuzamos programozásban jártas kutatók és ipari szereplők megosszák egymással tapasztalataikat, idén több más cél is fókuszba kerül. Egyfelől az "új generációs hardverekként" emlegetett konzolok és más radikálisan újnak mondható hardver megközelítések miatt szeretnénk a választ keresni arra, hogy a tudomány számos területén mely szoftveres és hardveres megoldások lehetnek a legalkalmasabbak a tudomány művelésére [...]<<
Szóval, a szervezők már készülnek az APUkra, mert a compute-ba nagyon is beleférnek.Emlékeztetnék továbbá arra is, hogy az nVidia tervei szerint (Echelon) 3-4 év múlva már nem lesz dGPU-s gyorsító, csak integráció. Az Inteltől a Knights Landing 14 nm-en LGA socket-be (is?) jön, hogy a PCI-E ne korlátozza a teljesítményt.
Most akkor az AMD a hülye, mert előbb valósította meg az integrációt?[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Gyorsabb ottt, ahol nagy adatmozgatás kell, pl video enkódolás nem csak 1,5-2x lesz gyorsabb, mint cpu-n, hanem mondjuk 4-5x. Kis adatmozgatásos dolgokban viszont nem változik szinte semmit(dgpu sokkal gyorsabb lesz még mindig). De mostmár szakadjatok le rólam, próbáljátok értelmezni amit írtam, kötekedés helyett.
Folytathatjuk az elmélkedést, majd amikor az igp-k kiváltják a 3-4-sok kártyás compute rendszereket.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
SylverR
senior tag
Hát de most gondolj bele!
Amit az AMD csinál, az mindig hülyeség. Lásd 64 bit. Ugyanmár! Milyen hülye ötlet volt az? Senki se használja manapság! Ahogy a dual-core is fölösleges volt. De említhetném az ATi Truformját! Ugye az is mekkora baromság volt? Most megismételték a DX11-be, de ott se használja senki. Buta-buta áemdé.Nem!
-
ukornel
aktív tag
"Kis adatmozgatásos dolgokban viszont nem változik szinte semmit(dgpu sokkal gyorsabb lesz még mindig)."
A compute területen a "kis adatmozgatást" elég súlyos megszorításnak érzem.
"Folytathatjuk az elmélkedést, majd amikor az igp-k kiváltják a 3-4-sok kártyás compute rendszereket."
Mindennek eljön az ideje.
Egyrészt, amint elterjednek a koherens memóriára építő programok, a diszkrét kártyák hátrányba kerülnek számos feladatban, és ezt nem lehet nyers krafttal kompenzálni.
Másrészt,a gyártástechnológia fejlődésével egyre kisebb kompromisszum lesz azt a négy-nyolc "CPU" magot (ARM/x86) besuvasztani a munka oroszlánrészét végző sok-sok kis "GPU" mag mellé.
Harmadrészt, a dVGA szegmens folyamatosan szűkül, és a dGPU relatíve egyre drágább lesz.
A több kártyát pedig egy jó fabric segítségével az APUk egymás mellé pakolászásával váltják ki. -
dezz
nagyúr
Mi nem változik? Miről beszélsz egyátalán? Esetleg befejezhetnéd a megalapozatlan, se füle-se farka kijelentéseket, akkor nem ingerelnél másokat válaszadásra.
Te magad írtad korábban, hogy bármilyen erős is egy GPU, nem minden feladatra optimális. Főleg önmagában. Ezért előbb-utóbb a nagy GPU-k mellé is integrálásra kerülnek CPU magok. Ez a konfiguráció olyan feladatokra megfelelő, ahol továbbra is a GPU végzi a munka oroszlánrészét, miközben a CPU magok olyan részfeladatokat látnak el, amiben ők a jobbak.
Lassan nem lesz olyan proci sem, amiben ne lenne több-kevesebb parallel compute unit. Sok feladat van, ami összességében a CPU-n fut jobban, de részfeladatokat át tud venni a GPU, mégpedig sokkal gyorsabban elvégezve.
Figyelmedbe ajánlanám, hogy ezek itt tényállítások. Ha mond ez a fogalom valamit, mert egyre inkább úgy érzem, hogy nem.
-
Jack@l
veterán
Még egyszer nekifutok: a kompúterrel végzett feladatok, igen csekély fajtája végezhető el érdemben gpu-val, a felépítése/programozhatósága miatt. Nem fogja a windowsod, programjaidat betölteni, kitömöríteni a filejaidat,kezelni a hálózatos dolgokat, perifériákat, programkódot fordítani és sorolhatnám végtelenségig...
Ti nagyon sokan abban a tudatban éltek, hogy az majd mindere jó lesz, cpu rész nem is fontos majd, mert mennyi mips meg mag van benne.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Először is érdemes lenne ránézni, hogy egy GPU miben különbözik egy CPU-tól. Igazából a logikai felépítést vizsgálva semmiben. Amit rá tudsz rakni egy SIMD-re a CPU-n azt sokkal hatékonyabban rá tudod rakni a GPU-ra. A gondot mindig az jelenti, hogy a host és a device memória között másolni kell adatot, ha ez eltűnik, akkor minden hátrány megszűnik. Effektíve a GPU-t még egyszerűbb is programozni, mint a CPU SIMD-et, mert nem kell manuálisan vektorizálnod és a szálakkal sem foglalkoznod. A párhuzamosítás főleg azért nehéz, mert mi tesszük azzá azzal, hogy menedzseled szálakat és a szinkronizációt, illetve a SIMD kihasználásánál kezeled a függőséget. Ezek egy SIMT GPU-nál nem létező gondok.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
A felhasználói programok mekkora része adatpárhuzamosítható? Biztos van erről is valami pr anyag.
@morgyi: pont ez a baj, nem keverendő össze az adat és szálpárhuzamosítható futtatás
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ami meg van írva SSE, AVX, SIMD-akármire az GPU-ra is megírható. Még hatékonyabban és jobban is. A gondot az adatmásolás jelenti, mert hiába a gyorsabb GPGPU-s munkavégzés, ha az adatmásolás olyan sokáig tart, hogy végül inkább lassulás lesz belőle.
A szálpárhuzamosság az nagyon nehéz programozási forma. Sokkal egyszerűbb a SIMT (ne törődj a szálakkal, majd a hardver megoldja). A SIMD egyébként szintén adatpárhuzamos és az is van a programokban (SSE, AVX).
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ukornel
aktív tag
"a kompúterrel végzett feladatok, igen csekély fajtája végezhető el érdemben gpu-val, a felépítése/programozhatósága miatt. Nem fogja a windowsod, programjaidat betölteni, kitömöríteni a filejaidat,kezelni a hálózatos dolgokat, perifériákat, programkódot fordítani és sorolhatnám végtelenségig..."
A Win betöltését, perifériákat, hálózatot stb szerintem más is hagyná a CPU magokra. Nem is ezekhez kell a brutálnagy kraft, hanem a masszív FPU igényes számításokhoz, amik jelentős részben párhuzamosíthatók.
Itt nem is a GPU istenítése folyik, hanem a heterogén programozás dícsérete, ahol mindegyik fajta mag azt csinálja, miben a legjobb."Ti nagyon sokan abban a tudatban éltek, hogy az majd mindere jó lesz, cpu rész nem is fontos majd, mert mennyi mips meg mag van benne."
Na erre kíváncsi lennék, hogy honnan veszed.
Új hozzászólás Aktív témák
ph Ezúttal a leggyorsabb mobil APU kapja meg a jelölést, de az asztali piac sem marad ki.