Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • huskydog17

    addikt

    LOGOUT blog

    Egy kis kiegészítés ehhez a hírhez:

    A Sharpening a DX9, 11 és 12 mellett a DX10-et is támogatja, itt az eredeti, veszteségmentes kép.
    OpenGL és Vulkan támogatás hamarosan érkezik.

    Itt egy jó kis teszt a Sharpeninghez. Míg az AMD RIS-t csak néhány cím támogatja (mivel a játék készítőjének ezt be kell építenie), addig az NVIDIA Sharpening több száz játékban működik.

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

  • huskydog17

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz h_143570 #16 üzenetére

    Uh tényleg my bad, annyi ilyen rövidítés van, hogy lassan nehéz lesz követni. :)

    RIS esetében csak az összes DX10 és DX11 játék esik ki. ;]

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

  • huskydog17

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Abu85 #25 üzenetére

    Mit tudok rosszul? Azt amit az NV közölt saját maga, vagyis ők rosszul tudják, hogy mit tud a saját rendszerük? Érdekes elképzelés. Én csak tényeket írtam. Ott a kép, az NV tette közzé, biztosan megint hazudnak!

    Ja látom mennyire működnek jól, ahogy a techspot teszt is rávilágított, nincs látható képminőségbeli eltérés a kettő között, de az NV-nél állíthatod a filter erősségét, míg AMD-nél nem, továbbá az NV megoldása nagyságrendekkel több játékban működik.

    Próbáld meg egyszer az átlag felhasználói (játékos) szemmel nézni, akkor is, ha ez neked extrém nehéz:
    A legtöbb játékost a legkisebb mértékben sem érdekli, hogy miért működik vagy nem működik egy adott feature egy címben. Ma már a játékok túlnyomó többsége (több száz vagy inkább több ezer cím) DX11-et használ. Mit lát a user? NV-nél működik az élesítés, AMD_nél nem, pont.

    Itt a lényeg:
    "Digging deeper into image sharpening, we think Nvidia has the better solution overall when compared to RIS. Freestyle can achieve equivalent image quality, but it also offers an adjustable strength slider which is great for games like The Division 2 that are a bit overprocessed with default settings. You can also configure it on a game-by-game basis."

    "Nvidia’s solution is also much more compatible. It works with all Nvidia GPUs, and supports all modern APIs including DX11. Currently, Radeon Image Sharpening is exclusive to Navi GPUs and doesn’t support DX11. While RIS has the advantage of a lower performance impact on Navi, restricting it to newer GPUs and not supporting DX11 doesn’t make a lot of sense."

    A GPU supportot ugye azóta az AMD kibővítette (de még így is erősen korlátozott), de attól még a DX11 support hiánya megkérdőjelezi az egésznek az értelmét.

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

  • huskydog17

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Abu85 #33 üzenetére

    "Azt, hogy a RIS-hez alkalmazásoldali támogatás kell."

    Igen, ezt egy kolléga már jelezte és tudomásul is vettem, túlléptünk rajta.

    "Az NV képén nincs rajta a DX10"

    Halló? Itt a kép másodszor.

    Ja nincs DX10, nyilván ezért írják a DX10-es játékok alatt a szoftverek, hogy D3D10, logikus. Ha az van amit mondasz, akkor DX11-et írnának és nem 10-et, na mindegy hagyjuk nem érdekes.

    Teljesen felesleges belemenned megint elméleti technikai dolgokba, amikor a gyakorlat azt mutatja, hogy képminőségben ugyanazt vagy még jobbat képes adni, mint a RIS. Techspot egyértelműen megmutatta és le is írta. Ezen felül engem, mint játékost a legkisebb mértékben se érdekel a RIS, ha nincs DX11 support, egyszerűen azért, mert a kedvenc játékaim mind DX11-et használnak.

    [ Szerkesztve ]

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

  • huskydog17

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Abu85 #37 üzenetére

    "Benne van az eredeti kép a cikkben."

    Amit linkeltem az NV hivatalos weboldalán amit ők raktak fel, az talán hamisítvány? :)
    Szimplán ignoráljuk a frissített hivatalos anyagot?

    Akár 11 alatt akár natívan megy a D3D10, akkor is cseszheted a supportot RIS alatt.

    "Csupán elmagyaráztam neked, hogy miért nincs csúszka. A RIS-nek erre nincs szüksége, mert tud igazodni a képhez."
    Ja, csak nem biztos, hogy az az igazodás jó eredményt fog adni (lásd techspot teszt).
    Én meg szimplán elmagyaráztam miért felhasználóbarátabb az NV megoldása.

    "Az NV-nek a sharpeningje nem, tehát ott neked kell beállítanod, hogy jó legyen."
    Ja, egyszer beállítod, elmenti a profiljába és többet nem kell hozzányúlnod, továbbá itt a usernak van egy kisebb "szabad keze", a saját ízléséhez igazíthatja az élességet, míg AMD-nél egy fix élesítést kapsz azt kész ha nem tetszik ki lehet kapcsolni.

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

Új hozzászólás Aktív témák