Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz BusinessGuy #49 üzenetére

    Mint írtam, nem az van, hogy az NVIDIA sharpeningje rossz, mert nem az. Az van, hogy az AMD sharpeningje minimálisan torzít, meg az NVIDIA a saját megoldásával ezt nem tudja elkerülni. Ezt úgy képzeld el, hogy van mondjuk 100 képed a játék legkülönfélébb részeiből. Arra ráereszted ezeket. A CAS úgy működik, hogy mind a 100 képből torzításmentes, vagy minimálisan torzított eredményt ad. Az NVIDIA megoldása erre nem képes, tehát optimális esetben neked mind a 100 képre külön kellene beállítani egy ideális paramétert, amivel az eredmény jó lesz. De ez egy játékban kivitelezhetetlen, tehát ha a játék indulása előtt beállítasz egy fix paramétert, akkor abból a 100 képből kb. 90 torzításmentes, vagy minimálisan torzított lesz, míg a maradék 10 esetében látható torzítás jelenik meg a nagy kontrasztkülönbségű élek szélén. Ez a vezető oka annak, amiért a CAS előtt nem igazán alkalmaztak a játékok ilyen élesítést, mert persze lesz egy jelenetsor, amire jól fog működni, de lesz egy másik, amire rosszul. A CAS viszont dizájnból úgy van felépítve, hogy mindenre jól működik, ezért építik be ezt már a játékokban.

    Az egy teljesen más tényező, hogy neked mint felhasználónak amúgy belefér, ha a képkockák teszem azt 10%-ában lesz némi torzítás, pláne úgy, hogy ha ezt felfedezed, akkor kilépsz, bemész a driverbe, és átállítod a csúszkát, majd újra belépsz a játékba, hogy megnézd jobb lett-e a helyzet. Emiatt nem rossz az NV megoldása sem, de mondjuk egy játékfejlesztőnek már nem fér bele, mert ők általános megoldásban gondolkodnak, ahol nem kell nagy kompromisszumokat kötni, viszont nem akarnak kimutatható torzulásokat sem az effekt miatt. És itt nem feltétlenül kell szabad szemmel könnyen észlelhető torzulásokra gondolni. A legtöbb esetben az ilyen post-process effekteket úgy ellenőrzik, hogy kivonják a különbséget az input és az output között. Az így kapott kép, csak azokat a pixeleket mutatja, amelyek változnak az adott effekt hatására.

    Tehát még egyszer hangsúlyozom. Egyik megoldás sem rossz a másiknál, csak másképp működnek. Ennél egyszerűbben ezt nem tudom leírni.

    Egyébként valószínűleg idővel az NV is áttér majd egy hasonló sharpeningre, mert láthatóan van igény a fejlesztői oldalon erre, tehát megéri rá fejleszteni egy olyan effektet, amit oda tudsz adni a partnereidnek. Csak azok a partnerek olyasmi megoldást fogadnak el, mint amilyen a CAS. Most ugye a CAS effekttel nem valószínű, hogy nagy problémája van az NV-nek, mivel maga az effekt eléggé kevés erőforrást igényel, tehát még pusztán az effekt erejéig jobban is fut a Radeonokon, akkor is annyira kicsi a különbség, hogy a végső fps-re nincs igazán hatással. Ellenben mégis csiklandozhatja az orrukat, hogy a CAS úgy van megírva, hogy a Radeonokon gyorsabb kódot futtat, míg a többi hardveren szabványosat. Ezáltal például a GeForce-ok már abból hátrányba kerülnek, hogy ezeknek a hardvereknek FP32-ben kell számolni, majd a számolt eredményből lesz egy FP16-os adat konvertálva, míg a Radeonok eleve FP16-ban számolnak. Ez pusztán a számítás tekintetében azt jelenti, hogy az NVIDIA a hardver teljesítményének a felét bukja, tehát ha tudnának FP16-ban számolni, akkor kétszer gyorsabban dolgozna például a Turing. Emiatt lenne hasznos számukra egy hasonló effekt, ami ugyanúgy működik, mint a CAS, tehát a játékfejlesztők is alkalmaznák, és közben a Turing is FP16-ban számolhatna, mert mondjuk ezt a kódrészt szabványosra írnák. Az AMD sajnos nem írja szabványosra ezt, tehát hiába tud a Turing mixed precisiont, az nem használható azzal a kóddal, amit az AMD szállít. Ez azért különösen szánalmas egyébként, mert van már szabványos lehetőség packingre, Vulkan API-ban eléggé működik is, de az AMD-t nem érdekli, ők szállítják a saját zárt kiterjesztéseikhez a kódot. Az NV-nek itt sok esélye lenne, mert ha ők mondjuk ezt általánosan szabványosra írnák meg, akkor sok fejlesztő inkább az NV-től vinne egy CAS-hez hasonló effektet. Gondolj csak bele. Az AMD-t itt nem érné hátrány, és az NV hardverei is gyorsabban számolnának. Ellenben a CAS-szel, ahol az NV hardvereit a meglévő tudás ellenére hátrány éri, mert úgy van megírva a kód, hogy a beépített tudást nem tudja kihasználni. Szóval a jövőben szerintem az NV is csinál egy CAS alternatívát, és ha már kész lesz, akkor bedobják a driverbe is, utóbbi tényleg nem nagy meló. Leginkább a teszt része, ami időigényes.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák