Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dolon75

    aktív tag

    válasz totron #85 üzenetére

    Sokat gondolkodom, gyerekek okán, hogy lehetne jobb. Nincs jó ötletem, mindig arra lyukadok ki, hogy megfelelő családi háttér, általánosan elfogadott elvárások, célok, viselkedési minimumok nélkül nem megy,

    Amikor én voltam általános, összeszedték a jobb diákokat alsó végén egy "kísérleti" osztályba.
    Kétségkívül jó volt a gyerekalany, de mivel a tanárok semmivel sem voltak jobbak, mint a többi osztálynál, így tudást sem kaptunk sokkal többet. Viszont volt lehetőségünk megtanulni, haladni, nem azzal ment az óra, hogy csend legyen, meg ilyesmi...
    A felvételi arány is persze ezt tükrözte. De ez nem a tanárok érdeme volt, hanem egyszerűen annyi, hogy szűrtek minket, jobb volt a kiindulási alap.

    Néha, látva a mostani általános iskolásom osztályát, azt kívánom, bárcsak lehetne így szegregálni, miközben tudom, hogy ez nem lenne fair.
    De basszus (bocs...), amikor az osztály haladna, és pár gyerek miatt nem tudnak, az nagyon nagy baj.

    Szintén saját élmény, hogy középiskolába kerülve (épp hogy felvettek egy technikumba, olyan gyenge felvételit írtam), fél év nehézség után simán felvettem a tempót, de ez viszont már a tanároknak volt köszönhető, akik nem hagytak annyiban.

    Innen a főiskola már nem volt gond. Se bekerülni, se elvégezni.
    Mondhatni, szerencsém volt.

    Most gyerekek nálunk az iskolát úgy fogja fel, hogy jaj, kötelező....
    Nem szeret tanulni, mert az anyag is célszerűtlen, nem értik, minek ez nekik, tanárok ugyanazt tanítják, mint 30 éve, mert nem akar energiát tenni abba, hogy frissítse a mondandóját.

    Középiskola kicsit jobb, mert oda azért mennek fiatal tanárok, akkor már másképp látják az oktatást.

    Nálunk ez a helyzet. Lehet, másnál más.

    Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah

Új hozzászólás Aktív témák