Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • totron

    addikt

    válasz dolon75 #83 üzenetére

    A minőségi oktatás folytonosságát nehéz biztosítani. Volt, hogy 1 évad alatt 3 osztályfőnök jutott. Rengeteget számít a jó tanár, egy megszerettetheti a területét egy életre, ugyanígy meg is utáltathatja, s fel sem tűnik talán a szülőnek, a gyereknek, hogy amúgy ő abban jó is lenne, szeretné is, csak hát a kapcsolódás nem sikerült jól, mondjuk így.

    (#82) Hi!King, az interaktivitást pártolom én is, ugyanakkor aki hivatásszerűen űzi az okítást, azt mondja, több energiát kíván, így ez egyfajta prémium állapot lehet csak, nem a közoktatásban kamatoztatható. Meg aztán partner is kell az ilyenhez, ahogy dolon75 is rávilágított, valaki mindig ki fog esni, s általában a többség nem vevő erre, így ami alapjáraton x+2 energiát kívánt volna, az össznépi érdektelenség/elutasítás esetén x+22-vel járna, ami meg kinek kell. Ezen a ponton beszúrható az örökbecsű kérdés, vagyis hogy hanyadrészt tükrözi a közreadó tehetségét, elhivatottságát a szakmában az érdeklődés felkeltésének sikeressége. Nincs rossz gyerek, csak rossz tanár? Vagy fordítva? Persze a gyakorlat nem ezekről a végállásokról szól, de nem mindegy mi a fejekben a sorvezető, ami nehéz pillanatokban gellert ad, kitartást hoz.

    Az ilyen fajta sikertelenség meg könnyen felkorbácsolja az egót, spirálba küldve tanítót és tanulót, a tanár egyre jobban elvárja az elismerést emberileg, szakmailag, de egyre inkább a sokat markol, keveset fog elve fut csak. Ez pl. gyakran megjelenik úgy a gyerek felé, hogy márpedig az én tárgyamat szeresd, arra készülj a legtöbbet, mi az, hogy vannak más tárgyak, mi az, hogy be kell osztani az energiáidat, az időd. Ez pedig nyilván röhej.

Új hozzászólás Aktív témák