Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hi!King

    őstag

    válasz k-adi #97 üzenetére

    "Ugyanez igaz egyetemen is, mert nem minden középiskolában van rendes fegyelem, így amikor gólyaként bekerülnek, az első időszakban még ott is megy a "móka"... mert akármennyire is próbálja bizonygatni itt valaki (lusta vagyok visszakeresni.) hogy 18 évesen felnőtt... ja papíron max."

    Szerintem sem felnőtt 18 évesen az ember a legtöbb értelemben, de abban az értelemben igen, hogy már nem fogod alapvetően megváltoztatni a személyiségét, a hozzállásnak már csak a felső rétegei faraghatóak.

    Ettől függetlenül a figyelmet pusztán fegyelemmel kivívni a pedagógia kudarca.

  • dolon75

    aktív tag

    válasz Hi!King #91 üzenetére

    Szerintem a 99%kal nagyon túllősz. Alsóban biztosan ott van még az újdonság varázsa, ami aztán elmúlik. De középsuliban azért előjön, kit mi érdekel. Felsőoktatásba meg a többség azért mert, hogy megtanulja, amit választott, nem? És így nem csak nyűg az anyag.

    Én nem tapasztalom, hogy a gyerekeim érdeklődését bárki is megpróbálta volna letörni. Az más kérdés, hogy nem mindig tudták kielégetni a kíváncsiságukat, de soha nem fogták őket vissza.

    Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah

  • k-adi

    nagyúr

    válasz dolon75 #100 üzenetére

    "Én sokkal nagyobb szigort, fegyelmet várnék, mint amit tapasztalok."

    Én is, nyilván valamilyen értelmes és nem katonasági szintet, de most már nagyon átbillent a diák-oldalára az a bizonyos mérleg... így lassan drasztikus lépések kellenek, mert már a jobb sulikban is egyre nehezebb tartani a fegyelmet

    (tanár nem mer semmit tenni mert másnap a szülő keresztben lenyeli --> innen eljutottunk oda hogy most már a gyerek aznap nyeli le..)

    Aztán meg mindjárt jönnek és támadnak itt kommentben hogy de akkor hogy bontakozik ki meg odavész a kreativitása a gyereknek stb stb...

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Hi!King #101 üzenetére

    "Ettől függetlenül a figyelmet pusztán fegyelemmel kivívni a pedagógia kudarca."

    Pedig alapvető fegyelem nélkül nincs figyelem.

    Hogy figyeljen az a diák amikor a hátsó padsorban az agyilag elmaradott hülyegyerek zavarja az órát és a tanár fókusza az óra felében rá megy el?

  • Hi!King

    őstag

    válasz dolon75 #100 üzenetére

    Olyan fegyelmező módszerekkel nem vívható ki a diákok figyelme, amelyek egykor, főként diktatórikus vagy katonás társadalmakban beváltak. Főleg nem akkor, amikor számos olyan tényező tereli szét a figyelmét a diákoknak, amely korábban nem, vagy nem így létezett.

    Másrészt saját tapasztalatom is volt anno iskolában, hogy volt olyan tanár, aki nem fegyelmezett, mégis a kommunikációja alkalmas volt arra, hogy odafigyeltek a diákok, és nem rendetlenkedtek órán. A legrosszabbak meg azok voltak, akik felbaszták az agyukat, és akkor jött valami célzott vagy kollektív büntetés, őket soha nem tudták tisztelni a diákok, és az ő óráikon volt a legtöbb probléma.

  • Hi!King

    őstag

    válasz dolon75 #102 üzenetére

    Beleveszem azokat is, akiknek az érdeklődésük annyiból áll, hogy valamely tárgy vagy tárgyak jól mennek nekik, mert jók hozzá a képességeik, de ettől még nem érdekli őket.

    Ha végiggondolom a középiskolai osztálytársaim érdeklődését, ketten voltunk, akiket az informatika érdekelt, volt egy, aki szeretett gyerekekkel foglalkozni, és tanítónő akart lenni (az is lett), a többinek semmilyen érdeklődése nem volt. Ettől még volt olyan, aki jogra felvételizett, volt aki közgázra, olyan is, aki környezetmérnökre, de nem csak fingjuk nem volt arról, hogy ezekkel milyen lehetőségek vannak, de tényleg nem is érdekelte őket. Persze ez ebből a szempontból egy rossz osztály volt, tágabb környezetemben azért sokan vannak, akik elvileg céltudatosan választottak, de azok között is a többség nem azért tette, mert érdekli a terület.

    A helyzet az, hogy még levelezőn gazdasági MSc-n, amit infós szak után sokkal később végeztem, és ahová csupa felnőtt dolgozó embert járt, ott is ugyanezt tapasztaltam. A 30 fős évfolyamból 3 ember volt, akivel egyáltalán bármilyen gazdasági témáról lehetett beszélni. Különösen feltűnő volt, mikor egy-egy oktató vizsgán, záróvizsgán vagy csak órán egy közvetlen kontextuson kívüli kérdést tett fel (egy példa amit konkrétan megkérdeztek egy hallgatótól: az akkoriban bevezetettt Diákhitel 2 esetén tud mondani arbitrázs lehetőséget), és nem az, hogy nem tudtak válaszolni, de nem is értették, hogy hogy kapcsolódhat ilyesmi a tananyaghoz.

    Jó, végiggondolva a nem reprezentatív környezetemet nézve is túlzás a 99%, a 90% közelebb áll a realitáshoz. Hozzáteszem, a környezetemben felül vannak reprezentálva a diplomások.

  • Hi!King

    őstag

    válasz k-adi #103 üzenetére

    Az okokat-okozatokat kellene felismerni, mert a közhelyekkel ellentétben nem az a fő ok, hogy kevesebb eszköze van a pedagógusnak a fegyelmezésre, hanem az, hogy sokkal több ingert kapnak a gyerekek, ezért már nem lehet úgy tanítani, mint 50 évvel ezelőtt, modernizálni kell a módszereket. Ez egyébként pontosan azért nem fog sokáig változni, mert a lakosság nagy része a fegyelemre alapú poroszos oktatást preferálja, abból kiindulva, hogy ő is ezt kapta, és embert faragtak belőle. Ráadásul rossz a visszacsatolás, mert minél inkább ezt a rendszert erőltetjük a mai világban, annál erősebbek lesznek azok a problémák, amikkel te is indoklod a régi módszerek erősítésének igényét.

  • dolon75

    aktív tag

    válasz Hi!King #106 üzenetére

    Megkérdezhetem, hogy mikoriak ezek a tapasztalatok?

    Egyébként szerintem nem vagyunk véleményben távol egymástól, csak a megközelítésünk más.

    Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah

  • dolon75

    aktív tag

    válasz Hi!King #107 üzenetére

    Én azt látom gyerekeimnél, hogy a szülőt (mint a társadalmi "elváró") sokszor pont nem érdekli, mi van a suliban.
    Nem érdekli, hogy tanítanak, poroszos, nem poroszos, nem számít sokaknak. Menjen át, vegyék fel középsuliba, aztán majd lesz valami. Eddig látnak, és nem is akarnak távolabb nézni.
    Én az elvárások hiányát is problémának látom.

    Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah

  • Hi!King

    őstag

    válasz dolon75 #108 üzenetére

    Nagyrészt régiek, 2005-ben érettségiztem, akkor mentem egyetemre, a legfrisseb tapasztalataim 2012-14, mikor levelezőn tanultam, illetve idén estin tanulok egy harmadik egyetemen.

    De az a durva, hogy amiket mostanában hallok ismerősöktől, rokonoktól, illetve gyerekeiktől, a helyzet nem sokat változott.

    Pont az a lényege a jó oktatási rendszernek, hogy még azzal is tud mit kezdeni, hogy a szülő idióta. Magyarországon nagyon rossz helyen áll abban a ranglistában, hogy a szülői háttér mennyire determinálja az iskolai teljesítményt, illetve azt hogy a gyerek meddig jut iskolai végzettségben. Ezt azzal szokták magyarázni, akik védik az oktatási rendszerünket, hogy de hát nálunk nagyon sokan vannak a leszakadt rétegekből. Ja, csak egy ilyen mutatót pont innen kellene, és arányaiban innen lehet legjobban javítani.

    Szóval de, pont az számít sokat, hogy poroszos vagy nem poroszos. A poroszos oktatási rendszer csak a jobbakkal tud mit kezdeni, azokkal is egyre kevésbé.

  • hallador

    addikt

    válasz vndlczndr #44 üzenetére

    BTW a VLAN a 2950-es Catalysten is VLAN, és az IOS nyelve is elég rokon mondjuk egy RouterOS-sel, max picit más a szintaxis. A BGP sem változik kétévente...

    Ez az, és alapvetően a Trabant-ot pont ugyanúgy kell vezetni, mint a 8-as Golfot, semmi nem kell hozzá fejlődni német - német, mindkettőnek van köze Zwickau-z, ja várj, a "felnőtt" nyugdíjas korhoz közel álló állami szférában "dolgozó", "senior" rendszermérnökök szerint épp az Unió, Amerika, de ha ezek nem, akkor Merkel a hibás. (lefordítva, ha ő hülye a 8-as golfhoz a fiatal miért akarja tudni)
    Azzal semmi baj nincs, hogy pontosan ezek az emberek gondolkodnak úgy, amit leírtál. Cserébe akkora arca van, mint a bécsi kapu. Az az a versenyszférában ezek az emberek semmit nem érnek, konkrétan 0-t.
    Egy ilyen felfogású ember, hogyan köt majd be egy pl Cisco x9508-at? - aminek a 90%-a hálózat, csak datacenter hálózat, nem routing&switching. Ma már az Layer2-re nem sok szükség van, mert ma már azt tudja egy gyengébb képességű informatikus is.
    Szóval értem az érveidet, csak, a felfogás amit képvisel, ma max a magyar egyetemen nagy dolog a való világban ezek az érvek olyanok mint a Patyomkin faluk voltak.
    Semmit nem érnek, valódi önfejlesztés, és tudás nélkül. Amit pedig az egyetemen kellene megtanítani, nem pedig egy gyakorlatban nem soakt érő CCNA szintet adni, majd a magyar egyetemek majdhogynem úgy adnak el egy köztudottan elméleti alapokat biztosító vizsgát, ami gyakorlatban semmit nem ér 4 félév alatt, amit amúgy mindennel együtt 3 hét alatt egy mérnök informatikus hallgatónak le kell tennie, mert kb a CCNA ennyit ér, ezért szoktak a hanyatló nyugaton legalább egy CCNP, de inkább CCIE szintet biztosítani, ami mint megtudtuk túl van misztifikálva a való világban pedig a keleti blokk egyetemei nem sokat érnek a versenyszférában.

    De elmondhatják a magyar állami vállalatocskák és a "versenyszférában" "dolgozó" "bankok", hogy nekünk van 33 Senior rendszer mérnökünk, akiknek van diplomájuk. Persze, hogy ez mit ér az mindegy, mert nem a versenyszférából élnek, így majd fizeti az EU.

    Persze persze azt nem szokták hozzátenni, hogy egy ccna 600$, a ccnp 1200$, a ccie minimum 2 - 4000 $ csak a vizsga, a tanfolyamok, amit egy jobb egyetem biztosít ennek az ötszöröse is lehet. Az az pénzbe kerül, az meg nincs. Cserében arc van, csak, mire?

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • net84

    őstag

    válasz dolon75 #88 üzenetére

    Ezzel egyet értek. Nem is az a lényeg, hogy ez marketing vagy kell-e a tudás a gyereknek. Ha ezzel hirdeti, papíron ez van, de a gyakorlatban kb. semmivel sem több a tudás, mint egy mezei heti 1-2 órát tanult gyereknél...

    Az elsődleges cél az általánosban az lenne, hogy tanulni, logikusan gondolkodni megtanuljon. Alsóban az alap dolgokon (írás, olvasás, számolás) mellé ezen kívül más nem is kell. Nálunk a második (nemzetiségi) nyelvet úgy tanulják, hogy észre sem veszik. Igaz szavakat kell gyakorolni a szókincshez, de ez kb. kimerül az egyszer-kétszer átolvasásban. Felsőben aztán a szaktantárgyak, aminek teljesen jó alapja lenne az alsóban megszerzett tudás.

    A szakkörök és egyéb sporttevékenység esetén sok helyen azt látom, hogy a szülő saját megfelelési kényszerének és/vagy nem beteljesült álmának rendeli alá a gyerekét... és ilyenkor megy a rohanás minden délután. Nem szabtunk gátat a szakköröknek, sportnak (kivétel a foci, azt nagyon elleneztem). Maga dönthetett, dönthet, hogy mit szeretne csinálni. Egyetlen sportolási igénye volt, az viszont nincs a korcsoportjába, így jelenleg velem kell beérnie :DDD .

    #95 k-adi - nem az a lényeg, hogy szakosodjon, hanem ha már ilyet hirdet egy iskola, akkor az valós képesség legyen a végén. De még ez sem kellene. Cserében az egységes technikai és "tudásbeli" feltételek elengedhetetlenek lennének. A digitális oktatási anyagok egy csomó dolgot segítenek megérteni, lekötik a gyerekeket (a felnőtteket is sokkal jobban) az interaktív órák. Az úgy nehéz, ha az egyik intézmény 2-3 évente lecseréli az összes tantermében a projektort, interaktív táblát, a másikban pedig összesen van 2, azok is 10 évesek. Az első intézményben a lecseréltek ahelyett, hogy felkerülnének a másik intézménybe (mert gond nélkül lehetne őket még évekig használni), mennek a veszélyes hulladék konténerbe vagy széthordják a kollégák. Megy a sírás a pedagógusok részéről is (mivel érintett is vagyok, így szívfájdalom nélkül beszélek), hogy mennyire leterheltek és mennyire nem kapnak segítséget. De kaptak, csak elbohóckodták. Kaptak képzést a digitális tananyag előállításához. Kaptak alapozó képzést, hogy ne legyenek hülyék a digitális világban. Mivel ezek e-learningben mentek, így könnyel lehetett "csalni". A meghirdetés után 1 héttel megvoltak a vizsgakérdések. Olyanok vizsgáztak 100%-ra, akik a Word-öt nem találták meg a gépen a gyakorlatban... Ha egy ikon nem bal felül a 3. oszlopban volt, akkor nem tudott belépni a krétába... Soroljam még? Ezekben is komoly reform kell. Attól még nem szakosodás, hogy modern körülmények között tanítunk és tanulnak a gyerekek. Csak alkalmazkodunk a felgyorsult és pörgő gyerekekhez. Amint kicsapod az interaktív tananyagot, mozgatod, rendezed a dolgokat a szöveges magyarázatod mellett (látja vizuálisan ábrázolva), már oda is szegezted a szemét és a fülét. Ha felcsapod a könyvet és a vastagon szedettet lediktálod a füzetbe, kivetítesz 2 képet, a gyerek robotként végrehajtja és annyi marad meg neki, hogy egy újabb unalmas és fárasztó óra... No ide kell az első reform...

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz proci985 #89 üzenetére

    Most, hogy mondod... én is. De én fel is adtam. Igaz valahol akkortájt szűnt meg az érdeklődésem, amikor már gépen is terveztünk és rájöttem, hogy így max droidnak leszek jó. Azzal a tudással egy önálló tervezésre még teljesen alkalmatlan voltam (a különféle számításokat legalább belénk verték).

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz Hi!King #92 üzenetére

    A megfelelő egyensúly megtalálása már az oktató feladata és kötelessége lenne. Amit elég felületesen érinteni, arra pont elég az a 2 perc ("tudjanak róla, volt ilyen, de erről ennyit pont elég tudniuk").
    Ha az egeres példámnál maradunk, akkor az egész "honnan tudja a gép, hogy merre kell a kurzort mozgatni?" kérdés megválaszolása magyarázattal 10 perc. Ebből 5 perc nagyon alap, itt 1 perc sem a golyós egér. A második 5 perc már a fiamnak sem volt annyira emészthető a 0/1, bináris dolgokkal, de még az optikai/lézeres felület letapogatásnál volt érdeklődés és felfogási hajlandóság... :DDD A golyós téma pont a működési elv miatt jött/jön nagyon jól sok esetben (pl. mikor a rasztertárcsa vagy hasonló finom mozgás visszaellenőrzéséről beszélek "laikusoknak", kezdőknek, akkor jó az egeres példa - ha még ismerik...).

    #96 dolon75 - Változó. Az általánosban 16-fős a legnagyobb létszámú osztály, de van, ahol csak 5-en vannak. De tanított 34-36 fős osztályokban is (állami iskolában kezdett, vissza is ment volna, de arról én beszéltem le, miután én is eljöttem és a siralmas állapotok azóta sem változtak).
    Most összevonások esetén van csak 20 feletti létszám. Neki nem gond a 30-40 fő sem. Azon kollégáinak viszont igen, akik a kis létszámhoz szoktak hozzá, mindig is ilyen környezetben tanítottak. Náluk kijönnek a fegyelmezési és egyéb hiányosságok, amint nagy létszámmal kellene foglalkozni.
    Emellett szakközépben szintén kis "létszámozik" (szakmai képzésen nincs is nagy létszám már sehol). 10 fő felett amúgy sem lehet dolgozni velük.
    Említetted korábban a szegregálást. Ha nem is így fogalmazva, de kellene most is valami szűrés (mi is szenvedünk 1-2 nem ide illő gyerek miatt, más a nemzetiségi hovatartozása is, de ide hozták a szülők, mert a körzetes iskola már úgy néz ki mintha egy szegregált saját nemzetiségüknek megfelelő intézmény lenne...pedig a viselkedés és az értelmi szint kb. arra az iskolára elegendő - nem szép ezt mondani, de akin a felzárkóztatás sem segít, attól el kellene köszönni a többi érdekében).
    Régen rossz, neveletlen gyereknek hívták és valamilyen formában, de beleverték az anyagot és a "fegyelmet". Minimális volt a kihulló.
    Most kap egy 3-4 betűs rövidítést a "betegsége", 2-5 főt ér fejkvótánál és beteszik a hátsó padba. Számos tantárgyi felmentéssel megy végig az általánoson és kb. le is mondanak róla a legtöbb esetben... és a szülőnek is mennyivel egyszerűbb, nem kell annyit szenvedni a nyelvtannal, idegen nyelvvel.

    Read only...

  • k-adi

    nagyúr

    válasz net84 #112 üzenetére

    "Nem szabtunk gátat a szakköröknek, sportnak (kivétel a foci, azt nagyon elleneztem). Maga dönthetett, dönthet, hogy mit szeretne csinálni."

    a focit miért ?

  • dolon75

    aktív tag

    válasz net84 #114 üzenetére

    nálatok így kis létszámok vannak, az azért sokat segít.

    a lemaradó gyerekeknél én arra gondolok, hogy eleve a szülő a problémás. nem ad neki célt, vagy túl nagy célt akar, ahogy net84 is írta, saját maga miatt. nem a gyereket nézi.

    mit kezdjen ezzel egy tanár igy...

    Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah

  • dolon75

    aktív tag

    válasz k-adi #115 üzenetére

    nálunk a foci (Budapest, kulvaros, kis klub), azért nem lett, mert korbeneztem, korbefuleltem az első pár edzés alatt a szülők között.

    "rugd fel legközelebb!"
    "nem érted? támadni kell, ne hagyd magad!"
    "hülye edző, nem tudja hogy kell csinalni!"
    stb.

    Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah

  • Hi!King

    őstag

    válasz dolon75 #117 üzenetére

    Az élsport utánpótlása (különös tekintettel a csapatsportokra) a legalja mind szülők, mind a gyerekeik szempontjából. A szülők erőszakosan nyomatják a gyerekeiket, még össze is vesznek az edzővel, ha mondjuk nem az ő gyerekük kerül a kezdő keretbe, mikor szurkolnak a gyerekeiknek, úgy viselkednek, mint a Fradi B közép, a gyerekeknél rossz börtönhierarchia alakul ki, az iskolaihoz képest sokkal brutálisabb farkastörvényekkel, az edzők jelentős része pedig idegbeteg, aberrált, szadista, vagy ezek tetszőleges kombinációja. Ezt abból a tapasztalatból írom, hogy gyerekkoromban magam is sportoltam ilyen klubban, illetve a családomban mindenki, olyan is van aki közel élsportoló volt utána, meg olyan is, aki edzősködött, meg olyan is, aki egyetem mellett bírúként fújt gyerekmeccseken.

    Emellett az összezárás van balhés ügyek esetében, a szexuális zaklatásos ügyek, amik előkerülnek manapság, csak a jéghegy csúcsa. Meg vannak dolgok, amiket mindenki, kívülállók is tudnak, de mindenki leszarja, mert szerintük a rendre nevelés a legfontosabb, pl. mikor az amúgy trágár szájú edző tusfürdővel mosatja ki annak a gyereknek a száját, aki ronda szót ejtett ki a száján, vagy a rendetlenkedő gyereket ugrókötéllel veri meg.

  • net84

    őstag

    válasz k-adi #115 üzenetére

    Nálunk a focilabda tojás alakú. ;) Van némi ellőítéletem a "focistákkal" szemben? Biztos!
    Egyébként pedig nem fogok a gyerek helyett sportot választani, ha valami komolyan érdekli, akkor majd szól. A lehetőséget megadjuk hogy megismerjen mindent, ami felkelti a kíváncsiságát (az anyagi és technikai feltétel is adott hozzá - egy versenyautót nem tudok a falról leakasztani). Foci, kosárlabda, röplabda, íjászat, falmászás - amikhez eddig hosszabb-rövidebb köze volt/van.
    De nincs erőltetve semmi. Mindig csak annyit és azt, amennyire és amire szüksége van. A napi mozgása meg van (az igénye is), azért pedig nem fogom hajtani, hogy versenyszerűen sportoljon (csak, hogy dicsekedhessek/felvághassak vele).
    A komolyabb és nem bohóckodós (foci/kosarazás) sportolást viszont ki (is) kell érdemelni (rossz magaviselet, rossz tanulmányi eredmény és máris csak "nézőként" jöhet velem az íjászatra vagy ugrott az adott hétvégi tervezett célba lövészet). A tanulás rovására nincs sport - ebben legalább az anyja is támogat :DDD .

    #116 dolon75 - tudom, sokat jelent a létszám. De láttam a rossz irányt ott is, ahol szintén kis létszám volt és láttam a jó példát ott, ahol 30+ létszám van. Sok változós egyenlet, ahol csak egy változó a létszám...

    #118 Hi!King - nem csak az élsport és csapatsport lehet negatív élmény h*lye, oda nem való edző/tanár lehet bárhol... Sok esetben a szülőt sem érdekli, hogy a gyerek panaszkodik az edzőre, inkább hajt ő is.

    Read only...

  • Hi!King

    őstag

    válasz net84 #119 üzenetére

    Az élsport utánpótlásban nem hiba, hanem a rendszer része, mivel ott szinte teljesen kizárt a visszacsatolás a problémákra. Egyébként az oktatással ellentétben az élsport esetében nem vagyok 100%-ig biztos, hogy lehetséges nem embertelen eszközökkel világszintű eredményt elérni, eleve normális esetben a gyerekek már túlkorosak az elkezdéshez, amikor már el tudják dönteni, hogy akarják-e ezt.

  • net84

    őstag

    válasz Hi!King #120 üzenetére

    Sok egyéb hiba is van a rendszerben, de ténylegesen embrtelen, amikor 24-26 évesen kiégve, olyan izületi problémákkal küzd a fiatal, ami egy 40-50 évesnek sincs még. Több sportágban is borítékolható ez a végkimenetel.
    A bánásmódnak viszont nem kell(ene) embertelennek lennie. Ez csak a könnyebb út az edzők részéről. Szerintem...
    De nagyon eltértünk már a témától :DDD .

    Read only...

  • dolon75

    aktív tag

    válasz net84 #121 üzenetére

    és semmire se jutottunk, mármint megoldás ügyileg

    Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah

  • net84

    őstag

    válasz dolon75 #122 üzenetére

    Mármint mi innen? Szerintem ehhez kicsik vagyunk.
    Akik meg tehetnének bármit, azoknak meg jó, ahogy van (politikus, tanár, oktató, int. vezető). Ha a szakmai részt nézzük, azon belül az IT-t, akkor még mindig van egy-egy kimagasló eredmény, ami miatt a globális újra szervezés lehetősége fel sem merül. Az meg, hogy kevés, a piac többet is fel tudna venni, az igaz szerintem most a legtöbb ágazatra. A multikat ki tudjuk szolgálni "szak"emberből (max egymást gyilkolják a munkaerőpiacon a jó szakemberekért) és gyártósori melósból is. A többi nem számít, ők túl kicsik a rendszerben...

    A "reform" legnagyobb ellenfelét abban látom, hogy az oktatásban (bármelyik szinten) tevékenykedők döntő többsége csak ott, a saját kis "buborékában" tapasztal. Esetleg lát egy-két nyugati intézményt (felületesen), de azt egyből felismeri, hogy egy olyan rendszer kialakítása, bevezetése mögött nagy meló van. Erre pedig nincs hajlandóság és lentről építkezve lehetőség sem. Ezt könnyű a pénzre, a bérekre fogni, de szerintem a dupla bér és a fejlesztésekre adott forrás önmagában nem oldaná meg a problémát (a szükséges plusz tudás hiánya miatt - ugyanúgy érdektelenségbe fulladna minden egyes továbbképzési kezdeményezés is).

    Read only...

  • dolon75

    aktív tag

    válasz net84 #123 üzenetére

    csak valami olyan koncepció működne, amit 10-15 évre megterveznek, társadalom számára elmagyarazzák, és tesznek róla, hogy ha váltás jön a vezetésben, akkor is menjen tovább.
    nem alaptorvenyre gondolok hanem valódi politikai párbeszédre.
    És emiatt erről ennyit. ☹️
    és fiatal, és az agilisabb tanárokra építve.
    ehh...

    Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah

  • net84

    őstag

    válasz dolon75 #124 üzenetére

    "ehh..." - igen
    Legalább 10 évvel el is vagyunk maradva... Majd talán az unokáink...

    Read only...

  • Balu77

    őstag

    Nos a magyar oktatás egy katasztrófa. Legalábbis 20-25 éve is az volt és most is az. Programozóként végzett diplomás emberkék alapvető fogalmakkal (olyan szavakkal, mint router, switch, dhcp, stb.) nincsenek képben! Mákom hogy anno a fősuli mellett már dolgoztam. És csak összehasonlításképp: voltam a 3 napos intenzív windows server tanfolyamon és több hasznosat tanítottak meg, mint a fősulin anno fél-egy év alatt! Amúgy aki a diplomára esküszik, annak ajánlom hogy gondolkozzon el inkább olyan papírok megszerzésén, mint a cisco (CCNA, stb.), microsoftos és hasonló képzések... Sokkal előrébb lesz!

    izé

  • válasz Balu77 #126 üzenetére

    Kérdés hogy pl a DHCP ismerete mennyire alap.
    Bár bele gondolva DHCP-vel valószínűleg egy nem programozó is találkozhat :)

  • Balu77

    őstag

    válasz aprokaroka87 #127 üzenetére

    Ha egy a számtech iránt érdeklődő még érettségével sem rendelkező ismerősöm ennek utána tudott nézni és felfogta, akkor egy egyetemet végzett szakmabeli programozónak ez a legkevesebb minimum lenne, mert ha nem tudja nem hogy diplomát nem adnék neki, de még a középiskolai számtechből is megbuktatnám. Már ha tanár lennék. :D

    izé

Új hozzászólás Aktív témák