- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Androidos tablet topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- OLED TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen egeret válasszak?
- 3D nyomtatás
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autós kamerák
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Claude Leon
senior tag
válasz t72killer #44 üzenetére
1. Ha nagyon elcsúsznak, az árnyalat is elcsúszik, nem ca lesz
(illetve az egész eljárás a ca-ra épít )
De ha belenéztél a szabadalomba, feltűnhetett, (már ha valóban gyakorlati kísérletek eredményét skiccelték bele), hogy elég konkrétan irányítottak és koncntráltak az árnyalatok, így igen ritka esetben csúszhat el.2. a duplázott zöldnek a szűrős megoldásokban is árnyalatterjedelmi okai vannak, ebben a megoldásban esetleg a zöld helyen levő pixeleket nagyobbra faragják, hogy ne telítődjenek túl hamar, probléma nem ebből lesz.
Erős különbség még a bayerhez képest, hogy nem különböző területek színeit elemezve kell kitalálni, hogy milyen lehetett az eredeti, hanem egy terület konkrét színét bontja szét.
Az megint más kérdés, hogy a színszűrő szelekcióját valamennyire az érzékelésünkhöz lehet alakítani, míg itt csak a konrét tartományokat lehet elkülöníteni, de a tartományok lefutása már kevésbé irányítható, ezért jobb volna 5-6 tartományra bontani a spektrumot, hogy abból finomabban lehessen árnyalatot számolni.Tulajdonképp ezzel a megoldással az érzékelő már kész színárnyalatot (meg világosságot és telítettséget) is visszadhat, mert ehhez minden adat fellelhető az érzékelő 3 megfelelő pixelén.
(persze a foveon is hasonlóképp)[ Szerkesztve ]
-
scarabaeus
őstag
válasz t72killer #44 üzenetére
"Az emberi szem a zöldre a legérzékenyebb - ezért van a Bayer szűrőn 1 egységben 2 zöld pixel (RGGB). Ezt hogy oldják meg itt? lebutítják/szűrik a kék és vörös régiót?"
A 3 szín 2x2 elrendezés miatt kellett, és ha már arra vagyunk legérzékenyebbek, azt választották. Negyediknek néha választanak mást is, fehéret, ciánt, néha meg felrúgják az egész 2x2 elrendezést.
Quoth the Raven "Nevermore."