Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • forumpista

    tag

    válasz mekkGyver #13 üzenetére

    "ezért én is azt támogatom, hogy terjedjen el minél gyorsabban, de a sofőrök felelőssége meg kell, hogy maradjon, mivel az autó még mindíg csak egy eszköz, amit a használója irányít, akkor is, ha az önálló döntéseket is hoz."

    De ez igy nem fog menni.
    Gondolj bele:
    egyik oldalról tiltják a vezetés közbeni beszélgetést, a telefon b@szkurálást, lassan már azt is hogy az anyóssal beszélj mondván hogy eltereli a sofőr figyelmét, növeli a reakció időt stb. és ez balesetet okoz.

    A másik oldalról meg elvárnád hogy egy ember, akinek a keze nincs a kormányon, a lába nincs a pedálokon és a közlekedésnek semmilyen szinten sem aktiv résztvevője (bambul, zenét hallgat, extrém esetben elalszik), az közbe tudjon avatkozni olyan szituációkban amikor már annak a gépnek sem megy, aminek a reakció ideje, környezeti információja (lidar, infra stb) sokkal jobb mint az emberé... Nekem erről az egészről mindig a nesze sánta itt egy púp jut az eszembe...

    Elég csak arra gondolni, hogyha mindkét kezed melletted pihen, és félre kéne rántani a kormányt 100-as tempónál, mennyi idő amig a kezedet a kormányra helyezed és ez idő alatt hány métert tesz meg a kocsi. Ha ez 0.5 sec, akkor 14 métert tettél meg ahhoz képest, akinek a keze a kormányon van, ami pont elég egy gyalogos kivasalásához.

    Összegezve, ha valamit ma nem tudunk elvárni az aktiv emberi vezetőktől, akkor óriási hülyeség ennek a többszörösét elvárni egy passziv "utastól".

  • Plazmacucci

    félisten

    válasz mekkGyver #13 üzenetére

    A kocsi "lát" a sötetben csak úgy mondom, de még sem ált meg. Nem fura egy picit?

    Vissza kell vinnem pár kazettát.

Új hozzászólás Aktív témák