Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    Mire jó az APU-s jövőképet emlegetni, és egyetlen igazi APU-s tesztet sem futtatni? :F

  • dezz

    nagyúr

    válasz MZperX75 #195 üzenetére

    "a táp szerintem 4-5 W max load-nál ,idle 2-3W."

    Egy 250W-osnál? Nem hinném... Ha 80%-os hatásfokú, ami már jónak számít, akkor 250W-os összfogyasztásból 50W jutt a tápra! Alacsonyabb összfogyasztás mellett a táp saját fogysztása is alacsonyabb, de egyre rosszabb a hatásfok, és eleve van a tápnak egy konstans saját fogysztása is, ami lehet 10-20W.

    (#194) Sinesol: Megint? Ezt azért alá kellene valamivel támasztani... G860? Régebbi proci nem jutott az eszedbe? Gyártják még egyátalán?

  • dezz

    nagyúr

    válasz Sinesol #330 üzenetére

    "meg is veheted pcx nel vagy barmeik boltban"

    Egyelőre, idén befejezik a gyártását...

    "a g 860 is csak annyira regi mint a g555"

    G860 - Launch Date: Q3'11
    G555 - Launch Date: Q3'12
    A G555 4 hónapja van a piacon, a G860 pedig 16. Csak röpke egy év a korkülönbség...

    Ezek után nem tudom, ki a "fogalmatlan", komám... LOL.

    Mellesleg ugye annak tudatában, hogy az új konzolokban AMD APU lesz, bizonyára az Intel nem-APU-i ajánlhatók legjobb szívvel (szerényebb) játékos konfigurációkba...

    (#332) MZperX75: Meglepő, hogy ilyen jó hatásfokú az ő 600W-os tápjuk, illetve ilyen alacsony a saját fogyasztása, de közel sem kizárt. Lényeg, hogy 5-10-20W is lehet a különböző tápok között, így pár W különbségen nem érdemes fennakadni.

    Köszi, megjegyzem ez nem azt jelenti, hogy mindenhez értek, én speciel elsősorban a monitorok belső világában vagyok otthon, és konyítok valamicskét az elektronikához (ha már elektronikai fejlesztéssel foglalkozom privátban).

    (#333) Sennalacy: Egy bazidrága játékkonzol nem valószínű, hogy olyan slágertermék lenne, mint egy menő okosteló. Más szóval kevesen vennék, így a rá fejlesztő játékkészítőknek sem lenne túl jó üzlet. A vége az lenne, hogy a gyártónak mélyen áron alul kellene adnia, azaz ráfizetés lenne. Egy Kaveri szerű chippel viszonylag olcsón is messze a mai konzolok grafikai képességei fölött lesznek, amit a low-level hozzáféréssel sokkal jobban ki tudnak használni, mint egy jóval erősebb hw-t a DirectX-en keresztül. Az utóbbinál nagyobb lehet a felbontás, stb., de igazán összetett és újszerű dolgokat az elsővel fognak megcsinálni. Erről írt már Abu nemrég.

    (#334) Zeratul: Nem azt akartad írni, hogy hasonló, de nem az? A Jaguar magok alkalmazására vélhetően az energiahatékonyság miatt került sor. Így 1-1 mag (még)alacsonyabb 1-szálas teljesítményt hoz, de 8db-nak azért már van teljesítménye, miközben a fogyasztás alacsony marad.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Sinesol #358 üzenetére

    Annyit jelent, hogy az egyiket idén szűntetik meg, a másikat valamivel később. (A G870 is idén szűnik meg.) Ja, ugyanaz az avulóban lévő, nem OpenCL-képes sorozat... És most szerinted azért elfogult a Ph! az AMD felé, mert nem ilyet ajánl egy új konfigba?

    (#349) kekegsm: És az a több ezer(?) hogy aránylik az összes játékos számához?

  • dezz

    nagyúr

    válasz Abu85 #376 üzenetére

    Nem igazán, hiszen L1I-ből, fetchből és utasításdekóderből csak egy van. Utóbbit órajelciklusonként váltja a két szál között.(*) Az FPU-t pedig konkrétan multithreadingben használja.

    *Ez a fő bottleneck itt, a Kaveriben (és valószínűleg majd újabb FX-ekben, meg persze Opteronokban) bemutatkozó Steamrollerben már mindkét szálnak lesz saját utasításdekódere.

    (#379): Teljesítményt tekintve helyes az átlag 0,8-as szorzó, modulonként 1 szál futtatáshoz képest.

    (#385) Puma K: Soha ne mondd, hogy soha! :) De amúgy nem tudom, ki mondott ilyet (hogy CPU-ban is lekőrözi az újabb AMD APU)?

    Ezt láttad már? Pár programban nagyon komoly gyorsulást hoz az IGP bevetése! Jó lenne egy ilyen teszt Ivy Bridge-dzsel is, de valószínű nem szerepelne ilyen jól. Így hát ezekben a programokban igenis győzedelmeskedik a Trinity... Ahogy egyre több programban kezdik alkalmazni az IGP-t számolásra, úgy csökken majd a CPU erő jelentősége. (Kivéve pár területet.)

    (#394) Sinesol: Akkoriban még teljesen alkalmatlanok voltak játékra (3D) az IGP-k.

    "mindenmáshol nulla"

    Sokszálas számolós programokban egálban van az FX az i7-esekkel. Miről beszélsz? Jó lenne mellőzni a felesleges flame-keltést.

    A hozzászólásod többi része is nagyon átgondolatlan és tájékozatlan.

    (#398): Már most is használható OpenCL-re, DirectCompute 5.0-ra, és a PCIe busz jelentette késleltetés kihagyásával bizonyos számítások gyorsabbak lehetnek, mint hasonló kaliberű dGPU-n. Tudtommal a Trinitynél adott esetben a memóriamásolás is megspórolható a CPU és az IGP memóriája között. Az új konzolokon valószínű sok számítást bíznak majd az IGP-re, amit PC-n OpenCL vagy DirectCompute alapon valósítanak majd meg.

    (#374) F34R: "amd-nek meg nincs HT."

    HT az nincs, mert az az Intel saját neve a multithreadingre, de az FPU-t konkrétan multithreadben használja a két szál a modulon belül.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz MaUser #440 üzenetére

    Dehogy lőtték ki!
    - Játékok: Ahogy egyre több APU lesz a piacon (inteles is), és egyre kisebb CPU erő növekedés (Intelnél is), miközben az igények nőnek, egyre több számítást fognak az IGP-re bízni. Ezen külön lendít majd az (AMD) APU-s konzolok megjelenése.
    - VR/AR (virtual reality/augmented reality): Ezt azért említem külön a játékoktól, mert sokan nem szeretnek tipikus PC-s vagy konzolos játékokkal játszani, de szívesen áldoznák az idejüket egyéb 3D-s, interaktív kapcsolatteremtésre. Itt még talán magasabb minőségi, "életszerűségi" igények fognak mutatkozni, mint a játékoknál...
    - UI (user interface): Ahogy egyre inkább a nappali része lesz a HTPC, egyre inkább előtérbe kerülnek újfajta, kényelmesebb UI-s megoldások, mint hangvezérlés, gesztusfelismerés, stb., amit IGP alapú számításokkal lehet majd hatékonyan kiszolgálni. Ráadásul az egyre kisebb gépekbe egyre kevésbé fér el dGPU.
    - Videó és képszerkesztésre is egyre nagyobb az igény. Mindezt gyorsan, kényelmesen.
    - Egyéb programok: napirenden van a teljesítményigényesebb programok HSA alapúvá alakítása.
    - Más platformokon is terjedőben van a HSA. Az egész ipar kezd ráállni, mert 5-10 éves távlatban nincs más mód a teljesítmény hatékony növelésére.

    "és ez mondjuk elmenne AMD-n, de Intelen már nem. Erre meg az esély nulla."

    Hát erre tényleg 0, de arra már nem, hogy AMD-n egy fokkal jobban fusson. Bár már az is elég, ha csak ugyanolyan jól fut, olcsóbban. (Hogy pont x86/Windows alapon fog ez megvalósulni, az nem biztos. Az Android alapú UI-kban most is sok a 3D elem.)

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Sinesol #443 üzenetére

    Jelenleg pl. valóban összetett és kiterjedt fizikát meg sem próbálnak a CPU-ra bízni, mert nagyon kevés hozzá. Pedig valami ütős, interaktív fizika már nagyon hiányzik a játékokban. Ha esetleg nem is a hardcore játékosoknak, de másoknak nagyon is. A mai játékok ebből a szempontból (és nem csak ebből) nagyon egysíkúak.

    És írtam még pár területet, ahol egy i7 is kevés a változásokhoz. (Ha lélekszakadva menne is valami, túl sokat fogyasztana.)

  • dezz

    nagyúr

    válasz MaUser #447 üzenetére

    "Nem értem mit akarsz ezzel mondani, eddig is a VGA számolt."

    Fizikára, AI-ra és más effélére gondoltam. Nem a PhysX szintjén.

    "Már az egyetemen is azt tanultuk 10 éve, hogy három év múlva ezt használja minden"

    A "minden" az akkor még nagyon erős túlzás volt, az emberek többsége még csak akkor ismerkedett a 2D-vel - amit ma már kezdenek únni. Megjegyzem, 10 éve indult a SecondLife, aminek ma már elég népes tábora van, pedig a lehetőségekhez képest elég egyszerűcske. Vagy ott van a WoW.

    "Lásd Kinect/Move. [...] Ismerősök is inkább WII-znek"

    Khmm, akkor mégis csak megmozdultak... ;) Arra fogadni mertem volna, hogy a Kinect nem lesz világmegváltó, jelen formájában legalábbis.

    "Erre bármi megteszi."

    Igazán pontos és jól működő, real-time hangfelismerésre, képfelismerésre? Ne vicceljünk már...

    "100-ból egy user"

    Tudod, az összesen hány ember!? :)

    "A mindennapi életben hol van ilyen?"

    Lásd a fenti példákat, hol lesz. A tömörítés, videókódolás is elég hétköznapi dolgok. Sokan renderelgetnek hobbiból, ott is kezd megjelenni. A GIMP is kezd ráállni, és más ingyenes/olcsó képfeldolgozók is követni fogják a példáját.

    "Pont arról szól a PC már a C2D óta, hogy nincs értelmes fejleszteni, mert semmi nem igényli."

    Nézd az érem másik oldalát: a CPU-k teljesítménynövekedése nagyobb léptékben nézve jó ideje stagnál, nagyon kevesek az igazán ütős dolgokhoz. Az egyre könnyebben alkalmazhatóvá váló GPGPU koncepció, HSA, stb. azonban olyan megoldások előtt nyitja meg az ajtót, amik eddig szóba sem jöhettek.

    "Továbbra is tartom, hogy nincs piac."

    Steve Jobs forog a sírjában...

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz MaUser #449 üzenetére

    Na ja. Az AMD-nek sem csak szűk körben kellene mutogatnia az APU-khoz és a HSA-hoz köthető hipermodern életérzést. :) Csak hát ahhoz zsé is kellene, meg talán több kurázsi.

  • dezz

    nagyúr

    válasz lenox #455 üzenetére

    Nos, ha ki lehet használni OpenCL-lel, akkor gyakrabban kerül majd kihasználásra, de ha nem, abban az esetben alig néhány program készítője veszi majd a fáradtságot a natív támogatásra (mint megszokhattuk)... Mert hát ettől nem gyorsulnak automatikusan a korábbi CPU-s kódok.

  • dezz

    nagyúr

    válasz sad_Vamp #487 üzenetére

    Etetni (bármilyen értelemben, számtech is) semmiképp. :)
    Esetleg hűsíteni, pátyolgatni, melengetni, stb.
    Vagy egyszerűen csak hűteni. :)

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz 8th #575 üzenetére

    Egyelőre nem tudjuk, meddig él még az FM2. Egyátalán nincs kizárva, hogy még a Kaveri is belemegy, PCIe2.0 módban. (Szerintem éppen ez lesz a vízválasztó az FM2 és FM2+/FM3 között. A DDR4 még nem valószínű.)

Új hozzászólás Aktív témák