Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Peace #23 üzenetére

    A feliratokat illetően én is pontosan így vagyok. Barátnő miatt ki kell várnom, amíg valaki felrakja a magyar feliratot, ha egyáltalán fordítják.
    Ha a Netflix garantálná a magyar feliratot minden tartalmához, holnaptól menne az előfizetés.

    Ami a mozit illeti azzal nem értek egyet. Én huszonéves koromban nagy mozijáró voltam, átlag 3 mozi egy héten, művészfilm, akció, bármi, de az utóbbi tíz évben leszoktam a moziról a szar kép- és hangminőség miatt.
    A mozi projektorokat 25%-os fényerőre állítják, hogy spóroljanak az izzón, színkalibrációról sosem hallottak (belsős infóm van róla, hogy egy mozihálózat a 200 milliós projektor beruházáshoz nem kért színkalibrációt), a hang gyakran torz és fülsiketítően üvölt (egyszer gyerekkel azért kellett kijönnünk egy mesefilmről, mert fájt tőle a füle).
    Utoljára a Star Wars 8-at láttam moziban, a vetítőszobában valaki égve hagyta a villanyt, ami jól látható csíkot vetített a vászonra, a kezdés után 5 perccel kimentem szólni a jegykezelőnek, a kiscsajon látszott, hogy nem érti miről beszélek, de megígérte, hogy szól a vetítősnek, de persze úgy hagyták a film végéig. Mindezért 4 emberre fizettem 7500 forintot, cserébe az elején letoltak még 15 perc reklámot.
    Sajnos a mozi eljutott odáig, hogy egy 50" minőségibb fullHD tv meg egy alsó kategóriás 5.1 hangrendszer simán hozza a mozi által nyújtott filmélményt és ez nem a házimozi technológia érdeme.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Beggar #42 üzenetére

    Nem értek egyet.
    A magyar szinkron a 80-as évek végéig volt jó, amikor még vezető színészek szinkronoztak, azóta katasztrofális szintre süllyedt.
    Van kb. 8-10 színész, akit adott karakterekre bevetnek, meg kb. 20, akit alkalmanként és kb. ennyi. Ha benga állat, akkor tuti a Gesztesi hangján szólal meg, ha vékony néger, akkor Kálid Artúr és így tovább.

    A szinkronnál még így is a színészekkel van a legkevesebb baj.
    A legbotrányosabb a hangkeverés. Az atmoszférát szimplán lehagyják, helyette a beszédhangokra raknak kritikán aluli effektezést. Gyakran a szinkront egy tv csatorna rendeli meg, így csak sztereo van, a 5.1->sztereo konvertálásnál nem foglalkoznak a beszédhang és az effektsávok arányára, így a robbanás üvölt, a párbeszédes jeleneteknél meg nem hallasz semmit.
    Az egész magyar szinron lélektelen rabszolgamunka lett, amit egy belterjes kör csinál és a szükséges minimálisnál egy centivel sem tesznek bele többet.
    Persze ha csak szinkronosat nézel és nincs összehasonlítási alapod akkor nem tűnik fel, de ha egy 5.1 hangrendszeren átkapcsolsz a magyar hangsávról az eredetire, azonnal nyilvánvaló lesz a minőségi különbség.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Peace #46 üzenetére

    Félre ne érts, nem a mozival, mint műfajjal van bajom, magam is részt vettem moziterem éptésében a projektor beszerzéstől kezdve a lejátszórendszer installálásáig és ha jól van megcsinálva, akkor ég és föld a mozi hatás a tv-monitorhoz képest.
    A probléma a mozik kép- és hangminőségében van. Erre jön még rá, hogy a legtöbb vetítés szinkronos és / vagy 3d. Ha tehát valamit élvezhető minőségben (értsd: eredeti nyelven 2d-ben) akarsz megnézni, akkor a lehetőségeid minimálisra csökkennek:
    - találd meg a mozit, ahol rendesen van kalibrálva a projektor és a hangrendszer, a mozi stábja pedig odafigyel az alapvető dolgokra (pl. csukják be az ajtót, ha elkezdődött a film vagy állítsák be a projektor élességét).
    - találj egy időpontot 2d nem szinkronos előadásra
    Budapesten se egyszerű, vidéken meg próbálkozni sincs értelme.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #16820480 #53 üzenetére

    Szerintem ez idővel változni fog. Most még minden nagy szolgáltató az exkluzív tartalmat tolja, hogy ne tudják kiszorítani a piacról, de idővel mindegyiknek az lesz az érdeke, hogy a többiek tartalmát is licencelje, különben az előfizetők folyamatosan váltogatnak a szolgáltatók között, vagy leragadnak egynél, a többit meg torrentezik.
    A zenepiac jóval hamarabb állt át az online terjesztésre, 2001-ben jelent meg az első iPod és az iTunes és eleinte ott is csak az elérhető tartalom töredéke jelent meg a kínálatban. El kellett telnie egy kis időnek, amíg az előfizetői létszám elérte a kritikus tömeget, hogy a kiadóknak már ne érje meg kimaradni az iTunes-ból.
    Idővel tehát a netflix, disney, amazon, apple, hulu, hbo stb. is kénytelenek lesznek licencelni egymás tartalmait, mert többet buknak azon, ha mondjuk nem jut el 100 millió netflix előfizetőhöz a sorozata, mint hogy az exkluziv tartalommal át tud csábítani pár százezret a saját szolgáltatásához.

Új hozzászólás Aktív témák