Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Viktor0610

    MODERÁTOR

    válasz Redfive #31 üzenetére

    A teszt minden esetben szubjektív, persze, csak bizonyos, elfogadható mértékben.
    Az átlagfelhasználó nem olvas használatit, majd' 10 év kereskedői tapasztalat után írom ezt.
    Szó nincs "megvásárolt" Nav 'N' Go partnerségről, de majd jön Bog, és kifejti ezt bővebben.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung Galaxy A54

  • zsolt1129

    addikt

    válasz Redfive #33 üzenetére

    Azt azért tegyük hozzá,hogy jelenleg Magyarországon,azért az IGO-nak van a legjobb lefedettsége. Hogy nyugaton jól működik a TomTom navigációs szoftvere az nem kétséges.

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Redfive #33 üzenetére

    Na.

    1. A Tomtom itthon kuka. Elképesztően rossz térkép, szörnyű magyar hangos navigáció. Eltévedsz vele, ez nem fikció, hanem tény. Példát is írtam, el lehet menni kipróbálni.

    2. Leszarom EU nyugati felét, én itt élek. Ezt pedig itthon kenhetem a hajamra, amikor a Szentendrei sziget szerinte félsziget, a Lupa pedig nem is létezik, hát ez mi??? És a TeleAtlas meg kiad egy olyan térképet, amit még a Google Maps is oda-vissza pofánver? Égés. Ja, a jelenlegi legfrissebb térkép szerint is, csak szólok.

    3. A menü logikája - főleg tervezésnél - tragikus. Mire megtalálod, hogy hol és mit akarsz, addigra odaérsz. Az, hogy a köztes célpontot különböző opciókon keresztülvergődve tudod csak felvenni, az egy vicc. Ennek úgy kellene működnie, hogy nyomok egy keresést, és az arcomba tolja, hogy új cél, vagy köztes. Ennyi. Csak egy hangyányi logika kellett volna hozzá tervezői oldalról. Ha meg rábökök a térképre, és felugrik egy ablak, akkor abban is legyenek benne ugyanezek. A köztes célpontra vonatkozó észrevételed egyébként jogos, mert tudja a gép, úgyhogy ezt javítottam is.

    4. Az iGO-t nehéz itthon megütni. Egyrészt a térkép miatt, másrészt a szoftver átgondoltsága miatt. Anyámnak pont tegnap nyomtam a kezébe egy Navont (amigoval), és anyám számára még a videó is a misztikusan működtethető háztartási gépek halmazába tartozik, ennek ellenére mindenféle előképzettség nélkül letalált Gárdonyba, majd vissza. EZ a különbség két rendszer között.

    5. Ha tényleg elolvasod az összes PNA cikket, akkor rájössz, hogy:
    a. a Garmint is szeretjük
    b. a Sygic is elismerést kapott (a fos térkép ellenére is)
    c. az ennél újabb Tomtom esetén pedig a cikk megírása előtt személyesen és hosszasan egyeztettünk a hazai Tomtom képviselettel, hogy ne írjunk marhaságot.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Redfive #36 üzenetére

    Egyik sem hibátlan, nyilván. De azért igen izmos különbségek vannak. Talán nem véletlen, hogy a Tomtomnál elkezdték a kezelőfelület teljes reformját.

    A Sygic pont a logikája miatt elismerendő, a térképek pedig a 2009 Q1-es TeleAtlas térképek, amelyek valami fura logika miatt még a GO730-ba nem kerülhettek bele, szóval éppen az a helyzet, hogy a Sygicnél az újabb térkép.

    Az IQRoute átfutási idejét tudod, hogy mennyi? 3 hónap... ennyi idő alatt már kijön a friss térkép is.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Gubro

    senior tag

    válasz Redfive #36 üzenetére

    Huhhú, micsoda hasznos dolog ez a HD traffic, főleg, hogy Te magad ismered el, hogy nálunk még jó darabig nem lesz elérhető.
    A Garmin melyik belépő modelljét húztuk le?
    Igazából felesleges veled vitázni, mert nem veszed ki a fejed a homokból, csak vakon védsz valamit, valamiért.
    Neked erre nyilván van okod, és egyszerűbb minket részrehajlással megvádolni, mint a sajátodat elismerni.

    [ Szerkesztve ]

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Redfive #39 üzenetére

    Tévedsz. Nem azért nincs rajta a legfrissebb TeleAtlas térkép, mert nem akartam volna rátölteni. Hanem mert még nem elérhető erre a cuccra, miközben más cuccokra igen. Ez hivatalos Tomtom infó volt, direkt utánanéztem.

    Más kütyü is mond hülyeséget, de hidd el: a Tomtomnál ez nagyságrendekkel többször fordul elő.

    A terméktámogatás fontos dolog, de amíg ilyen a térkép, addig tökmindegy.

    Te nem szereted a statisztikákat, én igen. A 3D házaknak talán nincs sok értelmük, de hogy látom a domborzati viszonyokat is, meg azt, hogy melyik út melyik felett megy el, azért nagyságrendekkel jobban értelmezhető. A GO730 még azzal is rátett egy lapáttal, hogy hardveresen is szar volt, torzított és recsegett a hangszóró.

    Én megértem, hogy véded a Tomtomot, de a külföldi példák és funkciók és térképek számunkra irrelevánsak. Mi itt élünk.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Gubro

    senior tag

    válasz Redfive #40 üzenetére

    Mondhatsz bármit terméktámogatásról, amíg ilyen gáz a térkép, addig nincs miről beszélni.

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Redfive #44 üzenetére

    Összefoglalom, egyszer és mindenkorra:

    1. Ha hibás a termék, arról én nem tehetek. Ezt kaptuk, ezt írjuk meg.
    2. A TeleAtlas térkép legfrissebb verziója is egy hatalmas rakás trágya. Írtam példákat, amelyek egészen megdöbbentőek (Szentendrei félsziget, nincs Lupa, az M5 felüljáró közepén akar leküldeni balra, vagy Budapesten nincs rajta egy komplett utca, ami 30 éve utca amúgy.) Ezzel full felesleges vitatkozni, a térkép egy szar. Pont.
    3. A GO730 tesztelésekor már javában kint volt a legfrissebb térkép (mondjuk pont a fentiek miatt tökmindegy), és kérdésünkre a Tomtom hazai képviselete azt válaszolta, hogy különböző belső procedúrák miatt ezt még nem lehet rátenni erre a masinára. Szerintem ez vicces, de inkább gáz.
    4. Az IQRoutes és a MapShare egészen addig kenhető a hajadra, amíg 3-4 hónap az átfutása
    5. A magyar hang tragikus, és nekem ne mondd már, hogy az a normális, hogy pályán a lehajtó előtt 800 méterrel annyira informatív, hogy csak ennyit mond: hajts ki. Ez rettenetes. Négyen ültünk egy 12 órás úton a Tomtommal a kocsiban, mindenki el volt szörnyedve.
    6. Ha a TeleAtlas nem ad el térképet (ami mellesleg igen komoly bevétel nekik), akkor majd vesznek a Navteq-től, vagy a lokális gyártóktól (mint speciel Horvátországnál). Fordítva nagyobb a szopás, a TopMap térképet nem kapja meg a Tomtom.

    Eddig finom voltam és nőies. Én érveket hozok fel, volt a kezemben szerintem úgy 100 navi az elmúlt pár évben. Te viszont vádaskodsz, úgy, hogy fingod sincs sem az online sajtó működéséről, sem pedig az újságírók helyzetéről. De megvilágítom:
    1. Soha, senki, sehol, semmikor nem fizetett azért, hogy jót írjunk.
    2. Akár hiszed, akár nem, a Tomtommal pont olyan jó a kapcsolatunk, mint a NNG-val. Ismerjük egymást személyesen, megvitatjuk a termékek problémáit, és kapunk első kézből infókat.
    3. Ha itt vaskos borítékok repkednének, akkor talán egyik szerkesztő sem másodállásban csinálná ezt a munkát, mint most.
    4. Látsz te itt iGO reklámot bárhol? De ha látnál, az sem lenne mérvadó, épp akkor aláztuk szénné a Mio Moov cuccokat, amikor futott nálunk a bevezető kampány. Hullára nem érdekel egyetlen gyártó sem, engem a termék érdekel. Egészen véletlenül arra tettem fel az életem, hogy megírjam az olvasóknak a valós tapasztalatokat, kamu marketing bullshitek nélkül. Te meg idejössz és beszólsz? Azért, mert szívügyed a Tomtom? Lehet a véleményünkkel nem egyetérteni, pont erre van a fórum. De alaptalanul vvádaskodni, gyanúsítgatni finoman szólva sem elegáns. Mondjuk inkább gusztustalan. Lehet írni ajnározó cikket a förtelmes térképpel megáldott készülékről, te is írhatsz, erre van a logout.hu. Én meg majd odamegyek és szépen beszólok, hogy téged lefizet a Tomtom. Fasza lesz.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • norma1

    csendes tag

    válasz Redfive #31 üzenetére

    Nos..

    Az első, és a második navim is TomTom volt. A harmadik Mio lett, és iGo Primoval tuningolva. Kezdem azzal, hogy az első navimat még nyugateurópai polgárként használtam ott, és még nem voltam igényes ennyire, tehát a célnak többé-kevésbé megfelelt, ám egy ősi térképvolt rátelepítve, amit a mapShare frissítések sem tudtak megváltoztatni rajta. Mikor visszatelepültem Magyarországra, megvettem az East-Europe kártyát hozzá, ami azért kissé nehézkessé tette a tervezést, mert csak vasfüggönyig tervezett, onnan ismét térképváltással lehetett továbbtervezni. Miután egyszer örökre bealudt a cucc, kidobtam, és vettem olyat, ami nagyjából lefedi Európát (kamionos vagyok, kell ez a nagy tér, mert EU-zok ), és lehet mondjuk Szlovénból Írországba egy tervezéssel eljutnom. Amikor az ONE XL után ezzel e GO 730-al terveztem, már némileg könnyebb lett a dolgom, csakhogy ebben is egy ősi térkép volt (van). Tavaly májusban vett készülékemen nem volt (nincs) rajta egy sor már 3 évnél régebbi út ( pl. a szlovén, vagy a Torino-Milano, és pár angol autópálya ).
    Gondoltam frissítem a térképet, ezért 79,90 Euróért vett netes letöltésű megoldás azt művelte, hogy a gyári adatbázist törölte, és nagyvonalúan mintegy felét az eddigi országoknak. Azóta sem hajlandó a TomTom a garanciális készülékem helyrehozására, és most ott tartok, hogy az utasításaiknak megfelelően végrehajtott letöltések után kér először egy készülék, majd egy aktiváló kódot, amivel esetleg működhetne is végre, csakhogy a beadott kódok egyikét sem hajlandó elfogadni, és így működni sem. Az ügyfélszolgálat szerint kurva egyszerű a készülék visszaállítása az eredeti állpotba, csakhogy már informatikus barátaim is feladták a harcot, mert egyszerűen úgy sem, és egyéni megoldási kísérletekkel sem hajlandó működni. A TomTom vevő és ügyfélszolgálata egyszerűen kritikán aluli Magyarországon. Megismétlem : SZAR !
    Végleg kiábrándulva a TomTom-ból, ismerőseimet, és barátaimat is lebeszélem arról, hogy ilyen vagy olyan TomTom-ot vásároljanak, és remélem tönkremegy ez a szemét cég végre ott Hollandiában.
    Még egy apró megjegyzés : vajon milyen "üzleti " megfontolás eredménye az, hogy mostmár 6 részre tagolta Európát a TomTom, és így kínálja borsos áron a felszabdalt, és elavult térképeit ?
    A válaszokat " ismerd meg a TomTom üzletfilozófiáját" jeligére a szemétkosárba kérem !

Új hozzászólás Aktív témák