- Azonnali processzoros kérdések órája
- Azonnali fotós kérdések órája
- Milyen házat vegyek?
- Steam Deck
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
-
Végre megjelenési dátumot kapott az xDefiant
gp Az érdeklődők már május második felében belevethetik magukat a harcokba.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
Új hozzászólás Aktív témák
-
makkmarce
őstag
válasz Busterftw #16 üzenetére
az SMA , és az RT miatt is kell
eddig mindig a ram-ba betöltötték a modelleket és a texturákat, utána fellőtték a GPU-nak, épp ami kellett, most majd az SSD-ről közvetlen a GPU-ba megy a nagy része, így nem kell redundánsan tárolni CPU oldalról, viszont azért SSD-ről kicsit lassabban tölti, ezért jobb, ha nem fél frame-nyi adat fér el benne, de ez nem mostani, hanem a jövő, ezt még kevesen használják.A másik az RT, ahol írták, hogy az új megoldások simán gigákat zabálnak, és nem akar az AMD csonka kártyákat, ahol minden döcög, mert kisprórolta a külső gyártó a ram-ot. (érdemes megnézni a CP2077 VRAM igényét, RT-vel és annélkül.)
Mivel minden konzol cím RT-s lesz, így a PC-s átíratok is, ezért mindenképp biztosítani kell az RT zavartalan működését pc-n, ami 8 gigába 4k-s felbontásnál használt textura minőségnél már most se fér bele 8 gigába (ahogy a fentebb említett CP-nek se fért).okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz Busterftw #33 üzenetére
egy openworld játéknál a vram szükséglet az kb végtelen+1GB.
Nem panikkeltés van, hanem egy meghatározott cél. Szerinte aki most vesz mondjuk egy 6900XT-t, amit holnap bemutatnak, az kidobja egy év múlva, ha kijön az új? Nem mindneki cserél évente, visont az AMD-nek jóval nagyobb a rálátása az eljövendő technológiákra, mint nekünk, biztos meg van az oka, hogy ezt kéri.
Ez a kérés az AMD részéről a usereket védi, ezt hisztériakeltésnek nevezni mókás.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz Busterftw #75 üzenetére
nem, az nvidia bizonyos szintig diktálja a jövőt pc oldalon, de kisebb a rálátása a konzol oldalon.
A piac 80%-a az csak a DIY szektor, hisz ha hozzávesszük a konzolt, akkor már közel sem 80% az a 80%, de abban biztos lehetsz, hogy az összes nagy címnek az a target HW, nem az asztali pc-d. Ha abban van valami, amihez több VRAM kell, akkor bizony több VRAM kell, és lehet, hogy visszabutítják a kedvedért PC-re, de lehet, hogy nem. (lásd gta3 ps3-ról portolt pc verzió. Az elején diafilm volt az egész, mert 9 mag mégse 2, hiába erőlködött az intel, hogy 2 mag elég mindenre).Nem hiszem, hogy az AMD bármikor olyat jelentett volna be, hogy lesöpri az nvidiát, ez inkább a fanboyok elvárása volt, én azon meglepődtem, hogy a 6800xt hogy szerepel, egy kategóriával lentebb vártam kb. a 3070 szintjére.
okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz Busterftw #78 üzenetére
olvasd, amit írtam, az nvidia diktálja a jövőt, pont ezt írtam, viszont azt is, hogy a fejlesztők többsége egyre jobban az AMD-s ökoszisztémához fognak kötődni, és nem hiszem, hogy mondjuk 2-3 év múlva ne az AMD-t is támogató RT-vel adnák ki a játékokat. Bizonyos új eljárásoknak nagyobb a memória igénye, amiket még a játékok nem támogatnak, de fognak, ezért van a vram limit, tudják, hogy kelleni fog.
okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz Busterftw #108 üzenetére
ki mondta, hogy mehetnek a kukába.. vagy 3 cikk jelent meg itt róla, amik kb arról szóltak, hogy az AMD nem lesz már annyira lassú, mint most a régivel.
Az RT 1 darab effect, ami vígan működik RT magok nélkül is.
lásd crytek
Most hasonlítsuk össze mondjuk a vulkánnal, amit meg az amd csinált, csak míg az NV szinte mindent magának tart meg, addig az AMD sok esetben nyíltá teszi a fejlesztéseit.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
az nvidia mindig zárt mindent, aztán megadta a konkurenciának, hogy software-esen emulálja, de tilos volt hw-ből gyorsítani.
miért is nem lehet AMD oldalon hw gyorsított physX?
tipikus másik példa a CUDA, ami megint nvidia exclusive, hiába álltak be az opencl mellé, miközben lefizették a partnereket, hogy csak a CUDA-t támogassák.
Nincs is ezzel semmi gond üzletileg(max a hülye userek szopnak, minek vettek mást), de ne tegyünk már úgy, mintha nem szándékosan lenne minden zárt az NV oldalon.Pont azért linkeltem a crytek-et, hogy ez egy effect, ami RT magok nélkül is köszöni, elvan, és néz úgy ki, mint bármely mostani RT-s játék (tudom, techdemó, játékban lassabb lenne), viszont vígan futott egy régebbi 480-ason is.
Ha olvastad az AMD-s cikket, láthattad, hogy mind az nvidia, mind az AMD meg fogja kerülni, mert elcseszték. (érthetetlen is, hogy mind a DX-en , mint a vulkanon az AMDvel karöltve kuzdenek, aztán csinálnak egy olyat, ami mindenre jó, csak arra nem amire nekik kell, ez igazán balfék lépés volt ).
okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
a physX pont amiatt fut CPU-n, mert nem mehet át GPU-ra, az csak NVIDIA-n mehet, tehát rigid body pár darabból mókás, de a ruha és folyadékszimuláció az már más tészta.
Nem azt mondtam, hogy engedjék át CUDA-t ingyen, bár a vulkánnál ezt az AMD megtette. Hanem azt, hogy az zárt, a partnereire ráerőltette és pont. Ettől függetlenül licenszelhetővé tehették volna.
Az NV nem gyárt játékot, tehát az NV nem használ semmit se a játékaikban, azt az engine fejlesztők döntik el, akik egyik felét az NV, a másik felét az AMD fizeti majd le. A végeredményben meg a user fog szívni, mert X játék jó lesz, Y meg vagy jó, vagy nem, vagy nagyonnem (lásd minecraft RTX vs amd kártya).
A legutóbbi AMD-s RT-s cikkben a LOD-al volt gond, nem azzal, hogy fix e vagy sem az RT blokk, teljesen egyértelmű, hogy az AMD nem fogja utolérni ezzel a módszerrel az nvidiát RT-ben, hisz az RT egy másik egységtől von el erőforrást. (kivéve ha találnak valami trükköt, amit a programozhatósággal megkerülnek, de ez most mindegy).
okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz Busterftw #125 üzenetére
nem írtál, mert fogalmad sincs mi a külömbség egy ipari standard HW gyorsított fizikai motor felváráslása, és egy saját szinte sehol se használt energia management közt.
vagy szándékosan játszod a trollt, vagy nem tudod, de nem is az én dolgok kideríteniokoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz Busterftw #136 üzenetére
pont ezaz, hogy nem, mivel a vulkan kint van, és az Nvidia nincs letiltva róla, ráadásul pont az nvidia mondott le a chillről, nem a gonosz AMD nem adta oda neki.
Ahogy az amd egyből opencl-t csinált nyitottan, az nvidia meg ráerőszakolta a partnereire a cuda-t. 2:0
Neked annyira futotta, hogy hasraütésszerüen próbálsz összemosni mindent mindennel, de valójában utána se nézel.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz Busterftw #138 üzenetére
nemsikerült utána olvasnod, itt lentebb pont linkelték.
a HiAlgo a csőd szélén volt egy jó ötlettel, amihez a gpu gyártóktól kértek segítséget.
Lentebb le is írták, hogy miért nincs radeon chill az nvidián, ahhoz bizony megkéne osztani a hozzá szükséges információkat. Míg a HiAlgo külön cég volt, akkor se tették meg, most szerinted, hogy az AMD alá kerültek, majd megfogják?
Tudod e mi az a keresztlicense szerződés.. ahogy az amd-nek van mondjuk x86-tja, az intelnek meg x64-e.. Igazad van, sokkal jobb a usereknek, ha játsza az nvidia a bunkót, és miután beszált az opencl fejlesztésbe is, korlátozta azt 1 gpu-ra a saját kártyáin, nehogy a cudanak konkurenciája legyenNem ugyanaz, mert az AMD nem tett AMD excluzívvá se az openclt, se a vulkánt, se az új hangrendszerét(ezt kb 5 percig megpróbálta, de nagy lett a felháborodás).
okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
az opencl-nél direkt van tiltás, nem pedig azért, mert nem lenne képes rá.
Szándékosan készült olyanra, amilyenre, hisz az nvidia is benne volt, simán megoldható lett volna, hogy olyan legyen, ami jól kezeli a multigpu-t is, de ez nekik nem volt szempont. (azért jó egy ilyen társ a szabványban, aki ellenérdekelt annak működésében). Nem azt várom el, hogy ingyen adja oda bárkinek a CUDA platformot, mondjuk azt nem várnám el, hogy az opencl-t elgáncsolja szándékosan. Azt viszont igen, hogy licenselhető legyen egy idő után.
Szép új világ lenne, ha mondjuk az nvidia nem kapná meg a videocodec-ek licensét, aztán software-ből dekódolhatnák a 8k h265-öt, mert úgy viselkednének a piac többi szerelpői is, ahogy ők.Tehát nemkell nekik a chill, akkor miért is baj, hogy nincs nekik?
[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz Busterftw #149 üzenetére
még mindig nem osztotta meg az nvidia a szükséges információt, nem a gonosz AMD nem ad chill-t, hanem az nvidia nem akarja, az, hogy te mit akarsz, nem releváns.
Az mókás, hogy megtaláltad azt a funkciót, ami a lőtéri kutyának se hiányzik, mert SENKI az égvilágon senki se támogatja már
[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
Új hozzászólás Aktív témák
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- PCX Garancia! MSI RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Gaming X TRIO Videokártya! BeszámítOK
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- Újszerű PowerColor Fighter AMD Radeon RX 6600XT 8GB GDDR6 ÁR/ÉRTÉK BAJNOK! Bolti Garanciával!